Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex HISTORISKE OG BANEBRYDENDE RESULTATER I ALZHEIMER!!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
523 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • DarvinD Offline
    DarvinD Offline
    Darvin
    wrote on sidst redigeret af
    #154

    Er iøvrigt enig med Solsen i at der ikke skal 2x1.500 Pers forsøg til før en evt. godkendelse. Godt nok er det ikke cancer, men Anavex har fulgt den rette sti. Og vi taler om sygdom uden virkningsfuld behandling, og bivirkninger, samt sjældne diagnoser helt uden.

    Nu har der været skrevet meget om data og forhastet præsentation.

    Det kan være en god ide lige at stoppe op, og give deres motivation en eftertanke. Deres motivation til, ret hovedkulds, at præsentere data som ikke er - skal vi sige - ordentlig behandlet, eller færdigbehandlet.

    Man kan i hvert fald konkludere, at de fandt det vigtigt at fortælle om resultaterne. Hvorfor ?

    1 De fandt resultaterne så fremragende, at de ikke kunne vente. De tog chancen. Spurgte oven i købet uvildige eksperter om de ville medvirke, og fik ja. I det mindste anden gang, men det er underordnet.

    2 De ville benytte muligheden til at præsentere på et vigtigt Forum af andre årsager, som f.eks kapitalrejsning.

    Ja der kan være andre grunde under 2, så kun et eksempel, men jeg hælder til 1, og bl.a det gjorde at jeg købte op på faldet. Havde fulgt med i lang tid, og også købt tidligere. Nu er det så svært at bedømme en bund, hvis den findes, men købte desværre for tidligt i denne omgang i godt 9. Men tror stadig det var et godt køb 😉

    Lige nu overvejer jeg såmænd om frimærket (som pludselig blev større), skal øges yderligere.

    1 Reply Last reply
    8
    • U Offline
      U Offline
      Urban
      wrote on sidst redigeret af
      #155

      Har han ret?

      "Det er meget svært at vurdere, hvordan FDA vil beslutte sig for blarcamesine; en sådan beslutning vil være afgørende for Anavex' aktieværdi".

      Access to this page has been denied

      px-captcha

      favicon

      (seekingalpha.com)

      1 Reply Last reply
      3
      • H Offline
        H Offline
        Hyst
        wrote on sidst redigeret af
        #156

        Ja, 1. og derfor var de jo tvungen til at udsende meddelelsen, og der er jo ikke kommet en rettelse på grund af evt. fejl i statistikken.
        Der er således ikke tale om at tage chancen, men et tvunget valg.

        https://app.quotemedia.com/data/downloadFiling?webmasterId=90423&ref=117096737&type=PDF&symbol=AVXL&companyName=Anavex+Life+Sciences+Corp.&formType=8-K&formDescription=Current+report+pursuant+to+Section+13+or+15(d)&dateFiled=2022-12-02&CK=1314052

        Herudover tror jeg at det samlede antal aktier der holdes i Danmark er forholdsvis beskeden, men alt er jo relativ.

        1 Reply Last reply
        3
        • SolsenS Offline
          SolsenS Offline
          Solsen
          wrote on sidst redigeret af
          #157

          Husk Anavex ikke er en one trick pony.

          Rett resultater i Q223 ligger ikke langt væk og det ligner for mig, at fda er i gang med at se på data i rett fra de tidligere forsøg.

          Så om godt et års tid er der måske $100 mln i voucher og en godkendelse til Anavex.

          1 Reply Last reply
          5
          • D Offline
            D Offline
            deleted-user
            wrote on sidst redigeret af
            #158

            Anavex Værdisætning - alene cashbeholdningen udgør ca. 2 $ af kursen.

            Fratrækkes de 150 mill. $ de har på bogen, værdiansætter markedet Anavex`s fremskreden Pipeline til sølle 500 mill. $ - med vel og mærke udelukkende positive data hidtil i indikationer, hvor der ingen reel behandling er pt - er dette en fair prissætning?

            Link Preview Image

            AXSM har lige haft positive data i et stof, der dæmper urolig adfærd i Alzheimer. Dette udgør langt det største bidrag til deres MC på 3,27 milliarder $ - er dette en fair prissætning, at en dæmpning af følgevirkninger af Alzheimer værdiansættes til ca. 4 X værdien af at kunne bremse og endda reverserer sygdommen (+ PDD, RETT, FRagile X mm.)??

            Link Preview Image
            Axsome (AXSM) Gains as Alzheimer's Agitation Study Meets Goal

            Axsome's (AXSM) phase III ACCORD study evaluating AXS-05 for treating Alzheimer's disease agitation met the primary and key secondary endpoints. Shares rise.

            favicon

            Yahoo Finance (finance.yahoo.com)

            I de + 7 år jeg har været investeret i selskabet, har jeg oplevet kursudsving fra 1,25 - 31 $, så det er langt fra første gang vi har set disse voldsomme og fakta-stridige udsving.
            Videnskabsmæssig har vi dog aldrig stået stærkere end nu efter min beskedne mening. Man kan vælge at stole på ledelsen og data og den opbakning de har fået hidtil fra FDA, EMA,AUS og MJFF eller lade sig kyse af kursudsvingene og manipulationen, der foregår på flere plan.
            Uanset udfaldet fra CTAD, så synes shortangrebet at have været forprogrammeret og så længe casen ikke bliver understøttet af andre partnerskaber eller positive udmeldinger fra myndighederne om det videre forløb, så er Anavex jaget vildt.
            Dette kan dog ændre sig med en enkelt PR om partnerskab eller f.eks. en Provisional Approval fra AUS mm.
            En ting er 100 % sikkert kursen stiger igen på et tidspunkt - spørgsmålet er bare hvornår og fra hvilken bund.
            Jeg har set de nødvendige data, som i min optik understøtter min investering i Anavex.
            Spillet og cirkusset på aktiemarkedet kan man ikke kæmpe imod uanset, så jeg vil bare afvente og nyde julen sammen med familien, for videnskaben skal nok vinde i sidste ende.

            1 Reply Last reply
            14
            • D Offline
              D Offline
              deleted-user
              wrote on sidst redigeret af
              #159

              Anavex MAYO MOBILE indlæg fra CTAD.

              Link Preview Image
              The new Google Sites

              favicon

              (www.sotcanalytics.com)

              Meget positiv!

              1 Reply Last reply
              10
              • D Offline
                D Offline
                deleted-user
                wrote on sidst redigeret af
                #160

                Anavex Vigtige punkter fra MAYO`s samtaler ved CTAD!

                Fra MAYO`s samtale med Marfarlane og den anonyme ansat fra det store BP:

                Macfarlane:

                I asked if there was any evidence at all for super-responders as seen in the 2a Alzheimer's trial (top two patients). He confirmed that despite not having the data (not an Anavex employee) he believed his clinic in Melbourne probably had 10-15% super responders based on observation. His clinic had 60 patients (of course, not all were dosed).

                (Stor og reel effekt hos 6-9 patienter bare i hans center - ud af 40 på 2-73 og 20 placebo)

                Overall Dr. Macfarlane was very pleased with the data and also made mention of the PDD motor data. He didn't go into detail about the PDD data but was surprised by the clinical outcome which was double the community standard for clinical meaning.

                (Vi kan forvente gode data i PDD OLE)

                BP ansat:

                Senior Manager at Top-5 BP: I requested to post this conversation with the condition of complete anonymity. During my venture at CTAD I met an enthusiastic representative of a top-5 BP whom has a >$1 million stake in Anavex and had some very nice insights into BP perception of the company amongst other things. He has worked at the BP for 20+ years and is a senior member of a major region.

                He was aware of his companies interest in Anavex - not to mention their worry of how Anavex may progress and beat them to market in multiple indications. He had further insight that other BP also had interest in Anavex for similar reasons.

                From his perspective Anavex has no interest in manufacturing and stated that they will partner, question is when - he theorized within 6 months.

                (Flere BP er interesseret i Anavex - Partneraftale formentlig indenfor 6 mdr.!)

                1 Reply Last reply
                8
                • F Offline
                  F Offline
                  Fandel
                  wrote on sidst redigeret af
                  #161

                  Mange tak Tasso1. Det er virkelig interes
                  sant...

                  1 Reply Last reply
                  4
                  • troldmandenT Offline
                    troldmandenT Offline
                    troldmanden
                    wrote on sidst redigeret af
                    #162

                    Jeg "kalder" den BP ansat for BS.

                    Dem fra BP der er involveret i mulige deals er en meget lille gruppe i Bizz development armen. Og det er jo generelt ekstrem kursfølsomme data, så de ved godt hvordan de skal holde mund. Så det vil en lande chef vide nada omkring.

                    Så jeg vil kalde det som en der forsøger at manipulere kursen op

                    Jvf CT så var der 54 centre der indrullerede patienter. Så at en enkelt klinik skulle have indrulleret 12% lyder vildt.

                    Så lige et generelt oplysende spørgsmål. Kan det passe der ikke har været amerikanske centre involveret i studiet?

                    ClinicalTrials.gov

                    favicon

                    (clinicaltrials.gov)

                    1 Reply Last reply
                    6
                    • SolsenS Offline
                      SolsenS Offline
                      Solsen
                      wrote on sidst redigeret af
                      #163

                      Er du interesseret i Anavex Troldmanden eller er du FUDer ?

                      1 Reply Last reply
                      4
                      • troldmandenT Offline
                        troldmandenT Offline
                        troldmanden
                        wrote on sidst redigeret af
                        #164

                        Solsen du kender mig godt nok til du kender svaret derpå 🙂 Uden jeg egentlig ved hvad FUDer betyder.

                        Men ja jeg pitcher ind med min generelle indsigt i branchen over de 2 sidste årtier.

                        At man ser enkelte individer/selskaber blandt både shortere og dem der køber lang, forsøge at manipulere er jo ikke nyt.

                        1 Reply Last reply
                        4
                        • SolsenS Offline
                          SolsenS Offline
                          Solsen
                          wrote on sidst redigeret af
                          #165

                          Så kan jeg berolige dig med, at Mayomobile ikke er en af slagsen.

                          Fear, Uncertainty, Doubt står FUD for. Og det oplever vi på div fora pga høj shortandel i Anavex.

                          Du er selvfølgelig velkommen til at kommentere, men jeg synes din start i går var helt udokumenteret, hvilket jeg beviste med et par links.

                          Jeg kan også se, hvor du vil hen med dit spørgsmål i dag. I øvrigt kan du læse af dit link at US ikke er repræsenteret.

                          1 Reply Last reply
                          7
                          • troldmandenT Offline
                            troldmandenT Offline
                            troldmanden
                            wrote on sidst redigeret af
                            #166

                            Jeg kan så berolige med jeg ikke er short i aktien 🙂

                            Jeg står på mål for det jeg har skrevet.

                            Ingen tvivl om jeg ikke længere følger branchen med en tættekam som jeg gjorde tidligere. Og der derfor naturligvis også er processer der er blevet opdateret siden da.

                            En af dem der var for år tilbage var at FDA krævede amerikanske klinikker hvis et stof skulle godkendes i US. Bla for at sikre der er den rigtig fordeling af patienter på forskellige racer. (samme årsag Japan kræver japanske studier) Så ja derfor jeg studsede over kliniklisten. Kan så forstå FDA må have ændret det tidligere krav

                            1 Reply Last reply
                            4
                            • TDT123T Offline
                              TDT123T Offline
                              TDT123
                              wrote on sidst redigeret af
                              #167

                              Har smidt den i skuffen, og sat en alarm 🙂 mistede interessen lidt idag, kursudviklngen virker manipulerende
                              Faktisk deprimerende latterlig...

                              Jeg tror ikke som nogle skriver: kursen falder fordi, nu skal produktion markedsgodkendelse og alt det andet der følger med koste mange penge, rigtig mange penge
                              og de hænger ikke på træerne

                              Genmab kørte kun en vej efter deres positive data blev fremlagt.

                              Der er et eller andet der virker bekymrende, om det anavex selv eller udefrakommende tilfældigheder, det kan jeg ikke rigtig greje/ den bliver shortet rigtig meget
                              ( det gjorde Fingerprint også, short havde ret hele vejen ned )

                              Jeg håber på en fuldstændig 100% afklaring inden for nærmeste fremtid, hvad er op og hvad er ned, en 100% bekræftelse på at data holde vand som udtalt af anavex.
                              (Det regner jeg dog med) der sker nok ikke mere i år, det bedste man så kan håbe på, er at short skrider over i et andet selskab.

                              Indtil da, så er det hen i skuffe med dem.

                              Og så det bare at vente igen igen

                              Dem der er de kloge herinde, har jeg den største respekt for, og tak for at dele jeres viden med os uvidende amatør på dette område BIO ( er dog blevet lidt klogere med tiden pga af jeres viden ) fortsæt endelig jeres fantastiske arbejde.

                              Tak tak tak

                              Alarm sat til 28$ ( der burde vi mindst være nu )

                              Mvh

                              Torben

                              1 Reply Last reply
                              11
                              • P Offline
                                P Offline
                                ProinvestorNEWS
                                wrote on sidst redigeret af
                                #168

                                Julerally på aktiemarkedet? På de sociale aktiemedier og finansmedier bliver der lige nu gættet på livet løs om, hvorvidt vi kommer til at se et julerally i år. Hvad tror Helge Larsen? Og hvorfor? Derudover kommer han ind på Equinor, laksesektoren, Anavex og Genmab.

                                1 Reply Last reply
                                7
                                • DarvinD Offline
                                  DarvinD Offline
                                  Darvin
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #169

                                  Kan høre at de fleste har valgt at sidde på hænderne. Selv har jeg valgt at købe. Må indrømme at jeg ikke overhovedet aner om det er klogt. Men syntes bottom Line er positiv, selv om der er slinger i måden de præsenterer.

                                  I går blev så en pæn og stille grøn dag. Pre market, som jo ikke er et kompas, er i grønt igen idag. Mon bunden er nået?

                                  Ikke sikkert, men i går satte jeg da en pæn købsordre inden åbning, i 8,34. Tænkte det var lidt vovet, men hov. Den gik igennem ved åbning, hvor jeg fik alle. Køb nr 2 de sidste dage og På sigt er jeg ret sikker på det var et godt køb.

                                  Nu kan det så være at jeg selv skal til at holde nallerne fra den købsknap. Er mega spændt på dagen i dag 🙂

                                  Andre der har købt ?

                                  1 Reply Last reply
                                  7
                                  • F Offline
                                    F Offline
                                    Fandel
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #170

                                    Jep jeg har suppleret...

                                    1 Reply Last reply
                                    2
                                    • TDT123T Offline
                                      TDT123T Offline
                                      TDT123
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #171

                                      Jeg har et swing fra 8,5 ellers vil jeg mene jeg har rigeligt fra 2$ som som er freebee 🙂 jeg behøver ikke flere, men et swing her og der 🙂

                                      1 Reply Last reply
                                      2
                                      • K Offline
                                        K Offline
                                        klemmensen
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #172

                                        supplerede også op, dog i forgårs 🙂 Sindsygt billigt - hvis man tror på det. Jeg kan ikke forstå at der ikke bliver skrevet om denne nyhed. Alene af den grund lugter det grimt af manipulation fra større spillere på markedet ... og når Anavex ikke har venner på WS.

                                        1 Reply Last reply
                                        4
                                        • SolsenS Offline
                                          SolsenS Offline
                                          Solsen
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #173

                                          Jeg fik også købt lidt flere for at par dage siden.

                                          Ærgerligt at man ikke kan følge shortandelen. Tvivler på, at de er blevet færre.

                                          Mere fyldestgørende data må komme inden jul. Hvorvidt det ændrer billedet ved jeg ikke, men de 50 mg bliver spændende at se.

                                          Gider dårligt at følge kursen 🙂

                                          1 Reply Last reply
                                          6

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger