Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex HISTORISKE OG BANEBRYDENDE RESULTATER I ALZHEIMER!!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
523 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • troldmandenT Offline
    troldmandenT Offline
    troldmanden
    wrote on sidst redigeret af
    #146

    Jeg har svært ved at se FDA give go for et stof der rammer SÅ stor en gruppe patienter på så smalt et datagrundlag.

    Det her er ikke cancer hvor der kan være ret kort fra diagnose til patienten dør. Der er AD en helt anden boldgade. Og små biotech selskaber kan ikke løfte den opgave.

    Solsen dig og jeg har vel skrevet sammen på EI og PI i 20 år. Så hvad siger du til et væddemål om en aften på MASH 🙂

    1 Reply Last reply
    4
    • SolsenS Offline
      SolsenS Offline
      Solsen
      wrote on sidst redigeret af
      #147

      Top Troldmanden.

      Men husk, at jeg ikke siger, at godkendelse er en selvfølge. Men at påstå at der skal 2x1500 pts i forsøg til godkendelse er forkert jf mit link.

      Det hele handler om effekt, bivirkninger og alternativer (unmet need diseases)

      Nu har Anavex to forsøg med signifikant effekt i AD og kig i fast track beskrivelsen hos fda. Her er Alzheimers på linie med cancer, som du mener, er mere "serious"

      https://www.fda.gov/patients/fast-track-breakthrough-therapy-accelerated-approval-priority-review/fast-track

      Anavex har haft en systematisk tilgang til forsøget - efterspurgt af fda. De har bl.a. det fulde genom registreret på alle pts, hvorfor de kan kommen med en meget præcis analyse af, hvilke pts der har gavn af behandlingen og hvilke man ikke skal ofre dyr medicin på.

      Men lad os nu se det fulde datasæt.

      1 Reply Last reply
      5
      • V Offline
        V Offline
        vestasfan
        wrote on sidst redigeret af
        #148

        Lane Simonian har givet lyd fra sig på Seeking, han er optimistisk, særlig pga bivirkningsprofilen. Flere noterer også på Ihub., at andre lande måske vil godkende før FDA, (Australien, UK., Canada m.v.). Alt er bare spekulationer og ja jeg er bias. Så forbehold forbehold..

        1 Reply Last reply
        5
        • troldmandenT Offline
          troldmandenT Offline
          troldmanden
          wrote on sidst redigeret af
          #149

          Super. Jeg har allerede tabt en tur på MASH i relation til et andet selskab, så det må være fair at balancere det lidt her 😉

          Men nej jeg tror ikke på godkendelse i AD med så få patienter. Så ville bigpharma gå meget mere efter indikationen end tilfældet.

          Men ja det var lidt rodet præsentation, så lad os se om nogle mdr når de præsentere mere(er man uheldig så kommer de data først med en publikation og så tager det en rum tid)

          1 Reply Last reply
          4
          • A Offline
            A Offline
            Arne_A
            wrote on sidst redigeret af
            #150

            Hvad er det, der får mange danske investorer til at interesserer sig for dette lille selskab?

            1 Reply Last reply
            4
            • BudweisB Offline
              BudweisB Offline
              Budweis
              wrote on sidst redigeret af
              #151

              Der er et meget aktivt biotek miljø på proinvestor. Meget! Nok særligt Genmabs udvikling har været med til at styrke miljøet, da de fleste af skribenterne så potentialet i den tidlige fase. Det gør at der er et helt unikt miljø af dygtige investorer, der deler deres viden og passion, men som også har en unik næse for at opsnuse selskaber som Anavex.

              1 Reply Last reply
              5
              • DarvinD Offline
                DarvinD Offline
                Darvin
                wrote on sidst redigeret af
                #152

                Ja og de "mange" er meget klar over at det er (meget) High risk. Muligheden for gevinst lokker, og spændingen måske også.

                Tror også langt de fleste ved at indsatsen skal afpasses nøje. Men selv om allokeringen er afmålt, så kan det hver X'te gang give kassen. Akkurat som Genmab. Men tror samtidig at folk ved der kommer et antal nitter blandt de såkaldt udvalgte. Gevinsterne opvejer det blot så rigeligt.

                Og her er investor community'et ret stærke til at spore sig ind på de rette.

                Selv har jeg været inde over Genmab fra helt tilbage, men også andre aktier. Og jeg kan temmelig kontant se på porteføljerne, at de forskellige sats har kunnet betale sig. Også når jeg udregner procenter over tid. Klart over gnsn og bedre end de forvaltere man kan måle det op imod.

                Så enig i at det har meget med investorfora at gøre. Også før PI's tid. Men nu er PI blevet ret central, med en super moderator 🙂

                1 Reply Last reply
                7
                • SolsenS Offline
                  SolsenS Offline
                  Solsen
                  wrote on sidst redigeret af
                  #153

                  Til Budweis så har Anavex en såkaldt poison pill på plads.

                  Dvs at ledelsen kan udstede op til 100 mio i aktier uden gf. Herved kan et uacceptabelt fjendtligt bud afværges ved at man på den måde sidder med de fleste aktier.

                  Simple Page

                  favicon

                  (www.investopedia.com)

                  1 Reply Last reply
                  6
                  • DarvinD Offline
                    DarvinD Offline
                    Darvin
                    wrote on sidst redigeret af
                    #154

                    Er iøvrigt enig med Solsen i at der ikke skal 2x1.500 Pers forsøg til før en evt. godkendelse. Godt nok er det ikke cancer, men Anavex har fulgt den rette sti. Og vi taler om sygdom uden virkningsfuld behandling, og bivirkninger, samt sjældne diagnoser helt uden.

                    Nu har der været skrevet meget om data og forhastet præsentation.

                    Det kan være en god ide lige at stoppe op, og give deres motivation en eftertanke. Deres motivation til, ret hovedkulds, at præsentere data som ikke er - skal vi sige - ordentlig behandlet, eller færdigbehandlet.

                    Man kan i hvert fald konkludere, at de fandt det vigtigt at fortælle om resultaterne. Hvorfor ?

                    1 De fandt resultaterne så fremragende, at de ikke kunne vente. De tog chancen. Spurgte oven i købet uvildige eksperter om de ville medvirke, og fik ja. I det mindste anden gang, men det er underordnet.

                    2 De ville benytte muligheden til at præsentere på et vigtigt Forum af andre årsager, som f.eks kapitalrejsning.

                    Ja der kan være andre grunde under 2, så kun et eksempel, men jeg hælder til 1, og bl.a det gjorde at jeg købte op på faldet. Havde fulgt med i lang tid, og også købt tidligere. Nu er det så svært at bedømme en bund, hvis den findes, men købte desværre for tidligt i denne omgang i godt 9. Men tror stadig det var et godt køb 😉

                    Lige nu overvejer jeg såmænd om frimærket (som pludselig blev større), skal øges yderligere.

                    1 Reply Last reply
                    8
                    • U Offline
                      U Offline
                      Urban
                      wrote on sidst redigeret af
                      #155

                      Har han ret?

                      "Det er meget svært at vurdere, hvordan FDA vil beslutte sig for blarcamesine; en sådan beslutning vil være afgørende for Anavex' aktieværdi".

                      Access to this page has been denied

                      px-captcha

                      favicon

                      (seekingalpha.com)

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • H Offline
                        H Offline
                        Hyst
                        wrote on sidst redigeret af
                        #156

                        Ja, 1. og derfor var de jo tvungen til at udsende meddelelsen, og der er jo ikke kommet en rettelse på grund af evt. fejl i statistikken.
                        Der er således ikke tale om at tage chancen, men et tvunget valg.

                        https://app.quotemedia.com/data/downloadFiling?webmasterId=90423&ref=117096737&type=PDF&symbol=AVXL&companyName=Anavex+Life+Sciences+Corp.&formType=8-K&formDescription=Current+report+pursuant+to+Section+13+or+15(d)&dateFiled=2022-12-02&CK=1314052

                        Herudover tror jeg at det samlede antal aktier der holdes i Danmark er forholdsvis beskeden, men alt er jo relativ.

                        1 Reply Last reply
                        3
                        • SolsenS Offline
                          SolsenS Offline
                          Solsen
                          wrote on sidst redigeret af
                          #157

                          Husk Anavex ikke er en one trick pony.

                          Rett resultater i Q223 ligger ikke langt væk og det ligner for mig, at fda er i gang med at se på data i rett fra de tidligere forsøg.

                          Så om godt et års tid er der måske $100 mln i voucher og en godkendelse til Anavex.

                          1 Reply Last reply
                          5
                          • D Offline
                            D Offline
                            deleted-user
                            wrote on sidst redigeret af
                            #158

                            Anavex Værdisætning - alene cashbeholdningen udgør ca. 2 $ af kursen.

                            Fratrækkes de 150 mill. $ de har på bogen, værdiansætter markedet Anavex`s fremskreden Pipeline til sølle 500 mill. $ - med vel og mærke udelukkende positive data hidtil i indikationer, hvor der ingen reel behandling er pt - er dette en fair prissætning?

                            Link Preview Image

                            AXSM har lige haft positive data i et stof, der dæmper urolig adfærd i Alzheimer. Dette udgør langt det største bidrag til deres MC på 3,27 milliarder $ - er dette en fair prissætning, at en dæmpning af følgevirkninger af Alzheimer værdiansættes til ca. 4 X værdien af at kunne bremse og endda reverserer sygdommen (+ PDD, RETT, FRagile X mm.)??

                            Link Preview Image
                            Axsome (AXSM) Gains as Alzheimer's Agitation Study Meets Goal

                            Axsome's (AXSM) phase III ACCORD study evaluating AXS-05 for treating Alzheimer's disease agitation met the primary and key secondary endpoints. Shares rise.

                            favicon

                            Yahoo Finance (finance.yahoo.com)

                            I de + 7 år jeg har været investeret i selskabet, har jeg oplevet kursudsving fra 1,25 - 31 $, så det er langt fra første gang vi har set disse voldsomme og fakta-stridige udsving.
                            Videnskabsmæssig har vi dog aldrig stået stærkere end nu efter min beskedne mening. Man kan vælge at stole på ledelsen og data og den opbakning de har fået hidtil fra FDA, EMA,AUS og MJFF eller lade sig kyse af kursudsvingene og manipulationen, der foregår på flere plan.
                            Uanset udfaldet fra CTAD, så synes shortangrebet at have været forprogrammeret og så længe casen ikke bliver understøttet af andre partnerskaber eller positive udmeldinger fra myndighederne om det videre forløb, så er Anavex jaget vildt.
                            Dette kan dog ændre sig med en enkelt PR om partnerskab eller f.eks. en Provisional Approval fra AUS mm.
                            En ting er 100 % sikkert kursen stiger igen på et tidspunkt - spørgsmålet er bare hvornår og fra hvilken bund.
                            Jeg har set de nødvendige data, som i min optik understøtter min investering i Anavex.
                            Spillet og cirkusset på aktiemarkedet kan man ikke kæmpe imod uanset, så jeg vil bare afvente og nyde julen sammen med familien, for videnskaben skal nok vinde i sidste ende.

                            1 Reply Last reply
                            14
                            • D Offline
                              D Offline
                              deleted-user
                              wrote on sidst redigeret af
                              #159

                              Anavex MAYO MOBILE indlæg fra CTAD.

                              Link Preview Image
                              The new Google Sites

                              favicon

                              (www.sotcanalytics.com)

                              Meget positiv!

                              1 Reply Last reply
                              10
                              • D Offline
                                D Offline
                                deleted-user
                                wrote on sidst redigeret af
                                #160

                                Anavex Vigtige punkter fra MAYO`s samtaler ved CTAD!

                                Fra MAYO`s samtale med Marfarlane og den anonyme ansat fra det store BP:

                                Macfarlane:

                                I asked if there was any evidence at all for super-responders as seen in the 2a Alzheimer's trial (top two patients). He confirmed that despite not having the data (not an Anavex employee) he believed his clinic in Melbourne probably had 10-15% super responders based on observation. His clinic had 60 patients (of course, not all were dosed).

                                (Stor og reel effekt hos 6-9 patienter bare i hans center - ud af 40 på 2-73 og 20 placebo)

                                Overall Dr. Macfarlane was very pleased with the data and also made mention of the PDD motor data. He didn't go into detail about the PDD data but was surprised by the clinical outcome which was double the community standard for clinical meaning.

                                (Vi kan forvente gode data i PDD OLE)

                                BP ansat:

                                Senior Manager at Top-5 BP: I requested to post this conversation with the condition of complete anonymity. During my venture at CTAD I met an enthusiastic representative of a top-5 BP whom has a >$1 million stake in Anavex and had some very nice insights into BP perception of the company amongst other things. He has worked at the BP for 20+ years and is a senior member of a major region.

                                He was aware of his companies interest in Anavex - not to mention their worry of how Anavex may progress and beat them to market in multiple indications. He had further insight that other BP also had interest in Anavex for similar reasons.

                                From his perspective Anavex has no interest in manufacturing and stated that they will partner, question is when - he theorized within 6 months.

                                (Flere BP er interesseret i Anavex - Partneraftale formentlig indenfor 6 mdr.!)

                                1 Reply Last reply
                                8
                                • F Offline
                                  F Offline
                                  Fandel
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #161

                                  Mange tak Tasso1. Det er virkelig interes
                                  sant...

                                  1 Reply Last reply
                                  4
                                  • troldmandenT Offline
                                    troldmandenT Offline
                                    troldmanden
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #162

                                    Jeg "kalder" den BP ansat for BS.

                                    Dem fra BP der er involveret i mulige deals er en meget lille gruppe i Bizz development armen. Og det er jo generelt ekstrem kursfølsomme data, så de ved godt hvordan de skal holde mund. Så det vil en lande chef vide nada omkring.

                                    Så jeg vil kalde det som en der forsøger at manipulere kursen op

                                    Jvf CT så var der 54 centre der indrullerede patienter. Så at en enkelt klinik skulle have indrulleret 12% lyder vildt.

                                    Så lige et generelt oplysende spørgsmål. Kan det passe der ikke har været amerikanske centre involveret i studiet?

                                    ClinicalTrials.gov

                                    favicon

                                    (clinicaltrials.gov)

                                    1 Reply Last reply
                                    6
                                    • SolsenS Offline
                                      SolsenS Offline
                                      Solsen
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #163

                                      Er du interesseret i Anavex Troldmanden eller er du FUDer ?

                                      1 Reply Last reply
                                      4
                                      • troldmandenT Offline
                                        troldmandenT Offline
                                        troldmanden
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #164

                                        Solsen du kender mig godt nok til du kender svaret derpå 🙂 Uden jeg egentlig ved hvad FUDer betyder.

                                        Men ja jeg pitcher ind med min generelle indsigt i branchen over de 2 sidste årtier.

                                        At man ser enkelte individer/selskaber blandt både shortere og dem der køber lang, forsøge at manipulere er jo ikke nyt.

                                        1 Reply Last reply
                                        4
                                        • SolsenS Offline
                                          SolsenS Offline
                                          Solsen
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #165

                                          Så kan jeg berolige dig med, at Mayomobile ikke er en af slagsen.

                                          Fear, Uncertainty, Doubt står FUD for. Og det oplever vi på div fora pga høj shortandel i Anavex.

                                          Du er selvfølgelig velkommen til at kommentere, men jeg synes din start i går var helt udokumenteret, hvilket jeg beviste med et par links.

                                          Jeg kan også se, hvor du vil hen med dit spørgsmål i dag. I øvrigt kan du læse af dit link at US ikke er repræsenteret.

                                          1 Reply Last reply
                                          7

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger