Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex HISTORISKE OG BANEBRYDENDE RESULTATER I ALZHEIMER!!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
523 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • A Offline
    A Offline
    Aps_invest
    wrote on sidst redigeret af
    #134

    Man kan vist konkludere at biotek er en verden for sig selv....Jeg er ikke investor i Anavex, men kunne sagtens unde jer en stigning på et produkt som umiddelbart vil kunne hjælpe mange mennesker. Men det her er kapitalisme og nogen ser noget andet end flertallet herinde åbenbart gør.:(

    1 Reply Last reply
    4
    • troldmandenT Offline
      troldmandenT Offline
      troldmanden
      wrote on sidst redigeret af
      #135

      Godkendelse i 2024? Der kommer til t gå adskillige år mere end det.

      FDA godkender ikke med blot ét enkelt studie på ca 500 patienter i 3 arme. Det er alt for lidt data.

      Der skal flere fase 3 studier til på omkring 1500 patienter. Så de skal starte med at finde en partner der kan funde de store fase 3 studier.

      Alzheimers bliver generelt kaldt CNS stoffernes kirkegård. Historisk er der en del stoffer der har vist pæne data i fase 2. Men når der så skaleres op til store fase 3 forsøg med klinikker i flere forskellige lande, så er stort set alt fejlet de sidste 20 år.

      Af samme grund er der flere selskaber der over det sidste årti er stoppe med at udvikle stoffer rettet mod AD

      En af de ting der ofte "går galt", er at placebo gruppen klare sig en hel del bedre en forventet i de store forsøg. Placebo patienterne i dette studie har også klaret sig bedre end ventet

      1 Reply Last reply
      9
      • A Offline
        A Offline
        Aps_invest
        wrote on sidst redigeret af
        #136

        Og som Troldmanden skriver: Så kræver det MANGE penge at bringe produktet på markedet, og penge er ikke gratis mere...tværtimod 😞

        1 Reply Last reply
        3
        • A Offline
          A Offline
          Aps_invest
          wrote on sidst redigeret af
          #137

          Det er samme mønster HVER ENESTE GANG, positive data= store stigninger og hype. Så kommer tømmermændene = hvordan finansierer man produktet det sidste stykke til markedet og INDTJENING? Ved godt jeg er lidt mørkemand, men det er sådan de store investorer tænker. Emissioner til KÆMPE rabatkurser er NO GO.....Kan man finde en partner der betaler er det noget andet, men de hænger ikke på træerne p.t. 😞

          1 Reply Last reply
          4
          • SolsenS Offline
            SolsenS Offline
            Solsen
            wrote on sidst redigeret af
            #138

            Nu er det sådan med indikationer der er såkaldt unmet så acceptere fda mindre forsøg og p værdier over 0,05.

            De har accepteret fase 3 forsøg hos andre firmaer i alzheimers med sammen størrelse.

            Så ovenstående konklusion er forkert.

            Ikke hermed sagt at en godkendelse er sikker.

            1 Reply Last reply
            8
            • TDT123T Offline
              TDT123T Offline
              TDT123
              wrote on sidst redigeret af
              #139

              Anavex har pt. Penge nok, jeg kan ikke huske de har lavet en emission de år jeg har været med, de hente penge via handel med deres egen beholdning af aktier, og det ikke ret tit som jeg husker det, der er vist kun handlet en gang de sidste 18 mdr

              Mvh

              1 Reply Last reply
              3
              • TDT123T Offline
                TDT123T Offline
                TDT123
                wrote on sidst redigeret af
                #140

                Man skal jo tror på det, men noget siger mig vi lukker i grønt..
                Nede 10% det meste af dagen, tænker at 8,9 kommer vi over plus det sidste over 9,2
                (Ren gæt)

                Ingen handler ud fra dette indlæg tak 🙂

                Det burde alene være FA og ikke TA der satte retningen.

                Mvh

                108455_IMG_7231.jpg

                1 Reply Last reply
                3
                • M Offline
                  M Offline
                  Milito
                  wrote on sidst redigeret af
                  #141

                  Vi er meget langt fra grøn.

                  1 Reply Last reply
                  3
                  • BudweisB Offline
                    BudweisB Offline
                    Budweis
                    wrote on sidst redigeret af
                    #142

                    Hvordan er Anavex beskyttet mod et (fjendtligt) opkøb? Med den aktuelle prissætning er det efterhånden en mere end almindeligt attraktiv genvej til en bred pipeline incl fornuftige resultater i flere indikationer.

                    1 Reply Last reply
                    4
                    • SolsenS Offline
                      SolsenS Offline
                      Solsen
                      wrote on sidst redigeret af
                      #143

                      Som en skriver på Ihub:

                      "Var investering let så var vi alle rige"

                      Tålmodighed - har man ikke det skulle man læse Helges bog med det ord i overskriften.

                      Lige et link til et andet fase 3 forsøg i alzheimers i tilsvarende størrelse som Anavex netop afsluttede.
                      https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04669028?term=NE3107&draw=2&rank=2

                      De store forsøg kun for at få gode p værdier på ringe effektivitet på forsøgsmidlet.

                      Vigtigt og tidligere understreget er safetyprofilen for Blarcamesine.

                      1 Reply Last reply
                      7
                      • TDT123T Offline
                        TDT123T Offline
                        TDT123
                        wrote on sidst redigeret af
                        #144

                        Haha ja, men man skal tror på det, og det gør jeg helt til luk..

                        Hvem troede at Spanien blev sparket ud af VM af Marokko....
                        De troede på det helt til slut

                        Jeg har odds imod mig, jeg ved det 🙂

                        1 Reply Last reply
                        2
                        • TDT123T Offline
                          TDT123T Offline
                          TDT123
                          wrote on sidst redigeret af
                          #145

                          De har penge i kassen, og ingen gæld
                          De skulle være i dialog omkring en partner
                          Syntes jeg at huske...

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • troldmandenT Offline
                            troldmandenT Offline
                            troldmanden
                            wrote on sidst redigeret af
                            #146

                            Jeg har svært ved at se FDA give go for et stof der rammer SÅ stor en gruppe patienter på så smalt et datagrundlag.

                            Det her er ikke cancer hvor der kan være ret kort fra diagnose til patienten dør. Der er AD en helt anden boldgade. Og små biotech selskaber kan ikke løfte den opgave.

                            Solsen dig og jeg har vel skrevet sammen på EI og PI i 20 år. Så hvad siger du til et væddemål om en aften på MASH 🙂

                            1 Reply Last reply
                            4
                            • SolsenS Offline
                              SolsenS Offline
                              Solsen
                              wrote on sidst redigeret af
                              #147

                              Top Troldmanden.

                              Men husk, at jeg ikke siger, at godkendelse er en selvfølge. Men at påstå at der skal 2x1500 pts i forsøg til godkendelse er forkert jf mit link.

                              Det hele handler om effekt, bivirkninger og alternativer (unmet need diseases)

                              Nu har Anavex to forsøg med signifikant effekt i AD og kig i fast track beskrivelsen hos fda. Her er Alzheimers på linie med cancer, som du mener, er mere "serious"

                              https://www.fda.gov/patients/fast-track-breakthrough-therapy-accelerated-approval-priority-review/fast-track

                              Anavex har haft en systematisk tilgang til forsøget - efterspurgt af fda. De har bl.a. det fulde genom registreret på alle pts, hvorfor de kan kommen med en meget præcis analyse af, hvilke pts der har gavn af behandlingen og hvilke man ikke skal ofre dyr medicin på.

                              Men lad os nu se det fulde datasæt.

                              1 Reply Last reply
                              5
                              • V Offline
                                V Offline
                                vestasfan
                                wrote on sidst redigeret af
                                #148

                                Lane Simonian har givet lyd fra sig på Seeking, han er optimistisk, særlig pga bivirkningsprofilen. Flere noterer også på Ihub., at andre lande måske vil godkende før FDA, (Australien, UK., Canada m.v.). Alt er bare spekulationer og ja jeg er bias. Så forbehold forbehold..

                                1 Reply Last reply
                                5
                                • troldmandenT Offline
                                  troldmandenT Offline
                                  troldmanden
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #149

                                  Super. Jeg har allerede tabt en tur på MASH i relation til et andet selskab, så det må være fair at balancere det lidt her 😉

                                  Men nej jeg tror ikke på godkendelse i AD med så få patienter. Så ville bigpharma gå meget mere efter indikationen end tilfældet.

                                  Men ja det var lidt rodet præsentation, så lad os se om nogle mdr når de præsentere mere(er man uheldig så kommer de data først med en publikation og så tager det en rum tid)

                                  1 Reply Last reply
                                  4
                                  • A Offline
                                    A Offline
                                    Arne_A
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #150

                                    Hvad er det, der får mange danske investorer til at interesserer sig for dette lille selskab?

                                    1 Reply Last reply
                                    4
                                    • BudweisB Offline
                                      BudweisB Offline
                                      Budweis
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #151

                                      Der er et meget aktivt biotek miljø på proinvestor. Meget! Nok særligt Genmabs udvikling har været med til at styrke miljøet, da de fleste af skribenterne så potentialet i den tidlige fase. Det gør at der er et helt unikt miljø af dygtige investorer, der deler deres viden og passion, men som også har en unik næse for at opsnuse selskaber som Anavex.

                                      1 Reply Last reply
                                      5
                                      • DarvinD Offline
                                        DarvinD Offline
                                        Darvin
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #152

                                        Ja og de "mange" er meget klar over at det er (meget) High risk. Muligheden for gevinst lokker, og spændingen måske også.

                                        Tror også langt de fleste ved at indsatsen skal afpasses nøje. Men selv om allokeringen er afmålt, så kan det hver X'te gang give kassen. Akkurat som Genmab. Men tror samtidig at folk ved der kommer et antal nitter blandt de såkaldt udvalgte. Gevinsterne opvejer det blot så rigeligt.

                                        Og her er investor community'et ret stærke til at spore sig ind på de rette.

                                        Selv har jeg været inde over Genmab fra helt tilbage, men også andre aktier. Og jeg kan temmelig kontant se på porteføljerne, at de forskellige sats har kunnet betale sig. Også når jeg udregner procenter over tid. Klart over gnsn og bedre end de forvaltere man kan måle det op imod.

                                        Så enig i at det har meget med investorfora at gøre. Også før PI's tid. Men nu er PI blevet ret central, med en super moderator 🙂

                                        1 Reply Last reply
                                        7
                                        • SolsenS Offline
                                          SolsenS Offline
                                          Solsen
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #153

                                          Til Budweis så har Anavex en såkaldt poison pill på plads.

                                          Dvs at ledelsen kan udstede op til 100 mio i aktier uden gf. Herved kan et uacceptabelt fjendtligt bud afværges ved at man på den måde sidder med de fleste aktier.

                                          Simple Page

                                          favicon

                                          (www.investopedia.com)

                                          1 Reply Last reply
                                          6

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger