Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex HISTORISKE OG BANEBRYDENDE RESULTATER I ALZHEIMER!!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
523 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • A Offline
    A Offline
    Aps_invest
    wrote on sidst redigeret af
    #136

    Og som Troldmanden skriver: Så kræver det MANGE penge at bringe produktet på markedet, og penge er ikke gratis mere...tværtimod 😞

    1 Reply Last reply
    3
    • A Offline
      A Offline
      Aps_invest
      wrote on sidst redigeret af
      #137

      Det er samme mønster HVER ENESTE GANG, positive data= store stigninger og hype. Så kommer tømmermændene = hvordan finansierer man produktet det sidste stykke til markedet og INDTJENING? Ved godt jeg er lidt mørkemand, men det er sådan de store investorer tænker. Emissioner til KÆMPE rabatkurser er NO GO.....Kan man finde en partner der betaler er det noget andet, men de hænger ikke på træerne p.t. 😞

      1 Reply Last reply
      4
      • SolsenS Offline
        SolsenS Offline
        Solsen
        wrote on sidst redigeret af
        #138

        Nu er det sådan med indikationer der er såkaldt unmet så acceptere fda mindre forsøg og p værdier over 0,05.

        De har accepteret fase 3 forsøg hos andre firmaer i alzheimers med sammen størrelse.

        Så ovenstående konklusion er forkert.

        Ikke hermed sagt at en godkendelse er sikker.

        1 Reply Last reply
        8
        • TDT123T Offline
          TDT123T Offline
          TDT123
          wrote on sidst redigeret af
          #139

          Anavex har pt. Penge nok, jeg kan ikke huske de har lavet en emission de år jeg har været med, de hente penge via handel med deres egen beholdning af aktier, og det ikke ret tit som jeg husker det, der er vist kun handlet en gang de sidste 18 mdr

          Mvh

          1 Reply Last reply
          3
          • TDT123T Offline
            TDT123T Offline
            TDT123
            wrote on sidst redigeret af
            #140

            Man skal jo tror på det, men noget siger mig vi lukker i grønt..
            Nede 10% det meste af dagen, tænker at 8,9 kommer vi over plus det sidste over 9,2
            (Ren gæt)

            Ingen handler ud fra dette indlæg tak 🙂

            Det burde alene være FA og ikke TA der satte retningen.

            Mvh

            108455_IMG_7231.jpg

            1 Reply Last reply
            3
            • M Offline
              M Offline
              Milito
              wrote on sidst redigeret af
              #141

              Vi er meget langt fra grøn.

              1 Reply Last reply
              3
              • BudweisB Offline
                BudweisB Offline
                Budweis
                wrote on sidst redigeret af
                #142

                Hvordan er Anavex beskyttet mod et (fjendtligt) opkøb? Med den aktuelle prissætning er det efterhånden en mere end almindeligt attraktiv genvej til en bred pipeline incl fornuftige resultater i flere indikationer.

                1 Reply Last reply
                4
                • SolsenS Offline
                  SolsenS Offline
                  Solsen
                  wrote on sidst redigeret af
                  #143

                  Som en skriver på Ihub:

                  "Var investering let så var vi alle rige"

                  Tålmodighed - har man ikke det skulle man læse Helges bog med det ord i overskriften.

                  Lige et link til et andet fase 3 forsøg i alzheimers i tilsvarende størrelse som Anavex netop afsluttede.
                  https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04669028?term=NE3107&draw=2&rank=2

                  De store forsøg kun for at få gode p værdier på ringe effektivitet på forsøgsmidlet.

                  Vigtigt og tidligere understreget er safetyprofilen for Blarcamesine.

                  1 Reply Last reply
                  7
                  • TDT123T Offline
                    TDT123T Offline
                    TDT123
                    wrote on sidst redigeret af
                    #144

                    Haha ja, men man skal tror på det, og det gør jeg helt til luk..

                    Hvem troede at Spanien blev sparket ud af VM af Marokko....
                    De troede på det helt til slut

                    Jeg har odds imod mig, jeg ved det 🙂

                    1 Reply Last reply
                    2
                    • TDT123T Offline
                      TDT123T Offline
                      TDT123
                      wrote on sidst redigeret af
                      #145

                      De har penge i kassen, og ingen gæld
                      De skulle være i dialog omkring en partner
                      Syntes jeg at huske...

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • troldmandenT Offline
                        troldmandenT Offline
                        troldmanden
                        wrote on sidst redigeret af
                        #146

                        Jeg har svært ved at se FDA give go for et stof der rammer SÅ stor en gruppe patienter på så smalt et datagrundlag.

                        Det her er ikke cancer hvor der kan være ret kort fra diagnose til patienten dør. Der er AD en helt anden boldgade. Og små biotech selskaber kan ikke løfte den opgave.

                        Solsen dig og jeg har vel skrevet sammen på EI og PI i 20 år. Så hvad siger du til et væddemål om en aften på MASH 🙂

                        1 Reply Last reply
                        4
                        • SolsenS Offline
                          SolsenS Offline
                          Solsen
                          wrote on sidst redigeret af
                          #147

                          Top Troldmanden.

                          Men husk, at jeg ikke siger, at godkendelse er en selvfølge. Men at påstå at der skal 2x1500 pts i forsøg til godkendelse er forkert jf mit link.

                          Det hele handler om effekt, bivirkninger og alternativer (unmet need diseases)

                          Nu har Anavex to forsøg med signifikant effekt i AD og kig i fast track beskrivelsen hos fda. Her er Alzheimers på linie med cancer, som du mener, er mere "serious"

                          https://www.fda.gov/patients/fast-track-breakthrough-therapy-accelerated-approval-priority-review/fast-track

                          Anavex har haft en systematisk tilgang til forsøget - efterspurgt af fda. De har bl.a. det fulde genom registreret på alle pts, hvorfor de kan kommen med en meget præcis analyse af, hvilke pts der har gavn af behandlingen og hvilke man ikke skal ofre dyr medicin på.

                          Men lad os nu se det fulde datasæt.

                          1 Reply Last reply
                          5
                          • V Offline
                            V Offline
                            vestasfan
                            wrote on sidst redigeret af
                            #148

                            Lane Simonian har givet lyd fra sig på Seeking, han er optimistisk, særlig pga bivirkningsprofilen. Flere noterer også på Ihub., at andre lande måske vil godkende før FDA, (Australien, UK., Canada m.v.). Alt er bare spekulationer og ja jeg er bias. Så forbehold forbehold..

                            1 Reply Last reply
                            5
                            • troldmandenT Offline
                              troldmandenT Offline
                              troldmanden
                              wrote on sidst redigeret af
                              #149

                              Super. Jeg har allerede tabt en tur på MASH i relation til et andet selskab, så det må være fair at balancere det lidt her 😉

                              Men nej jeg tror ikke på godkendelse i AD med så få patienter. Så ville bigpharma gå meget mere efter indikationen end tilfældet.

                              Men ja det var lidt rodet præsentation, så lad os se om nogle mdr når de præsentere mere(er man uheldig så kommer de data først med en publikation og så tager det en rum tid)

                              1 Reply Last reply
                              4
                              • A Offline
                                A Offline
                                Arne_A
                                wrote on sidst redigeret af
                                #150

                                Hvad er det, der får mange danske investorer til at interesserer sig for dette lille selskab?

                                1 Reply Last reply
                                4
                                • BudweisB Offline
                                  BudweisB Offline
                                  Budweis
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #151

                                  Der er et meget aktivt biotek miljø på proinvestor. Meget! Nok særligt Genmabs udvikling har været med til at styrke miljøet, da de fleste af skribenterne så potentialet i den tidlige fase. Det gør at der er et helt unikt miljø af dygtige investorer, der deler deres viden og passion, men som også har en unik næse for at opsnuse selskaber som Anavex.

                                  1 Reply Last reply
                                  5
                                  • DarvinD Offline
                                    DarvinD Offline
                                    Darvin
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #152

                                    Ja og de "mange" er meget klar over at det er (meget) High risk. Muligheden for gevinst lokker, og spændingen måske også.

                                    Tror også langt de fleste ved at indsatsen skal afpasses nøje. Men selv om allokeringen er afmålt, så kan det hver X'te gang give kassen. Akkurat som Genmab. Men tror samtidig at folk ved der kommer et antal nitter blandt de såkaldt udvalgte. Gevinsterne opvejer det blot så rigeligt.

                                    Og her er investor community'et ret stærke til at spore sig ind på de rette.

                                    Selv har jeg været inde over Genmab fra helt tilbage, men også andre aktier. Og jeg kan temmelig kontant se på porteføljerne, at de forskellige sats har kunnet betale sig. Også når jeg udregner procenter over tid. Klart over gnsn og bedre end de forvaltere man kan måle det op imod.

                                    Så enig i at det har meget med investorfora at gøre. Også før PI's tid. Men nu er PI blevet ret central, med en super moderator 🙂

                                    1 Reply Last reply
                                    7
                                    • SolsenS Offline
                                      SolsenS Offline
                                      Solsen
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #153

                                      Til Budweis så har Anavex en såkaldt poison pill på plads.

                                      Dvs at ledelsen kan udstede op til 100 mio i aktier uden gf. Herved kan et uacceptabelt fjendtligt bud afværges ved at man på den måde sidder med de fleste aktier.

                                      Simple Page

                                      favicon

                                      (www.investopedia.com)

                                      1 Reply Last reply
                                      6
                                      • DarvinD Offline
                                        DarvinD Offline
                                        Darvin
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #154

                                        Er iøvrigt enig med Solsen i at der ikke skal 2x1.500 Pers forsøg til før en evt. godkendelse. Godt nok er det ikke cancer, men Anavex har fulgt den rette sti. Og vi taler om sygdom uden virkningsfuld behandling, og bivirkninger, samt sjældne diagnoser helt uden.

                                        Nu har der været skrevet meget om data og forhastet præsentation.

                                        Det kan være en god ide lige at stoppe op, og give deres motivation en eftertanke. Deres motivation til, ret hovedkulds, at præsentere data som ikke er - skal vi sige - ordentlig behandlet, eller færdigbehandlet.

                                        Man kan i hvert fald konkludere, at de fandt det vigtigt at fortælle om resultaterne. Hvorfor ?

                                        1 De fandt resultaterne så fremragende, at de ikke kunne vente. De tog chancen. Spurgte oven i købet uvildige eksperter om de ville medvirke, og fik ja. I det mindste anden gang, men det er underordnet.

                                        2 De ville benytte muligheden til at præsentere på et vigtigt Forum af andre årsager, som f.eks kapitalrejsning.

                                        Ja der kan være andre grunde under 2, så kun et eksempel, men jeg hælder til 1, og bl.a det gjorde at jeg købte op på faldet. Havde fulgt med i lang tid, og også købt tidligere. Nu er det så svært at bedømme en bund, hvis den findes, men købte desværre for tidligt i denne omgang i godt 9. Men tror stadig det var et godt køb 😉

                                        Lige nu overvejer jeg såmænd om frimærket (som pludselig blev større), skal øges yderligere.

                                        1 Reply Last reply
                                        8
                                        • U Offline
                                          U Offline
                                          Urban
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #155

                                          Har han ret?

                                          "Det er meget svært at vurdere, hvordan FDA vil beslutte sig for blarcamesine; en sådan beslutning vil være afgørende for Anavex' aktieværdi".

                                          Access to this page has been denied

                                          px-captcha

                                          favicon

                                          (seekingalpha.com)

                                          1 Reply Last reply
                                          3

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger