Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex CTAD den 1. dec. 2022 TLD Alzheimer fase 2/3!!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
230 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    deleted-user
    wrote on sidst redigeret af

Anavex Præcis derfor virker manipulationen!

Når de større spillere får selv garvede investorer og folk der burde vide bedre til at miste fokus og tvivle på de fakta vi har fået præsenteret igen og igen.
    Mange burde i virkeligheden holde sig langt væk fra Biotek og holde sig til mere til traditionelle aktier eller obligationer.

Tilbage står egentlig især 2 grafer/resultater:

Alzheimer 2b forsøget, hvor "tilfældigvis" de 6 patienter ud af 21, med de rette forudsætninger og 50 mg 2-73, minimum bibeholdt deres MMSE score efter 48 uger - 4 af disse var endda stadig forbedret efter 148 uger.
    Dette sker bare ikke for Alzheimer patienter kan jeg hilse at sige - bare på uge/måneders basis sker der markante ændringer den forkerte vej!

PDD fase 2 forsøget ( 12 uger ), hvor de 44 patienter på 30 mg 2-73 bibeholdt deres score og de 44 patienter på 50 mg 2-73 helt utroligt var mindre demente, end da de startede forsøget!

Nu har vi så 170 AD patienter i fase 2/3 forsøget (ud af 509, 48 uger) med de rette forudsætninger, + 20 MMSE score, 80 % WT-genet og 50 mg 2-73 dosis, hvor Missling på Guggenheim hele 2 gange skar ud i pap og gentog, at man skulle huske disse dosis på 0, 30 og 50 mg 2-73 fra PDD forsøget og de store sammenfald mellem primære endpoints på AD fase 2/3 forsøget.
    Bemærk at Missling sagde dette med kendskab til resultaterne fra AD fase 2/3 forsøget!

Sammensæt disse 2 sæt resultater og vi burde få 80 % (80 % af alle mennesker har WT-genet, som responderer bedre end dem uden) ud af de 170 AD patienter, som følger samme udvikling/kurve som i AD fase 2b forsøget.

Sammen med den efterhånden indgående og efterviste forståelse for MOA af 2-73, er dette de fakta man skal forholde sig til og ikke den manipulation fra større spillere, som man gang på gang ser i især Biotek, hvor det er så nemt at skabe usikkerhed og omdanne mange investorer til en flok forvirrede høns.

KIG NU PÅ BOLDEN FOR POKKER!!!

1 Reply Last reply
    17
    • F Offline
      F Offline
      Fandel

Det er så godt og sandt skrevet Tasso1.

1 Reply Last reply
      5
      • K Offline
        K Offline
        klemmensen

@Tasso jeg er i for sig enig med dine betragtninger. Der burde være basis for gode forhåbninger for AD patienterne - og for vores investering.
        Men det er jo som Hansen & Larsen altid siger om Biotech i deres podcasts. Data Data Data - det er 0 eller 1, vi kender først resultatet når data frigives. Det prøver jeg selv at skrive mig bag øret inden begejstringen helt får overtaget.

Kursmanipulation: I de knap 3 år jeg har været med er det tydeligt at Anavex ikke har de samme venner på WallStreet som eksempelvis Cassava (SAVA) og Annovis (ANVS). Disse biotech fungerer lidt indenfor samme "teknologi" og virkningsmåde. Jeg har sammenlignet dem både når det går op og ned - og her går hvad der ofte må formodes som kursmanipulation den anden vej. Prøv at se på SAVA de seneste 3 måneder. Pludselig stiger den til 50§ - uden reelle nyheder. Jeg kan ikke påvise en kausal sammenhæng til Anavex. Men det virker som om at der en del pengestærke interesser for at Cassava og Annovis skal lykkedes og Anavex ikke. Dette på trods af Anavex er år foran i deres forsøg.

Data er en ting - men lige så vigtigt er det for Anavex at have samarbejdspartnerne og ambasadører med en vis tyngde - hvis de skal modstå presset fra BP.

1 Reply Last reply
        5
        • S Offline
          S Offline
          Sukkeralf

Data er i sidste ende 0 eller 1, men det kan nu godt tage lang tid at finde ud af om det enten er det ene eller det andet 🙂

Mange større konferencer kører stadig med embargo på kliniske data, så det er ikke ualmindeligt, at data ikke må frigives før selve præsentationen. Hvis noget i disse data er vigtig for myndighederne, så er jeg sikker på de ved besked.

Os der har fuldt biotek i mange mange år ved, at intet er sikkert uanset hvorledes tingene tolkes indtil data er kendt.

Håber i får jeres raket i starten af december 🙂

Mvh
          Sukkeralf

1 Reply Last reply
          5
          • B Offline
            B Offline
            BioShare

Er du ikke med her Sukkeralf? ?

1 Reply Last reply
            4
            • S Offline
              S Offline
              Sukkeralf

Investerer ikke i CNS - synes det er lidt for risikofyldt, når man tillige ikke fatter en brik af det!

1 Reply Last reply
              3
              • B Offline
                B Offline
                BioShare

Haha, jeg forstår...måske jeg helt skulle droppe at investere så. Ja mange har fejlet i CNS, og vi har jo selv i lille DK flere eksempler på det.

1 Reply Last reply
                2
                • SolsenS Offline
                  SolsenS Offline
                  Solsen

Jeg forstår dig godt sukkeralf. Historikken skræmmer og jeg havde samme princip.

Jeg er kun med fordi Anavex har en helt anden tilgang til behandling end andre selskaber og som jeg genkender fra vores fælles darling - Genmab. Nemlig kroppens egen naturlige virkemekanisme.

Fredag må vise hvor fornuftigt den beslutning var 🙂

1 Reply Last reply
                  3
                  • TDT123T Offline
                    TDT123T Offline
                    TDT123

Hvad skete der enlig i går: her er et bud fra MF .. vi kender jo alle til, at nogen ved noget før andre.

syntes dog ikke volumen i sig selv indikere det, nærmer SL og lemming effekten, som blev forstærket dagen igennem grundet usikkerhed ( og ved nogen noget før os andre spørgsmålet ) short har også trykket på i går, hvilket ikke gjorde dagen bedre.

At man skubber rett/Exc nogle mdr. har sammen med de andre faktorer givet en dominoeffekt, det er min overbevisning og (indsidderkøb som jeg har nævnt før)

Link Preview Image
                    Why Shares of Anavex Life Sciences Slumped 23.5% on Monday | The Motley Fool

The company released its fiscal fourth-quarter and full-year numbers.

favicon

The Motley Fool (www.fool.com)

Nu er kursen efterhånden trykket som meget, at der snart er indregnet knap som gode data

Vi bliver snart meget klogere 🙂

Mvh

108185_E68CF8DE_17AC_455A_94CB_A0F6AD9814B6.jpeg

1 Reply Last reply
                    2
                    • B Offline
                      B Offline
                      Boersboe

Anavex

@Tasso m.fl.

Jeg fornemmer en anelse frustration over kursudviklingen... men jeg har nu hele tiden haft en sund skepsis. Der foreligger intet klokkeklart bevis på, at 2-73 har en gavnlig effekt i alzheimers patienter - i hvert fald ikke med overbevisende statistisk signifikans på stor skala. Så kan der være nok så mange dyreeksperimentielle studier, MOA studier og mindre kliniske studier. Det ændrer ikke ved, at det er data d. 1. dec., der giver det mest retvisende billede af hvordan 2-73 performer i Alzheimers patienter.

Jeg er stadigvæk med, men jeg har arbejdet 4 år med CNS forskning, og det er en kompleks størrelse. Der er flere som har kørt sejrsgang i hhv. fase 1 og 2 for siden at tabe det på gulvet i fase 3. Jeg forbeholder mig retten til at holde begge fødder på jorden og afvente data. Jeg håber, at jeg kommer til at æde min skepsis frem for at sige "hvad sagde jeg"..!

Spændende bliver det.

1 Reply Last reply
                      11
                      • T Offline
                        T Offline
                        Thorkild01

Jeg tro, ligesom Boersboe, man bare skal slå koldt vand i blodet og afvente AVXL's data. I går, d. 28.11. steg AXSM ca. 35% på offentliggørelsen af fase 3 AXS-05 resultater fra deres Accord studie, se nedenstående. Hvem ved om man ikke vil kunne se samme reaktion på AVXL's orale præsentation på CTAD.

Kilde:
                        https://finance.yahoo.com/news/axsome-axsm-gains-alzheimers-agitation-175705737.html

1 Reply Last reply
                        6
                        • TDT123T Offline
                          TDT123T Offline
                          TDT123

Godmorgen

Det skal da som minimum også ske, med en kursstigning på de procenter, så vi ikke engang i nærheden af de 15,3$ som vi var i omkring udmeldingen af CTAD deltagelse

Hvilket ville være noget af en skuffelse efter min mening

Mvh

1 Reply Last reply
                          2
                          • SolsenS Offline
                            SolsenS Offline
                            Solsen

Anavex...Ja 35% på gode data vil være skuffende !

Voucheren der evt følger rett approval holder stadig prisen på ca $100 mln https://www.proinvestor.com/investornyt/910144/argenx-to-acquire-fda-priority-review-voucher-quick-facts

Men der går mindst et år før det evt. kan komme Anavex tilgode.

Husk stadig, at AD ikke er eneste skud Anavex har 🙂

1 Reply Last reply
                            4
                            • SolsenS Offline
                              SolsenS Offline
                              Solsen

Anavex...Lecanemab på CTAD.

Stoffet tager overskrifterne i dag i pressen - er blevet præsenteret på CTAD.

Eisai og Biogen har stoffet i udvikling. Men det er svenske BioArctic, der har "opfundet" stoffet https://www.bioarctic.se/sv/lecanemab-alzheimers-sjukdom-2473/

Hovedtal viser en 20-40% forsinkelse i sygdommens ved brug af stoffet i forskellige endpoints.

Dødsfald i forsøget er registreret, men ikke nødvendigvis pga behandlingen.

Hjerneskrumpning hindres tilsyneladende ikke.

Samme progression i AD pts ses ved 18 og 25 mdr i hhv ubehandlende og behandlede pts.

Tror og håber, at Blarcamesine viser bedre takter.

Men resultaterne giver håb i en sygdom uden håb.

1 Reply Last reply
                              6
                              • SolsenS Offline
                                SolsenS Offline
                                Solsen

Anavex...Lecanemab med abstract https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2212948

Glemte at nævne alvorlige sideeeffects med Lecanemab - evt dødsfald, 14% hjerneblødninger etc.

Jeg håber for patienterne at Blarcamesine bliver foretrukne behandling.....

1 Reply Last reply
                                6
                                • F Offline
                                  F Offline
                                  Fandel

Ja det må vi håbe!!

1 Reply Last reply
                                  3
                                  • SolsenS Offline
                                    SolsenS Offline
                                    Solsen

Dette fundet på "endpoints" med henvisning til et udleveret skriv:

"In the paper, which was released in conjunction with presentations at an Alzheimer's conference, trial investigators write that a definition of clinical meaningfulness "has not been established." And the relative lack of new information, following topline data unveiled in September, left experts asking for more - setting up a potential showdown to precisely define how big a difference the drug makes in patients' lives"

....

1 Reply Last reply
                                    3
                                    • V Offline
                                      V Offline
                                      vestasfan

Kan du lige uddybe, hvilket endpoints - tak?

1 Reply Last reply
                                      3
                                      • SolsenS Offline
                                        SolsenS Offline
                                        Solsen

Et tidsskrift 🙂

https://endpts.com/eisais-expanded-alzheimers-data-leave-open-questions-about-safety-and-clinical-benefit/

BBC og andre kalder det et gennembrug. Uha godt med fremskridt. Men er det meningsfyldt for AD patienterne ?

1 Reply Last reply
                                        4
                                        • TDT123T Offline
                                          TDT123T Offline
                                          TDT123

Hvem havde troede at muligheden for at købe nede omkring 8, for bare et par uger siden skulle opstå igen, jeg forsøgte sidste gang vi nærmede os 8 at smide en ordre i 8,6....

Afventer lige dagens udvikling, før der tænkes i de baner igen.

Mvh

1 Reply Last reply
                                          3

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger