Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex CTAD den 1. dec. 2022 TLD Alzheimer fase 2/3!!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
230 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • S Offline
    S Offline
    Sukkeralf
    wrote on sidst redigeret af
    #179

    Data er i sidste ende 0 eller 1, men det kan nu godt tage lang tid at finde ud af om det enten er det ene eller det andet 🙂

    Mange større konferencer kører stadig med embargo på kliniske data, så det er ikke ualmindeligt, at data ikke må frigives før selve præsentationen. Hvis noget i disse data er vigtig for myndighederne, så er jeg sikker på de ved besked.

    Os der har fuldt biotek i mange mange år ved, at intet er sikkert uanset hvorledes tingene tolkes indtil data er kendt.

    Håber i får jeres raket i starten af december 🙂

    Mvh
    Sukkeralf

    1 Reply Last reply
    5
    • B Offline
      B Offline
      BioShare
      wrote on sidst redigeret af
      #180

      Er du ikke med her Sukkeralf? ?

      1 Reply Last reply
      4
      • S Offline
        S Offline
        Sukkeralf
        wrote on sidst redigeret af
        #181

        Investerer ikke i CNS - synes det er lidt for risikofyldt, når man tillige ikke fatter en brik af det!

        1 Reply Last reply
        3
        • B Offline
          B Offline
          BioShare
          wrote on sidst redigeret af
          #182

          Haha, jeg forstår...måske jeg helt skulle droppe at investere så. Ja mange har fejlet i CNS, og vi har jo selv i lille DK flere eksempler på det.

          1 Reply Last reply
          2
          • SolsenS Offline
            SolsenS Offline
            Solsen
            wrote on sidst redigeret af
            #183

            Jeg forstår dig godt sukkeralf. Historikken skræmmer og jeg havde samme princip.

            Jeg er kun med fordi Anavex har en helt anden tilgang til behandling end andre selskaber og som jeg genkender fra vores fælles darling - Genmab. Nemlig kroppens egen naturlige virkemekanisme.

            Fredag må vise hvor fornuftigt den beslutning var 🙂

            1 Reply Last reply
            3
            • TDT123T Offline
              TDT123T Offline
              TDT123
              wrote on sidst redigeret af
              #184

              Hvad skete der enlig i går: her er et bud fra MF .. vi kender jo alle til, at nogen ved noget før andre.

              syntes dog ikke volumen i sig selv indikere det, nærmer SL og lemming effekten, som blev forstærket dagen igennem grundet usikkerhed ( og ved nogen noget før os andre spørgsmålet ) short har også trykket på i går, hvilket ikke gjorde dagen bedre.

              At man skubber rett/Exc nogle mdr. har sammen med de andre faktorer givet en dominoeffekt, det er min overbevisning og (indsidderkøb som jeg har nævnt før)

              Link Preview Image
              Why Shares of Anavex Life Sciences Slumped 23.5% on Monday | The Motley Fool

              The company released its fiscal fourth-quarter and full-year numbers.

              favicon

              The Motley Fool (www.fool.com)

              Nu er kursen efterhånden trykket som meget, at der snart er indregnet knap som gode data

              Vi bliver snart meget klogere 🙂

              Mvh

              108185_E68CF8DE_17AC_455A_94CB_A0F6AD9814B6.jpeg

              1 Reply Last reply
              2
              • B Offline
                B Offline
                Boersboe
                wrote on sidst redigeret af
                #185

                Anavex

                @Tasso m.fl.

                Jeg fornemmer en anelse frustration over kursudviklingen... men jeg har nu hele tiden haft en sund skepsis. Der foreligger intet klokkeklart bevis på, at 2-73 har en gavnlig effekt i alzheimers patienter - i hvert fald ikke med overbevisende statistisk signifikans på stor skala. Så kan der være nok så mange dyreeksperimentielle studier, MOA studier og mindre kliniske studier. Det ændrer ikke ved, at det er data d. 1. dec., der giver det mest retvisende billede af hvordan 2-73 performer i Alzheimers patienter.

                Jeg er stadigvæk med, men jeg har arbejdet 4 år med CNS forskning, og det er en kompleks størrelse. Der er flere som har kørt sejrsgang i hhv. fase 1 og 2 for siden at tabe det på gulvet i fase 3. Jeg forbeholder mig retten til at holde begge fødder på jorden og afvente data. Jeg håber, at jeg kommer til at æde min skepsis frem for at sige "hvad sagde jeg"..!

                Spændende bliver det.

                1 Reply Last reply
                11
                • T Offline
                  T Offline
                  Thorkild01
                  wrote on sidst redigeret af
                  #186

                  Jeg tro, ligesom Boersboe, man bare skal slå koldt vand i blodet og afvente AVXL's data. I går, d. 28.11. steg AXSM ca. 35% på offentliggørelsen af fase 3 AXS-05 resultater fra deres Accord studie, se nedenstående. Hvem ved om man ikke vil kunne se samme reaktion på AVXL's orale præsentation på CTAD.

                  Kilde:
                  https://finance.yahoo.com/news/axsome-axsm-gains-alzheimers-agitation-175705737.html

                  1 Reply Last reply
                  6
                  • TDT123T Offline
                    TDT123T Offline
                    TDT123
                    wrote on sidst redigeret af
                    #187

                    Godmorgen

                    Det skal da som minimum også ske, med en kursstigning på de procenter, så vi ikke engang i nærheden af de 15,3$ som vi var i omkring udmeldingen af CTAD deltagelse

                    Hvilket ville være noget af en skuffelse efter min mening

                    Mvh

                    1 Reply Last reply
                    2
                    • SolsenS Offline
                      SolsenS Offline
                      Solsen
                      wrote on sidst redigeret af
                      #188

                      Anavex...Ja 35% på gode data vil være skuffende !

                      Voucheren der evt følger rett approval holder stadig prisen på ca $100 mln https://www.proinvestor.com/investornyt/910144/argenx-to-acquire-fda-priority-review-voucher-quick-facts

                      Men der går mindst et år før det evt. kan komme Anavex tilgode.

                      Husk stadig, at AD ikke er eneste skud Anavex har 🙂

                      1 Reply Last reply
                      4
                      • SolsenS Offline
                        SolsenS Offline
                        Solsen
                        wrote on sidst redigeret af
                        #189

                        Anavex...Lecanemab på CTAD.

                        Stoffet tager overskrifterne i dag i pressen - er blevet præsenteret på CTAD.

                        Eisai og Biogen har stoffet i udvikling. Men det er svenske BioArctic, der har "opfundet" stoffet https://www.bioarctic.se/sv/lecanemab-alzheimers-sjukdom-2473/

                        Hovedtal viser en 20-40% forsinkelse i sygdommens ved brug af stoffet i forskellige endpoints.

                        Dødsfald i forsøget er registreret, men ikke nødvendigvis pga behandlingen.

                        Hjerneskrumpning hindres tilsyneladende ikke.

                        Samme progression i AD pts ses ved 18 og 25 mdr i hhv ubehandlende og behandlede pts.

                        Tror og håber, at Blarcamesine viser bedre takter.

                        Men resultaterne giver håb i en sygdom uden håb.

                        1 Reply Last reply
                        6
                        • SolsenS Offline
                          SolsenS Offline
                          Solsen
                          wrote on sidst redigeret af
                          #190

                          Anavex...Lecanemab med abstract https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2212948

                          Glemte at nævne alvorlige sideeeffects med Lecanemab - evt dødsfald, 14% hjerneblødninger etc.

                          Jeg håber for patienterne at Blarcamesine bliver foretrukne behandling.....

                          1 Reply Last reply
                          6
                          • F Offline
                            F Offline
                            Fandel
                            wrote on sidst redigeret af
                            #191

                            Ja det må vi håbe!!

                            1 Reply Last reply
                            3
                            • SolsenS Offline
                              SolsenS Offline
                              Solsen
                              wrote on sidst redigeret af
                              #192

                              Dette fundet på "endpoints" med henvisning til et udleveret skriv:

                              "In the paper, which was released in conjunction with presentations at an Alzheimer's conference, trial investigators write that a definition of clinical meaningfulness "has not been established." And the relative lack of new information, following topline data unveiled in September, left experts asking for more - setting up a potential showdown to precisely define how big a difference the drug makes in patients' lives"

                              ....

                              1 Reply Last reply
                              3
                              • V Offline
                                V Offline
                                vestasfan
                                wrote on sidst redigeret af
                                #193

                                Kan du lige uddybe, hvilket endpoints - tak?

                                1 Reply Last reply
                                3
                                • SolsenS Offline
                                  SolsenS Offline
                                  Solsen
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #194

                                  Et tidsskrift 🙂

                                  https://endpts.com/eisais-expanded-alzheimers-data-leave-open-questions-about-safety-and-clinical-benefit/

                                  BBC og andre kalder det et gennembrug. Uha godt med fremskridt. Men er det meningsfyldt for AD patienterne ?

                                  1 Reply Last reply
                                  4
                                  • TDT123T Offline
                                    TDT123T Offline
                                    TDT123
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #195

                                    Hvem havde troede at muligheden for at købe nede omkring 8, for bare et par uger siden skulle opstå igen, jeg forsøgte sidste gang vi nærmede os 8 at smide en ordre i 8,6....

                                    Afventer lige dagens udvikling, før der tænkes i de baner igen.

                                    Mvh

                                    1 Reply Last reply
                                    3
                                    • SolsenS Offline
                                      SolsenS Offline
                                      Solsen
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #196

                                      Lyttede til Guggenheim præsentationen en gang til.

                                      Missling gjorde særlig opmærksom på, at Anavex's tilgang med upstream behandling i AD var meget bedre end konkurrenternes grundet sygdommens kompleksitet. Han pointerede, at 30 mg stoppede AD og 50 mg forbedrede tilstanden hos AD pts.

                                      Han er helt i skoven, hvis ikke der venter os noget fornuftigt fredag.

                                      I min optik et raid fra en stor spiller for at få de der ryster på hånden til at sælge.

                                      1 Reply Last reply
                                      4
                                      • TDT123T Offline
                                        TDT123T Offline
                                        TDT123
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #197

                                        Ryster ikke på hånden her, mere bekymret over udviklingen...

                                        Har købt en smule i 8,4/som et lille swing

                                        1 Reply Last reply
                                        2
                                        • F Offline
                                          F Offline
                                          Fandel
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #198

                                          Er det i morgen eller fredag vi får data?Jeg synes der er delte meninger!!

                                          1 Reply Last reply
                                          2

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger