Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex CTAD den 1. dec. 2022 TLD Alzheimer fase 2/3!!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
230 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • B Offline
    B Offline
    Boersboe
    wrote on sidst redigeret af
    #185

    Anavex

    @Tasso m.fl.

    Jeg fornemmer en anelse frustration over kursudviklingen... men jeg har nu hele tiden haft en sund skepsis. Der foreligger intet klokkeklart bevis på, at 2-73 har en gavnlig effekt i alzheimers patienter - i hvert fald ikke med overbevisende statistisk signifikans på stor skala. Så kan der være nok så mange dyreeksperimentielle studier, MOA studier og mindre kliniske studier. Det ændrer ikke ved, at det er data d. 1. dec., der giver det mest retvisende billede af hvordan 2-73 performer i Alzheimers patienter.

    Jeg er stadigvæk med, men jeg har arbejdet 4 år med CNS forskning, og det er en kompleks størrelse. Der er flere som har kørt sejrsgang i hhv. fase 1 og 2 for siden at tabe det på gulvet i fase 3. Jeg forbeholder mig retten til at holde begge fødder på jorden og afvente data. Jeg håber, at jeg kommer til at æde min skepsis frem for at sige "hvad sagde jeg"..!

    Spændende bliver det.

    1 Reply Last reply
    11
    • T Offline
      T Offline
      Thorkild01
      wrote on sidst redigeret af
      #186

      Jeg tro, ligesom Boersboe, man bare skal slå koldt vand i blodet og afvente AVXL's data. I går, d. 28.11. steg AXSM ca. 35% på offentliggørelsen af fase 3 AXS-05 resultater fra deres Accord studie, se nedenstående. Hvem ved om man ikke vil kunne se samme reaktion på AVXL's orale præsentation på CTAD.

      Kilde:
      https://finance.yahoo.com/news/axsome-axsm-gains-alzheimers-agitation-175705737.html

      1 Reply Last reply
      6
      • TDT123T Offline
        TDT123T Offline
        TDT123
        wrote on sidst redigeret af
        #187

        Godmorgen

        Det skal da som minimum også ske, med en kursstigning på de procenter, så vi ikke engang i nærheden af de 15,3$ som vi var i omkring udmeldingen af CTAD deltagelse

        Hvilket ville være noget af en skuffelse efter min mening

        Mvh

        1 Reply Last reply
        2
        • SolsenS Offline
          SolsenS Offline
          Solsen
          wrote on sidst redigeret af
          #188

          Anavex...Ja 35% på gode data vil være skuffende !

          Voucheren der evt følger rett approval holder stadig prisen på ca $100 mln https://www.proinvestor.com/investornyt/910144/argenx-to-acquire-fda-priority-review-voucher-quick-facts

          Men der går mindst et år før det evt. kan komme Anavex tilgode.

          Husk stadig, at AD ikke er eneste skud Anavex har 🙂

          1 Reply Last reply
          4
          • SolsenS Offline
            SolsenS Offline
            Solsen
            wrote on sidst redigeret af
            #189

            Anavex...Lecanemab på CTAD.

            Stoffet tager overskrifterne i dag i pressen - er blevet præsenteret på CTAD.

            Eisai og Biogen har stoffet i udvikling. Men det er svenske BioArctic, der har "opfundet" stoffet https://www.bioarctic.se/sv/lecanemab-alzheimers-sjukdom-2473/

            Hovedtal viser en 20-40% forsinkelse i sygdommens ved brug af stoffet i forskellige endpoints.

            Dødsfald i forsøget er registreret, men ikke nødvendigvis pga behandlingen.

            Hjerneskrumpning hindres tilsyneladende ikke.

            Samme progression i AD pts ses ved 18 og 25 mdr i hhv ubehandlende og behandlede pts.

            Tror og håber, at Blarcamesine viser bedre takter.

            Men resultaterne giver håb i en sygdom uden håb.

            1 Reply Last reply
            6
            • SolsenS Offline
              SolsenS Offline
              Solsen
              wrote on sidst redigeret af
              #190

              Anavex...Lecanemab med abstract https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2212948

              Glemte at nævne alvorlige sideeeffects med Lecanemab - evt dødsfald, 14% hjerneblødninger etc.

              Jeg håber for patienterne at Blarcamesine bliver foretrukne behandling.....

              1 Reply Last reply
              6
              • F Offline
                F Offline
                Fandel
                wrote on sidst redigeret af
                #191

                Ja det må vi håbe!!

                1 Reply Last reply
                3
                • SolsenS Offline
                  SolsenS Offline
                  Solsen
                  wrote on sidst redigeret af
                  #192

                  Dette fundet på "endpoints" med henvisning til et udleveret skriv:

                  "In the paper, which was released in conjunction with presentations at an Alzheimer's conference, trial investigators write that a definition of clinical meaningfulness "has not been established." And the relative lack of new information, following topline data unveiled in September, left experts asking for more - setting up a potential showdown to precisely define how big a difference the drug makes in patients' lives"

                  ....

                  1 Reply Last reply
                  3
                  • V Offline
                    V Offline
                    vestasfan
                    wrote on sidst redigeret af
                    #193

                    Kan du lige uddybe, hvilket endpoints - tak?

                    1 Reply Last reply
                    3
                    • SolsenS Offline
                      SolsenS Offline
                      Solsen
                      wrote on sidst redigeret af
                      #194

                      Et tidsskrift 🙂

                      https://endpts.com/eisais-expanded-alzheimers-data-leave-open-questions-about-safety-and-clinical-benefit/

                      BBC og andre kalder det et gennembrug. Uha godt med fremskridt. Men er det meningsfyldt for AD patienterne ?

                      1 Reply Last reply
                      4
                      • TDT123T Offline
                        TDT123T Offline
                        TDT123
                        wrote on sidst redigeret af
                        #195

                        Hvem havde troede at muligheden for at købe nede omkring 8, for bare et par uger siden skulle opstå igen, jeg forsøgte sidste gang vi nærmede os 8 at smide en ordre i 8,6....

                        Afventer lige dagens udvikling, før der tænkes i de baner igen.

                        Mvh

                        1 Reply Last reply
                        3
                        • SolsenS Offline
                          SolsenS Offline
                          Solsen
                          wrote on sidst redigeret af
                          #196

                          Lyttede til Guggenheim præsentationen en gang til.

                          Missling gjorde særlig opmærksom på, at Anavex's tilgang med upstream behandling i AD var meget bedre end konkurrenternes grundet sygdommens kompleksitet. Han pointerede, at 30 mg stoppede AD og 50 mg forbedrede tilstanden hos AD pts.

                          Han er helt i skoven, hvis ikke der venter os noget fornuftigt fredag.

                          I min optik et raid fra en stor spiller for at få de der ryster på hånden til at sælge.

                          1 Reply Last reply
                          4
                          • TDT123T Offline
                            TDT123T Offline
                            TDT123
                            wrote on sidst redigeret af
                            #197

                            Ryster ikke på hånden her, mere bekymret over udviklingen...

                            Har købt en smule i 8,4/som et lille swing

                            1 Reply Last reply
                            2
                            • F Offline
                              F Offline
                              Fandel
                              wrote on sidst redigeret af
                              #198

                              Er det i morgen eller fredag vi får data?Jeg synes der er delte meninger!!

                              1 Reply Last reply
                              2
                              • TDT123T Offline
                                TDT123T Offline
                                TDT123
                                wrote on sidst redigeret af
                                #199

                                Mange prøver at analyser sig frem til hvad der sker:
                                https://seekingalpha.com/article/4561424-anavex-life-sciences-earnings-market-unimpressed-alzheimers-data-readout-arrives?mailingid=29847482&messageid=2800&serial=29847482.4879&utm_campaign=rta-stock-article&utm_medium=email&utm_source=seeking_alpha&utm_term=29847482.4879

                                108211_447818CF_AF3A_464B_AC0B_8510E3E99BF2.jpeg
                                108211_182BDFA8_D511_469F_9297_DFE9180212EA.jpeg

                                1 Reply Last reply
                                2
                                • TDT123T Offline
                                  TDT123T Offline
                                  TDT123
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #200

                                  D 1 december

                                  108212_D8C71991_ADB1_4A9F_A32C_555033B0DCC2.jpeg

                                  1 Reply Last reply
                                  2
                                  • F Offline
                                    F Offline
                                    Fandel
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #201

                                    Tak TDT. Mente også det var i morgen...

                                    1 Reply Last reply
                                    3
                                    • SolsenS Offline
                                      SolsenS Offline
                                      Solsen
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #202

                                      Fredag dansk tid 1:30

                                      1 Reply Last reply
                                      4
                                      • F Offline
                                        F Offline
                                        Fandel
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #203

                                        ok. så skal jeg sove en dag mere, en jeg havde regnet med. LOL

                                        1 Reply Last reply
                                        3
                                        • TDT123T Offline
                                          TDT123T Offline
                                          TDT123
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #204

                                          Yes men efter børslukketid som Solesen også skriver (fredag dk 01.30)
                                          Så der sker ikke noget før fredag på Børsen ...

                                          1 Reply Last reply
                                          2

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger