Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

North Media: analyse og 2022-forventninger.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
111 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • H Offline
    H Offline
    henningmaria
    wrote on sidst redigeret af
    #45

    Digital Services kommer at have en omsætning på 150 mio i år og Ebit på 24 mio kr. De kan sagtens i 2022 have omsltning på 190 mio måske 200 mio kr og ebit på 35-38 mio. Og da indgår Lead supply ikke i regnskabet som har kæmpe vækst i omsætning og indtjening

    1 Reply Last reply
    3
    • T Offline
      T Offline
      Trafictrader
      wrote on sidst redigeret af
      #46

      mon ikke vi har været nede nok for nu så vi skal lidt op igen.. ??

      1 Reply Last reply
      3
      • P Offline
        P Offline
        Prof-Inv-DK
        wrote on sidst redigeret af
        #47

        Nej, der skal lige gives rabat igen. Jeg køber under 110,-

        1 Reply Last reply
        2
        • D Offline
          D Offline
          deleted-user
          wrote on sidst redigeret af
          #48

          Jeg har også købt i dag. Primært i kurs 109. Jeg synes det virker besynderligt, at meget value var undtaget fra fald i går i US, hvor man i DK så modsatte effekt. Value fik samme tur som vækst. Dog har jeg også set en del papirer med US-tunge salgssider i dag. Måske skulle der bruges likviditet til at købe op i det der blev kastet ud fra 5. sals højde i går! 🙂

          Det fik jeg lige skrevet alt imens de nedjusterer forventningerne. Det er da helt igennem mærkeligt, at små bump på vejen beskrives detaljeret i en fondsbørsmeddelelse, mens andre positive nyheder blot beskrives kort under tilfældige aktionærpræsentationer... Man skulle jo nærmest tro at direktionen har lånt deres aktier ud til shortere!!! 🙂 🙂 🙂

          En nedjustering en måned efter en præcisering af regnskabet er simpelthen ganske uacceptabel ringe management!

          1 Reply Last reply
          5
          • H Offline
            H Offline
            henningmaria
            wrote on sidst redigeret af
            #49

            De aktiverede omkostninger til Bekey har jeg hele tiden set som tabt. At der i Corona ikke er sket en stor transformation i Bekey, viser klart at der ikke er særlig stor interesse for produktet

            1 Reply Last reply
            2
            • H Offline
              H Offline
              henningmaria
              wrote on sidst redigeret af
              #50

              Det forekommer mig som kåre wig er foreldket i Bekey. Man har kunnet læse skriften på væggen de seneste 2 år. Der er ikke sket noget i selskabet de seneste 2 år

              1 Reply Last reply
              3
              • M Offline
                M Offline
                mcd234
                wrote on sidst redigeret af
                #51

                Enig

                1 Reply Last reply
                2
                • D Offline
                  D Offline
                  deleted-user
                  wrote on sidst redigeret af
                  #52

                  Den nedjustering var ikke noget amerikanerne accepterede.

                  Dog er det stort set udelukkende dem som har solgt, og de har i forvejen skubbet NM ned den seneste måneds tid.

                  Jeg har købt en solid position i kurs 97'ish. Den swinger jeg til kurs 110.

                  De bør starte et tilbagekøb omgående!

                  1 Reply Last reply
                  3
                  • H Offline
                    H Offline
                    henningmaria
                    wrote on sidst redigeret af
                    #53

                    hvorfor i himmelens navn iverksætter de ikke et tilbagekøbsprogram til denne kurs!!!!!!!!!!!!!!!!

                    1 Reply Last reply
                    2
                    • H Offline
                      H Offline
                      henningmaria
                      wrote on sidst redigeret af
                      #54

                      De kommer at have næsten 1 mia på konto, deres ejendomme er er værdiansat alt for lavt. Deres forretning, FK, Boligportal, OFIR og Lead Supply er værdiansat til 500 mio. kr. jf nuværende kurs. Det er fuldstændig sindsygt.

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • D Offline
                        D Offline
                        deleted-user
                        wrote on sidst redigeret af
                        #55

                        Nuværende kurs er mistillid fra investorer... Så enkelt er det.

                        Med den pengetank burde man let kunne vækste virksomheden, men det formår de ikke. Det skaber undren fra investorer at ledelsen ikke i højere grad kan finde ud af at drive virksomhed. Hvilket er lidt underligt, for det går jo sådan set meget godt for samtlige ben de har at gå på. Hvad frygten er for at købe ind på samme præmisser ved at opkøbe og værdiskabe egne virksomheder må være fordi de ikke magter opgaven. Og det har jeg givet dem til GF i 2022 til at bevise eller svare direkte på.

                        1 Reply Last reply
                        3
                        • H Offline
                          H Offline
                          Hyst
                          wrote on sidst redigeret af
                          #56

                          Skal man ikke passe på free float og hellere investere?

                          1 Reply Last reply
                          2
                          • P Offline
                            P Offline
                            Prof-Inv-DK
                            wrote on sidst redigeret af
                            #57

                            North Media har den 3 dec meldt ud, at man ønsker en ren balance - så det er en ændring af regnskabsprincip, der er det væsentligste i denne udmelding. Det har ingen konsekvens for kontant-beholdningen i selskabet.

                            Udgifterne (nedskrivningen) er allerede betalt og indregnet i balancen. Det har altså ingen cash-effekt.
                            I runde tal er nedjusteringen i Bekeys udviklingsomkostning følgende:
                            • 2019: 7M
                            • 2020: 7M
                            • 2021: 7M
                            • Total 21M DKK.
                            Det er Bekeys opgangsprodukt, der har oplevet en forsinkelse af 1) udrulningen af etage-adgangssystemer og 2) lukningen af nye kunder. Bekey sætter lige nu licens-betalingerne OP for kommunerne, det skal koste mere at være på platformen. Denne del af Bekey skal altså bidrage yderligere til bundlinien.

                            1 Reply Last reply
                            3
                            • D Offline
                              D Offline
                              deleted-user
                              wrote on sidst redigeret af
                              #58

                              Uanset om det her blot er en teknikalitet i forhold til regnskabet - for det kan jeg godt aflæse - så må denne teknikalitet slet slet slet slet ikke koste ca. 10% af værdien af et konglomerat. Det kurstab er afstedkommet af andre dybereliggende årsager.

                              Det her er torskedumt - efter man for en måned siden præciserede sit regnskab i den øvre ende. Som "sjovt nok" gav investorerne anledning til at sælge (voldsomt) ud.
                              I dag er ALT indregnet - alle ved jo godt, at det ikke ligefrem kører for Bekey. Så der var reelt ingen grund til afstraffelsen i dag, men der sidder bare nogen og trykker sælg - amerikanerne. Ikke fordi jeg skal gøre dem til de slemme, de er blot spekulative, og vil bare have kursen ned for at kunne købe længere nede. For du kan dybest set ikke shorte en aktie i small- eller midCap, men du kan robot-"styre den", og det er hvad der sker her.
                              Jeg bliver aldrig den store fortaler for den slags, for det stopper helt klart nogle små investorer ud som ikke har den indsigt.


                              Casen North Media

                              Nu skal de edder banke mig se at få aktiveret nogle opkøb. Ellers bliver det jo pinligt at sidde i en position som Henrik Løvig sidder i.

                              Og jeg er helt tabt hvis de ikke laver et aktietilbagekøb ASAP. Gør de ikke det, så er det jo fordi bestyrelsen (Richard Bunck) ikke stoler på egen business-case.

                              For investorerne handler det nu om tillid til virksomheden - ikke casen - for den er intakt. Bekey er det mindste ben i virksomheden og den må ALDRIG koste 10% af værdien af hele selskabet, fordi man nedjusterer en teknikalitet.

                              Det svarer jo til at de skulle sidde og oplyse om deres aktieportefølje på månedsbasis... Hov vent - det burde de faktisk... Eller vent - den er jo pløjet ned i bedste Cathie-style... Så i dag er ikke en god dag...

                              Nu siger jeg det lidt i sjov - men så er den ude, men man skulle jo nærmest tro, at bestyrelsen - og direktionen - har en intention om at drive kursen ned. Richard Bunck har da i hvert fald ingen interesse i at køre den op, hvis han om 6 måneder kan afnotere NM til kurs 100.

                              Al lokkemad er kørt i stilling - fremtidig udbytte og store kursstigninger. Alt imens man har ekstremt travlt med at fortælle markedet, at aftalen med Deustche Post nærmest var en misforståelse for at skabe omsætning i FK Distribution, og at Digital Services ikke kan levere - underligt - de har jo en kæmpe pengetank at vækste på!!!

                              Jeg er stadig aktionær, men pas lige på jer selv derude. Det her lugter.

                              1 Reply Last reply
                              3
                              • L Offline
                                L Offline
                                Labredoor
                                wrote on sidst redigeret af
                                #59

                                Boligportal har lukket to pæne kunder til deres nye produkt - "dataplatformen":

                                • NREP
                                • Birch Ejendomme

                                "Vi ser et stort potentiale i at sælge vores data til ejendomsselskaber. Det er tydeligt, at vi lige nu rammer en efterspørgsel fra branchen, hvor data spiller en større og større rolle. Vi lancerede dataplatformen i september, og aftalen med NREP slår fast, at det her er et betydeligt fokusområde for os."

                                NREP alene bidrager vel med over 100.000,- om måneden - eller 1,2M DKK om året.

                                1 Reply Last reply
                                3
                                • H Offline
                                  H Offline
                                  henningmaria
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #60

                                  Hvor kan du læse det?

                                  1 Reply Last reply
                                  2
                                  • L Offline
                                    L Offline
                                    Labredoor
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #61

                                    Det står i avisen Børsen i dag.

                                    NREP er i øvrigt "en af Nordens største ejendomsinvestorer"

                                    1 Reply Last reply
                                    2
                                    • H Offline
                                      H Offline
                                      henningmaria
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #62

                                      Sådan det er godt nyt

                                      1 Reply Last reply
                                      2
                                      • H Offline
                                        H Offline
                                        henningmaria
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #63

                                        Det er gode kunder ????

                                        1 Reply Last reply
                                        2
                                        • L Offline
                                          L Offline
                                          Labredoor
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #64

                                          Det er jo helt vildt at selskabet nu opjusterer igen i dagens avis.

                                          1 Reply Last reply
                                          1

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger