Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

North Media: analyse og 2022-forventninger.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
111 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • H Offline
    H Offline
    henningmaria
    wrote on sidst redigeret af
    #39

    Da de nu sidder med alt det der data, hvorfor kunne de så ikke også lave en produkt, hvor man kan sælge sine ejerboliger udenom en ejendomsmægler. Ville det ikke også være nærliggende?

    1 Reply Last reply
    3
    • D Offline
      D Offline
      deleted-user
      wrote on sidst redigeret af
      #40

      For dem som ikke lige nåede live-udgaven, kan man se den her:
      https://www.youtube.com/watch?v=N1W5cn75KMo

      Hold godt fast fra ca. 8 min -> 14 min.
      Man kan evt. lige pause, så man får et overblik over, hvor præcist et datagrundlag de arbejder med.
      Det er data der ikke er set i branchen før. Særligt i så omfangsrigt datagrundlag. Nu skal det "bare" launches til interessenterne. Men som jeg hele tiden har beskrevet - så burde det faktisk være interessenterne der ringer og skal have lavet de rigtige pakker som de kan navigere ud fra, for hvis der sidder et finansielt institut som ikke har dette værktøj når der skal laves risikovurdering på boliger, så skal man da gå langt udenom. Hvis de finansielle institutter ikke køber ind på disse data, så ender det med at ejendomsinvestorer bliver "klogere" end banker, realkreditinstitutter og ejendomsmæglerne. Det tror jeg ikke er i deres interesse 🙂

      1 Reply Last reply
      5
      • H Offline
        H Offline
        henningmaria
        wrote on sidst redigeret af
        #41

        Niels C

        Ofir har vækst på 75% i år og bliver ved med at vokse meget ud fra det man kan se på annoncer og at de ansætter mange medarbejdere. Lead Supply har enorm vækst i år. Kan man forestille sig, at stor del af omsætningsvæksten hos Boligportal er skudt ud i 2022, og at væksten derfor i boligportal for 2022 vil måske være 25%+, og baseret på det vil Digital Services have en meget høj vækst i det kommende år?

        1 Reply Last reply
        3
        • D Offline
          D Offline
          deleted-user
          wrote on sidst redigeret af
          #42

          Ja, Digital Services vil ret åbenlyst levere en ganske høj vækst i 2022.
          Om markedet vil honorere det er jeg temmelig meget i tvivl om, for det gør det ikke nu.

          1 Reply Last reply
          3
          • H Offline
            H Offline
            henningmaria
            wrote on sidst redigeret af
            #43

            Markedet vil 100% honorere det mere i 2022. Det er jeg sikker på

            1 Reply Last reply
            3
            • P Offline
              P Offline
              Prof-Inv-DK
              wrote on sidst redigeret af
              #44

              Jeg er godt tilfreds med aktiens udvikling.

              samtidig er der masser af potentiale tilbage.

              Jeg har købt en masse aktier her på kurs 110 - det er jo en vild god købspris.

              Hold mig gerne op på det om 1 år.

              1 Reply Last reply
              2
              • H Offline
                H Offline
                henningmaria
                wrote on sidst redigeret af
                #45

                Digital Services kommer at have en omsætning på 150 mio i år og Ebit på 24 mio kr. De kan sagtens i 2022 have omsltning på 190 mio måske 200 mio kr og ebit på 35-38 mio. Og da indgår Lead supply ikke i regnskabet som har kæmpe vækst i omsætning og indtjening

                1 Reply Last reply
                3
                • T Offline
                  T Offline
                  Trafictrader
                  wrote on sidst redigeret af
                  #46

                  mon ikke vi har været nede nok for nu så vi skal lidt op igen.. ??

                  1 Reply Last reply
                  3
                  • P Offline
                    P Offline
                    Prof-Inv-DK
                    wrote on sidst redigeret af
                    #47

                    Nej, der skal lige gives rabat igen. Jeg køber under 110,-

                    1 Reply Last reply
                    2
                    • D Offline
                      D Offline
                      deleted-user
                      wrote on sidst redigeret af
                      #48

                      Jeg har også købt i dag. Primært i kurs 109. Jeg synes det virker besynderligt, at meget value var undtaget fra fald i går i US, hvor man i DK så modsatte effekt. Value fik samme tur som vækst. Dog har jeg også set en del papirer med US-tunge salgssider i dag. Måske skulle der bruges likviditet til at købe op i det der blev kastet ud fra 5. sals højde i går! 🙂

                      Det fik jeg lige skrevet alt imens de nedjusterer forventningerne. Det er da helt igennem mærkeligt, at små bump på vejen beskrives detaljeret i en fondsbørsmeddelelse, mens andre positive nyheder blot beskrives kort under tilfældige aktionærpræsentationer... Man skulle jo nærmest tro at direktionen har lånt deres aktier ud til shortere!!! 🙂 🙂 🙂

                      En nedjustering en måned efter en præcisering af regnskabet er simpelthen ganske uacceptabel ringe management!

                      1 Reply Last reply
                      5
                      • H Offline
                        H Offline
                        henningmaria
                        wrote on sidst redigeret af
                        #49

                        De aktiverede omkostninger til Bekey har jeg hele tiden set som tabt. At der i Corona ikke er sket en stor transformation i Bekey, viser klart at der ikke er særlig stor interesse for produktet

                        1 Reply Last reply
                        2
                        • H Offline
                          H Offline
                          henningmaria
                          wrote on sidst redigeret af
                          #50

                          Det forekommer mig som kåre wig er foreldket i Bekey. Man har kunnet læse skriften på væggen de seneste 2 år. Der er ikke sket noget i selskabet de seneste 2 år

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • M Offline
                            M Offline
                            mcd234
                            wrote on sidst redigeret af
                            #51

                            Enig

                            1 Reply Last reply
                            2
                            • D Offline
                              D Offline
                              deleted-user
                              wrote on sidst redigeret af
                              #52

                              Den nedjustering var ikke noget amerikanerne accepterede.

                              Dog er det stort set udelukkende dem som har solgt, og de har i forvejen skubbet NM ned den seneste måneds tid.

                              Jeg har købt en solid position i kurs 97'ish. Den swinger jeg til kurs 110.

                              De bør starte et tilbagekøb omgående!

                              1 Reply Last reply
                              3
                              • H Offline
                                H Offline
                                henningmaria
                                wrote on sidst redigeret af
                                #53

                                hvorfor i himmelens navn iverksætter de ikke et tilbagekøbsprogram til denne kurs!!!!!!!!!!!!!!!!

                                1 Reply Last reply
                                2
                                • H Offline
                                  H Offline
                                  henningmaria
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #54

                                  De kommer at have næsten 1 mia på konto, deres ejendomme er er værdiansat alt for lavt. Deres forretning, FK, Boligportal, OFIR og Lead Supply er værdiansat til 500 mio. kr. jf nuværende kurs. Det er fuldstændig sindsygt.

                                  1 Reply Last reply
                                  3
                                  • D Offline
                                    D Offline
                                    deleted-user
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #55

                                    Nuværende kurs er mistillid fra investorer... Så enkelt er det.

                                    Med den pengetank burde man let kunne vækste virksomheden, men det formår de ikke. Det skaber undren fra investorer at ledelsen ikke i højere grad kan finde ud af at drive virksomhed. Hvilket er lidt underligt, for det går jo sådan set meget godt for samtlige ben de har at gå på. Hvad frygten er for at købe ind på samme præmisser ved at opkøbe og værdiskabe egne virksomheder må være fordi de ikke magter opgaven. Og det har jeg givet dem til GF i 2022 til at bevise eller svare direkte på.

                                    1 Reply Last reply
                                    3
                                    • H Offline
                                      H Offline
                                      Hyst
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #56

                                      Skal man ikke passe på free float og hellere investere?

                                      1 Reply Last reply
                                      2
                                      • P Offline
                                        P Offline
                                        Prof-Inv-DK
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #57

                                        North Media har den 3 dec meldt ud, at man ønsker en ren balance - så det er en ændring af regnskabsprincip, der er det væsentligste i denne udmelding. Det har ingen konsekvens for kontant-beholdningen i selskabet.

                                        Udgifterne (nedskrivningen) er allerede betalt og indregnet i balancen. Det har altså ingen cash-effekt.
                                        I runde tal er nedjusteringen i Bekeys udviklingsomkostning følgende:
                                        • 2019: 7M
                                        • 2020: 7M
                                        • 2021: 7M
                                        • Total 21M DKK.
                                        Det er Bekeys opgangsprodukt, der har oplevet en forsinkelse af 1) udrulningen af etage-adgangssystemer og 2) lukningen af nye kunder. Bekey sætter lige nu licens-betalingerne OP for kommunerne, det skal koste mere at være på platformen. Denne del af Bekey skal altså bidrage yderligere til bundlinien.

                                        1 Reply Last reply
                                        3
                                        • D Offline
                                          D Offline
                                          deleted-user
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #58

                                          Uanset om det her blot er en teknikalitet i forhold til regnskabet - for det kan jeg godt aflæse - så må denne teknikalitet slet slet slet slet ikke koste ca. 10% af værdien af et konglomerat. Det kurstab er afstedkommet af andre dybereliggende årsager.

                                          Det her er torskedumt - efter man for en måned siden præciserede sit regnskab i den øvre ende. Som "sjovt nok" gav investorerne anledning til at sælge (voldsomt) ud.
                                          I dag er ALT indregnet - alle ved jo godt, at det ikke ligefrem kører for Bekey. Så der var reelt ingen grund til afstraffelsen i dag, men der sidder bare nogen og trykker sælg - amerikanerne. Ikke fordi jeg skal gøre dem til de slemme, de er blot spekulative, og vil bare have kursen ned for at kunne købe længere nede. For du kan dybest set ikke shorte en aktie i small- eller midCap, men du kan robot-"styre den", og det er hvad der sker her.
                                          Jeg bliver aldrig den store fortaler for den slags, for det stopper helt klart nogle små investorer ud som ikke har den indsigt.


                                          Casen North Media

                                          Nu skal de edder banke mig se at få aktiveret nogle opkøb. Ellers bliver det jo pinligt at sidde i en position som Henrik Løvig sidder i.

                                          Og jeg er helt tabt hvis de ikke laver et aktietilbagekøb ASAP. Gør de ikke det, så er det jo fordi bestyrelsen (Richard Bunck) ikke stoler på egen business-case.

                                          For investorerne handler det nu om tillid til virksomheden - ikke casen - for den er intakt. Bekey er det mindste ben i virksomheden og den må ALDRIG koste 10% af værdien af hele selskabet, fordi man nedjusterer en teknikalitet.

                                          Det svarer jo til at de skulle sidde og oplyse om deres aktieportefølje på månedsbasis... Hov vent - det burde de faktisk... Eller vent - den er jo pløjet ned i bedste Cathie-style... Så i dag er ikke en god dag...

                                          Nu siger jeg det lidt i sjov - men så er den ude, men man skulle jo nærmest tro, at bestyrelsen - og direktionen - har en intention om at drive kursen ned. Richard Bunck har da i hvert fald ingen interesse i at køre den op, hvis han om 6 måneder kan afnotere NM til kurs 100.

                                          Al lokkemad er kørt i stilling - fremtidig udbytte og store kursstigninger. Alt imens man har ekstremt travlt med at fortælle markedet, at aftalen med Deustche Post nærmest var en misforståelse for at skabe omsætning i FK Distribution, og at Digital Services ikke kan levere - underligt - de har jo en kæmpe pengetank at vækste på!!!

                                          Jeg er stadig aktionær, men pas lige på jer selv derude. Det her lugter.

                                          1 Reply Last reply
                                          3

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger