North Media: analyse og 2022-forventninger.
-
Det er et fantastisk produkt de har udviklet. Det kan man klart og tydeligt se. Niels, vil der ikke være stor værdi for Boligportal at købe andre platforme, det være sig danske eller udenlandske, for at få integreret deres data ind i platformen, her tænker jeg specielt hvis man vil ekspandere til andre lande?

-
Det de kræver er meget data om en given branche. Så svaret på dit spørgsmål er ja.
Men jeg var faktisk lidt overrasket over hvor klart, svaret på mit spørgsmål var. Måske talte de lidt over sig - det var sådan set også meningen med mit spørgsmål - eller også er de bare åbne omkring hvad deres algoritme rent faktisk kan.
Nu havde jeg jo set data og hvad de kan - og som jeg tidligere har beskrevet, så skal alle der har det mindste med udlejningsbranchen at gøre købe ind i Data Insights - ellers er de decideret uprofessionelle. Det tror jeg også står lysende klart for jer som ikke havde oplevet det før - håber jeg!

At det kan skaleres - ja - jeg sad bare med armene i vejret. Det var lidt en af de her ligesom når ens sportshold scorer!

Det kunne ikke afspejles på kursen, men det burde den, for hold op en maskine det kan udvikle sig til. -
Da de nu sidder med alt det der data, hvorfor kunne de så ikke også lave en produkt, hvor man kan sælge sine ejerboliger udenom en ejendomsmægler. Ville det ikke også være nærliggende?
-
For dem som ikke lige nåede live-udgaven, kan man se den her:
https://www.youtube.com/watch?v=N1W5cn75KMoHold godt fast fra ca. 8 min -> 14 min.
Man kan evt. lige pause, så man får et overblik over, hvor præcist et datagrundlag de arbejder med.
Det er data der ikke er set i branchen før. Særligt i så omfangsrigt datagrundlag. Nu skal det "bare" launches til interessenterne. Men som jeg hele tiden har beskrevet - så burde det faktisk være interessenterne der ringer og skal have lavet de rigtige pakker som de kan navigere ud fra, for hvis der sidder et finansielt institut som ikke har dette værktøj når der skal laves risikovurdering på boliger, så skal man da gå langt udenom. Hvis de finansielle institutter ikke køber ind på disse data, så ender det med at ejendomsinvestorer bliver "klogere" end banker, realkreditinstitutter og ejendomsmæglerne. Det tror jeg ikke er i deres interesse
-
Niels C
Ofir har vækst på 75% i år og bliver ved med at vokse meget ud fra det man kan se på annoncer og at de ansætter mange medarbejdere. Lead Supply har enorm vækst i år. Kan man forestille sig, at stor del af omsætningsvæksten hos Boligportal er skudt ud i 2022, og at væksten derfor i boligportal for 2022 vil måske være 25%+, og baseret på det vil Digital Services have en meget høj vækst i det kommende år?
-
Ja, Digital Services vil ret åbenlyst levere en ganske høj vækst i 2022.
Om markedet vil honorere det er jeg temmelig meget i tvivl om, for det gør det ikke nu. -
Markedet vil 100% honorere det mere i 2022. Det er jeg sikker på
-
Jeg er godt tilfreds med aktiens udvikling.
samtidig er der masser af potentiale tilbage.
Jeg har købt en masse aktier her på kurs 110 - det er jo en vild god købspris.
Hold mig gerne op på det om 1 år.
-
Digital Services kommer at have en omsætning på 150 mio i år og Ebit på 24 mio kr. De kan sagtens i 2022 have omsltning på 190 mio måske 200 mio kr og ebit på 35-38 mio. Og da indgår Lead supply ikke i regnskabet som har kæmpe vækst i omsætning og indtjening
-
mon ikke vi har været nede nok for nu så vi skal lidt op igen.. ??
-
Nej, der skal lige gives rabat igen. Jeg køber under 110,-
-
Jeg har også købt i dag. Primært i kurs 109. Jeg synes det virker besynderligt, at meget value var undtaget fra fald i går i US, hvor man i DK så modsatte effekt. Value fik samme tur som vækst. Dog har jeg også set en del papirer med US-tunge salgssider i dag. Måske skulle der bruges likviditet til at købe op i det der blev kastet ud fra 5. sals højde i går!

Det fik jeg lige skrevet alt imens de nedjusterer forventningerne. Det er da helt igennem mærkeligt, at små bump på vejen beskrives detaljeret i en fondsbørsmeddelelse, mens andre positive nyheder blot beskrives kort under tilfældige aktionærpræsentationer... Man skulle jo nærmest tro at direktionen har lånt deres aktier ud til shortere!!!

En nedjustering en måned efter en præcisering af regnskabet er simpelthen ganske uacceptabel ringe management!
-
De aktiverede omkostninger til Bekey har jeg hele tiden set som tabt. At der i Corona ikke er sket en stor transformation i Bekey, viser klart at der ikke er særlig stor interesse for produktet
-
Det forekommer mig som kåre wig er foreldket i Bekey. Man har kunnet læse skriften på væggen de seneste 2 år. Der er ikke sket noget i selskabet de seneste 2 år
-
Den nedjustering var ikke noget amerikanerne accepterede.
Dog er det stort set udelukkende dem som har solgt, og de har i forvejen skubbet NM ned den seneste måneds tid.
Jeg har købt en solid position i kurs 97'ish. Den swinger jeg til kurs 110.
De bør starte et tilbagekøb omgående!
-
hvorfor i himmelens navn iverksætter de ikke et tilbagekøbsprogram til denne kurs!!!!!!!!!!!!!!!!
-
De kommer at have næsten 1 mia på konto, deres ejendomme er er værdiansat alt for lavt. Deres forretning, FK, Boligportal, OFIR og Lead Supply er værdiansat til 500 mio. kr. jf nuværende kurs. Det er fuldstændig sindsygt.
-
Nuværende kurs er mistillid fra investorer... Så enkelt er det.
Med den pengetank burde man let kunne vækste virksomheden, men det formår de ikke. Det skaber undren fra investorer at ledelsen ikke i højere grad kan finde ud af at drive virksomhed. Hvilket er lidt underligt, for det går jo sådan set meget godt for samtlige ben de har at gå på. Hvad frygten er for at købe ind på samme præmisser ved at opkøbe og værdiskabe egne virksomheder må være fordi de ikke magter opgaven. Og det har jeg givet dem til GF i 2022 til at bevise eller svare direkte på.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind