Aktiesnakken — Marts 2017
-
Hej Helge og Watt. Tak for spørgsmålet. Grunden er størrelsen på min portefølje, for at det hele ikke skal gå op op i omkostninger. Min portefølje er i omegnen af 300k og tænkte jeg ville købe for 10-15000 i hver. Synes næsten ikke jeg kan købe meget mindre i hver hvis ikke laks skal fylde for meget totalt set
-
Svampen, der er ikke noget galt at koebe 'kun 2' lakseaktier. Det er blot, som Helge skriver, svaert at vaelge 'de bedste', mellem maaske 8 lakseaktier. Hvis du koeber f.eks 3 forskellige a' 15.000 kr, saa er du meget godt igang og maaske saa tilfoeje 1 eller 2 mere paa sigt.
-
Jeg er meget enig i din vurdering af omkostninger. Hvis man har 300k bør man ikke købe små positioner. 10.000-15.000 eller mere lyder passende i mine ører. Jeg er enig i at man med 300k godt kan købe for 3*15000 i lakseaktier, men det afhænger som watt skriver også af sammensætningen i øvrigt. Jeg ligger selv med kun 2 selskaber (BAKKA og AUSS) og de udgør nu 8,8% af min portefølje. Jeg køber måske snart et tredie selskab, ved ikke hvilket endnu.
-
Det er et svært spørgsmål, det eneste jeg nu føler mig kvalificeret til at svare er, at du nok bør undgå både AUSS og LSG. AUSS største aktiv er nemlig en aktiepost i LSG på ca. 53% (kan ikke huske det nøjagtigt), og du får derfor gennem AUSS også en stor eksponering mod LSG.
-
God morgen.

-
-
Tak bragdid. Helt i tråd med mine løbende udmeldinger.
-
I lørdagens utgave av FA sier Knut-Ivar Bakken i Danske Bank at sjømatsektoren er en veldig god kjøpsmulighet nå, og fremhever Lerøy som den beste kjøpskandidaten. Han tror selskapet i større grad enn konkurrentene vil øke oppnådde priser i 2017, av økte kontraktspriser og økte priser på ørret som følge.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind