Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex Dialog med EMA om godkendelse af 2-73 i Alzheimer!!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
412 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • SolsenS Offline
    SolsenS Offline
    Solsen
    wrote on sidst redigeret af

Tak for støtten 🙂

Jeg vil langt fra afskrive rett. Muligt at der skal nye forsøg til i børn. Kan de skaffe patienterne tager forsøget jo ikke lang tid.

Men Anavex gik efter vaucheren, som ville blive tildelt, hvis Blarcamesine fik sin første godkendelse i rett børn. Derfor er voksne ikke afskrevet. De oplyste også, at fda gerne ville have data løbende - derfor en formodning om en rolling submission.

Lad os se hvad nærmere analyserne viser og hvad myndighederne siger.

En partner i AD vil kunne give finansiering til at sætte skub i de mange forsøg, der venter forude.

1 Reply Last reply
    8
    • M Offline
      M Offline
      Milito

Flere rigtig fine refleksioner herinde. Hvis Anavex IR havde haft en forhistorie med transparens og aktionærpleje, så havde dagens fald været en glimrende mulighed for at supplere yderligere op, men den faktuelle Anavex historie er derimod lidt skræmmende.

Den mindre portion jeg solgte ud i decembers har jeg nu købt ind igen, dog på min ratepension, da jeg frygter at tidsperspektivet for denne ørkenvandring er ganske lang endnu.

1 Reply Last reply
      3
      • SolsenS Offline
        SolsenS Offline
        Solsen

Hvis man ellers kan abstrahere fra kursfaldet så kommer shorterne slet ikke på land i dag.

18 mio shortede aktier og pt en omsætning på 7 mio kr.

Et gæt på at blot 2-3 mio er dækket ind nu.

Tvivler på at ret mange smider og forlader Anavex på disse data. AD er trods alt voldsomt større.

1 Reply Last reply
        7
        • SolsenS Offline
          SolsenS Offline
          Solsen

Her er data fra det pt eneste godkendte stof, der i dag er godkendt:
          https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37291210/

Bemærk dobbelt så stort et forsøg med en 1:1 randomisering. Anavex brugte 2:1 randomisering.

Stoffet er der væsentlige bivirkninger knyttet til:
          https://acadia.com/our-medicines/daybue/

Vi kunne godt have brugt flere pts i forsøget.

Hvorvidt Anavex kan få noget af de yderligere analyser vil tiden vise. De mener, at ubalancerede forsøgsarme kan have betydet noget.

Der går nok lidt tid før vi hører nærmere til de analyser.

1 Reply Last reply
          9
          • T Offline
            T Offline
            TTTDK

Jeg har nu kigget lidt nærmere på deres udmeldelse i går, kan dog godt finde nogle lyspunkter 🙂 men vækker også nogle undringer.
            Forebehold: Jeg er relativt ny i biotech og har en begrænset hukommelse for statistik fra min studietid som efterhånden er >15 år siden.

1. Middelværdier på de to grupper viser en forskel på 4.6, det som ødelægger P-værdien er deres std.afvigelser som er for store. 30 målepunkter i hver gruppe er i den nedre grænse af at være tilstrækkeligt. værdi af std.afvigelse falder typisk ved at øge antal målinger; 2:1 randomisering kræver især et større antal målinger end 1:1. Så hvis anavex forsætter forsøget i længere tid eller med en større gruppe patienter, kan det godt være at det alligevel lykkedes. Lidt ærgerligt at man ikke tage hensyn til dette fra starten.
              Det som undrer mig her er, er forsøget ikke i 2/3 fasen, kræver der ikke et større antal målinger?
            2. De skriver "The safety results indicates there were no new safety signals ..." Hvilket må være en positiv tilføjelse til AD ansøgning hos EMA, selvfølgeligt antaget at deres AD studie er statistisk signifikant som de meldte ud før jul.
            1 Reply Last reply
            15
            • SolsenS Offline
              SolsenS Offline
              Solsen

En interessant analyse fra Piotr:
              https://c10.patreonusercontent.com/4/patreon-media/p/post/95835549/4ce0515eebb846dabd9cd6133fe6f1f2/eyJhIjoxLCJwIjoxfQ%3D%3D/1?token-time=1704672000&token-hash=zjZraocbERG5gcSXc59fWA3RBXuHT9iZqLyD_LaZ788%3D

Han påpeger, at networking blandt pigernes forældre kan være årsag til at placebo giver overraskende positiv effekt.

Kunne være en plausibel årsag. Men noget en klog forsøgsplanlægger måske kunne have forhindret.

Men vi må se hvad Anavex kommer frem til.

1 Reply Last reply
              11
              • M Offline
                M Offline
                Milito

Meget interessant, tak for at dele

1 Reply Last reply
                3
                • SolsenS Offline
                  SolsenS Offline
                  Solsen

Ja meget interessant.

Ingen tvivl om at forældrene i Australien har tætte forbindelser og når de snakker sammen kan de samtaler have påvirket de svar de har afgivet til "forsøget"

Altså de hører, at øvrige deltagere har opnået lykkelige forbedringer - de bemærker så pudsigt nok også nogle forbedringer hos deres barn ( eller måske snarere håber at de har set noget godt ). Derved stikker placebo helt af og ødelægger effekten af den rigtige behandling.

Forsøget var oprindeligt med 92 deltagere, men måling af effekt er sket på 77 deltager, hvorfor vi må antage at der er drop out på 15 deltagere. Så placebogruppen, som oprindeligt var på 30 deltagerne kan sagtens være reduceret til måske 25 og dermed begynder forsøget at blive vanskeligt at arbejde med statistisk set.

Ved eksempelvis at spørge placebogruppens forældre om denne kontakt har været der kan man måske "rense" noget placeboeffekt fra - selv om det forsøgsmæssigt er en efterrationalisering.

Om det er tilfældet og om de kan overbevise myndighederne om det er så spørgsmålet.

1 Reply Last reply
                  12
                  • TDT123T Offline
                    TDT123T Offline
                    TDT123

en analyse fra Dawson, som dækker anavex
                    https://www.proactiveinvestors.com/companies/news/1037563/anavex-life-sciences-shares-tank-on-rett-syndrome-trial-results-but-analysts-remain-positive-1037563.html

117774_74FC3514_7AF6_4254_A50D_6A8C259FC297.jpeg

1 Reply Last reply
                    14
                    • T Offline
                      T Offline
                      Trader17

Hulup Hulup....Tasso hvor er du henne ???
                      Savner dine inputs og kan vi ikke godt bruge en ny tråd.
                      Mine fingre er ved at løbe tør for swipe/scroll 🙂

1 Reply Last reply
                      10
                      • C Offline
                        C Offline
                        CLAP

Anavex har godt nok problemer med deres kommunikation. Det er meget underligt,at de ikke har holdt et conference call, hvor de har forklaret de svage Rett data. Ligesom deres kommunikation op til offentliggørelsen er besynderlig, hvorfor offentliggør de promotion klip med Rett piger, der viser hvor godt medicinen virker, når de ikke har data på dette? Min tillid til selskabet er derfor mindsket noget. Når det er sagt håber jeg selvfølgelig på, at de har de gode Alzheimer data de påstår. Jeg har personligt reduceret min position med halvdelen og er blevet noget mere skeptisk omkring udmeldinger fra selskabet.

1 Reply Last reply
                        7
                        • S Offline
                          S Offline
                          Steen 0

Begynder også at frygte det evigt udeblivende peer review på Alzheimer, skyldes ingen vil validere det?

1 Reply Last reply
                          4
                          • SolsenS Offline
                            SolsenS Offline
                            Solsen

Alle har ansvar for egne investeringer og skal handle derefter.

Lidt tålmodighed har jeg da endnu.

De kom med rett data tæt på det de lovede. At de så ikke var så gode, som de sikkert selv har troet op til det tidspunkt de får data, er jo ærgerligt.

Kloge hoveder fra andre kanaler siger, at forsøget skulle have være med 70-80 pts i hver arm. Piotr har beregnet en Cohons d effect på 1,34 på forsøget, hvilket er ret pænt.

Jeg vil nu ikke opgive rett pigerne endnu. Men tilslutte mig andres kritik a,f at man undlod at søge approval på voksne rett pts. Men det kommer måske nu.

Nyt er det ordvalg de har om kommende JP Morgan konference:
                            https://x.com/anavexlifesci/status/1743288967502409876?s=61&t=JauvgjicW74kU8sNN3xEFA

Lidt spøjst.

1 Reply Last reply
                            10
                            • TDT123T Offline
                              TDT123T Offline
                              TDT123

Der er da nogle der har nedgradere Anavex
                              Den var 54$ sidst jeg kiggede..
                              Nu det 34$

117801_Screenshot_2024_01_05_17_35_13_614_com.yahoo.mobile.client.android.finance_edit.jpg

1 Reply Last reply
                              4
                              • V Offline
                                V Offline
                                vestasfan

Generelt virker det mere og mere som om at Anavex har glemt, at de er på børsen og derfor har flere forskellige forpligtigelser, herunder den primære, at generere vækst og merværdi for aktionærene! Per Hansen fra Nordnet slår ned på dette igen og igen, når han og Helge uddeler karaktere til selskaberne halvårligt. Det er desværre et faktum i biotek, at forskerne, Missling og Co., tilsidesætter dette og skaber usikkerhed for os aktionærer. Billedligt talt, så efter rett. data, sidder de garanteret og er mere optaget af dataanalyse, end at forklare hvad som er op og ned for marked og dermed oa andre!Ligesom med Topotarget, Bavarian og andet, kommer data når de kommer, og enten er det plus eller minus. Jeg er stadig med ombord, men ærger mig grænseløst over, at de ikke komme med de ski.. data på Alzheimers. Hvorfor fanden skal vi vente på deres udgivelser i over et år?

1 Reply Last reply
                                9
                                • SolsenS Offline
                                  SolsenS Offline
                                  Solsen

Forstår dine frustrationer. Jeg synes også det går langsomt.

En klog skribent på Ihub (falkoner) skrev, at først når der foreligger et godkendt stof vil værdierne komme frem.

Shorterne har gennempryglet kursen indtil videre. Og har helt styringen efter det kiksede forsøg

Personligt er jeg ligeglad, hvor kursen er - for mit target ligger højt og vil kun komme i spil efter godkendelse i en af de store indikationer.

Rett var en sidegevinst som vel kunne være 40-80 kurspoint værd. Det skal nok komme på listen over godkende indikationer på et tidspunkt.

Med de kompetente eksperter, der er ansat eller tilknyttet Anavex tvivler jeg stærkt på fup og fidus !

Stadig undrer det mig, at de annoncerer JP Morgen flere gange og benytter det ordvalg. Men jeg gætter ikke mere 😉

1 Reply Last reply
                                  6
                                  • K Offline
                                    K Offline
                                    Klarussen

Ja, ærgerligt at investorplejen, selv set ift. så meget andet biotek, er så ringe i Anavex. De gør virkelig ikke sig selv og firmaet en tjeneste. Kan det være så svært at ansætte en person på deltid til IR?

1 Reply Last reply
                                    4
                                    • TDT123T Offline
                                      TDT123T Offline
                                      TDT123

@Solsen...
                                      Hvad er dine tanker. når du nævner spøjst i deres ordvalg ?

117806_1AF57EF7_E5CA_4BEE_BDF8_81D4F0BA78FE.jpeg

1 Reply Last reply
                                      3
                                      • TDT123T Offline
                                        TDT123T Offline
                                        TDT123

https://seekingalpha.com/article/4661297-anavex-the-pediatric-rett-trial-failure-is-disastrous?mailingid=33898151&messageid=2800&serial=33898151.4467&utm_campaign=rta-stock-article&utm_medium=email&utm_source=seeking_alpha&utm_term=33898151.4467 ....

Så er seekingalpha ude med en kedelig artikle...

1 Reply Last reply
                                        2
                                        • SolsenS Offline
                                          SolsenS Offline
                                          Solsen

To opslag på X / Twitter:

Link Preview Image
                                          Anavex Life Sciences (@AnavexLifeSci) on X

Anavex to Present at the 42nd Annual J.P. Morgan Healthcare Conference https://t.co/tnjQ7qBWdW #anavex #biopharma #neuroscience #precisionmedicine https://t.co/W5bS5ZgtaG

favicon

X (formerly Twitter) (x.com)

Link Preview Image
                                          Anavex Life Sciences (@AnavexLifeSci) on X

The 42nd Annual Healthcare Conference hosted by J.P. Morgan in San Francisco serves as a pivotal force for transformation. We are enthusiastic about presenting at #JPM2024 and embarking on this journey into the new year! #anavex #biopharma #neuroscience #precisionmedicine https://t.co/hYAxu0yzZK

favicon

X (formerly Twitter) (x.com)

Den seneste er efter min vurdering usædvanlig ikke blot i Anavex regi. Normalt benyttes den første version uden så mange andre bemærkning.

Enthusiastic, embarking, eager (andet steds) etc

Men måske har de fået en til at sætte kant på deres PR 🙂

1 Reply Last reply
                                          6

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger