Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex Ny tråd feb. 2023 - Nyt Parkinsonforsøg i Australien!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
443 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • B Offline
    B Offline
    Boersboe
    wrote on sidst redigeret af
    #20

    @Kyed
    Overvejer også at sælge ud. Som skrevet tidligere giver jeg det året ud, men med Anavex' hastighed så tror jeg efterhånden ssh er høj for at Anavex ikke ligger i mit depot 2024.

    1 Reply Last reply
    7
    • TDT123T Offline
      TDT123T Offline
      TDT123
      wrote on sidst redigeret af
      #21

      Jeg har ved flere lejligheder nævnt dette, det er som om at målstregen hele tiden rykkes, det sidste brik mangler, og uger bliver til mdr/år.

      Men jeg glemme ikke hvorfor jeg investeret her, og der er i min optik en reel chance, for at dette går hen og bliver en blockbuster.
      Det et lille biotek selskab, med Big Risk Big reward, og som oftest når det hele ser mest sort ud, så kommer åbenbaringen.

      #jeg holder den faste og swinger i 8$#

      Jeg syntes efterhånden at de fleste, post/artikler/analyser mfl. er i den positive skål, og husker godt alle de negative artikler i 21-22, de er ligesom ikke eksisterende mere.

      Ting target tid, og i bio target det ekstra lang tid, corona har nok gjort sit, til at det har taget rigtig, rigtig lang tid.

      Vedr. Inst. Investor opkøb i avxl, nu har jeg brugt lidt tid på blackrock og Vang og nogle af de andre lømler, de små opstarts virksomheder de investere i, og som regel, som største investor, falder sjovt nok i kurs. Der er ved udlån af aktier, en skyhøj rente. Så god forretning at eje aktien, og i et uroligt market som nu, at tjene penge om det går op eller ned.

      Så det ikke nødvendigvis positivt at inst. Investorer køber sig ind, jo hvis det var PFA - danske bank - Novo eller i den dur.

      Mvh

      Torben

      Ps. Regnede faktisk med stigning efter AUS artiklen, men viser igen bare usikkerheden omkring vores lille anavex, og market generelt er ikke med usikker aktier.

      1 Reply Last reply
      11
      • D Offline
        D Offline
        deleted-user
        wrote on sidst redigeret af
        #22

        Boersboe

        Ja, besindighed er godt, at have med på vejen. Det er kildekritik også. Derfor mener jeg ikke, at man skal stoppe med sine spekulationer om fremtiden, men deltage aktivt i en sund debat, hvor meninger, nuancer og vurderinger deles.

        Bemærker i øvrigt, at jeg ikke på noget tidspunkt skriver om "(aktie)spekulation", så jeg er lidt uforstående overfor dit indledende spørgsmål. Du har måske i farten sat lighedstegn mellem spekulationer om fremtiden og "aktiespekulation", som aktive investeringsstrategi? Desuagtet forklaringen, så har det skabt en forkert tangent, i forhold til mit indlæg, som alene omfatter debatten.

        1 Reply Last reply
        1
        • V Offline
          V Offline
          VærKritisk
          wrote on sidst redigeret af
          #23

          Du har en sund skepsis. En stor thumbs up for den.

          Biotek er noget vanskeligt noget i almindelighed, amerikansk biotek i særdeleshed. Af samme grund har jeg kun et frimærke. Det frimærke beholder jeg, da belønningen utvivlsomt vil være ekstraordinær, hvis.......

          1 Reply Last reply
          4
          • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
            Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
            Helge_LarsenPI-redaktør
            wrote on sidst redigeret af
            #24

            Anavex sidst i dagens Millionærklub udsendelse

            Link Preview Image
            Siden kunne ikke findes | Euroinvestor

            favicon

            Euroinvestor (www.euroinvestor.dk)

            110915_fullsizeoutput_1e72.jpeg

            1 Reply Last reply
            12
            • V Offline
              V Offline
              vestasfan
              wrote on sidst redigeret af
              #25

              Lækkert Helge..

              1 Reply Last reply
              8
              • D Offline
                D Offline
                deleted-user
                wrote on sidst redigeret af
                #26

                Anavex Det kom du godt fra Helge - også fint at du fik luftet din mening vedr. fedtfjernelsestilgangen!

                1 Reply Last reply
                8
                • SolsenS Offline
                  SolsenS Offline
                  Solsen
                  wrote on sidst redigeret af
                  #27

                  Lidt om fedtfjernelsesteorien:
                  https://www.wsj.com/articles/amyloid-gains-converts-in-debate-over-alzheimers-treatments-52b68ee3?st=hybm9fjahtjtkjx&fbclid=IwAR2nL5oN0K--iaXuor2woLo0AsLCPxNkHZ4ARUqDRlkiqUohSoSACkQHKRw

                  Med afsluttende bemærkning:
                  " We may have reached the limit of what amyloid lowering can do," said Dr. Knopman. "We therefore need to be thinking about alternatives, such as treating people earlier, looking at combination therapies and really looking at alternative targets"

                  1 Reply Last reply
                  7
                  • SolsenS Offline
                    SolsenS Offline
                    Solsen
                    wrote on sidst redigeret af
                    #28

                    En helt ny overskrift jeg har fanget på "Endpoints"

                    Breaking: FDA neuroscience chief Billy Dunn, who led Aduhelm approval, will leave agency

                    Zachary Brennan
                    Senior Editor

                    The FDA's top neuroscience expert Billy Dunn, who was embroiled in controversy over his close ties with industry ahead of two key Alzheimer's drug approvals, has decided to leave the agency effective immediately, according to an internal email obtained by Endpoints News.

                    "Billy has decided to retire from the FDA and explore other opportunities while continuing his focus on improving the lives of patients with neurological diseases," Peter Stein, head of the Office of New Drugs, said in the email.

                    Flere hoveder burde rulle i den skandalesag !

                    1 Reply Last reply
                    9
                    • SolsenS Offline
                      SolsenS Offline
                      Solsen
                      wrote on sidst redigeret af
                      #29

                      Ser at Stockwits og Ihub var før på færde end mig 🙂

                      Det ser nu bedre ud for Anavex. Hovedmanden bag skandalen om Aduhelm er væk fra fda og man vil nu se nærmere på Anavex m.fl. idet man må gå nye veje.

                      Fedtfjernelsesteorien har fejlet og har kostet mia af dollers og helt forblændet udviklingen af midler til at hjælpe de syge med Alzheimers mv.

                      1 Reply Last reply
                      11
                      • M Offline
                        M Offline
                        Milito
                        wrote on sidst redigeret af
                        #30

                        Jeg vil nu vente med at se en retning inden at jeg beslutter mig for om det har en positiv påvirkning for Anavex casen.

                        110936_3301CDB0_17C3_4D82_8739_98179BAA3B00.jpeg

                        1 Reply Last reply
                        6
                        • SolsenS Offline
                          SolsenS Offline
                          Solsen
                          wrote on sidst redigeret af
                          #31

                          Du vil ikke se noget i kursudviklingen. Shorterne styrer lige nu, men de vil kunne væltes med gode nyheder.

                          Der skulle komme data på shortandelen i dag.

                          For mig at se har vi den helt store shortsqueeze intakt - forudsat gode meddelelser fra Anavex !

                          Ved dårlige meddelelser vinder shorterne.

                          Men en oprydning i fda er for mig at se en fordel for Anavex. BigPharmas indflydelse har være alt for indgribende på beslutningerne. Objektiviteten er forhåbentlig tilbage.

                          1 Reply Last reply
                          11
                          • K Offline
                            K Offline
                            Kyed01
                            wrote on sidst redigeret af
                            #32

                            @Solsen,jeg er helt enig men er lidt bekymret over at FDA er styret af de tunge bio selskaber som kan ses på linket nedenunder, helt grotesk.
                            Okay gudskelov er der andre godkendelse agenturer and FDA.
                            Håber virkelig på at Anavex får en stor partner ind hurtigst mugligt, det vil hjælpe gevaldigt med at fremskynde processen og kursen vil også rykke godt nordpå. Jeg håber er de allerede er i forhandlinger om det, vil formode at de får adgang til alle data og kan drage deres egne konklusioner.

                            Just a moment...

                            favicon

                            (rumble.com)

                            1 Reply Last reply
                            9
                            • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                              Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                              Helge_LarsenPI-redaktør
                              wrote on sidst redigeret af
                              #33

                              Axsome says FDA wants to see more data in future filing for Alzheimer's agitation drug.

                              Just a moment...

                              favicon

                              (firstwordpharma.com)

                              1 Reply Last reply
                              5
                              • P Offline
                                P Offline
                                ProinvestorNEWS
                                wrote on sidst redigeret af
                                #34

                                Biogen Says BLA For Lecanemab Gets Priority Review By NMPA In China

                                Just a moment...

                                favicon

                                (www.proinvestor.com)

                                1 Reply Last reply
                                6
                                • M Offline
                                  M Offline
                                  Makingmoney
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #35

                                  Axsome er en overset aktie her på sitet, ikke kun p.g.a det i artiklen omtalte. Kig på den, jer der læser dette. Med hensyn til højere krav generelt skulle FDA nok gribe fat i deres interne forhold 😉 først. Anavex må være godt stillet, de er da i hvert fald omhyggelige..... Kom nu Missling ! Jeg står og mangler et hus

                                  1 Reply Last reply
                                  8
                                  • M Offline
                                    M Offline
                                    Milito
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #36

                                    Jeg solgte mit indehav i Axsome for at positionere mig i Anavex, da jeg ikke forventede at den ville bevæge sig meget mere efter FDA godkendelsen af Auvelity sidste år. Desværre (for mig) er den steget lidt yderligere, men man skal huske på at forløbet for Axsome var ret rodet da FDA oprindeligt ikke kunne give en godkendelse i 21. Spørgsmålet er om dette har en indvirkning på deres udtalelse.

                                    1 Reply Last reply
                                    5
                                    • L Offline
                                      L Offline
                                      lossen
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #37

                                      Tak for link om fedtfjernelse, men er det ikke en lidt misvisende betegnelse? Mig bekendt er amyloid et protein.

                                      1 Reply Last reply
                                      7
                                      • M Offline
                                        M Offline
                                        Milito
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #38

                                        Stilheden er desværre ret passende. Havde Missling ikke hyret ind til IR?

                                        1 Reply Last reply
                                        2
                                        • P Offline
                                          P Offline
                                          ProinvestorNEWS
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #39

                                          Lilly's Solanezumab Fails In Alzheimer's Prevention Trial

                                          Just a moment...

                                          favicon

                                          (www.proinvestor.com)

                                          1 Reply Last reply
                                          4

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger