Anavex Ny tråd feb. 2023 - Nyt Parkinsonforsøg i Australien!
-
Jeg har ved flere lejligheder nævnt dette, det er som om at målstregen hele tiden rykkes, det sidste brik mangler, og uger bliver til mdr/år.
Men jeg glemme ikke hvorfor jeg investeret her, og der er i min optik en reel chance, for at dette går hen og bliver en blockbuster.
Det et lille biotek selskab, med Big Risk Big reward, og som oftest når det hele ser mest sort ud, så kommer åbenbaringen.#jeg holder den faste og swinger i 8$#
Jeg syntes efterhånden at de fleste, post/artikler/analyser mfl. er i den positive skål, og husker godt alle de negative artikler i 21-22, de er ligesom ikke eksisterende mere.
Ting target tid, og i bio target det ekstra lang tid, corona har nok gjort sit, til at det har taget rigtig, rigtig lang tid.
Vedr. Inst. Investor opkøb i avxl, nu har jeg brugt lidt tid på blackrock og Vang og nogle af de andre lømler, de små opstarts virksomheder de investere i, og som regel, som største investor, falder sjovt nok i kurs. Der er ved udlån af aktier, en skyhøj rente. Så god forretning at eje aktien, og i et uroligt market som nu, at tjene penge om det går op eller ned.
Så det ikke nødvendigvis positivt at inst. Investorer køber sig ind, jo hvis det var PFA - danske bank - Novo eller i den dur.
Mvh
Torben
Ps. Regnede faktisk med stigning efter AUS artiklen, men viser igen bare usikkerheden omkring vores lille anavex, og market generelt er ikke med usikker aktier.
-
Boersboe
Ja, besindighed er godt, at have med på vejen. Det er kildekritik også. Derfor mener jeg ikke, at man skal stoppe med sine spekulationer om fremtiden, men deltage aktivt i en sund debat, hvor meninger, nuancer og vurderinger deles.
Bemærker i øvrigt, at jeg ikke på noget tidspunkt skriver om "(aktie)spekulation", så jeg er lidt uforstående overfor dit indledende spørgsmål. Du har måske i farten sat lighedstegn mellem spekulationer om fremtiden og "aktiespekulation", som aktive investeringsstrategi? Desuagtet forklaringen, så har det skabt en forkert tangent, i forhold til mit indlæg, som alene omfatter debatten.
-
Du har en sund skepsis. En stor thumbs up for den.
Biotek er noget vanskeligt noget i almindelighed, amerikansk biotek i særdeleshed. Af samme grund har jeg kun et frimærke. Det frimærke beholder jeg, da belønningen utvivlsomt vil være ekstraordinær, hvis.......
-
Anavex sidst i dagens Millionærklub udsendelse

-
Anavex Det kom du godt fra Helge - også fint at du fik luftet din mening vedr. fedtfjernelsestilgangen!
-
Lidt om fedtfjernelsesteorien:
https://www.wsj.com/articles/amyloid-gains-converts-in-debate-over-alzheimers-treatments-52b68ee3?st=hybm9fjahtjtkjx&fbclid=IwAR2nL5oN0K--iaXuor2woLo0AsLCPxNkHZ4ARUqDRlkiqUohSoSACkQHKRwMed afsluttende bemærkning:
" We may have reached the limit of what amyloid lowering can do," said Dr. Knopman. "We therefore need to be thinking about alternatives, such as treating people earlier, looking at combination therapies and really looking at alternative targets" -
En helt ny overskrift jeg har fanget på "Endpoints"
Breaking: FDA neuroscience chief Billy Dunn, who led Aduhelm approval, will leave agency
Zachary Brennan
Senior EditorThe FDA's top neuroscience expert Billy Dunn, who was embroiled in controversy over his close ties with industry ahead of two key Alzheimer's drug approvals, has decided to leave the agency effective immediately, according to an internal email obtained by Endpoints News.
"Billy has decided to retire from the FDA and explore other opportunities while continuing his focus on improving the lives of patients with neurological diseases," Peter Stein, head of the Office of New Drugs, said in the email.
Flere hoveder burde rulle i den skandalesag !
-
Ser at Stockwits og Ihub var før på færde end mig

Det ser nu bedre ud for Anavex. Hovedmanden bag skandalen om Aduhelm er væk fra fda og man vil nu se nærmere på Anavex m.fl. idet man må gå nye veje.
Fedtfjernelsesteorien har fejlet og har kostet mia af dollers og helt forblændet udviklingen af midler til at hjælpe de syge med Alzheimers mv.
-
Du vil ikke se noget i kursudviklingen. Shorterne styrer lige nu, men de vil kunne væltes med gode nyheder.
Der skulle komme data på shortandelen i dag.
For mig at se har vi den helt store shortsqueeze intakt - forudsat gode meddelelser fra Anavex !
Ved dårlige meddelelser vinder shorterne.
Men en oprydning i fda er for mig at se en fordel for Anavex. BigPharmas indflydelse har være alt for indgribende på beslutningerne. Objektiviteten er forhåbentlig tilbage.
-
@Solsen,jeg er helt enig men er lidt bekymret over at FDA er styret af de tunge bio selskaber som kan ses på linket nedenunder, helt grotesk.
Okay gudskelov er der andre godkendelse agenturer and FDA.
Håber virkelig på at Anavex får en stor partner ind hurtigst mugligt, det vil hjælpe gevaldigt med at fremskynde processen og kursen vil også rykke godt nordpå. Jeg håber er de allerede er i forhandlinger om det, vil formode at de får adgang til alle data og kan drage deres egne konklusioner. -
Axsome says FDA wants to see more data in future filing for Alzheimer's agitation drug.
-
Biogen Says BLA For Lecanemab Gets Priority Review By NMPA In China
-
Axsome er en overset aktie her på sitet, ikke kun p.g.a det i artiklen omtalte. Kig på den, jer der læser dette. Med hensyn til højere krav generelt skulle FDA nok gribe fat i deres interne forhold
først. Anavex må være godt stillet, de er da i hvert fald omhyggelige..... Kom nu Missling ! Jeg står og mangler et hus -
Jeg solgte mit indehav i Axsome for at positionere mig i Anavex, da jeg ikke forventede at den ville bevæge sig meget mere efter FDA godkendelsen af Auvelity sidste år. Desværre (for mig) er den steget lidt yderligere, men man skal huske på at forløbet for Axsome var ret rodet da FDA oprindeligt ikke kunne give en godkendelse i 21. Spørgsmålet er om dette har en indvirkning på deres udtalelse.
-
Lilly's Solanezumab Fails In Alzheimer's Prevention Trial
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
