Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex Ny tråd feb. 2023 - Nyt Parkinsonforsøg i Australien!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
443 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    deleted-user
    wrote on sidst redigeret af
    #13

    @Boersboe

    Vi taler om fremtiden og tænker det er helt naturligt, at der indgår spekulationer i større eller mindre grad.

    Skulle al investering(ssnak) være baseret på rene fakta, så blev der meget stille. Så jeg hilser spekulationer og særligt velovervejet spekulationer velkommen.

    Så kan man som læser selv sortere i, hvad man gider læse og hvad man mener, der kan bidrage til ens egne spekulationer om fremtiden.

    Tænker ikke der er nogen herinde, der alene investerer i fakta, uden en snert af spekulation om fremtidens resultater.

    1 Reply Last reply
    6
    • K Offline
      K Offline
      Kyed01
      wrote on sidst redigeret af
      #14

      Boersboe , jeg er ikke enig i dine betragtninger må jeg indrømme.
      Der har været meget positivt over de sidste par år og de ansætter stille og roligt flere folk, en ovenikøbet fra FDA.

      Er enig i at tavsheden er larmende og frustrerende for aktionærerne.

      Jeg er ret sikker på at der sker meget bag lukkede døre som vi ikke ved noget om og kan kun spekulere om. Det er som du sagde kun spekulation som ingen rigtigt kan bruge til noget, vi vil meget gerne se noget konkret og helst snart!

      Hvis jeg havde samme forbehold som dig ville jeg sælge kraftigt ud og kun beholde et frimærke men jeg har stadig en stor position (i forhold til min finansielle position) og beholder hvad jeg har.

      Yderligere er der jo ikke noget AD medicin på marked som virkeligt virker, dyrt og Medicare vil ikke betale. Hvis Anavex 2-73 er bare lidt bedre burde det bane vejen for en godkendelse og meget tyder på at 2-73 er bedre, og i pileform, så nemt og billigt at tage.

      Har lidt i SAVA, et frimærke, tror ikke på dem overhovet men venter på "breaking news" fra deres CEO, (han burde være brugt bilforhandler) og de bliver skudt af, swing trading.

      1 Reply Last reply
      6
      • H Offline
        H Offline
        Hyst
        wrote on sidst redigeret af
        #15

        Enig eller ikke, men Boersboe har vel en pointe i at papers ikke kommer som lovet.

        Dette gør at man bliver lidt eftertænksom, hvad der egentlig foregår.

        Det er vel ikke raketvidenskab at lave statistisk analyse på data, hvis man tager hensyn til dem der er modtagelig for produktet og dem er ikke er.

        1 Reply Last reply
        9
        • D Offline
          D Offline
          deleted-user
          wrote on sidst redigeret af
          #16

          Så er det vel i høj grad sundt, at spekulere over hvad der foregår og være kritisk overfor udviklingen.

          1 Reply Last reply
          6
          • K Offline
            K Offline
            Kyed01
            wrote on sidst redigeret af
            #17

            @Hyst: Det har han da, ingen tvivl om det.

            Jeg har da også før luftet mine egne frustrationer på tidligere tråde og solgt ca 20% af min beholdning.

            Jeg har lært på den hårde måde at Biotech tager tid, meget lang tid og er nu mere aller mindre afklaret med det.

            Nu er jeg også rimeligt tungt inde i NWBO, nogle investorer der har været med fra starten af deres fase 3 forsøg i hjerne kræft, 15 år og de hænger stadig på.
            Paa trods af meget flot peer review i JAMA liger aktien stadig i 0.6-0.7$ området hvad mange er utroligt frustreret over.

            Det viser i begge tilfælde at vi ikke ser de store kurs ændringer før en godkendelse er i hus, gode data er ikke nok!
            Og hvad er gode data anyway? Det kommer helt an på hvem man spørger og hvilken metode der er brugt, det er sgu forvirrende nogle gange.

            Jeg regner ikke med noget nyt af betydning fra Anavex før til sommer, måske i may.

            Hvis Anavex kunne præsentere en partner, en af de tunge bio firmaer, vil raketten nok starte og shorterne må dække hvad der giver mere brændstof til raketten.
            Ønske tænkning her på en fredag, ha-ha.

            1 Reply Last reply
            8
            • F Offline
              F Offline
              Fandel
              wrote on sidst redigeret af
              #18

              Det kunne være fantastisk med et partnerskab. Ganske enig i, at det ville starte raketten.

              1 Reply Last reply
              4
              • B Offline
                B Offline
                Boersboe
                wrote on sidst redigeret af
                #19

                Anavex
                @LLi

                Nu kender jeg ikke din eller den præcise definition af "aktiespekulation". Men i min bog - og her https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=aktiespekulation - er begrebet "aktiespekulation" negativt betonet. Når jeg skriver spekulation, henviser jeg til, at der aktuelt henvises til diverse nye/gamle populistiske nyhedsindslag, eksperter (én ikke beskyttet titel i øvrigt), mulig "email-kommunikation" med "IR fra Anavex" og øvrige kommentarer fra feks stocktwits. Heldigvis så er eksempelvis Tasso1 god til at gøre opmærksom på, når oplysninger skal tages med forbehold. Og det med god grund.

                Ovenstående hører ikke under kategorien velovervejede spekulationer i min optik. Særligt ikke når det foregår så massivt som aktuelt. Det skyldes jo tavsheden fra Anavex, hvilket lader folks tanker og ideer løbe bananas.

                Der er rigtig nok nogle folk tæt på Anavex og diverse forsøg, som melder om utrolige og/eller gode effekter af 2-73. Men det er ikke et ukendt fænomen, at de som arbejder intenst med et projekt også ønsker det bliver en succes. Det sker også inden for videnskaben. Så mister man nemt jordforbindelsen eller vender det blinde øje til et problem. Deraf er peer-review et særdeles vigtigt redskab, da der her kommer second opinions fra fagfolk, der ikke har noget at vinde eller tabe i sagen. De kritiske øjne er guld værd og kan blåstemple casen. Det mangler hos Anavex. Det ikke bare mangler, men de har lovet artikler i flere indikationer i relation til flere studier, som aldrig er kommet. Desuden er den fulde analyse af seneste AD studie ej heller kommet på gaden. Den analyse er angiveligt udført af et eksternt firma... hvor langsomt arbejder det analysefirma? I princippet må Anavex vel heller ikke holde data tilbage, hvis det for alvor har betydning for kursen. På den anden side er USA - og US børsen - indimellem jo en lidt fordækt forretning.

                Nå, men LLi du har jo ganske ret. Selvfølgelig gælder det om at gætte på hvad fremtiden bringer. Investerer man på gammeldags maner, så forventer man jo, at selskabet vokser og gør god forretning over tid. De gæt kan man gøre på forskellige grundlag, og her pointerer jeg blot, at man aktuelt mangler et godt grundlag. Særligt fordi Anavex mangler kommunikation og mangler at overholde hvad de lover. Derimod flyder der med alle mulige spekulationer, som man så begynder at basere sin case på. Det er usundt efter min mening. Uanset hvor god man er til sin kildekritik, så slører det, det overordnede billede. Så jeg råber på besindighed - og en smule irritation over ledelsen hos Anavex 🙂

                1 Reply Last reply
                6
                • B Offline
                  B Offline
                  Boersboe
                  wrote on sidst redigeret af
                  #20

                  @Kyed
                  Overvejer også at sælge ud. Som skrevet tidligere giver jeg det året ud, men med Anavex' hastighed så tror jeg efterhånden ssh er høj for at Anavex ikke ligger i mit depot 2024.

                  1 Reply Last reply
                  7
                  • TDT123T Offline
                    TDT123T Offline
                    TDT123
                    wrote on sidst redigeret af
                    #21

                    Jeg har ved flere lejligheder nævnt dette, det er som om at målstregen hele tiden rykkes, det sidste brik mangler, og uger bliver til mdr/år.

                    Men jeg glemme ikke hvorfor jeg investeret her, og der er i min optik en reel chance, for at dette går hen og bliver en blockbuster.
                    Det et lille biotek selskab, med Big Risk Big reward, og som oftest når det hele ser mest sort ud, så kommer åbenbaringen.

                    #jeg holder den faste og swinger i 8$#

                    Jeg syntes efterhånden at de fleste, post/artikler/analyser mfl. er i den positive skål, og husker godt alle de negative artikler i 21-22, de er ligesom ikke eksisterende mere.

                    Ting target tid, og i bio target det ekstra lang tid, corona har nok gjort sit, til at det har taget rigtig, rigtig lang tid.

                    Vedr. Inst. Investor opkøb i avxl, nu har jeg brugt lidt tid på blackrock og Vang og nogle af de andre lømler, de små opstarts virksomheder de investere i, og som regel, som største investor, falder sjovt nok i kurs. Der er ved udlån af aktier, en skyhøj rente. Så god forretning at eje aktien, og i et uroligt market som nu, at tjene penge om det går op eller ned.

                    Så det ikke nødvendigvis positivt at inst. Investorer køber sig ind, jo hvis det var PFA - danske bank - Novo eller i den dur.

                    Mvh

                    Torben

                    Ps. Regnede faktisk med stigning efter AUS artiklen, men viser igen bare usikkerheden omkring vores lille anavex, og market generelt er ikke med usikker aktier.

                    1 Reply Last reply
                    11
                    • D Offline
                      D Offline
                      deleted-user
                      wrote on sidst redigeret af
                      #22

                      Boersboe

                      Ja, besindighed er godt, at have med på vejen. Det er kildekritik også. Derfor mener jeg ikke, at man skal stoppe med sine spekulationer om fremtiden, men deltage aktivt i en sund debat, hvor meninger, nuancer og vurderinger deles.

                      Bemærker i øvrigt, at jeg ikke på noget tidspunkt skriver om "(aktie)spekulation", så jeg er lidt uforstående overfor dit indledende spørgsmål. Du har måske i farten sat lighedstegn mellem spekulationer om fremtiden og "aktiespekulation", som aktive investeringsstrategi? Desuagtet forklaringen, så har det skabt en forkert tangent, i forhold til mit indlæg, som alene omfatter debatten.

                      1 Reply Last reply
                      1
                      • V Offline
                        V Offline
                        VærKritisk
                        wrote on sidst redigeret af
                        #23

                        Du har en sund skepsis. En stor thumbs up for den.

                        Biotek er noget vanskeligt noget i almindelighed, amerikansk biotek i særdeleshed. Af samme grund har jeg kun et frimærke. Det frimærke beholder jeg, da belønningen utvivlsomt vil være ekstraordinær, hvis.......

                        1 Reply Last reply
                        4
                        • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                          Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                          Helge_LarsenPI-redaktør
                          wrote on sidst redigeret af
                          #24

                          Anavex sidst i dagens Millionærklub udsendelse

                          Link Preview Image
                          Siden kunne ikke findes | Euroinvestor

                          favicon

                          Euroinvestor (www.euroinvestor.dk)

                          110915_fullsizeoutput_1e72.jpeg

                          1 Reply Last reply
                          12
                          • V Offline
                            V Offline
                            vestasfan
                            wrote on sidst redigeret af
                            #25

                            Lækkert Helge..

                            1 Reply Last reply
                            8
                            • D Offline
                              D Offline
                              deleted-user
                              wrote on sidst redigeret af
                              #26

                              Anavex Det kom du godt fra Helge - også fint at du fik luftet din mening vedr. fedtfjernelsestilgangen!

                              1 Reply Last reply
                              8
                              • SolsenS Offline
                                SolsenS Offline
                                Solsen
                                wrote on sidst redigeret af
                                #27

                                Lidt om fedtfjernelsesteorien:
                                https://www.wsj.com/articles/amyloid-gains-converts-in-debate-over-alzheimers-treatments-52b68ee3?st=hybm9fjahtjtkjx&fbclid=IwAR2nL5oN0K--iaXuor2woLo0AsLCPxNkHZ4ARUqDRlkiqUohSoSACkQHKRw

                                Med afsluttende bemærkning:
                                " We may have reached the limit of what amyloid lowering can do," said Dr. Knopman. "We therefore need to be thinking about alternatives, such as treating people earlier, looking at combination therapies and really looking at alternative targets"

                                1 Reply Last reply
                                7
                                • SolsenS Offline
                                  SolsenS Offline
                                  Solsen
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #28

                                  En helt ny overskrift jeg har fanget på "Endpoints"

                                  Breaking: FDA neuroscience chief Billy Dunn, who led Aduhelm approval, will leave agency

                                  Zachary Brennan
                                  Senior Editor

                                  The FDA's top neuroscience expert Billy Dunn, who was embroiled in controversy over his close ties with industry ahead of two key Alzheimer's drug approvals, has decided to leave the agency effective immediately, according to an internal email obtained by Endpoints News.

                                  "Billy has decided to retire from the FDA and explore other opportunities while continuing his focus on improving the lives of patients with neurological diseases," Peter Stein, head of the Office of New Drugs, said in the email.

                                  Flere hoveder burde rulle i den skandalesag !

                                  1 Reply Last reply
                                  9
                                  • SolsenS Offline
                                    SolsenS Offline
                                    Solsen
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #29

                                    Ser at Stockwits og Ihub var før på færde end mig 🙂

                                    Det ser nu bedre ud for Anavex. Hovedmanden bag skandalen om Aduhelm er væk fra fda og man vil nu se nærmere på Anavex m.fl. idet man må gå nye veje.

                                    Fedtfjernelsesteorien har fejlet og har kostet mia af dollers og helt forblændet udviklingen af midler til at hjælpe de syge med Alzheimers mv.

                                    1 Reply Last reply
                                    11
                                    • M Offline
                                      M Offline
                                      Milito
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #30

                                      Jeg vil nu vente med at se en retning inden at jeg beslutter mig for om det har en positiv påvirkning for Anavex casen.

                                      110936_3301CDB0_17C3_4D82_8739_98179BAA3B00.jpeg

                                      1 Reply Last reply
                                      6
                                      • SolsenS Offline
                                        SolsenS Offline
                                        Solsen
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #31

                                        Du vil ikke se noget i kursudviklingen. Shorterne styrer lige nu, men de vil kunne væltes med gode nyheder.

                                        Der skulle komme data på shortandelen i dag.

                                        For mig at se har vi den helt store shortsqueeze intakt - forudsat gode meddelelser fra Anavex !

                                        Ved dårlige meddelelser vinder shorterne.

                                        Men en oprydning i fda er for mig at se en fordel for Anavex. BigPharmas indflydelse har være alt for indgribende på beslutningerne. Objektiviteten er forhåbentlig tilbage.

                                        1 Reply Last reply
                                        11
                                        • K Offline
                                          K Offline
                                          Kyed01
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #32

                                          @Solsen,jeg er helt enig men er lidt bekymret over at FDA er styret af de tunge bio selskaber som kan ses på linket nedenunder, helt grotesk.
                                          Okay gudskelov er der andre godkendelse agenturer and FDA.
                                          Håber virkelig på at Anavex får en stor partner ind hurtigst mugligt, det vil hjælpe gevaldigt med at fremskynde processen og kursen vil også rykke godt nordpå. Jeg håber er de allerede er i forhandlinger om det, vil formode at de får adgang til alle data og kan drage deres egne konklusioner.

                                          Just a moment...

                                          favicon

                                          (rumble.com)

                                          1 Reply Last reply
                                          9

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger