Anavex Ny tråd feb. 2023 - Nyt Parkinsonforsøg i Australien!
-
Lidt om fedtfjernelsesteorien:
https://www.wsj.com/articles/amyloid-gains-converts-in-debate-over-alzheimers-treatments-52b68ee3?st=hybm9fjahtjtkjx&fbclid=IwAR2nL5oN0K--iaXuor2woLo0AsLCPxNkHZ4ARUqDRlkiqUohSoSACkQHKRwMed afsluttende bemærkning:
" We may have reached the limit of what amyloid lowering can do," said Dr. Knopman. "We therefore need to be thinking about alternatives, such as treating people earlier, looking at combination therapies and really looking at alternative targets" -
En helt ny overskrift jeg har fanget på "Endpoints"
Breaking: FDA neuroscience chief Billy Dunn, who led Aduhelm approval, will leave agency
Zachary Brennan
Senior EditorThe FDA's top neuroscience expert Billy Dunn, who was embroiled in controversy over his close ties with industry ahead of two key Alzheimer's drug approvals, has decided to leave the agency effective immediately, according to an internal email obtained by Endpoints News.
"Billy has decided to retire from the FDA and explore other opportunities while continuing his focus on improving the lives of patients with neurological diseases," Peter Stein, head of the Office of New Drugs, said in the email.
Flere hoveder burde rulle i den skandalesag !
-
Ser at Stockwits og Ihub var før på færde end mig

Det ser nu bedre ud for Anavex. Hovedmanden bag skandalen om Aduhelm er væk fra fda og man vil nu se nærmere på Anavex m.fl. idet man må gå nye veje.
Fedtfjernelsesteorien har fejlet og har kostet mia af dollers og helt forblændet udviklingen af midler til at hjælpe de syge med Alzheimers mv.
-
Du vil ikke se noget i kursudviklingen. Shorterne styrer lige nu, men de vil kunne væltes med gode nyheder.
Der skulle komme data på shortandelen i dag.
For mig at se har vi den helt store shortsqueeze intakt - forudsat gode meddelelser fra Anavex !
Ved dårlige meddelelser vinder shorterne.
Men en oprydning i fda er for mig at se en fordel for Anavex. BigPharmas indflydelse har være alt for indgribende på beslutningerne. Objektiviteten er forhåbentlig tilbage.
-
@Solsen,jeg er helt enig men er lidt bekymret over at FDA er styret af de tunge bio selskaber som kan ses på linket nedenunder, helt grotesk.
Okay gudskelov er der andre godkendelse agenturer and FDA.
Håber virkelig på at Anavex får en stor partner ind hurtigst mugligt, det vil hjælpe gevaldigt med at fremskynde processen og kursen vil også rykke godt nordpå. Jeg håber er de allerede er i forhandlinger om det, vil formode at de får adgang til alle data og kan drage deres egne konklusioner. -
Axsome says FDA wants to see more data in future filing for Alzheimer's agitation drug.
-
Biogen Says BLA For Lecanemab Gets Priority Review By NMPA In China
-
Axsome er en overset aktie her på sitet, ikke kun p.g.a det i artiklen omtalte. Kig på den, jer der læser dette. Med hensyn til højere krav generelt skulle FDA nok gribe fat i deres interne forhold
først. Anavex må være godt stillet, de er da i hvert fald omhyggelige..... Kom nu Missling ! Jeg står og mangler et hus -
Jeg solgte mit indehav i Axsome for at positionere mig i Anavex, da jeg ikke forventede at den ville bevæge sig meget mere efter FDA godkendelsen af Auvelity sidste år. Desværre (for mig) er den steget lidt yderligere, men man skal huske på at forløbet for Axsome var ret rodet da FDA oprindeligt ikke kunne give en godkendelse i 21. Spørgsmålet er om dette har en indvirkning på deres udtalelse.
-
Lilly's Solanezumab Fails In Alzheimer's Prevention Trial
-
Artikel i Seeking Alpha med titlen:
Anavex: Many Questions Answered, A Few Still Left, But Things Are Progressing Well.
Skrevet af nogle der kalder sig Avisol Capital Partners, en tidligere dyrlæge og en kræft læge (mennesker) og bliver fulgt af over 16.000 personer.
-
Anavex
Spænende kursudvikling fra start i dag. Længe siden vi ikke er startet med en masse salg.
Anavex Life Sciences Appoints Former FDA Lead Neurology Statistician as Vice President Head of Biostatistics
NEW YORK, March 09, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- Anavex Life Sciences Corp. (“Anavex” or the “Company”) (Nasdaq: AVXL), a clinical-stage biopharmaceutical company developing differentiated therapeutics for the treatment of neurodegenerative and neurodevelopmental disorders including Alzheimer’s disease, Parkinson’s disease, Rett syndrome and other central nervous system (CNS) diseases, today announced the appointment of Kun Jin, Ph.D., as Vice President, Head of Biostatistics. Dr. Jin will draw on h
Yahoo Finance (finance.yahoo.com)
-
Anavex Langt om længe en bekræftelse af ansættelsen af den nu 3. tidligere FDA ansat - Jin med 27 års hos FDA.
Lige en hilsen fra de norske pister.
"I'm honored to be joining Anavex and I am very much looking forward to helping guide the Company to secure access to better healthcare outcomes for families around the world," said Dr. Jin. "There is such a significant unmet medical need around the globe caused by Alzheimer's disease, Parkinson's disease, and neurodevelopmental diseases like Rett syndrome and Fragile X syndrome. Anavex has a cutting-edge technology that can make a great deal of difference to those patients. I believe I can make a substantial contribution at this very important time in the Company's transition towards commercialization."
Mere end 14 dage efter den seriøse investor fik kendskab til ansættelsen, fik Anavex taget sig sammen til at indvie resten af markedet med denne væsentlige tilgang - nu mangler de så bare lige også at fortælle om at 2-73 er særligt udvalgt i Australien til et nyt og delvis sponsoreret fase 3 forsøg i Parkinson!
- Nuvel, så tror Dr. Jin han kan bidrage til, at 2-73 kan komme på markedet og gøre en stor forskel for mange typer CNS patienter - som tidligere nævnt, havde Dr. Jin sikkert kunne få en langt større løncheck, hvis han havde valgt en BP fremfor lille Anavex!
Lilly: 1100 patienter, 4 1/2 år og millioner af $ spildt på endnu et ubrugeligt fedtfjernelsesforsøg!
SAVA: Endnu et "indsider" opkøb, der puster kunstig liv i aktien.
BIVI: Mit efterhånden store frimærke i AD viser positive takter, men er stadig flere år efter vores kære Anavex.Ser mest frem til PDD OLE på den korte bane.
Ellers er tålmodighed bare forsat påkrævet!
-
Jeg læser det mere som en forfremmelse.
Han blev ansat 1. januar og nu forfremmet eller fået en titel.
Mon ikke han de sidste to måneder har vist sit værd mht analyse af ad-studiet. Han vil sikkert også fremstå som medforfatter til den peer review artikel vi venter på.
Anavex kender data nu og ville ikke sende denne pr, hvis det hele var noget skidt.
Hvis citatet i meddelelsen skal tages for gode vare, er vi på rette vej: Anavex has a cutting-edge technology that can make a great deal of difference to those patients. I believe I can make a substantial contribution at this very important time in the Company's transition towards commercialization.
Og som sædvanlig holdes aktien i et jerngreb.
-
Anavex Ja dr. Jin har sikkert i den sidste tid haft mulighed for at se potentialet i 2-73 - og er ikke løbet skrigene væk efterfølgende.
Havde et andet, ikke i den grad shortet biotekselskab som Anavex, kunne præsenterer en tidligere højprofileret FDA ansat, så havde vi nok set en mere fair og retvisende afspejling i kursen!
De 22,6 % shortandele holder presset, så længe omsætningen/interessen for aktien ikke er større.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind