Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex HISTORISKE OG BANEBRYDENDE RESULTATER I ALZHEIMER!!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
523 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • SolsenS Offline
    SolsenS Offline
    Solsen
    wrote on sidst redigeret af
    #437

    Tak Tasso.

    Så begraver vi de uendelige diskussioner om at Anavex's forsøg var for lille.

    1 Reply Last reply
    7
    • F Offline
      F Offline
      Fandel
      wrote on sidst redigeret af
      #438

      Ja så sandt Solsen. Endelig...

      1 Reply Last reply
      4
      • D Offline
        D Offline
        deleted-user
        wrote on sidst redigeret af
        #439

        Anavex Ansætter deres 3. tidligere FDA medarbejder!

        27 års erfaring fra FDA!

        Endnu en tidligere FDA ansat, der bare skal have et lille seniorjob de sidste år på arbejdsmarkedet eller måske en, som har set nogle data og tænkt, at denne rejse vil han gerne med på?

        From FB group: Key new hire: Vice President and Head of Biostatistics; Kun Jin. He spent the previous 27 years of his career at the FDA/CDER.
        Here are slides from a presentation, Update on Building the Integrative Alzheimer's Trial Database, that Dr. Jin gave in 2017 at Clinical Meaningfulness in Drug Development for Early Alzheimer's Disease - An FDA/Alzheimer's Disease Allies Meeting sponsored by ACT-AD (an organization that Anavex has long been a member of): act-ad.org/app/uploads/2007...
        And here's that event's description on ACT-AD's website (bonus, if you search Anavex there you'll find a couple interesting early interviews with Missling from 2015/2016) act-ad.org/event/test-event...
        Bullish
        Show More

        Lidt af hans arbejde:
        https://act-ad.org/app/uploads/2007/04/Kun-Jin-ACT-AD-slides.pdf

        1 Reply Last reply
        8
        • P Offline
          P Offline
          poppelkongen
          wrote on sidst redigeret af
          #440

          Av sava 20% ned på data fase 2
          Tasso har du en forklaring på det. I er så gode til forklarer hvad der ikke var så godt

          1 Reply Last reply
          3
          • D Offline
            D Offline
            deleted-user
            wrote on sidst redigeret af
            #441

            Anavex. Samtale med IR - med alle forbehold!

            Deres nyansættelse af den tidligere FDA medarbejder, Kun Jin, var den ledende statistiker hos FDA for både Aduhelm og Lecanemab! - virker umiddelbart som noget af et scoop af Anavex. Han må om nogen vide, hvad der skal til for at overbevise FDA! - og har han set data fra 2-73, der giver ham troen på, at Anavex har fat i noget, som er værd at droppe FDA til fordel for en ansættelse i lille Anavex? - Er sikker på, at han kunne have fået en betydeligere større løn hos f.eks. Biogen eller nogen af de andre BP´er - men han valgte Anavex!!!

            Talked with Clint from Anavex. .
            New hire.. . He said kun jin (Anavex new hire from FDA)came from the Aduhelm and Lecanemab trials with the FDA. Kun was the lead statistician at the FDA with both of those drugs. Clint said he is an awesome new hire. Also clint said every time Blarcamesine data comes back it looks better and better. . He said he would expect Anavex to file for Accelerated Approval during this year. . I said Lilly just took 100 patients. He said Anavex could do that also and all of that makes Anavex pleased how easy the FDA wants to make Accelerated approval here. He laughed ? about SAVA and said yeah they are 3 or 4 years behind Anavex. . Sava is not a competitor to Anavex. Partnership is something that is certainly on the agenda

            1 Reply Last reply
            15
            • F Offline
              F Offline
              Fandel
              wrote on sidst redigeret af
              #442

              Jeg synes alt tegner godt. Alt er godt forberedt i mine øjne nu. Ja og så lige ansættelsen af Kun Jin. Fantastisk... Mon ikke de arbejder på et partnerskab i kulissen der skal være med til, at bringe dem helt til tops.

              1 Reply Last reply
              10
              • F Offline
                F Offline
                Fandel
                wrote on sidst redigeret af
                #443

                Der er en artikel på Yahoo Finance fra mandsg med overskriften:

                Vi tror, ​​at Anavex Life Sciences (NASDAQ:AVXL) nemt har råd til at drive virksomhedsvækst

                1 Reply Last reply
                7
                • D Offline
                  D Offline
                  deleted-user
                  wrote on sidst redigeret af
                  #444

                  Anavex Poppelkongen - SAVA data.

                  Synes ikke resultaterne var så dårlige, som det blev afspejlet i markedsreaktionen gav udtryk for.
                  Det er dog åbenlys, at SAVA i dette åbne forsøg på ca. 200 pts. tog munden lidt for fuld, da de også tog moderate AD patienter med, der stort set ikke responderede på det aktive stof. Dette betyder, at de i realiteten halverede størrelsen og styrken i forsøget - og hvad værre er, så har de også taget samme patientgruppe med i deres 2 større fase 3 forsøg, der nok kommer med resultater i løbet af 2024/25.
                  Svagheden er også, at dette fase 2 forsøg er åben og uden placebogruppe, samt at usikkerheden synes lige i overkanten.
                  Har vedhæftet et You Tube indlæg, som ser noget mere positiv på resultaterne fra SAVA.
                  (Har selv et lille frimærket i SAVA og afventer udviklingen i casen, men har ikke stor tillid til deres grådige ledelse, der flere gange har udbetalt store bonusser til sig selv - modsat Anavex, som primært aflønner i optioner - dvs. ingen bonus, hvis resultaterne udebliver)

                  https://t.co/WQoJIjLe83

                  Anavex har i min optik været noget mere grundig (og derfor langsommere) i deres udformning af strukturen i deres forsøg.
                  De har tidligt erkendt, at der skal sættes tidligt ind i AD for at kunne opnå et brugbar resultat og reel effekt i patienterne og har derfor udeladt moderat AD-gruppen, men har koncentreret sig om tidlig og mild AD-stadiet.
                  Har man set skanninger af hjerner med Alzheimer, er det tydeligt, at en fremskreden forløb i AD med markante indskrumpet og "afpillet" hjernevæv ikke har har store muligheder for en bare minimal effekt, uanset hvad man måtte behandle patienterne med - skaderne er simpelthen for omfattende.
                  Anavex understreger derfor også, at når 2-73 skal have en effekt ved at stimulerer S1R, så skal der naturligvis også være en vis position S1R tilbage i hjernen på patienten.
                  Derudover har Anavex altid haft en placebogruppe, uanset størrelsen på forsøget.

                  1 Reply Last reply
                  9
                  • SolsenS Offline
                    SolsenS Offline
                    Solsen
                    wrote on sidst redigeret af
                    #445

                    Stadig flere og flere short i Anavex:

                    Godt 18 mln aktier. Lad os få gode nyheder og få det store show.

                    En god partneraftale ville være perfekt 🙂

                    01/13/2023 18,368,256 0.63 1,504,154 12.21
                    12/30/2022 18,252,546 15.66 1,422,909 12.83
                    12/15/2022 15,780,885 32.45 7,073,260 2.23
                    11/30/2022 11,914,762 17.19 1,787,726 6.66
                    11/15/2022 10,167,456 0.61 986,389 10.31
                    10/31/2022 10,105,713 0.62 985,598 10.25
                    10/14/2022 10,043,451 (2.12) 718,819 13.97
                    09/30/2022 10,260,594 5.37 936,366 10.96
                    09/15/2022 9,737,900 6.97 683,304 14.25
                    08/31/2022 9,102,975 8.01 706,411 12.89
                    08/15/2022 8,428,105 (3.42) 784,854 10.74
                    07/29/2022 8,726,226 5.64 855,980 10.19
                    07/15/2022 8,260,601 (5.13) 918,653 8.99
                    06/30/2022 8,707,363 (8.32) 1,190,086 7.32
                    06/15/2022 9,497,126 6.61 821,200 11.56
                    05/31/2022 8,908,532 1.51 807,482 11.03
                    05/13/2022 8,775,909 7.90 1,049,795 8.36
                    04/29/2022 8,133,566 3.21 762,827 10.66
                    04/14/2022 7,880,667 3.50 703,388 11.20
                    03/31/2022 7,614,059 (5.31) 1,065,822 7.14
                    03/15/2022 8,040,824 2.46 973,062 8.26
                    02/28/2022 7,848,021 (0.08) 1,031,931 7.61
                    02/15/2022 7,854,386 34.15 2,073,421 3.79
                    01/31/2022 5,855,106 20.89 1,160,763 5.04

                    1 Reply Last reply
                    9
                    • S Offline
                      S Offline
                      Steen 0
                      wrote on sidst redigeret af
                      #446

                      Fin oversigt her https://www.marketbeat.com/stocks/NASDAQ/AVXL/short-interest/
                      Det er da en trøst aktien stiger, trods øgede shorts. Der er lagt i ovnen til et kæmpe short squeeze ved uangribelige gode nyheder.

                      1 Reply Last reply
                      11
                      • M Offline
                        M Offline
                        Milito
                        wrote on sidst redigeret af
                        #447

                        Det er alligevel en del der er short.

                        1 Reply Last reply
                        3
                        • SolsenS Offline
                          SolsenS Offline
                          Solsen
                          wrote on sidst redigeret af
                          #448

                          Anavex gik vist i teknisk salg i dag. Men det fik omsætningen til at falde pænt.

                          Shorterne er ikke kommet tættere på land 🙂

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • D Offline
                            D Offline
                            deleted-user
                            wrote on sidst redigeret af
                            #449

                            Anavex Ny samtale med IR - med alle forbehold!

                            Ekstrem positiv, hvis det har sin rigtighed!
                            Tydelig forskel på patienter på aktiv stof og placebo!
                            Forventer Q-rapport omkring den 8.-9. februar - mon ikke vi så snart får noget med "kød" på?
                            Ja- kommer der gode nyheder lige om lidt, så får shorterne voldsomme problemer med at dække sig ind med dette lave volumen - hvem vil sælge dem hele 18 mill. aktier ved gode nyheder? - der er kun 70 mill. aktier total, hvoraf "institusionals" ca. har de godt 23 mill.

                            "Just got off the phone -talked to Clint at IR----great conversation---folks at Anavex "super excited" how things panning out--Clint could not say exactly when we get final AD TLR or PDD OLE results--will get updates from TGD in early Feb. earnings call---co. now dotting all the i's and crossing all the t's in getting all final data ready--did say witnesses have seen changes in folks who have taken the drug--definite RWE being seen--can tell who has been on placebo or has taken the drug---all very positive--glad I made the call---hope I'm not saying too much--Clint was most helpful !!!!"

                            1 Reply Last reply
                            9
                            • F Offline
                              F Offline
                              Fandel
                              wrote on sidst redigeret af
                              #450

                              Sjældent har jeg været så spændt på nyt fra et firma, som jeg er ved Anavex. Hvis de data vi har set indtil nu, og det kommende datasæt er så meget bedre end konkurrenternes, ja så er himlen uendelig...

                              Kom så Anavex...

                              1 Reply Last reply
                              5
                              • V Offline
                                V Offline
                                vestasfan
                                wrote on sidst redigeret af
                                #451

                                Lyder lækkert, jeg bliver dog mistænkelig når disse anekdotiske ting kommer frem. Topotarget kunne heller ikke være i sig selv, belinostat var fantastisk - min første rigtig store nedtur dengang.

                                1 Reply Last reply
                                8
                                • SolsenS Offline
                                  SolsenS Offline
                                  Solsen
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #452

                                  IR burde slet ikke udtale sig omkring ikke offentliggjorte ting herunder stemningen på "kontoret"

                                  Vi ser snart data 🙂

                                  1 Reply Last reply
                                  10
                                  • D Offline
                                    D Offline
                                    deleted-user
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #453

                                    Anavex Helt enig Solsen - derfor skal disse udsagn fra IR også tages med meget forbehold!
                                    Ham der angiveligt har talt med IR fra IHUB, plejer dog at være god nok.
                                    Ja - husker også Topotarget vestafan - lidt "gode" lærepenge:)
                                    Mener dog at Anavex er i en helt anden liga på alle områder og langt mere bredt funderet og veldokumenteret videnskab - økonomisk er Anavex også godt dækket ind til udvikling af casen.

                                    1 Reply Last reply
                                    9
                                    • SolsenS Offline
                                      SolsenS Offline
                                      Solsen
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #454

                                      Anavex 10K årsrapport til SEC er på gaden.

                                      SEC.gov | Your Request Originates from an Undeclared Automated Tool

                                      favicon

                                      (www.sec.gov)

                                      Kan umiddelbart godt se kedelig ud, men som seriøs investor bør man give sig tid til at læse den.

                                      Giver et godt billede at firmaet lige nu.

                                      1 Reply Last reply
                                      6
                                      • D Offline
                                        D Offline
                                        deleted-user
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #455

                                        Anavex. 10K - primær beskrivelse af ledelsen og deres aflønnings/optionsplan til og med 2032.

                                        10K er en lovpligtig indberetning til myndighederne/markedet af sammensætningen af ledelsen og deres aflønning, som for hovedparten af indholdet blev godkendt på generalforsamlingen i foråret 2022.

                                        Udestående antal aktier pr. 27. Januar 2023 - 78,032,135.

                                        Black Rock ejer hele 5.262.666 aktier. - 6,74 % - ser ikke ud til at have solgt ud!

                                        Missling vil inkl. tildelte optioner til og med 2032 teknisk set kunne eje 7.029.000 aktier eller 8,4 %.

                                        Ved udnyttelse af optionerne er der tilknyttet forskellige regler vedr. geninvestering og salg, som jeg ikke kan se fremgår helt klart for mig af denne 10K - skal lige nærlæse lidt mere. Der er også tilknyttet milepæle til flere af optionerne som kun udløses, hvis disse også opnås.

                                        Kan godt lide at så stor en del af aflønningen sker i optioner, da de giver incitament til at arbejde for, at hele selskabet får succes og opnår videnskabelige milepæle, der så igen afspejles i en øget markedsværdi og dermed højere aktiekurs til fordel for alle aktionærer og ikke kun dem der kan indløse optioner i årene frem.

                                        Til sammenligning have ledelsen i SAVA i 2021 (i 2019/2020 tilsvarende over 100 mill. $ der blev udbetalt) stillet sig selv en kontant uddeling af bonus på ca. 327 mill. $ - hvis markedsværdien MC holdt sig over 5 milliarder $ i min. 20 handelsdage - tror den var over i 6 dage og derfor blev ingen bonus udløst, selvom CEOen arbejde hårdt med store armbevægelser.
                                        Den kontante bonus skulle hentes fra ekstraordinær salg af aktier og derved udhule værdien af SAVA - uden videnskabelig milepæle forbundet hermed.
                                        Der har i SAVA så været en del insiderkøb af aktier - nok for en mindre del af tidligere udbetalte kontante bonusser, i et forsøg på at manipulerer aktiekursen op.
                                        Stoler derfor ikke på ledelsen, men ser måske muligheder i deres tilgang med bl.a. at mindske inflammationen i hjernecellerne kan have indvirkning på udviklingen af Alzheimer - har derfor et mindre frimærke.

                                        Anavex er dog min. 3 år længere fremme og med en meget bredere og mere veldokumenteret videnskab, hvor vi nu mangler de sidste udspecificering af effekten af 2-73 ifht. dosis mm.
                                        At det er lykkes for Anavex at tiltrække store kapaciteter, heriblandt nu hele 3 tidligere FDA medarbejder - den sidste vel og mærket efter annoncering af de overordnede data fra AD fase 2/3, vidner i min optik om, at videnskaben er valid og har en reel chance for at komme i mål!

                                        1 Reply Last reply
                                        15
                                        • SolsenS Offline
                                          SolsenS Offline
                                          Solsen
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #456

                                          Her er første del af årsrapporten 🙂

                                          Attention Required! | Cloudflare

                                          favicon

                                          (fintel.io)

                                          Tak Tasso

                                          1 Reply Last reply
                                          9

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger