Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex HISTORISKE OG BANEBRYDENDE RESULTATER I ALZHEIMER!!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
523 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • K Offline
    K Offline
    Kyed01
    wrote on sidst redigeret af
    #303

    Jeg så helst nogle bedre analytikere end ham komme med et bud, han ligger helt in bunden på trods af alle hans fine titler.

    #8,149 out of 8,236 Wall Street Analysts
    #28,406 out of 28,851 experts

    1 Reply Last reply
    7
    • SolsenS Offline
      SolsenS Offline
      Solsen
      wrote on sidst redigeret af
      #304

      Selv om det ikke er en imponerende placering analytikeren har så er vi nu i et ret spændende setup.

      Tvivler på at shortandelen på over 20% af aktierne er faldet siden vi så tallet. Markedet kan godt være positivt frem til 12 januar, hvorfor de næppe bringer sig i land i den periode.

      Så hvis Missling for en gang skyld kunne komme rettidigt med de forhåbentlige gode data så var det vel muligt, at se en squeeze.

      Jeg tvivler også på, at der bliver større shortandel end lige nu. Der må trods alt være nogle med lidt forstand, der kan se en betydelig risiko ved at andelen bliver højere.

      1 Reply Last reply
      7
      • SolsenS Offline
        SolsenS Offline
        Solsen
        wrote on sidst redigeret af
        #305

        En interessant artikel for os Anavex investorer - lagt op i en anden tråd i dag på PI.

        Link Preview Image
        Berømt Alzheimer-forskning anklaget for manipulation - skal vi omskrive lærebøgerne om sygdommen?

        Tre danske forskere besvarer spørgsmålet.

        favicon

        Videnskab.dk (videnskab.dk)

        Mia spildt på forskning baseret på et måske forkert og forfalsket studie.

        1 Reply Last reply
        8
        • M Offline
          M Offline
          Milito
          wrote on sidst redigeret af
          #306

          Må Sylvain Lesné rådne op i helvede hvis det er korrekt. Usmageligt at sætte sin egen karriere højere end at opnå reelle resultater til glæde for millioner/milliarder af patienter.

          1 Reply Last reply
          6
          • SolsenS Offline
            SolsenS Offline
            Solsen
            wrote on sidst redigeret af
            #307

            Det er nok lægemiddelskabsudviklingens største og dyreste fejltagelse.

            Som vi har skrevet tidligere i denne tråd vil det nok vare noget tid før erkendelsen af dette bliver accepteret bredt.

            Specielt US pharma er kørt helt på vildspor og har forsøgt at presse fda til, at godkende deres "lort" og med held (Aduhelm).

            Må 2023 give CNS sygdomsramte et håb om fair behandling.

            1 Reply Last reply
            8
            • P Offline
              P Offline
              ProinvestorNEWS
              wrote on sidst redigeret af
              #308

              Amyloid beta hypotesen

              Just a moment...

              favicon

              (www.proinvestor.com)

              1 Reply Last reply
              7
              • H Offline
                H Offline
                Hyst
                wrote on sidst redigeret af
                #309

                Meget speget affære:

                https://onlysky.media/mclark/alzheimers-latest-drug-and-science-journalisms-memory-problem/

                Just a moment...

                favicon

                (proinvestor.com)

                Men vil ikke første gang man er kørt ud af et sidespor?

                1 Reply Last reply
                4
                • P Offline
                  P Offline
                  ProinvestorNEWS
                  wrote on sidst redigeret af
                  #310

                  Kort video

                  Pharma og biotek - opdatering fra debat og chat uge 1

                  Novo Nordisk ' Zealand Pharma ' Genmab ' Bavarian Nordic ' Expres2ion ' Anavex

                  Helge Larsen gennemgår det sidste nye om selskaberne inden for pharma og biotek ud fra den kvalificerede debat og chat på Proinvestor.

                  1 Reply Last reply
                  7
                  • M Offline
                    M Offline
                    MBCruise
                    wrote on sidst redigeret af
                    #311

                    Anavex - Ved ikke om denne er delt, men super skriv omkring hele Beta-Amyloid problemstillingenhttps://www.thefp.com/p/where-is-the-cure-for-alzheimers

                    1 Reply Last reply
                    8
                    • D Offline
                      D Offline
                      deleted-user
                      wrote on sidst redigeret af
                      #312

                      Anavex MB Cruise - lige nøjagtig det Anavex kæmper imod!

                      Tak for linket!

                      Anavex har fra dag 1 - for mere end 8 år siden opponeret mod denne kollektive ensporet og hjernevaskede teori, at når bare man fjernede fedtet fra hjernen, så ville man kunne afhjælpe Alzheimer.
                      Anavex har lige fra starten haft den tilgang, at fedtdannelse i hjernen blot var et symptom på den ubalance der var opstået i mekanismerne i hjernen og ikke årsagen, som de mener skal findes langt mere upstream.

                      Hele systemet fra den etablerede videnskabelig verden, tidsskrifter, til myndigheder og financeringsinstanser, har været låst fast på denne fedtfjernelses kurs.
                      Dette har medført at milliarder af $, som kunne være blevet brugt på forskning i reel brugbare stoffer og tilgange har været lagt på is de sidste mere end 20-30 år - Alt imens at patienter og pårørende har måtte betale prisen.
                      I dag skal FDA så tage stilling til en evt. godkendelse af Biogens/Eisais Lecanemab - i princippet beslutte om jorden forsat er flad og lave en Aduhelm 2 skandale om igen.
                      Det er tankevækkende og faktiske lidt skræmmende, at man med det teknologiske niveau, som vi trods alt er på i det 20. Århundrede - med ekstrem dygtige forsker og forskningsfaciliteter, kan lukke sig omkring en så simpel teori, når man f.eks. inden for kræftforskning har oplevet en helt anderledes innovativ og mangfoldig udvikling, der har resulteret i en reel behandlingsmulighed.

                      Forventer desværre, at FDA godkender Lecanemab dog med restriktioner og krav til løbende skanning og undersøgelser, samt at visse patientgrupper, der f.eks får blodfortyndende medicin udelukkes.
                      Anavex kan ikke satse på hjælp fra FDA, men skal præsenterer så vandtætte og overbevisende data i næste uge, at der åbner sig andre veje via. andre lande og evt. gennem partneraftaler med store etablerede medicinalselskaber.

                      Den næste uge bliver noget af den mest afgørende milepæl for Anavex og er sikker på, at de griber chancen den 12. januar på JP Morgan for at formidle budskabet til den etablerede videnskabelig- og investor verden - og dokumenterer, at verden faktisk er rund!

                      1 Reply Last reply
                      16
                      • F Offline
                        F Offline
                        Fandel
                        wrote on sidst redigeret af
                        #313

                        Det er så fint skrevet Tasso1. Lad os håbe de ser jorden som rund, så der endelig kan komme noget fornuftigt på markedet, som virkelig gør en forskel for patienterne, uden at brænde deres hjerner af!!!!

                        1 Reply Last reply
                        4
                        • F Offline
                          F Offline
                          Fandel
                          wrote on sidst redigeret af
                          #314

                          Nogen ide om, hvornår i dag der kan forventes et svar på, om FDA godkender Lecanemab

                          1 Reply Last reply
                          4
                          • M Offline
                            M Offline
                            Milito
                            wrote on sidst redigeret af
                            #315

                            Er en positiv tilkendelse fra FDA til BIIB nødvendigvis lig med en negativ FDA indstilling til Anavex? Det er og bør vel ikke være enten eller?

                            1 Reply Last reply
                            3
                            • F Offline
                              F Offline
                              Fandel
                              wrote on sidst redigeret af
                              #316

                              Jeg tror ikke, at en godkendelse vil have indflydelse på Anavex. Jeg er overbevist om, at deres data taler for sig selv. Jeg er bare spændt på, om FDA vil godkende uden de restriktioner, som tasso1 nævner. Det vil være en skændsel!!

                              1 Reply Last reply
                              4
                              • BudweisB Offline
                                BudweisB Offline
                                Budweis
                                wrote on sidst redigeret af
                                #317

                                Så kom godkendelsen https://www.fda.gov/news-events/press-announcements/fda-grants-accelerated-approval-alzheimers-disease-treatment

                                1 Reply Last reply
                                2
                                • L Offline
                                  L Offline
                                  lkr
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #318

                                  Anavex aktien ser mere påvirket ud end Biogens ved den godkendelse med advarsel. Jeg tænker måske nogle shorters ser det som deres cue til at lukke.

                                  Edit: Nå det var en meget lille top der kom 🙂

                                  1 Reply Last reply
                                  4
                                  • SolsenS Offline
                                    SolsenS Offline
                                    Solsen
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #319

                                    FDA er nogle vat.....

                                    Kursen på Anavex aktien er pt helt styret af shorterne.

                                    De skal selv komme med data, der er endelige og gode før vi ser noget positivt i kursen.

                                    Jeg kunne godt frygte, at de heller ikke når det i næste uge. Men det kan vi også leve med.

                                    1 Reply Last reply
                                    9
                                    • B Offline
                                      B Offline
                                      Boersboe
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #320

                                      Anavex

                                      Ja, desværre forventeligt mht Biogen. At FDA er småkorrupt er jo ikke nyt. Ser på FDA som jeg ser på FIFA.

                                      Mht. Anavex så tror jeg, at flere skribenter herinde er for optimistiske. Jeg tror ikke vi ser kursen rykker særlig meget før der kommer en partner. De data den 12. januar er fuldstændig ligegyldige, hvis ikke topline data rykkede noget ved kursen. Kan simpelthen ikke se det for mig. Regner faktisk heller ikke med at Anavex har al data med d. 12. Historisk set arbejder de uendeligt langsomt og evner ikke at få data klar på 1 måned. Så jeg tror mest på et non-event. Der skal nogle officielle udtalelser fra myndigheder til... eller partnerskab. Så må vi se om det kommer til at ske i 2023 eller 2024. Sidstnævnte nok mest sandsynligt i min optik.

                                      Jeg har fortsat mine aktier i Anavex, men har overvejet at reducere beholdningen lidt på det seneste.

                                      1 Reply Last reply
                                      9
                                      • D Offline
                                        D Offline
                                        deleted-user
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #321

                                        Anavex Lecanemab godkendt - desværre!

                                        Som forventet blev Biogens/Eisais Alzheimer medicin (læs gift) godkendt.
                                        Umiddelbar dog kun i tidlig Alzheimer og med forskellige restriktioner, som delvis vil begrænse noget af patientgruppen - men det må der komme lidt mere frem om senere.
                                        Som ved Aduhelm, bliver det nu spændende om bl.a Medicare og andre sundhedsforsikringer mfl. vil understøtte behandlingen - sidste gang blev Aduhelm pure afvist af samtlige instanser. Samtidig afvist rigtig mange behandlingscentre at anvende Aduhelm pga. bivirkninger og manglende dokumentation for en reel effekt.

                                        Det positive ved godkendelsen er, at når Anavex præsenterer resultaterne fra 2-73 og ansøger om godkendelse, så vil de kunne slå Lecanemab på alle parameter, hvilket ikke giver f.eks. FDA andet valg end at godkende.

                                        For Alzheimer patienterne er det dog en trist dag, at noget så farligt og med så lille virkning kan komme på markedet. Det vil udover at belaste sundhedssystemet økonomisk også give falske forhåbninger til patienter, som føler at de måske ikke har andre muligheder.
                                        Det haster at få andre mulige behandlinger på markedet, så skaden fra Lecanemab begrænses - er overbevist om, at Anavex med 2-73 er et af de bedste bud lige nu!

                                        1 Reply Last reply
                                        13
                                        • V Offline
                                          V Offline
                                          vestasfan
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #322

                                          AD er unmet medical need. Små skridt i en bestemt retning er ja, en retning. Med Anavex bivirkningsprofil samt suveræne data, lægger yderligere en godkendelse til højrebenet. Hvorfor? Præcis, fordi der ingen behandling er, men det kommer der nu!

                                          1 Reply Last reply
                                          5

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger