Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex HISTORISKE OG BANEBRYDENDE RESULTATER I ALZHEIMER!!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
523 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    deleted-user
    wrote on sidst redigeret af
    #301

    Anavex HC Wainwright hæver kursmål fra 42 til 50$!

    Mon ikke HC Wainwright lige har haft en god snak med Missling inden for de sidste dage, før de kom med dette nye kursmål.
    Vi ved, at Anavex løbende har haft kontakt med analytikere efter præsentation af deres Alzheimer data.

    HC Wainwright & Co. analyst Raghuram Selvaraju maintains Anavex Life Sciences with a Buy and raises the price target from $42 to $50

    Analyst from Wainwright who did this morning's report on Anavex-Dr.Raghuram Selvaraju--not a rookie--very impressive credentials !! " Prior to joining H.C. Wainwright, Dr. Selvaraju held Senior Research positions at MLV & Co., Aegis Capital, Hapoalim Securities USA and Rodman & Renshaw LLC. Dr. Selvaraju's educational background includes a Ph.D. in molecular neuroscience and cellular immunology, an M.S. degree in molecular biology from the University of Geneva in Switzerland, and an MBA from Cornell University."

    1 Reply Last reply
    14
    • F Offline
      F Offline
      Fandel
      wrote on sidst redigeret af
      #302

      Tak Tasso1. En fornøjelse...

      1 Reply Last reply
      4
      • K Offline
        K Offline
        Kyed01
        wrote on sidst redigeret af
        #303

        Jeg så helst nogle bedre analytikere end ham komme med et bud, han ligger helt in bunden på trods af alle hans fine titler.

        #8,149 out of 8,236 Wall Street Analysts
        #28,406 out of 28,851 experts

        1 Reply Last reply
        7
        • SolsenS Offline
          SolsenS Offline
          Solsen
          wrote on sidst redigeret af
          #304

          Selv om det ikke er en imponerende placering analytikeren har så er vi nu i et ret spændende setup.

          Tvivler på at shortandelen på over 20% af aktierne er faldet siden vi så tallet. Markedet kan godt være positivt frem til 12 januar, hvorfor de næppe bringer sig i land i den periode.

          Så hvis Missling for en gang skyld kunne komme rettidigt med de forhåbentlige gode data så var det vel muligt, at se en squeeze.

          Jeg tvivler også på, at der bliver større shortandel end lige nu. Der må trods alt være nogle med lidt forstand, der kan se en betydelig risiko ved at andelen bliver højere.

          1 Reply Last reply
          7
          • SolsenS Offline
            SolsenS Offline
            Solsen
            wrote on sidst redigeret af
            #305

            En interessant artikel for os Anavex investorer - lagt op i en anden tråd i dag på PI.

            Link Preview Image
            Berømt Alzheimer-forskning anklaget for manipulation - skal vi omskrive lærebøgerne om sygdommen?

            Tre danske forskere besvarer spørgsmålet.

            favicon

            Videnskab.dk (videnskab.dk)

            Mia spildt på forskning baseret på et måske forkert og forfalsket studie.

            1 Reply Last reply
            8
            • M Offline
              M Offline
              Milito
              wrote on sidst redigeret af
              #306

              Må Sylvain Lesné rådne op i helvede hvis det er korrekt. Usmageligt at sætte sin egen karriere højere end at opnå reelle resultater til glæde for millioner/milliarder af patienter.

              1 Reply Last reply
              6
              • SolsenS Offline
                SolsenS Offline
                Solsen
                wrote on sidst redigeret af
                #307

                Det er nok lægemiddelskabsudviklingens største og dyreste fejltagelse.

                Som vi har skrevet tidligere i denne tråd vil det nok vare noget tid før erkendelsen af dette bliver accepteret bredt.

                Specielt US pharma er kørt helt på vildspor og har forsøgt at presse fda til, at godkende deres "lort" og med held (Aduhelm).

                Må 2023 give CNS sygdomsramte et håb om fair behandling.

                1 Reply Last reply
                8
                • P Offline
                  P Offline
                  ProinvestorNEWS
                  wrote on sidst redigeret af
                  #308

                  Amyloid beta hypotesen

                  Just a moment...

                  favicon

                  (www.proinvestor.com)

                  1 Reply Last reply
                  7
                  • H Offline
                    H Offline
                    Hyst
                    wrote on sidst redigeret af
                    #309

                    Meget speget affære:

                    https://onlysky.media/mclark/alzheimers-latest-drug-and-science-journalisms-memory-problem/

                    Just a moment...

                    favicon

                    (proinvestor.com)

                    Men vil ikke første gang man er kørt ud af et sidespor?

                    1 Reply Last reply
                    4
                    • P Offline
                      P Offline
                      ProinvestorNEWS
                      wrote on sidst redigeret af
                      #310

                      Kort video

                      Pharma og biotek - opdatering fra debat og chat uge 1

                      Novo Nordisk ' Zealand Pharma ' Genmab ' Bavarian Nordic ' Expres2ion ' Anavex

                      Helge Larsen gennemgår det sidste nye om selskaberne inden for pharma og biotek ud fra den kvalificerede debat og chat på Proinvestor.

                      1 Reply Last reply
                      7
                      • M Offline
                        M Offline
                        MBCruise
                        wrote on sidst redigeret af
                        #311

                        Anavex - Ved ikke om denne er delt, men super skriv omkring hele Beta-Amyloid problemstillingenhttps://www.thefp.com/p/where-is-the-cure-for-alzheimers

                        1 Reply Last reply
                        8
                        • D Offline
                          D Offline
                          deleted-user
                          wrote on sidst redigeret af
                          #312

                          Anavex MB Cruise - lige nøjagtig det Anavex kæmper imod!

                          Tak for linket!

                          Anavex har fra dag 1 - for mere end 8 år siden opponeret mod denne kollektive ensporet og hjernevaskede teori, at når bare man fjernede fedtet fra hjernen, så ville man kunne afhjælpe Alzheimer.
                          Anavex har lige fra starten haft den tilgang, at fedtdannelse i hjernen blot var et symptom på den ubalance der var opstået i mekanismerne i hjernen og ikke årsagen, som de mener skal findes langt mere upstream.

                          Hele systemet fra den etablerede videnskabelig verden, tidsskrifter, til myndigheder og financeringsinstanser, har været låst fast på denne fedtfjernelses kurs.
                          Dette har medført at milliarder af $, som kunne være blevet brugt på forskning i reel brugbare stoffer og tilgange har været lagt på is de sidste mere end 20-30 år - Alt imens at patienter og pårørende har måtte betale prisen.
                          I dag skal FDA så tage stilling til en evt. godkendelse af Biogens/Eisais Lecanemab - i princippet beslutte om jorden forsat er flad og lave en Aduhelm 2 skandale om igen.
                          Det er tankevækkende og faktiske lidt skræmmende, at man med det teknologiske niveau, som vi trods alt er på i det 20. Århundrede - med ekstrem dygtige forsker og forskningsfaciliteter, kan lukke sig omkring en så simpel teori, når man f.eks. inden for kræftforskning har oplevet en helt anderledes innovativ og mangfoldig udvikling, der har resulteret i en reel behandlingsmulighed.

                          Forventer desværre, at FDA godkender Lecanemab dog med restriktioner og krav til løbende skanning og undersøgelser, samt at visse patientgrupper, der f.eks får blodfortyndende medicin udelukkes.
                          Anavex kan ikke satse på hjælp fra FDA, men skal præsenterer så vandtætte og overbevisende data i næste uge, at der åbner sig andre veje via. andre lande og evt. gennem partneraftaler med store etablerede medicinalselskaber.

                          Den næste uge bliver noget af den mest afgørende milepæl for Anavex og er sikker på, at de griber chancen den 12. januar på JP Morgan for at formidle budskabet til den etablerede videnskabelig- og investor verden - og dokumenterer, at verden faktisk er rund!

                          1 Reply Last reply
                          16
                          • F Offline
                            F Offline
                            Fandel
                            wrote on sidst redigeret af
                            #313

                            Det er så fint skrevet Tasso1. Lad os håbe de ser jorden som rund, så der endelig kan komme noget fornuftigt på markedet, som virkelig gør en forskel for patienterne, uden at brænde deres hjerner af!!!!

                            1 Reply Last reply
                            4
                            • F Offline
                              F Offline
                              Fandel
                              wrote on sidst redigeret af
                              #314

                              Nogen ide om, hvornår i dag der kan forventes et svar på, om FDA godkender Lecanemab

                              1 Reply Last reply
                              4
                              • M Offline
                                M Offline
                                Milito
                                wrote on sidst redigeret af
                                #315

                                Er en positiv tilkendelse fra FDA til BIIB nødvendigvis lig med en negativ FDA indstilling til Anavex? Det er og bør vel ikke være enten eller?

                                1 Reply Last reply
                                3
                                • F Offline
                                  F Offline
                                  Fandel
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #316

                                  Jeg tror ikke, at en godkendelse vil have indflydelse på Anavex. Jeg er overbevist om, at deres data taler for sig selv. Jeg er bare spændt på, om FDA vil godkende uden de restriktioner, som tasso1 nævner. Det vil være en skændsel!!

                                  1 Reply Last reply
                                  4
                                  • BudweisB Offline
                                    BudweisB Offline
                                    Budweis
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #317

                                    Så kom godkendelsen https://www.fda.gov/news-events/press-announcements/fda-grants-accelerated-approval-alzheimers-disease-treatment

                                    1 Reply Last reply
                                    2
                                    • L Offline
                                      L Offline
                                      lkr
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #318

                                      Anavex aktien ser mere påvirket ud end Biogens ved den godkendelse med advarsel. Jeg tænker måske nogle shorters ser det som deres cue til at lukke.

                                      Edit: Nå det var en meget lille top der kom 🙂

                                      1 Reply Last reply
                                      4
                                      • SolsenS Offline
                                        SolsenS Offline
                                        Solsen
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #319

                                        FDA er nogle vat.....

                                        Kursen på Anavex aktien er pt helt styret af shorterne.

                                        De skal selv komme med data, der er endelige og gode før vi ser noget positivt i kursen.

                                        Jeg kunne godt frygte, at de heller ikke når det i næste uge. Men det kan vi også leve med.

                                        1 Reply Last reply
                                        9
                                        • B Offline
                                          B Offline
                                          Boersboe
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #320

                                          Anavex

                                          Ja, desværre forventeligt mht Biogen. At FDA er småkorrupt er jo ikke nyt. Ser på FDA som jeg ser på FIFA.

                                          Mht. Anavex så tror jeg, at flere skribenter herinde er for optimistiske. Jeg tror ikke vi ser kursen rykker særlig meget før der kommer en partner. De data den 12. januar er fuldstændig ligegyldige, hvis ikke topline data rykkede noget ved kursen. Kan simpelthen ikke se det for mig. Regner faktisk heller ikke med at Anavex har al data med d. 12. Historisk set arbejder de uendeligt langsomt og evner ikke at få data klar på 1 måned. Så jeg tror mest på et non-event. Der skal nogle officielle udtalelser fra myndigheder til... eller partnerskab. Så må vi se om det kommer til at ske i 2023 eller 2024. Sidstnævnte nok mest sandsynligt i min optik.

                                          Jeg har fortsat mine aktier i Anavex, men har overvejet at reducere beholdningen lidt på det seneste.

                                          1 Reply Last reply
                                          9

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger