Anavex HISTORISKE OG BANEBRYDENDE RESULTATER I ALZHEIMER!!!
-
Selv om det ikke er en imponerende placering analytikeren har så er vi nu i et ret spændende setup.
Tvivler på at shortandelen på over 20% af aktierne er faldet siden vi så tallet. Markedet kan godt være positivt frem til 12 januar, hvorfor de næppe bringer sig i land i den periode.
Så hvis Missling for en gang skyld kunne komme rettidigt med de forhåbentlige gode data så var det vel muligt, at se en squeeze.
Jeg tvivler også på, at der bliver større shortandel end lige nu. Der må trods alt være nogle med lidt forstand, der kan se en betydelig risiko ved at andelen bliver højere.
-
En interessant artikel for os Anavex investorer - lagt op i en anden tråd i dag på PI.
Berømt Alzheimer-forskning anklaget for manipulation - skal vi omskrive lærebøgerne om sygdommen?
Tre danske forskere besvarer spørgsmålet.
Videnskab.dk (videnskab.dk)
Mia spildt på forskning baseret på et måske forkert og forfalsket studie.
-
Det er nok lægemiddelskabsudviklingens største og dyreste fejltagelse.
Som vi har skrevet tidligere i denne tråd vil det nok vare noget tid før erkendelsen af dette bliver accepteret bredt.
Specielt US pharma er kørt helt på vildspor og har forsøgt at presse fda til, at godkende deres "lort" og med held (Aduhelm).
Må 2023 give CNS sygdomsramte et håb om fair behandling.
-
Amyloid beta hypotesen
-
Meget speget affære:
https://onlysky.media/mclark/alzheimers-latest-drug-and-science-journalisms-memory-problem/
Men vil ikke første gang man er kørt ud af et sidespor?
-
Kort video
Pharma og biotek - opdatering fra debat og chat uge 1
Novo Nordisk ' Zealand Pharma ' Genmab ' Bavarian Nordic ' Expres2ion ' Anavex
Helge Larsen gennemgår det sidste nye om selskaberne inden for pharma og biotek ud fra den kvalificerede debat og chat på Proinvestor.
-
Anavex MB Cruise - lige nøjagtig det Anavex kæmper imod!
Tak for linket!
Anavex har fra dag 1 - for mere end 8 år siden opponeret mod denne kollektive ensporet og hjernevaskede teori, at når bare man fjernede fedtet fra hjernen, så ville man kunne afhjælpe Alzheimer.
Anavex har lige fra starten haft den tilgang, at fedtdannelse i hjernen blot var et symptom på den ubalance der var opstået i mekanismerne i hjernen og ikke årsagen, som de mener skal findes langt mere upstream.Hele systemet fra den etablerede videnskabelig verden, tidsskrifter, til myndigheder og financeringsinstanser, har været låst fast på denne fedtfjernelses kurs.
Dette har medført at milliarder af $, som kunne være blevet brugt på forskning i reel brugbare stoffer og tilgange har været lagt på is de sidste mere end 20-30 år - Alt imens at patienter og pårørende har måtte betale prisen.
I dag skal FDA så tage stilling til en evt. godkendelse af Biogens/Eisais Lecanemab - i princippet beslutte om jorden forsat er flad og lave en Aduhelm 2 skandale om igen.
Det er tankevækkende og faktiske lidt skræmmende, at man med det teknologiske niveau, som vi trods alt er på i det 20. Århundrede - med ekstrem dygtige forsker og forskningsfaciliteter, kan lukke sig omkring en så simpel teori, når man f.eks. inden for kræftforskning har oplevet en helt anderledes innovativ og mangfoldig udvikling, der har resulteret i en reel behandlingsmulighed.Forventer desværre, at FDA godkender Lecanemab dog med restriktioner og krav til løbende skanning og undersøgelser, samt at visse patientgrupper, der f.eks får blodfortyndende medicin udelukkes.
Anavex kan ikke satse på hjælp fra FDA, men skal præsenterer så vandtætte og overbevisende data i næste uge, at der åbner sig andre veje via. andre lande og evt. gennem partneraftaler med store etablerede medicinalselskaber.Den næste uge bliver noget af den mest afgørende milepæl for Anavex og er sikker på, at de griber chancen den 12. januar på JP Morgan for at formidle budskabet til den etablerede videnskabelig- og investor verden - og dokumenterer, at verden faktisk er rund!
-
-
FDA er nogle vat.....
Kursen på Anavex aktien er pt helt styret af shorterne.
De skal selv komme med data, der er endelige og gode før vi ser noget positivt i kursen.
Jeg kunne godt frygte, at de heller ikke når det i næste uge. Men det kan vi også leve med.
-
Anavex
Ja, desværre forventeligt mht Biogen. At FDA er småkorrupt er jo ikke nyt. Ser på FDA som jeg ser på FIFA.
Mht. Anavex så tror jeg, at flere skribenter herinde er for optimistiske. Jeg tror ikke vi ser kursen rykker særlig meget før der kommer en partner. De data den 12. januar er fuldstændig ligegyldige, hvis ikke topline data rykkede noget ved kursen. Kan simpelthen ikke se det for mig. Regner faktisk heller ikke med at Anavex har al data med d. 12. Historisk set arbejder de uendeligt langsomt og evner ikke at få data klar på 1 måned. Så jeg tror mest på et non-event. Der skal nogle officielle udtalelser fra myndigheder til... eller partnerskab. Så må vi se om det kommer til at ske i 2023 eller 2024. Sidstnævnte nok mest sandsynligt i min optik.
Jeg har fortsat mine aktier i Anavex, men har overvejet at reducere beholdningen lidt på det seneste.
-
Anavex Lecanemab godkendt - desværre!
Som forventet blev Biogens/Eisais Alzheimer medicin (læs gift) godkendt.
Umiddelbar dog kun i tidlig Alzheimer og med forskellige restriktioner, som delvis vil begrænse noget af patientgruppen - men det må der komme lidt mere frem om senere.
Som ved Aduhelm, bliver det nu spændende om bl.a Medicare og andre sundhedsforsikringer mfl. vil understøtte behandlingen - sidste gang blev Aduhelm pure afvist af samtlige instanser. Samtidig afvist rigtig mange behandlingscentre at anvende Aduhelm pga. bivirkninger og manglende dokumentation for en reel effekt.Det positive ved godkendelsen er, at når Anavex præsenterer resultaterne fra 2-73 og ansøger om godkendelse, så vil de kunne slå Lecanemab på alle parameter, hvilket ikke giver f.eks. FDA andet valg end at godkende.
For Alzheimer patienterne er det dog en trist dag, at noget så farligt og med så lille virkning kan komme på markedet. Det vil udover at belaste sundhedssystemet økonomisk også give falske forhåbninger til patienter, som føler at de måske ikke har andre muligheder.
Det haster at få andre mulige behandlinger på markedet, så skaden fra Lecanemab begrænses - er overbevist om, at Anavex med 2-73 er et af de bedste bud lige nu! -
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind