Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex HISTORISKE OG BANEBRYDENDE RESULTATER I ALZHEIMER!!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
523 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • SolsenS Offline
    SolsenS Offline
    Solsen
    wrote on sidst redigeret af
    #95

    Shorterne har valgt at spille højt spil.

    Mon ikke nogle fornuftige investorer snart vil øge om end december måske ikke er måneden der etableres nye positioner.

    God aften og ro på efter dagens CC

    1 Reply Last reply
    8
    • M Offline
      M Offline
      Milito
      wrote on sidst redigeret af
      #96

      Nede 7%. Markedet er absurd.

      1 Reply Last reply
      4
      • V Offline
        V Offline
        vestasfan
        wrote on sidst redigeret af
        #97

        Marked og erhvervs medier, reagerer som om at det er nyheder fra et Nordkoreansk pharma selskab, altså fup data. Hvis en medie darling af en kommentator nævner et papir som Anavex, og kommer i Business class, ja så skriver Børsen og Euroinvestor om det næste dag, ellers glem det.. Det er bare i en dansk kontekst. jeg betragter det som en købs lejlighed..Tak for tilbuddet Mr. Market.

        1 Reply Last reply
        5
        • B Offline
          B Offline
          Boersboe
          wrote on sidst redigeret af
          #98

          Anavex

          Havde desværre ikke selv mulighed for at se dagens møde kl 1430, men hvad søren blev der sagt siden Anavex blot ryger fluks tilbage hvor den kom fra?

          Umiddelbart gætter jeg på at Missling blot præsenterede samme inkomplette analyse igen? Omend bakket op af "eksperter" jf tidl indlæg her.

          Jeg synes firmaet gør det uendeligt dårligt. Det må jeg sige. De tager pis på alle der har knoklet i et stort randomiseret studie ved at samle alle 2-73 patienter i én gruppe. Bryder mig heller ikke om at nogle skifter dosis undervejs eller skifter fra én gruppe til en anden. Er der nogen der ved om det står i den oprindelige protokol?

          Jeg er lidt målløs over at de præsenterer halvfærdige analyser og datasæt- igen - hvis det er tilfældet.

          Med forbehold for jeg ikke se dagens cc/møde.

          Jeg er skuffet over håndteringen. Ganske enkelt. Ingen tror på Anavex, hvilket er sørgeligt. Særligt fordi det er svært at "fixe" et velgennemført randomiseret blindet studie... spørgsmålet er så hvor velgennemført det er, når deres analyser virker som noget miskmask.

          1 Reply Last reply
          6
          • SolsenS Offline
            SolsenS Offline
            Solsen
            wrote on sidst redigeret af
            #99

            Dagens CC kommer på replay så du kan høre det.

            Lad os nu se de endelige data og få fda m.fl. i snak

            Dårlig kursudvikling skal ikke slå dig ud, boersboe 🙂

            1 Reply Last reply
            7
            • V Offline
              V Offline
              vestasfan
              wrote on sidst redigeret af
              #100

              Hmm., hvis du ikke har hørt gennemgangen, så er det vel svært at danne sig en selvstændig mening om resultatet - eller hvad? Lad vær med at gætte.

              1 Reply Last reply
              6
              • SolsenS Offline
                SolsenS Offline
                Solsen
                wrote on sidst redigeret af
                #101

                Her er replay:
                https://video.wixstatic.com/video/79bcf7_6566f1d485d2424eadf745c64a05ff7a/480p/mp4/file.mp4

                Der er ikke pts der skifter dosis. Ca 90% nåede den tiltænkte dosis. De der mangler kunne ikke tåle 30 eller 50 mg men kun en mindre dosis.

                Va 80% skulle nedsættes i dosis på et tidspunkt selv om de havde nået hhv 30 og 50 mg.

                https://79bcf7a1-8b8e-483b-b7cf-f5c5192a6d63.usrfiles.com/ugd/79bcf7_0f2d70718aec4c2a90a37e20a5d92c2f.pdf side 24

                Helt som kendt på forhånd fra deres fase 2a, hvor man så valgte at analysere pts efter indhold i blodet.

                1 Reply Last reply
                8
                • TDT123T Offline
                  TDT123T Offline
                  TDT123
                  wrote on sidst redigeret af
                  #102

                  Tak for info omkring cc 🙂
                  Jeg tager et nyt swing omkring de 10 helst lige under...
                  Super ærgerligt med udviklingen, og alle os i tråden der var på vej mod the moon /^^ fik i stedet en våd klud i ansigtet.

                  Iøvrigt burde indsidder køb nu, understøtte fremlagte resultater/Data
                  Der er ingen restriktioner efter data er ude

                  Mvh

                  1 Reply Last reply
                  4
                  • S Offline
                    S Offline
                    Steen 0
                    wrote on sidst redigeret af
                    #103

                    Der er så godt som aldrig insiderkøb i Anavex. Optioner er solgt i samme øjeblik som de er givet https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/avxl/insider-activity

                    1 Reply Last reply
                    5
                    • V Offline
                      V Offline
                      vestasfan
                      wrote on sidst redigeret af
                      #104

                      Just a moment...

                      favicon

                      (ih.advfn.com)

                      1 Reply Last reply
                      5
                      • TDT123T Offline
                        TDT123T Offline
                        TDT123
                        wrote on sidst redigeret af
                        #105

                        Hej Steen

                        Jeg er klar over det, og har ved flere lejligheder nævnt det, indsidder køb er et klart budskab til markedet, om at retningen er den rigtige, og alt går efter planen

                        Man kan altid håbe

                        Mvh

                        1 Reply Last reply
                        4
                        • TDT123T Offline
                          TDT123T Offline
                          TDT123
                          wrote on sidst redigeret af
                          #106

                          Måske ikke købe lige under 10, muligvis kan den komme ned i 8,9$ så jeg afventer, der er under alle omstændigheder shorts restriktioner i morgen

                          Ellers skal der ske et mirakel:)

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • M Offline
                            M Offline
                            Milito
                            wrote on sidst redigeret af
                            #107

                            Nede med 20 procent i dag.

                            1 Reply Last reply
                            3
                            • SolsenS Offline
                              SolsenS Offline
                              Solsen
                              wrote on sidst redigeret af
                              #108

                              Ja en god dag bortset fra kursen 🙂

                              Lige inden luk blev et gap ned i 9,57 lukket - bevidst mål i dag måske.

                              Ingen ved hvad dagen i morgen bringer !

                              Godnat

                              1 Reply Last reply
                              6
                              • B Offline
                                B Offline
                                Boersboe
                                wrote on sidst redigeret af
                                #109

                                Anavex
                                @vestasfan

                                Jo, naturligvis. Men nu har jeg alligevel fulgt Anavex i nogen tid, og tidligere CCs + præsentationer har ikke altid været lige kønne...

                                Men denne gang må jeg nok trække lidt i land efter jeg har hørt Misslings præsentation dd. Jeg har dog kun hørt Misslings gennemgang og ikke eksperternes efterfølgende dom.

                                Der dukkede lidt spm. op hos mig undervejs. Har fundet svar på nogle af dem. Blandt andet ved at gå tilage og se lidt af CTAD præsentationen igen. Dertil lidt læsning på clinicaltrails.gov.

                                1. Ønsker forklaring på hvorfor de har poolet de to 2-73 grupper i deres analyse. Det er uskønt efter min mening, men OK forklaring af Missling. Særligt hvis det er angivet på forhånd.

                                2. Blev protokollen mht op- og nedtitrering fulgt? - Ja; nævnt på CTAD.

                                3. Var baseline characteristics for patienter i Aduhelm og 2-73 studiet ens? - stort set. Alderen lidt højere hos Aduhelm.

                                4. Aduhelm havde længere follow-up, hvilket giver Aduhelm en fordel over 2-73, ifølge Missling. Men er det nu også korrekt? Spekulation: Ja, det giver medicinen længere tid til at virke, men Alzheimers er typisk - medmindre 2-73 ændrer noget her - en progressiv tilstand. Er Aduhelm så egentlig mere potent end feks 2-73, når den kan holde sygdommen i ave længere? Her er jeg klar over, at Aduhelm studiet havde lavere kriterier for et positivt udfald (binært event). I øvrigt vigtig pointe, at de har taget odds ratio analyse grundet binært event. Det synes jeg ikke fremgik så klart ved CTAD. Omvendt kan Aduhelm være mindre potent end 2-73, da det har taget længere tid at opnå signifikant forskel. Jeg ved ikke hvilken af ovenstående jeg køber, men bivirkningsmæssigt ved jeg godt hvilken jeg vil prøve. Særligt hvis 2-73 virker bedre over en ligeså lang periode. Det vil tiden vel vise.

                                5. Langt bedre gennemgang af rå data, hvor det blev tydeliggjort, at der var anvendt en t-test. Det var det jeg håbede og gættede på i fredags. Det er en rimelig skudsikker og anerkendt analyse, som er svær at manipulere med. Super positivt.

                                6. Hvad er n i de to grupper? (n = antal patienter i hhv placebo og 2-73 gruppen) Som regel har man et chart, som viser dropouts eller ekskluderede patienter. Dernæst tydelig angivelse af n i tabellerne. Det er vigtig info, så vi ved om analysen indeholder alle patienter eller en selekteret gruppe. På CTAD viser slides vist omkring 248 i 2-73 gruppen samt >100 i placebo gruppen (husker ikke præcise antal). Nu de har haft ekstern firma til at analysere, så antager jeg, at de ikke skjuler noget her.

                                Så alt i alt noget mere positiv nu. Til gengæld fatter jeg nu endnu mindre af, hvorfor Anavex bliver slagtet på børsen. Ak, men hvad ved en sølle sundhedsfaglig som mig? Jeg ved verden generelt er korrupt og med lav moral. Jeg ved også, at penge styrer meget, så hvorfor alle løber mod exit eller shorter den aktie aner jeg simpelthen ikke. Hvad laver de enkelte store fonde, som har penge i Anavex?

                                1 Reply Last reply
                                17
                                • B Offline
                                  B Offline
                                  BioShare
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #110

                                  Kan bestemt anbefale at få eksperternes kommentarer i Q&A med 🙂

                                  1 Reply Last reply
                                  6
                                  • V Offline
                                    V Offline
                                    vestasfan
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #111

                                    Virkelig fine og valide pointer du fremfører Boersboe. Dog skal vi alle huske een ting; Data fra studiet er frigivet så sent, at flere spørgsmål melder sig på banen. Hvis ikke man havde sat denne dato på CTAD, (som allerede blev bekendtgjort medio oktober), ja så havde man haft mere tid til at præsentere dette ordentligt og gennemanalyseret - dette er ikke tilfældet nu, og derfor bliver alting en gang "forklar mig røv", og kritikerne høvler svarene ned. Det var det samme med Rett data, her druknede alt også i ændring af protokol m.v. Som du ved mere end nogen anden, så lever videnskaben af troværdighed og maksimal objektivitet. Jeg håber for Anavex og patienterne, at de kommende måneder bliver brugt, på at få udgivet peer reviews, og få sat skeptikerne på plads.

                                    1 Reply Last reply
                                    5
                                    • SolsenS Offline
                                      SolsenS Offline
                                      Solsen
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #112

                                      Jeg kan tilslutte mig din tvivl, boersboe, angående validering af Misslings sammenligning med Aduhelm.

                                      Men hvorfor sammenligner han med Aduhelm for det stof er dømt ude. Spildt besvær og egentligt nyttesløst.

                                      Eksperter var jo ikke i tvivl om, at en pille er at foretrække fremfor iv med opfølgende scanninger.

                                      Når Missling finder en partner kommer vi ud af suppedasen - senest på det tidspunkt.

                                      1 Reply Last reply
                                      8
                                      • J Offline
                                        J Offline
                                        jkj
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #113

                                        nogle kommentar til denne

                                        Access to this page has been denied

                                        px-captcha

                                        favicon

                                        (seekingalpha.com)

                                        1 Reply Last reply
                                        5
                                        • U Offline
                                          U Offline
                                          Urban
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #114

                                          "Investorer, der ønsker at tage en chance med Anavex, bør forstå, at det er et selskab i klinisk fase. Uden nogen godkendte produkter at sælge, tabte virksomheden 48 millioner dollars i løbet af dets regnskabsår 2022, som sluttede i september.

                                          Anavex vil sandsynligvis bede FDA om at godkende 2-73 til behandling af Alzheimers sygdom. I betragtning af dets problematiske fase 3-resultater har den dog næsten ingen chance for at opnå godkendelse".

                                          Link Preview Image
                                          Is Anavex Life Sciences a Smart Stock to Buy Now? | The Motley Fool

                                          The company's Alzheimer's disease drug just succeeded in a clinical trial. Or did it?

                                          favicon

                                          The Motley Fool (www.fool.com)

                                          1 Reply Last reply
                                          5

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger