Status på aktiemarket ...
-
God tirsdag aften

Hermed status oversigten for det Finske OMX H25 Index.
Ligesom med Danmark, Sverige og Norge, så ser det lidt småt ud med købs-klare aktier. Man har rigtigt mange råvare-selskaber listet i Finland og et par af den ser gode ud på den korte bane. Ligeledes er Telecom selskabet Elisa et attraktivt defensivt bud, med en attraktiv udbytte politik.
SSAB (det er også listet på den svenske børs)
Stora Enso
Elisa
-
Meget givtig og stort arbejde - tak.
Og vil meget gerne høre mere til din hustrus portefølje.Er enig i din vurdering, at vi allerede er i en recession og at aktiemarkedet skal længere ned - måske helt op til 20-30%.
Lige nu er kursen på en del danske aktier tilbage på niveau med før Corona. Vigtigste tegn er som du skriver øgede liggetider / prisnedslag - flere til salg-skilte, Bolig-markedet i Sverige siges allerede at være faldet væsentligt.
Og så er der bl.a. også
- færre stillingsannoncer
- flere dato-nedsatte varer i supermarkedet og færre + billigere varer i indkøbskurven
- bilsalget har slået bremserne i - cykler er in
- flere mails med tilbudsrejser
- færre kunder i restauranter.
Og så er jeg spændt på, om der bliver et spill-over fra krypto...
Håber der er andre, der har mulighed for at bidrage med at holde dit store arbejde ajour.
Igen tak - og pas godt på dig selv og dine.
-
Hej Cupcake

I min hustru's portefølje ligger ..
Sabra Healthcare (Plejehjems-REIT)
Omega Healthcare (Plejehjems-REIT)
MFA Financial (Small business mezanin-REIT)
TCP Capital (Investerings selskab)
Unilever (Everyday consumer products)
LVMH (Luxury)
Richemont (Luxury)
H&M (recession proven affordable clothes)
Kinder Morgan (Oil & Gas)PS: Kinder Morgan er kun en midlertidig position.
Så det er en lille portefølje, hvor der er meget fokus på en solid udbytte-politik med store kvartals-udbetalinger og/eller halvårs-udbetalinger, samt et ret stort defensivt tilt.
Men min kone er faktisk 100% udgifts-fri, da udbytterne dækker alle udgifter til hendes lejlighed i Zürich, samt hendes hus i Malaga (som vi lejer ud, hvis det har interesse
Det er kun 10 min fra lufthavnen med bil .. det er et piv-fedt hus, med kæmpe pool. Huset er delt i 3 boliger, hvor 2 af dem er listet på AirBnB. Jeg sender gerne fotos hvis det har interesse).Pas også godt på dig og dine, og hvor er det rart, med venlige og dygtige investorer i dette forum

Du må sige til hvis du vil se regnskabs-oversigter og/eller teknisk analyse for ovennævnte selskaber, men så skal det måske være i en separat tråd?
-
Hvor er dine bidrag dog givende, NordicStock, og særdeles interessante! Jeg trak meget på smilet over kommentaren om, at en lille portefølje gør din kone udgiftsfri....den lader vi stå et øjeblik.
Tak for en særdeles god tråd og rigtig god bedring med din sygdom. Du ønskes det allerbedste ! -
God søndag eftermiddag

Hermed status oversigten for de Danske Large Caps aktier, uden for OMX C25 Index'et.
Der er faktisk kun ét selskab, man kan overveje at købe og det er NKT. Den ser attraktiv på alle parametre.

-
God mandag formiddag 28. nov

Hermed status opdatering for det Danske C25 Index.
Det danske C25 index begynder at ligne de andre index nu, med negativ RSI trends som giver signal om at aktierne skal længere ned.

-
Tak for at dele indholdet af din hustrus portefølje. Interessant "lille" portefølje...
Når jeg en gang bliver mere erfaren og får mod på at investere ud over landets grænser, vil jeg vende tilbage og se nærmere på disse aktier. Du må meget gerne sende sende info på huset i Malaga - tak. Har forsøgt at finde det, men der er jo et stort udbud af lejligheder med skandinavisk "touch" på Malaga kan jeg se... -
God tirsdag formiddag 29. nov

Hermed status oversigten for det Svenske S30 Index.
Det er 4 selskaber der ser gode ud. Det er ...
AstraZeneca
Boliden
Evolution
TeliaPS: Der kommer også en oversigt snart for Svenske Large Caps udenfor S30 index'et, men der er virkeligt mange selskaber, og jeg har lavet ca. 1/3 del af oversigten. Jeg håber den bliver klar inden for i dag eller i morgen, for der er nogle cases der ser ret gode ud


-
Du er en meget gavmild mand. Tusind tak fordi du så generøst deler alt dit gode arbejde med os andre.
-
God onsdag aften

Hermed en opdateret oversigt for det Norske OBX 25 Index.
Der er stadig kun ret få købs-klare aktier. Det er ...
DNB
Equinor
MPC Container Ships
Orkla
Vår Energi
-
God torsdag morgen 1. dec

Hermed en opdateret status oversigt for det Finske OMX H25 Index. Der går ca. 7-10 dage mellem updates på disse oversigter.
De købsklare aktier er ...
Neste
Nokia
Orion
Sampo
Wärtsilä
-
God fredag morgen 2. dec

Hermed en opdateret status oversigt for det Danske OMX C25 Index.
-
Ambu er gået i køb
-
Bavarian Nordic har igen fået stigende momentum, men er ikke gået i køb endnu
-
Danske Bank indikerer stadig "SÆLG"
-
DSV ser ud til at skulle sælges inden alt for længe
-
FLSmidth har fået et svagt købs-signal, men RSI er for høj. Så Vent!
-
Hold fast i Genmab aktien lidt endnu ... hvis du har den!
-
GN Store Nord er gået i "KØB"
-
ISS begynder at se "OVERKØBT" ud med en RSI på 75. Den skal nok snart sælges!
-
Jyske Bank's RSI er begyndt at falde. Den skal snart sælges! Q3 regnskabet var heller ikke imponerende.
-
Vi ser en positiv Trend vending i Netcompany. Den er TÆT PÅ købs-klar.
-
Novo Nordisk ser til at have 'peaket'. Jeg mener man bør SÆLGE ud af den nu.
-
Pandora er gået i KØB og har fået stigende momentum, MEN er RSI er for høj. Så køb IKKE!
-
Vi har fået en trending vending i RSI for Royal Unibrew. Jeg mener man bør SÆLGE den nu!
-
Tryg har nu både købs-signal og stigende RSI. De defensive udbytte aktier vinder frem.
-
Der er lidt positivt "bid" i Vestas aktien igen.
-
Ørsted har nu både positiv RSI og købs-signal i MACD.

-
-
God fredag eftermiddag 2. dec

Hermed status oversigten for de Danske Large Caps aktier, uden for OMX C25 Index'et.
-
NKT som var eneste selskab, man kunne overveje at købe for en uge siden, er nu også gået i SALG.
-
Til gengæld er der et par andre selskaber der er gået i køb og samtidig har en acceptabel RSI. Det er ...
ALK-Abelló
Men generelt er jeg ved at blive alvorligt bekymret for den samlede mængde af salgs-signaler, på tværs af de Nordiske markeder. Folk taler jo meget om et "typisk" jule-aktie-rally, men det tror jeg udebliver i år. Men vi må se ...

-
-
God tirsdag aften 6. dec

Hermed status oversigten for det Svenske S30 Index.
Kort sagt ... det ser skidt ud!
Det ligner mere og mere, at vi skal ind i det nye år før vi skal købe eller akkumulere aktier


-
God torsdag eftermiddag 8.dec

Hermed en opdateret oversigt for det Norske OBX 25 Index.
Norge følger trop, med den generelle negative tendens i de globale markeder, MEN der er faktisk et par aktier man bør overveje at købe eller akkumulere i. Det er ...
Kongsberg Gruppen *
Orkla **
SalMar
Tomra ***- Kongsberg Gruppen laver våben, og forsvars-systemer ... *host host Norge har en grænse helt oppe Nord mod Rusland tæt på byerne Kirkeness, Svanvik og Hessing.
** Orkla er Nordens svar på Unilever, altså basale varer vi forbruger hver dag, samt ejeskab af hyldeplads i supermarkeder. PS: Jeg har arbejdet for dem, og kender derfor selskabet helt ind til benet. Det er generelt en aktie, man roligt kan have i sit pensions-depot og akkumulere i over tid, da de også har en solid udbytte-politik. Det skal også siges, at Orkla, har haft omsætnings-vækst i 28 kvartaler i træk. Det er MEGET FÅ selskaber der kan præstere det.
*** Tomra tjener kassen på genbrug og affalds-sortering. Også en god solid aktie til pensionen.

-
God torsdag aften 8. dec

Hermed en opdateret status oversigt for det Finske OMX H25 Index.
Nasdaq OMX børsen, har haft års-revision af diverse index. Så nogle aktier har flyttet index, forstået på den måde, at hvis et selskab er blevet stort nok i Market Cap, kan det gå fra et være en Mid Cap aktie til en Large Cap aktie eller omvendt.
De købsklare aktier er ...
a.) Sampo, som er forsikring og imo. en aktie man bør have i sit depot og akkumulere i løbende, kva sin defensive natur og meget attraktive udbytte-politik
b.) SSAB og UPM som begge er "Materials" selskaber. Og de klarer sig ret godt i disse tider ... og som i kan se, så vækster de både på omsætning og indtjening. Man skal dog være opmærksom på, at de typisk har en ret kort tids-periode hvor de vækster kraftigt, og så ligger de ellers "døde" kursmæssigt i en længere periode. Så det er IKKE aktier man bør have i sin pension.

-
Hej Cupcake, har du mulighed for at sende mig en mail på [email protected] ang. leje af huset i Malaga. Så sender jeg dig billeder og kontakt info på min kone, og så må vi se om det har din interesse

-
Hej Cupcake :),
Her AirBnB linket til de 2 udlejninger af mine kones hus i Churriana i Spanien (10 min i bil fra Malaga lufthavn)











-
God fredag eftermiddag 9. dec

Hermed en opdateret status oversigt for det Danske OMX C25 Index.
Der er kun én aktie man bør overveje nu, og det er Carlsberg. Der ligger 9-11%'s upside i den, hvilket jo nok har lidt med jul, og julefrokoster at gøre.
Teknikken fortæller mig at Carlsberg kan ramme 1050-1100 kr. og så skal den sælges igen.
Jeg tror Ørsted bliver næste aktie man skal købe, hvis/når den rammer 590-600 kr. De har haft en fantastisk indtjenings-vækst i Q3 2022, hvor man lavede 9.355 mdkr på bundlinjen med en profit-margin på 25,6%.

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind