Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Status på aktiemarket ...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
83 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • V Offline
    V Offline
    VærKritisk
    wrote on sidst redigeret af

Jeg tror nu FED vælger at gå med både livrem og seler, og at de således hæver med 0,75 i december. Og fint nok, for det vil være en katastrofe hvis de slapper af for tidligt. Og de regnskaber vi har udsigt til i næste ombæring, de vil nok være mere inflations- og recessionsramte end de har været hidtil, så jeg ved nu ikke hvor meget optur der er i dem.

Jeg hælder således mest til at markedet skal ned. Det sagt, så kunne vi jo se på stigningen fornylig, at der ikke skal meget positivt nyt til for at markedet reagerer, så who knows.

1 Reply Last reply
    6
    • U Offline
      U Offline
      Urban

Det kunne være interessant med en "norway 30", hvis du får tid Nordic Stock;-)

F.eks. konkrete tank-, våben- og olie-aktier, ser ud til at være positive defensive aktier nu og i de kommende måneder! Jeg er dog mere usikker på konkrete lakse-aktier og "grønne aktier" etc.! Men, men..?

Har du p.t. selv investeret i nordiske aktier (evt. bortset fra Genmab)?

1 Reply Last reply
      5
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock

Hej Urban 🙂

Den Norske OBX 25 er på vej. Jeg er næsten færdig med den.

Derefter kommer oversigtsider med LARGE CAPS udenfor Index for Danmark, Sverige, Finland og Norge.

Derefter kommer oversigtsider med MID CAPS for Danmark, Sverige, Finland og Norge.

Sidst men ikke mindst kommer der en oversigt med udvalgte small caps. Der er nogle fantastisk small Caps især i Sverige

Jeg ejer ikke selv en eneste aktie, men min kone har en fin portefølje ... med et kvindeligt touch. Du må gerne høre hvad der ligger i den, hvis det har din interesse.

Når i får den seneste update på Excel arket om en dag eller to, kan i jo fortælle om der er nogle udvalgte aktier i Tyskland, Frankrig, Holland, Belgien og Schweiz som i ønsker der skal lægges ind.

Når jeg har lavet 4. kvartal vil jeg gerne høre om et par stykker af jer sammen ikke gider at overtage det hele, da min Mylomatose cancer desværre gør at jeg sover utroligt meget og ikke har den energi jeg tidligere har haft.

1 Reply Last reply
        11
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock

God mandag aften 🙂

Hermed status oversigten for det Norske OBX 25 Index.

Ligesom med Danmark og Sverige, ser det lidt småt ud med købs-klare aktier. Der er dog et par få der ser gode ud på kombination af regnskaber og den tekniske analyse.

Det er ...

MPC Container Ships
          Orkla (Nordens svar på Unilever .. altså basale varer som vi forbruger hver dag)

108011_Teknisk_status_Norske_aktier_21nov22.jpg

1 Reply Last reply
          10
          • U Offline
            U Offline
            Urban

NordicStock: Et stort tak for dit flotte analysearbejde.

Jeg er bl.a. overrasket over Kahoot, NEL, Golden Ocean, Equinor og Kongsberg Gruppen. Sidstnævnte har netop leveret solide og flotte Q-resultater på f.eks. salg af våben til bl.a. USA. Din oversigt giver eftertanke og anledning til overvejelser om ændringer i min norske portefølje.

Det bliver også interessant at se din kommende oversigt over udvalgte nordiske MID- og SMALL Caps.

1000 tak;-)

1 Reply Last reply
            10
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock

God tirsdag aften 🙂

Hermed status oversigten for det Finske OMX H25 Index.

Ligesom med Danmark, Sverige og Norge, så ser det lidt småt ud med købs-klare aktier. Man har rigtigt mange råvare-selskaber listet i Finland og et par af den ser gode ud på den korte bane. Ligeledes er Telecom selskabet Elisa et attraktivt defensivt bud, med en attraktiv udbytte politik.

SSAB (det er også listet på den svenske børs)
              Stora Enso
              Elisa

108023_Teknisk_status_Finske_aktier_22nov22.jpg

1 Reply Last reply
              7
              • CupcakeC Offline
                CupcakeC Offline
                Cupcake

Meget givtig og stort arbejde - tak.
                Og vil meget gerne høre mere til din hustrus portefølje.

Er enig i din vurdering, at vi allerede er i en recession og at aktiemarkedet skal længere ned - måske helt op til 20-30%.

Lige nu er kursen på en del danske aktier tilbage på niveau med før Corona. Vigtigste tegn er som du skriver øgede liggetider / prisnedslag - flere til salg-skilte, Bolig-markedet i Sverige siges allerede at være faldet væsentligt.

Og så er der bl.a. også

• færre stillingsannoncer
                • flere dato-nedsatte varer i supermarkedet og færre + billigere varer i indkøbskurven
                • bilsalget har slået bremserne i - cykler er in
                • flere mails med tilbudsrejser
                • færre kunder i restauranter.

Og så er jeg spændt på, om der bliver et spill-over fra krypto...

Håber der er andre, der har mulighed for at bidrage med at holde dit store arbejde ajour.

Igen tak - og pas godt på dig selv og dine.

1 Reply Last reply
                11
                • H Offline
                  H Offline
                  Hyst

Ja godt arbejde, dog er jeg ikke teknisk, men tal siger vel ikke alt.

F.eks. Sampo afhændede deres ejerskab af Nordea, dermed kraftig fald.

Udbyttet falder selvfølgelig fremover i forhold til i år.

1 Reply Last reply
                  4
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock

Hej Cupcake 🙂

I min hustru's portefølje ligger ..

Sabra Healthcare (Plejehjems-REIT)
                    Omega Healthcare (Plejehjems-REIT)
                    MFA Financial (Small business mezanin-REIT)
                    TCP Capital (Investerings selskab)
                    Unilever (Everyday consumer products)
                    LVMH (Luxury)
                    Richemont (Luxury)
                    H&M (recession proven affordable clothes)
                    Kinder Morgan (Oil & Gas)

PS: Kinder Morgan er kun en midlertidig position.

Så det er en lille portefølje, hvor der er meget fokus på en solid udbytte-politik med store kvartals-udbetalinger og/eller halvårs-udbetalinger, samt et ret stort defensivt tilt.

Men min kone er faktisk 100% udgifts-fri, da udbytterne dækker alle udgifter til hendes lejlighed i Zürich, samt hendes hus i Malaga (som vi lejer ud, hvis det har interesse 🙂 Det er kun 10 min fra lufthavnen med bil .. det er et piv-fedt hus, med kæmpe pool. Huset er delt i 3 boliger, hvor 2 af dem er listet på AirBnB. Jeg sender gerne fotos hvis det har interesse).

Pas også godt på dig og dine, og hvor er det rart, med venlige og dygtige investorer i dette forum 🙂

Du må sige til hvis du vil se regnskabs-oversigter og/eller teknisk analyse for ovennævnte selskaber, men så skal det måske være i en separat tråd?

1 Reply Last reply
                    9
                    • TeamGarlicT Offline
                      TeamGarlicT Offline
                      TeamGarlic

Hvor er dine bidrag dog givende, NordicStock, og særdeles interessante! Jeg trak meget på smilet over kommentaren om, at en lille portefølje gør din kone udgiftsfri....den lader vi stå et øjeblik.
                      Tak for en særdeles god tråd og rigtig god bedring med din sygdom. Du ønskes det allerbedste !

1 Reply Last reply
                      11
                      • NordicStockN Offline
                        NordicStockN Offline
                        NordicStock

God søndag eftermiddag 🙂

Hermed status oversigten for de Danske Large Caps aktier, uden for OMX C25 Index'et.

Der er faktisk kun ét selskab, man kan overveje at købe og det er NKT. Den ser attraktiv på alle parametre.

108119_Teknisk_status_Danmark_LC_aktier_27nov22.jpg

1 Reply Last reply
                        9
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock

God mandag formiddag 28. nov 🙂

Hermed status opdatering for det Danske C25 Index.

Det danske C25 index begynder at ligne de andre index nu, med negativ RSI trends som giver signal om at aktierne skal længere ned.

108130_Teknisk_status_Danmark_C25_28nov22.jpg

1 Reply Last reply
                          10
                          • CupcakeC Offline
                            CupcakeC Offline
                            Cupcake

Tak for at dele indholdet af din hustrus portefølje. Interessant "lille" portefølje... 😉 Når jeg en gang bliver mere erfaren og får mod på at investere ud over landets grænser, vil jeg vende tilbage og se nærmere på disse aktier. Du må meget gerne sende sende info på huset i Malaga - tak. Har forsøgt at finde det, men der er jo et stort udbud af lejligheder med skandinavisk "touch" på Malaga kan jeg se...

1 Reply Last reply
                            3
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock

God tirsdag formiddag 29. nov 🙂

Hermed status oversigten for det Svenske S30 Index.

Det er 4 selskaber der ser gode ud. Det er ...

AstraZeneca
                              Boliden
                              Evolution
                              Telia

PS: Der kommer også en oversigt snart for Svenske Large Caps udenfor S30 index'et, men der er virkeligt mange selskaber, og jeg har lavet ca. 1/3 del af oversigten. Jeg håber den bliver klar inden for i dag eller i morgen, for der er nogle cases der ser ret gode ud 🙂

108170_Teknisk_status_Sverige_S30_29nov22.jpg

1 Reply Last reply
                              9
                              • V Offline
                                V Offline
                                VærKritisk

Du er en meget gavmild mand. Tusind tak fordi du så generøst deler alt dit gode arbejde med os andre.

1 Reply Last reply
                                10
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock

God onsdag aften 🙂

Hermed en opdateret oversigt for det Norske OBX 25 Index.

Der er stadig kun ret få købs-klare aktier. Det er ...

DNB
                                  Equinor
                                  MPC Container Ships
                                  Orkla
                                  Vår Energi

108208_Teknisk_status_Norske_aktier_30nov22.jpg

1 Reply Last reply
                                  8
                                  • NordicStockN Offline
                                    NordicStockN Offline
                                    NordicStock

God torsdag morgen 1. dec 🙂

Hermed en opdateret status oversigt for det Finske OMX H25 Index. Der går ca. 7-10 dage mellem updates på disse oversigter.

De købsklare aktier er ...

Neste
                                    Nokia
                                    Orion
                                    Sampo
                                    Wärtsilä

108227_Teknisk_status_Finland_H25_aktier_01dec22.jpg

1 Reply Last reply
                                    9
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock

God fredag morgen 2. dec 🙂

Hermed en opdateret status oversigt for det Danske OMX C25 Index.

• Ambu er gået i køb

• Bavarian Nordic har igen fået stigende momentum, men er ikke gået i køb endnu

• Danske Bank indikerer stadig "SÆLG"

• DSV ser ud til at skulle sælges inden alt for længe

• FLSmidth har fået et svagt købs-signal, men RSI er for høj. Så Vent!

• Hold fast i Genmab aktien lidt endnu ... hvis du har den!

• GN Store Nord er gået i "KØB"

• ISS begynder at se "OVERKØBT" ud med en RSI på 75. Den skal nok snart sælges!

• Jyske Bank's RSI er begyndt at falde. Den skal snart sælges! Q3 regnskabet var heller ikke imponerende.

• Vi ser en positiv Trend vending i Netcompany. Den er TÆT PÅ købs-klar.

• Novo Nordisk ser til at have 'peaket'. Jeg mener man bør SÆLGE ud af den nu.

• Pandora er gået i KØB og har fået stigende momentum, MEN er RSI er for høj. Så køb IKKE!

• Vi har fået en trending vending i RSI for Royal Unibrew. Jeg mener man bør SÆLGE den nu!

• Tryg har nu både købs-signal og stigende RSI. De defensive udbytte aktier vinder frem.

• Der er lidt positivt "bid" i Vestas aktien igen.

• Ørsted har nu både positiv RSI og købs-signal i MACD.

108299_Teknisk_status_Danmark_C25_02dec22.jpg

1 Reply Last reply
                                      8
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock

God fredag eftermiddag 2. dec 🙂

Hermed status oversigten for de Danske Large Caps aktier, uden for OMX C25 Index'et.

• NKT som var eneste selskab, man kunne overveje at købe for en uge siden, er nu også gået i SALG.

• Til gengæld er der et par andre selskaber der er gået i køb og samtidig har en acceptabel RSI. Det er ...

ALK-Abelló

Men generelt er jeg ved at blive alvorligt bekymret for den samlede mængde af salgs-signaler, på tværs af de Nordiske markeder. Folk taler jo meget om et "typisk" jule-aktie-rally, men det tror jeg udebliver i år. Men vi må se ...

108328_Teknisk_status_Danmark_LC_aktier_02dec22.jpg

1 Reply Last reply
                                        8
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock

God tirsdag aften 6. dec 🙂

Hermed status oversigten for det Svenske S30 Index.

Kort sagt ... det ser skidt ud!

Det ligner mere og mere, at vi skal ind i det nye år før vi skal købe eller akkumulere aktier 😕

108451_Teknisk_status_Sverige_S30_6dec22.jpg

1 Reply Last reply
                                          6

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger