Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Status på aktiemarket ...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
83 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • StockBullS Offline
    StockBullS Offline
    StockBull
    wrote on sidst redigeret af
    #13

    Hej, ja det ikke utænkeligt vi allerede er i recession. FED er dog stadig ret hawkish. Tror rentemødet 15 Dec er en vigtig brik og hælder mest til de hæver med 0.5% og gentager det de sagde i sidste uge med, at holde renten omkring 5.0-5.25% et stykke tid. Så kommer der jo regnskaber sidst i Januar til Februar + 2023 guiding som nok sætter retningen. Men tror da på, at SP500 kan stige ca. 10% i 2023 og 2024, 2025 mere 🙂

    1 Reply Last reply
    5
    • V Offline
      V Offline
      VærKritisk
      wrote on sidst redigeret af
      #14

      Jeg tror nu FED vælger at gå med både livrem og seler, og at de således hæver med 0,75 i december. Og fint nok, for det vil være en katastrofe hvis de slapper af for tidligt. Og de regnskaber vi har udsigt til i næste ombæring, de vil nok være mere inflations- og recessionsramte end de har været hidtil, så jeg ved nu ikke hvor meget optur der er i dem.

      Jeg hælder således mest til at markedet skal ned. Det sagt, så kunne vi jo se på stigningen fornylig, at der ikke skal meget positivt nyt til for at markedet reagerer, så who knows.

      1 Reply Last reply
      6
      • U Offline
        U Offline
        Urban
        wrote on sidst redigeret af
        #15

        Det kunne være interessant med en "norway 30", hvis du får tid Nordic Stock;-)

        F.eks. konkrete tank-, våben- og olie-aktier, ser ud til at være positive defensive aktier nu og i de kommende måneder! Jeg er dog mere usikker på konkrete lakse-aktier og "grønne aktier" etc.! Men, men..?

        Har du p.t. selv investeret i nordiske aktier (evt. bortset fra Genmab)?

        1 Reply Last reply
        5
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock
          wrote on sidst redigeret af
          #16

          Hej Urban 🙂

          Den Norske OBX 25 er på vej. Jeg er næsten færdig med den.

          Derefter kommer oversigtsider med LARGE CAPS udenfor Index for Danmark, Sverige, Finland og Norge.

          Derefter kommer oversigtsider med MID CAPS for Danmark, Sverige, Finland og Norge.

          Sidst men ikke mindst kommer der en oversigt med udvalgte small caps. Der er nogle fantastisk small Caps især i Sverige

          Jeg ejer ikke selv en eneste aktie, men min kone har en fin portefølje ... med et kvindeligt touch. Du må gerne høre hvad der ligger i den, hvis det har din interesse.

          Når i får den seneste update på Excel arket om en dag eller to, kan i jo fortælle om der er nogle udvalgte aktier i Tyskland, Frankrig, Holland, Belgien og Schweiz som i ønsker der skal lægges ind.

          Når jeg har lavet 4. kvartal vil jeg gerne høre om et par stykker af jer sammen ikke gider at overtage det hele, da min Mylomatose cancer desværre gør at jeg sover utroligt meget og ikke har den energi jeg tidligere har haft.

          1 Reply Last reply
          11
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock
            wrote on sidst redigeret af
            #17

            God mandag aften 🙂

            Hermed status oversigten for det Norske OBX 25 Index.

            Ligesom med Danmark og Sverige, ser det lidt småt ud med købs-klare aktier. Der er dog et par få der ser gode ud på kombination af regnskaber og den tekniske analyse.

            Det er ...

            MPC Container Ships
            Orkla (Nordens svar på Unilever .. altså basale varer som vi forbruger hver dag)

            108011_Teknisk_status_Norske_aktier_21nov22.jpg

            1 Reply Last reply
            10
            • U Offline
              U Offline
              Urban
              wrote on sidst redigeret af
              #18

              NordicStock: Et stort tak for dit flotte analysearbejde.

              Jeg er bl.a. overrasket over Kahoot, NEL, Golden Ocean, Equinor og Kongsberg Gruppen. Sidstnævnte har netop leveret solide og flotte Q-resultater på f.eks. salg af våben til bl.a. USA. Din oversigt giver eftertanke og anledning til overvejelser om ændringer i min norske portefølje.

              Det bliver også interessant at se din kommende oversigt over udvalgte nordiske MID- og SMALL Caps.

              1000 tak;-)

              1 Reply Last reply
              10
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock
                wrote on sidst redigeret af
                #19

                God tirsdag aften 🙂

                Hermed status oversigten for det Finske OMX H25 Index.

                Ligesom med Danmark, Sverige og Norge, så ser det lidt småt ud med købs-klare aktier. Man har rigtigt mange råvare-selskaber listet i Finland og et par af den ser gode ud på den korte bane. Ligeledes er Telecom selskabet Elisa et attraktivt defensivt bud, med en attraktiv udbytte politik.

                SSAB (det er også listet på den svenske børs)
                Stora Enso
                Elisa

                108023_Teknisk_status_Finske_aktier_22nov22.jpg

                1 Reply Last reply
                7
                • CupcakeC Offline
                  CupcakeC Offline
                  Cupcake
                  wrote on sidst redigeret af
                  #20

                  Meget givtig og stort arbejde - tak.
                  Og vil meget gerne høre mere til din hustrus portefølje.

                  Er enig i din vurdering, at vi allerede er i en recession og at aktiemarkedet skal længere ned - måske helt op til 20-30%.

                  Lige nu er kursen på en del danske aktier tilbage på niveau med før Corona. Vigtigste tegn er som du skriver øgede liggetider / prisnedslag - flere til salg-skilte, Bolig-markedet i Sverige siges allerede at være faldet væsentligt.

                  Og så er der bl.a. også

                  • færre stillingsannoncer
                  • flere dato-nedsatte varer i supermarkedet og færre + billigere varer i indkøbskurven
                  • bilsalget har slået bremserne i - cykler er in
                  • flere mails med tilbudsrejser
                  • færre kunder i restauranter.

                  Og så er jeg spændt på, om der bliver et spill-over fra krypto...

                  Håber der er andre, der har mulighed for at bidrage med at holde dit store arbejde ajour.

                  Igen tak - og pas godt på dig selv og dine.

                  1 Reply Last reply
                  11
                  • H Offline
                    H Offline
                    Hyst
                    wrote on sidst redigeret af
                    #21

                    Ja godt arbejde, dog er jeg ikke teknisk, men tal siger vel ikke alt.

                    F.eks. Sampo afhændede deres ejerskab af Nordea, dermed kraftig fald.

                    Udbyttet falder selvfølgelig fremover i forhold til i år.

                    1 Reply Last reply
                    4
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock
                      wrote on sidst redigeret af
                      #22

                      Hej Cupcake 🙂

                      I min hustru's portefølje ligger ..

                      Sabra Healthcare (Plejehjems-REIT)
                      Omega Healthcare (Plejehjems-REIT)
                      MFA Financial (Small business mezanin-REIT)
                      TCP Capital (Investerings selskab)
                      Unilever (Everyday consumer products)
                      LVMH (Luxury)
                      Richemont (Luxury)
                      H&M (recession proven affordable clothes)
                      Kinder Morgan (Oil & Gas)

                      PS: Kinder Morgan er kun en midlertidig position.

                      Så det er en lille portefølje, hvor der er meget fokus på en solid udbytte-politik med store kvartals-udbetalinger og/eller halvårs-udbetalinger, samt et ret stort defensivt tilt.

                      Men min kone er faktisk 100% udgifts-fri, da udbytterne dækker alle udgifter til hendes lejlighed i Zürich, samt hendes hus i Malaga (som vi lejer ud, hvis det har interesse 🙂 Det er kun 10 min fra lufthavnen med bil .. det er et piv-fedt hus, med kæmpe pool. Huset er delt i 3 boliger, hvor 2 af dem er listet på AirBnB. Jeg sender gerne fotos hvis det har interesse).

                      Pas også godt på dig og dine, og hvor er det rart, med venlige og dygtige investorer i dette forum 🙂

                      Du må sige til hvis du vil se regnskabs-oversigter og/eller teknisk analyse for ovennævnte selskaber, men så skal det måske være i en separat tråd?

                      1 Reply Last reply
                      9
                      • TeamGarlicT Offline
                        TeamGarlicT Offline
                        TeamGarlic
                        wrote on sidst redigeret af
                        #23

                        Hvor er dine bidrag dog givende, NordicStock, og særdeles interessante! Jeg trak meget på smilet over kommentaren om, at en lille portefølje gør din kone udgiftsfri....den lader vi stå et øjeblik.
                        Tak for en særdeles god tråd og rigtig god bedring med din sygdom. Du ønskes det allerbedste !

                        1 Reply Last reply
                        11
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock
                          wrote on sidst redigeret af
                          #24

                          God søndag eftermiddag 🙂

                          Hermed status oversigten for de Danske Large Caps aktier, uden for OMX C25 Index'et.

                          Der er faktisk kun ét selskab, man kan overveje at købe og det er NKT. Den ser attraktiv på alle parametre.

                          108119_Teknisk_status_Danmark_LC_aktier_27nov22.jpg

                          1 Reply Last reply
                          9
                          • NordicStockN Offline
                            NordicStockN Offline
                            NordicStock
                            wrote on sidst redigeret af
                            #25

                            God mandag formiddag 28. nov 🙂

                            Hermed status opdatering for det Danske C25 Index.

                            Det danske C25 index begynder at ligne de andre index nu, med negativ RSI trends som giver signal om at aktierne skal længere ned.

                            108130_Teknisk_status_Danmark_C25_28nov22.jpg

                            1 Reply Last reply
                            10
                            • CupcakeC Offline
                              CupcakeC Offline
                              Cupcake
                              wrote on sidst redigeret af
                              #26

                              Tak for at dele indholdet af din hustrus portefølje. Interessant "lille" portefølje... 😉 Når jeg en gang bliver mere erfaren og får mod på at investere ud over landets grænser, vil jeg vende tilbage og se nærmere på disse aktier. Du må meget gerne sende sende info på huset i Malaga - tak. Har forsøgt at finde det, men der er jo et stort udbud af lejligheder med skandinavisk "touch" på Malaga kan jeg se...

                              1 Reply Last reply
                              3
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock
                                wrote on sidst redigeret af
                                #27

                                God tirsdag formiddag 29. nov 🙂

                                Hermed status oversigten for det Svenske S30 Index.

                                Det er 4 selskaber der ser gode ud. Det er ...

                                AstraZeneca
                                Boliden
                                Evolution
                                Telia

                                PS: Der kommer også en oversigt snart for Svenske Large Caps udenfor S30 index'et, men der er virkeligt mange selskaber, og jeg har lavet ca. 1/3 del af oversigten. Jeg håber den bliver klar inden for i dag eller i morgen, for der er nogle cases der ser ret gode ud 🙂

                                108170_Teknisk_status_Sverige_S30_29nov22.jpg

                                1 Reply Last reply
                                9
                                • V Offline
                                  V Offline
                                  VærKritisk
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #28

                                  Du er en meget gavmild mand. Tusind tak fordi du så generøst deler alt dit gode arbejde med os andre.

                                  1 Reply Last reply
                                  10
                                  • NordicStockN Offline
                                    NordicStockN Offline
                                    NordicStock
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #29

                                    God onsdag aften 🙂

                                    Hermed en opdateret oversigt for det Norske OBX 25 Index.

                                    Der er stadig kun ret få købs-klare aktier. Det er ...

                                    DNB
                                    Equinor
                                    MPC Container Ships
                                    Orkla
                                    Vår Energi

                                    108208_Teknisk_status_Norske_aktier_30nov22.jpg

                                    1 Reply Last reply
                                    8
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #30

                                      God torsdag morgen 1. dec 🙂

                                      Hermed en opdateret status oversigt for det Finske OMX H25 Index. Der går ca. 7-10 dage mellem updates på disse oversigter.

                                      De købsklare aktier er ...

                                      Neste
                                      Nokia
                                      Orion
                                      Sampo
                                      Wärtsilä

                                      108227_Teknisk_status_Finland_H25_aktier_01dec22.jpg

                                      1 Reply Last reply
                                      9
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #31

                                        God fredag morgen 2. dec 🙂

                                        Hermed en opdateret status oversigt for det Danske OMX C25 Index.

                                        • Ambu er gået i køb

                                        • Bavarian Nordic har igen fået stigende momentum, men er ikke gået i køb endnu

                                        • Danske Bank indikerer stadig "SÆLG"

                                        • DSV ser ud til at skulle sælges inden alt for længe

                                        • FLSmidth har fået et svagt købs-signal, men RSI er for høj. Så Vent!

                                        • Hold fast i Genmab aktien lidt endnu ... hvis du har den!

                                        • GN Store Nord er gået i "KØB"

                                        • ISS begynder at se "OVERKØBT" ud med en RSI på 75. Den skal nok snart sælges!

                                        • Jyske Bank's RSI er begyndt at falde. Den skal snart sælges! Q3 regnskabet var heller ikke imponerende.

                                        • Vi ser en positiv Trend vending i Netcompany. Den er TÆT PÅ købs-klar.

                                        • Novo Nordisk ser til at have 'peaket'. Jeg mener man bør SÆLGE ud af den nu.

                                        • Pandora er gået i KØB og har fået stigende momentum, MEN er RSI er for høj. Så køb IKKE!

                                        • Vi har fået en trending vending i RSI for Royal Unibrew. Jeg mener man bør SÆLGE den nu!

                                        • Tryg har nu både købs-signal og stigende RSI. De defensive udbytte aktier vinder frem.

                                        • Der er lidt positivt "bid" i Vestas aktien igen.

                                        • Ørsted har nu både positiv RSI og købs-signal i MACD.

                                        108299_Teknisk_status_Danmark_C25_02dec22.jpg

                                        1 Reply Last reply
                                        8
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #32

                                          God fredag eftermiddag 2. dec 🙂

                                          Hermed status oversigten for de Danske Large Caps aktier, uden for OMX C25 Index'et.

                                          • NKT som var eneste selskab, man kunne overveje at købe for en uge siden, er nu også gået i SALG.

                                          • Til gengæld er der et par andre selskaber der er gået i køb og samtidig har en acceptabel RSI. Det er ...

                                          ALK-Abelló

                                          Men generelt er jeg ved at blive alvorligt bekymret for den samlede mængde af salgs-signaler, på tværs af de Nordiske markeder. Folk taler jo meget om et "typisk" jule-aktie-rally, men det tror jeg udebliver i år. Men vi må se ...

                                          108328_Teknisk_status_Danmark_LC_aktier_02dec22.jpg

                                          1 Reply Last reply
                                          8

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger