Status på aktiemarket ...
-
God tirsdag formiddag 29. nov

Hermed status oversigten for det Svenske S30 Index.
Det er 4 selskaber der ser gode ud. Det er ...
AstraZeneca
Boliden
Evolution
TeliaPS: Der kommer også en oversigt snart for Svenske Large Caps udenfor S30 index'et, men der er virkeligt mange selskaber, og jeg har lavet ca. 1/3 del af oversigten. Jeg håber den bliver klar inden for i dag eller i morgen, for der er nogle cases der ser ret gode ud


-
Du er en meget gavmild mand. Tusind tak fordi du så generøst deler alt dit gode arbejde med os andre.
-
God onsdag aften

Hermed en opdateret oversigt for det Norske OBX 25 Index.
Der er stadig kun ret få købs-klare aktier. Det er ...
DNB
Equinor
MPC Container Ships
Orkla
Vår Energi
-
God torsdag morgen 1. dec

Hermed en opdateret status oversigt for det Finske OMX H25 Index. Der går ca. 7-10 dage mellem updates på disse oversigter.
De købsklare aktier er ...
Neste
Nokia
Orion
Sampo
Wärtsilä
-
God fredag morgen 2. dec

Hermed en opdateret status oversigt for det Danske OMX C25 Index.
-
Ambu er gået i køb
-
Bavarian Nordic har igen fået stigende momentum, men er ikke gået i køb endnu
-
Danske Bank indikerer stadig "SÆLG"
-
DSV ser ud til at skulle sælges inden alt for længe
-
FLSmidth har fået et svagt købs-signal, men RSI er for høj. Så Vent!
-
Hold fast i Genmab aktien lidt endnu ... hvis du har den!
-
GN Store Nord er gået i "KØB"
-
ISS begynder at se "OVERKØBT" ud med en RSI på 75. Den skal nok snart sælges!
-
Jyske Bank's RSI er begyndt at falde. Den skal snart sælges! Q3 regnskabet var heller ikke imponerende.
-
Vi ser en positiv Trend vending i Netcompany. Den er TÆT PÅ købs-klar.
-
Novo Nordisk ser til at have 'peaket'. Jeg mener man bør SÆLGE ud af den nu.
-
Pandora er gået i KØB og har fået stigende momentum, MEN er RSI er for høj. Så køb IKKE!
-
Vi har fået en trending vending i RSI for Royal Unibrew. Jeg mener man bør SÆLGE den nu!
-
Tryg har nu både købs-signal og stigende RSI. De defensive udbytte aktier vinder frem.
-
Der er lidt positivt "bid" i Vestas aktien igen.
-
Ørsted har nu både positiv RSI og købs-signal i MACD.

-
-
God fredag eftermiddag 2. dec

Hermed status oversigten for de Danske Large Caps aktier, uden for OMX C25 Index'et.
-
NKT som var eneste selskab, man kunne overveje at købe for en uge siden, er nu også gået i SALG.
-
Til gengæld er der et par andre selskaber der er gået i køb og samtidig har en acceptabel RSI. Det er ...
ALK-Abelló
Men generelt er jeg ved at blive alvorligt bekymret for den samlede mængde af salgs-signaler, på tværs af de Nordiske markeder. Folk taler jo meget om et "typisk" jule-aktie-rally, men det tror jeg udebliver i år. Men vi må se ...

-
-
God tirsdag aften 6. dec

Hermed status oversigten for det Svenske S30 Index.
Kort sagt ... det ser skidt ud!
Det ligner mere og mere, at vi skal ind i det nye år før vi skal købe eller akkumulere aktier


-
God torsdag eftermiddag 8.dec

Hermed en opdateret oversigt for det Norske OBX 25 Index.
Norge følger trop, med den generelle negative tendens i de globale markeder, MEN der er faktisk et par aktier man bør overveje at købe eller akkumulere i. Det er ...
Kongsberg Gruppen *
Orkla **
SalMar
Tomra ***- Kongsberg Gruppen laver våben, og forsvars-systemer ... *host host Norge har en grænse helt oppe Nord mod Rusland tæt på byerne Kirkeness, Svanvik og Hessing.
** Orkla er Nordens svar på Unilever, altså basale varer vi forbruger hver dag, samt ejeskab af hyldeplads i supermarkeder. PS: Jeg har arbejdet for dem, og kender derfor selskabet helt ind til benet. Det er generelt en aktie, man roligt kan have i sit pensions-depot og akkumulere i over tid, da de også har en solid udbytte-politik. Det skal også siges, at Orkla, har haft omsætnings-vækst i 28 kvartaler i træk. Det er MEGET FÅ selskaber der kan præstere det.
*** Tomra tjener kassen på genbrug og affalds-sortering. Også en god solid aktie til pensionen.

-
God torsdag aften 8. dec

Hermed en opdateret status oversigt for det Finske OMX H25 Index.
Nasdaq OMX børsen, har haft års-revision af diverse index. Så nogle aktier har flyttet index, forstået på den måde, at hvis et selskab er blevet stort nok i Market Cap, kan det gå fra et være en Mid Cap aktie til en Large Cap aktie eller omvendt.
De købsklare aktier er ...
a.) Sampo, som er forsikring og imo. en aktie man bør have i sit depot og akkumulere i løbende, kva sin defensive natur og meget attraktive udbytte-politik
b.) SSAB og UPM som begge er "Materials" selskaber. Og de klarer sig ret godt i disse tider ... og som i kan se, så vækster de både på omsætning og indtjening. Man skal dog være opmærksom på, at de typisk har en ret kort tids-periode hvor de vækster kraftigt, og så ligger de ellers "døde" kursmæssigt i en længere periode. Så det er IKKE aktier man bør have i sin pension.

-
Hej Cupcake, har du mulighed for at sende mig en mail på [email protected] ang. leje af huset i Malaga. Så sender jeg dig billeder og kontakt info på min kone, og så må vi se om det har din interesse

-
Hej Cupcake :),
Her AirBnB linket til de 2 udlejninger af mine kones hus i Churriana i Spanien (10 min i bil fra Malaga lufthavn)











-
God fredag eftermiddag 9. dec

Hermed en opdateret status oversigt for det Danske OMX C25 Index.
Der er kun én aktie man bør overveje nu, og det er Carlsberg. Der ligger 9-11%'s upside i den, hvilket jo nok har lidt med jul, og julefrokoster at gøre.
Teknikken fortæller mig at Carlsberg kan ramme 1050-1100 kr. og så skal den sælges igen.
Jeg tror Ørsted bliver næste aktie man skal købe, hvis/når den rammer 590-600 kr. De har haft en fantastisk indtjenings-vækst i Q3 2022, hvor man lavede 9.355 mdkr på bundlinjen med en profit-margin på 25,6%.

-
God lørdag 10. dec

Hermed status oversigten for de Danske Large Caps aktier, uden for OMX C25 Index'et.
Der er ÉT selskab, der ser rigtig godt ud på alle parametre, og som jeg mener man bør købe nu, og det er ...
ALK-Abelló (se vedhæftet regnskabs-oversigt og teknisk model)
PS: Ringkjøbing Landbobank tror jeg bliver den næste aktie, der bliver købs-klar, men vi er der ikke endnu. Deres udfordring i 2022, har været, at deres indtjenings-vækst er faldende, omend de er er blandt de selskaber i Norden, med den højeste profit-margin på tværs af samtlige sektorer.



-
God lørdag aften 10. dec

Hermed en status oversigt for de Danske Mid Caps aktier.
Det har i mange år, været et ret lille index med ret få selskaber, men 2022 har der været en del vækstende succes-historier in Small Cap index'et hvor de små selskaber er vokset i market cap, så de nu ved Nasdaq OMX's års-revision, er flyttet op i Mid Cap indekset.
Der er 2 selskaber, jeg synes man kan overveje at købe, udfra kombinationen af regnskabs-udviklingen og de tekniske modeller. Det er ...
D/S Norden (Ticker: DNORD)
H+H (Ticker: HH)Vedhæftet er den sædvanlige oversigts-side for hele Mid Cap indekset, samt regnskabs-oversigter og tekniske modeller for de 3 overstående nævnte selskaber.
Efter følgende, kommer der de sædvanlige 2 grafer for hvert af de ovenstående 2 selskaber, med en regnskabs-oversigt og en tekniske model.

-
Her er H+H casen. Skriv hvis der er spørgsmål



-
Her er NORDEN casen. Skriv hvis der er spørgsmål



-
God søndag eftermiddag 11. dec

Hermed en status oversigt for de Finske Large Cap aktier udenfor det finske H25 index.
Finland er kendetegnet ved, at have ret gode kvalitets-aktier indenfor INDUSTRIALS, MATERIALS og TECHNOLOGY.
Der er 1 selskab, jeg synes man kan overveje at købe, ud fra kombinationen af regnskabs-udviklingen og den tekniske model. Det er ...
YIT (Ticker: YIT)
Her er en beskrivelse af hvad YIT er for et selskab:
"YIT Oyj is a Finland-based construction company that primarily operates through the below segments. The Housing Finland and CEE segment constructs and develops apartments and residential areas in Finland, Estonia, Latvia, Lithuania, the Czech Republic, Slovakia, and Poland.
Vedhæftet er den sædvanlige oversigts-side for det finske Large Cap indekset (udenfor deres H25 index), samt en regnskabs-oversigt..
Efterfølgende, kommer der de sædvanlige 2 grafer for YIT, med en regnskabs-oversigt og en tekniske model.

-
Her er regnskabsoversigt og teknisk model for finske YIT.


-
God mandag eftermiddag 12. dec

Hermed status oversigten for det Svenske S30 Index.
Kort sagt ... det ser fortsat skidt ud!
Som jeg skrev sidst, så tror jeg at vi skal ind i det nye år før vi skal købe eller akkumulere aktier

PS: Jeg er ved at lave oversigten for svenske Large Cap aktier udenfor S30 indekset, og der er faktisk et par gode cases. Det tager bare lidt tid, da både det svenske Large Cap og Mid Cap index indeholder virkeligt mange selskaber. Den gode nyhed, er at der er tale om rigtige gode solide kvalitets-selskaber, så der vil være penge at tjene. Så jeg arbejder på det og vender snart tilbage


-
God onsdag eftermiddag 14. dec

Hermed en opdateret status oversigt for det Danske OMX C25 Index.
Der er 2 aktier man bør overveje nu, og det er stadig Carlsberg og nu også Ørsted.
Der kommer herunder de 2 sædvanlige grafer for Carlsberg og Ørsted.

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind