Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex CTAD den 1. dec. 2022 TLD Alzheimer fase 2/3!!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
230 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    deleted-user
    wrote on sidst redigeret af
    #23

    Anavex Publish the findings in a peer-reviewed medical journal - fra PR.

    Man laver vel ikke en udgivelse i et videnskabeligt magasin, hvis forsøget er fejlet!

    Så er super positiv på resultaterne - ville nødig stå med + 10.000.000 shortede aktier nu

    1 Reply Last reply
    11
    • SolsenS Offline
      SolsenS Offline
      Solsen
      wrote on sidst redigeret af
      #24

      Peer review tager mange måneder at lave. Så her får vi ikke det endelige svar. Men at meddele, at man vil arbejde på det kunne godt indikere gode nyheder.

      Markedet vil blive volatilt for Anavex aktierne.

      Tror stadig på lidt mere konkret inden CTAD. Men ingen garanti.

      Vi må vente med at købe julegaverne 🙂

      1 Reply Last reply
      8
      • V Offline
        V Offline
        vestasfan
        wrote on sidst redigeret af
        #25

        Fra Facebook;
        Andrew La Pietra
        Why wait six weeks to release this data?
        Svar1 t.
        Brad Scatterday
        Andrew La Pietra can't release the data without special permission from CTAD.
        They can use language discussing the success, safety etc.
        Prior to presenting their PDD results at CTAD in 2020 they PR'd that the results were safe and positive and divulged the specific data in their ctad presentstion.
        Svar43 min
        Andrew La Pietra
        Brad Scatterday absolutely correct. My question has more to do with waiting for CTAD at all. This data is widely anticipated.
        I'm not trying to create doubt on the results, just trying to understand the benefits to delaying.
        Svar41 minRedigeret
        Brad Scatterday
        Andrew La Pietra I understand the question/point.
        My assumption is they are scientists at heart, and have always presented important data at the scientific conferences and that this was always part of the plan so they want to stick to it??‍♂️
        Svar32 min
        Scott Wanstedt
        Andrew La Pietra Based on the title vs prior presentations Anavex doesn't have their hands on the data yet. However, they have likely been in contact with the company doing the qa/qc and compiling the database and been ensured the data would be received by a certain date...prior to CTAD.
        Time will tell if there is any release of partial data prior to Dec 1. It could be a PR or a change in title eluding to the direction of the results.
        Svar6 min
        Tyler Butler
        Six weeks is nothing when most of us have waited six years+. Plus, adding a late breaking presentation at one of the largest conferences in the space just adds to the excitement. All eyes will be on us.... ?
        Svar38 min

        1 Reply Last reply
        7
        • D Offline
          D Offline
          deleted-user
          wrote on sidst redigeret af
          #26

          Anavex Missling udtalte ved en tidligere CC, at AD fase 2/3 ville blive præsenteret ved en passende konference.

          Og det virker bare sådan på mig: at når vi nu ikke må fortælle, hvordan udfaldet har været pga. CTAD`s forseglings politik, så kan vi da lige henvise til, hvordan det gik de andre gange i PDD og 2xRETT.
          Det ville jo næsten grænse til vildledning, hvis det nu fejlede for første gang.

          Og igen - prof. Macfarlane tager bare ikke turen fra Australien til CTAD, for at præsenterer dårlige resultater og udstiller at 8 års arbejde under hans regi, har været forgæves!
          Skulle resultaterne være dårlige, så ville det i min optik være CEOens opgave at tage skraldet på CTAD.
          Nej - Macfarlane har fået æren af at udbrede det gode budskab, som tak for at have givet Anavex og 2-73 chancen i Australien, når US var fikseret på fedtfjernelsesteorien, domineret af BP og et inkompetent FDA.

          Man udgiver heller ikke en Peer Reviewet artikel, hvis forsøget er fejlet.

          Har svært ved at se, at data gode eller dårlige kan holdes hemmelig i hele 6 uger - noget må sive, hvilket vil blive afspejlet i aktiekursen.

          Med antagelsen af positive data, kan Anavex nu sideløbende få partneraftaler på plads, samt sætte de øvrige planlagte forsøg i gang i Fragile X, Parkinson mm.

          Der kan sagtens komme meget andet godt i løbet af de næste 6 uger.

          1 Reply Last reply
          9
          • K Offline
            K Offline
            Kyed01
            wrote on sidst redigeret af
            #27

            Helt enig Tasso med alle dine synspunkter.

            God volumen i dag, ser ud til at den bliver den højeste i lang tid og market tar godt imod nyheden!

            Saa surt for Adam Frankenstein at han ikke kan skrive noget, ikke et pip, ha-ha, det har han sgu vel fortjent, han har sikkert allerede en kladde klar, narhat!

            1 Reply Last reply
            8
            • SolsenS Offline
              SolsenS Offline
              Solsen
              wrote on sidst redigeret af
              #28

              Jeg kunne forestille mig, at den lille youtube med Missling omkring start af Fragile X forsøget også kunne være et hint om, at nu starter vi for alvor turen.

              Jeg er dog først rolig, når vi ser data 🙂

              1 Reply Last reply
              8
              • F Offline
                F Offline
                Fandel
                wrote on sidst redigeret af
                #29

                Enig Kyed01

                1 Reply Last reply
                6
                • M Offline
                  M Offline
                  Milito
                  wrote on sidst redigeret af
                  #30

                  Jeg vil nu ellers gerne i gang med julegave indkøbene snart 🙂

                  1 Reply Last reply
                  7
                  • B Offline
                    B Offline
                    Boersboe
                    wrote on sidst redigeret af
                    #31

                    Der bliver solgt en masse skind uden nogen bjørn.

                    1) Man flyver gerne 10 timer for at præsentere et stort dobbelt-blinded studie selvom data er negative.

                    2) Man udgiver også peer-reviewed artikler med studier, hvor resultaterne viser ingen forskel mellem grupper. Særligt i dobbelt-blinded velgennemførte studier. Jeg kan henvise til adskillige. Sådan har praksis ikke altid været, men der er kommet mere fokus på, at det faktisk er det rette at gøre - ellers ender man med et enormt publication bias med tiden. Noget man aktuelt søger væk fra.

                    Vi må vente på data. Alt andet er spekulation.
                    Jeg har fortsat mine aktier, og anser muligheden for positive resultater for gode - uden at sætte tal på.

                    1 Reply Last reply
                    12
                    • SolsenS Offline
                      SolsenS Offline
                      Solsen
                      wrote on sidst redigeret af
                      #32

                      Vi kan da glæde os over dagens stigning på små 20%

                      Jeg vil nok tvivle på, at ledelsen gider reklamere med peer review artiklen, hvis de vidste, at det var det et totalt fejlet AD-forsøg 🙂

                      1 Reply Last reply
                      6
                      • B Offline
                        B Offline
                        Boersboe
                        wrote on sidst redigeret af
                        #33

                        Nuvel, der er større incitament til at skrive en artikel, hvis der er interessante resultater. På den anden side er arbejdet og pengene næsten totalt spildt, hvis man ikke udgiver en artikel. Artiklen tjener det formål at undgå andre går samme vej samt præsentere et flot studie. Der ligger mange penge og meget arbejde bag et multicenter dobbelt-blindet studie.

                        • I videnskabelig optik kan studiet aldrig fejle.
                        1 Reply Last reply
                        8
                        • BudweisB Offline
                          BudweisB Offline
                          Budweis
                          wrote on sidst redigeret af
                          #34

                          Adam Feuerstein og Jesse Beodkin er godt igang med at varme op på Twitter. De toner i det mindste rent flag inden vi overhovedet har set data.

                          https://twitter.com/adamfeuerstein/status/1582170099456217089?s=46&t=Aakmu6HwTozCVfYEhvIuBQ

                          https://twitter.com/jesse_brodkin/status/1582175414520512512?s=46&t=Aakmu6HwTozCVfYEhvIuBQ

                          https://twitter.com/jesse_brodkin/status/1582098468562038785?s=46&t=Aakmu6HwTozCVfYEhvIuBQ

                          1 Reply Last reply
                          5
                          • SolsenS Offline
                            SolsenS Offline
                            Solsen
                            wrote on sidst redigeret af
                            #35

                            Der er sikkert stadig 10 mio aktier short så der skal arbejdes....

                            Kun topline data kan give klarsyn for investorerne.

                            1 Reply Last reply
                            6
                            • BudweisB Offline
                              BudweisB Offline
                              Budweis
                              wrote on sidst redigeret af
                              #36

                              Ja det kan godt blive lidt af en omgang. 13,1% af aktierne er shortet. Andelen er øget med 5,3% den seneste måned, så der er nogle der lever livet farligt!

                              Link Preview Image
                              Anavex Life Sciences (AVXL) Short Interest & Short Float | Updated Jun 2026 $AVXL

                              Are hedge funds shorting Anavex Life Sciences (NASDAQ:AVXL) stock? View the latest AVXL short interest ratio, short volume, and more at MarketBeat.

                              favicon

                              (www.marketbeat.com)

                              1 Reply Last reply
                              6
                              • D Offline
                                D Offline
                                deleted-user
                                wrote on sidst redigeret af
                                #37

                                Anavex. Intet er sikkert før positive resultater.

                                Køber bare ikke tanken om, at man gerne vil udstille sig med et fejlslået forsøg på nok en af de største AD konferencer - og så i en "Late Breaking"! Og ville CTAD tildele Anavex denne attraktive udstillingsplatform, hvis ikke de mente at data var af en positiv karakter? - villle en poster eller en alm. fremlægning så ikke have været bedre på sin plads?
                                Med min oprindelige primære tekniske baggrund, giver det f.eks. heller ikke nogen mening at udgive og blive accepteret til et fagblad på et højere niveau, hvis teknologien ikke havde sin gang på jorden.

                                Synes egentlig Anavex har udformet deres PR for deltagelsen på CTAD meget elegant. De har ikke givet banditter som AF og JB noget at arbejde med.
                                Shorterne skal i de næste uger skulle tage stilling til, hvor meget de tør spille på et negativt udfald og der vil givetvis ske manipulation begge veje.
                                Det eneste, der betyder noget er om resultaterne holder vande eller ej.

                                1 Reply Last reply
                                11
                                • F Offline
                                  F Offline
                                  Fandel
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #38

                                  Meget enig Tasso1...

                                  1 Reply Last reply
                                  2
                                  • K Offline
                                    K Offline
                                    Kyed01
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #39

                                    Han kunne alligevel ikke holde hans kæft ham der Adam Frankenstein og hans tro følgesvend Jesse.
                                    Jeg kiggede på svarene og undtagen Jesse er de alle negative og jeg gav ham også et skud for boven.
                                    30 "likes" er heller ikke noget at prale af.

                                    Naa never mind, kun data tæller!

                                    Alle peer reviewed artikler indtil nu om 2-73 (blarcamesine) har været positive så vidt jeg ved, så det lover godt synes jeg.

                                    1 Reply Last reply
                                    4
                                    • V Offline
                                      V Offline
                                      vestasfan
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #40

                                      Kan vi få een ting på det rene; Er der nogen overhovedet som får hints om data eller decideret resultater, før disse bliver offentliggjort? Altså, hvornår tilgår data til Missling og teamet, og hvornår skal dette meddeles marked?

                                      1 Reply Last reply
                                      4
                                      • B Offline
                                        B Offline
                                        Boersboe
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #41

                                        Anavex

                                        Jeg har stor respekt for dine skriv, Tasso1. Det er din fortjeneste, at jeg investerede i Anavex i første omgang - så må vi se hvor meget jeg "skylder" om ½-1 år 🙂

                                        Men det er altså en forkert antagelse, at man ikke fremlægger data, hvor outcome er "negativt". Alene begrebet "negative resultater" bør bruges med omhu - for hvad er negativt ifm. videnskab? At man ikke påviser nogen forskel er bare sådan det er. Så er der ingen effekt af medicinen/stoffet og så må man lede efter noget andet. Derfor er det lige så vigtigt at præsentere og belyse "positive" som "negative" resultater. Det er den eneste måde, hvorpå man undgår at andre undersøger det samme om nogle år - til ingen verdens nytte.

                                        Fagblade af høj standard har forstået ovenstående, hvorfor større velgennemførte kliniske studier også får spalteplads her på trods af ikke-signifikante data - eller mulighed for at præsentere "late-breaking" på større konferencer (har jeg selv oplevet på større konferencer). Det er ikke en fallit erklæring at præsentere data som ikke viser nogen forskel. Det er ærgerligt, da ens teori ikke viser sig at holde stik - men sådan er videnskab. Og sådan er/bør sundhedsfaglig videnskab anno 2022 være.

                                        Jeg mener dog stadigvæk, at der er god sandsynlighed for at der bliver en forskel mellem grupperne i studiet. Så jeg er forsigtig optimist.

                                        1 Reply Last reply
                                        11
                                        • SolsenS Offline
                                          SolsenS Offline
                                          Solsen
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #42

                                          Du har helt ret Boersboe.

                                          Med nærmest ingen succes i AD forsøg vil der være plads til late breaker alene på et fase 2b/3 selv uden succes.

                                          Peer review ligeså.

                                          Men at der reklameres for et peer review kan vel nok tolkes positivt.

                                          Nå lad os se om køberne kan komme nu eller shorterne igen får overtaget.

                                          Håber jeg kommer til at opleve en rigtig "grim" shortsquezze 😉

                                          1 Reply Last reply
                                          5

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger