Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex CTAD den 1. dec. 2022 TLD Alzheimer fase 2/3!!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
230 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • F Offline
    F Offline
    Fandel
    wrote on sidst redigeret af
    #29

    Enig Kyed01

    1 Reply Last reply
    6
    • M Offline
      M Offline
      Milito
      wrote on sidst redigeret af
      #30

      Jeg vil nu ellers gerne i gang med julegave indkøbene snart 🙂

      1 Reply Last reply
      7
      • B Offline
        B Offline
        Boersboe
        wrote on sidst redigeret af
        #31

        Der bliver solgt en masse skind uden nogen bjørn.

        1) Man flyver gerne 10 timer for at præsentere et stort dobbelt-blinded studie selvom data er negative.

        2) Man udgiver også peer-reviewed artikler med studier, hvor resultaterne viser ingen forskel mellem grupper. Særligt i dobbelt-blinded velgennemførte studier. Jeg kan henvise til adskillige. Sådan har praksis ikke altid været, men der er kommet mere fokus på, at det faktisk er det rette at gøre - ellers ender man med et enormt publication bias med tiden. Noget man aktuelt søger væk fra.

        Vi må vente på data. Alt andet er spekulation.
        Jeg har fortsat mine aktier, og anser muligheden for positive resultater for gode - uden at sætte tal på.

        1 Reply Last reply
        12
        • SolsenS Offline
          SolsenS Offline
          Solsen
          wrote on sidst redigeret af
          #32

          Vi kan da glæde os over dagens stigning på små 20%

          Jeg vil nok tvivle på, at ledelsen gider reklamere med peer review artiklen, hvis de vidste, at det var det et totalt fejlet AD-forsøg 🙂

          1 Reply Last reply
          6
          • B Offline
            B Offline
            Boersboe
            wrote on sidst redigeret af
            #33

            Nuvel, der er større incitament til at skrive en artikel, hvis der er interessante resultater. På den anden side er arbejdet og pengene næsten totalt spildt, hvis man ikke udgiver en artikel. Artiklen tjener det formål at undgå andre går samme vej samt præsentere et flot studie. Der ligger mange penge og meget arbejde bag et multicenter dobbelt-blindet studie.

            • I videnskabelig optik kan studiet aldrig fejle.
            1 Reply Last reply
            8
            • BudweisB Offline
              BudweisB Offline
              Budweis
              wrote on sidst redigeret af
              #34

              Adam Feuerstein og Jesse Beodkin er godt igang med at varme op på Twitter. De toner i det mindste rent flag inden vi overhovedet har set data.

              https://twitter.com/adamfeuerstein/status/1582170099456217089?s=46&t=Aakmu6HwTozCVfYEhvIuBQ

              https://twitter.com/jesse_brodkin/status/1582175414520512512?s=46&t=Aakmu6HwTozCVfYEhvIuBQ

              https://twitter.com/jesse_brodkin/status/1582098468562038785?s=46&t=Aakmu6HwTozCVfYEhvIuBQ

              1 Reply Last reply
              5
              • SolsenS Offline
                SolsenS Offline
                Solsen
                wrote on sidst redigeret af
                #35

                Der er sikkert stadig 10 mio aktier short så der skal arbejdes....

                Kun topline data kan give klarsyn for investorerne.

                1 Reply Last reply
                6
                • BudweisB Offline
                  BudweisB Offline
                  Budweis
                  wrote on sidst redigeret af
                  #36

                  Ja det kan godt blive lidt af en omgang. 13,1% af aktierne er shortet. Andelen er øget med 5,3% den seneste måned, så der er nogle der lever livet farligt!

                  Link Preview Image
                  Anavex Life Sciences (AVXL) Short Interest & Short Float | Updated Jun 2026 $AVXL

                  Are hedge funds shorting Anavex Life Sciences (NASDAQ:AVXL) stock? View the latest AVXL short interest ratio, short volume, and more at MarketBeat.

                  favicon

                  (www.marketbeat.com)

                  1 Reply Last reply
                  6
                  • D Offline
                    D Offline
                    deleted-user
                    wrote on sidst redigeret af
                    #37

                    Anavex. Intet er sikkert før positive resultater.

                    Køber bare ikke tanken om, at man gerne vil udstille sig med et fejlslået forsøg på nok en af de største AD konferencer - og så i en "Late Breaking"! Og ville CTAD tildele Anavex denne attraktive udstillingsplatform, hvis ikke de mente at data var af en positiv karakter? - villle en poster eller en alm. fremlægning så ikke have været bedre på sin plads?
                    Med min oprindelige primære tekniske baggrund, giver det f.eks. heller ikke nogen mening at udgive og blive accepteret til et fagblad på et højere niveau, hvis teknologien ikke havde sin gang på jorden.

                    Synes egentlig Anavex har udformet deres PR for deltagelsen på CTAD meget elegant. De har ikke givet banditter som AF og JB noget at arbejde med.
                    Shorterne skal i de næste uger skulle tage stilling til, hvor meget de tør spille på et negativt udfald og der vil givetvis ske manipulation begge veje.
                    Det eneste, der betyder noget er om resultaterne holder vande eller ej.

                    1 Reply Last reply
                    11
                    • F Offline
                      F Offline
                      Fandel
                      wrote on sidst redigeret af
                      #38

                      Meget enig Tasso1...

                      1 Reply Last reply
                      2
                      • K Offline
                        K Offline
                        Kyed01
                        wrote on sidst redigeret af
                        #39

                        Han kunne alligevel ikke holde hans kæft ham der Adam Frankenstein og hans tro følgesvend Jesse.
                        Jeg kiggede på svarene og undtagen Jesse er de alle negative og jeg gav ham også et skud for boven.
                        30 "likes" er heller ikke noget at prale af.

                        Naa never mind, kun data tæller!

                        Alle peer reviewed artikler indtil nu om 2-73 (blarcamesine) har været positive så vidt jeg ved, så det lover godt synes jeg.

                        1 Reply Last reply
                        4
                        • V Offline
                          V Offline
                          vestasfan
                          wrote on sidst redigeret af
                          #40

                          Kan vi få een ting på det rene; Er der nogen overhovedet som får hints om data eller decideret resultater, før disse bliver offentliggjort? Altså, hvornår tilgår data til Missling og teamet, og hvornår skal dette meddeles marked?

                          1 Reply Last reply
                          4
                          • B Offline
                            B Offline
                            Boersboe
                            wrote on sidst redigeret af
                            #41

                            Anavex

                            Jeg har stor respekt for dine skriv, Tasso1. Det er din fortjeneste, at jeg investerede i Anavex i første omgang - så må vi se hvor meget jeg "skylder" om ½-1 år 🙂

                            Men det er altså en forkert antagelse, at man ikke fremlægger data, hvor outcome er "negativt". Alene begrebet "negative resultater" bør bruges med omhu - for hvad er negativt ifm. videnskab? At man ikke påviser nogen forskel er bare sådan det er. Så er der ingen effekt af medicinen/stoffet og så må man lede efter noget andet. Derfor er det lige så vigtigt at præsentere og belyse "positive" som "negative" resultater. Det er den eneste måde, hvorpå man undgår at andre undersøger det samme om nogle år - til ingen verdens nytte.

                            Fagblade af høj standard har forstået ovenstående, hvorfor større velgennemførte kliniske studier også får spalteplads her på trods af ikke-signifikante data - eller mulighed for at præsentere "late-breaking" på større konferencer (har jeg selv oplevet på større konferencer). Det er ikke en fallit erklæring at præsentere data som ikke viser nogen forskel. Det er ærgerligt, da ens teori ikke viser sig at holde stik - men sådan er videnskab. Og sådan er/bør sundhedsfaglig videnskab anno 2022 være.

                            Jeg mener dog stadigvæk, at der er god sandsynlighed for at der bliver en forskel mellem grupperne i studiet. Så jeg er forsigtig optimist.

                            1 Reply Last reply
                            11
                            • SolsenS Offline
                              SolsenS Offline
                              Solsen
                              wrote on sidst redigeret af
                              #42

                              Du har helt ret Boersboe.

                              Med nærmest ingen succes i AD forsøg vil der være plads til late breaker alene på et fase 2b/3 selv uden succes.

                              Peer review ligeså.

                              Men at der reklameres for et peer review kan vel nok tolkes positivt.

                              Nå lad os se om køberne kan komme nu eller shorterne igen får overtaget.

                              Håber jeg kommer til at opleve en rigtig "grim" shortsquezze 😉

                              1 Reply Last reply
                              5
                              • D Offline
                                D Offline
                                deleted-user
                                wrote on sidst redigeret af
                                #43

                                Anavex. Tilbagemelding fra IR - med alle mulige forbehold!

                                Fra Stocktwits:

                                I followed up with Andrew (IR) this morning for clarification on CTAD embargo policy. Here is his response:

                                1. CTAD presentation is a separate event run by the lead investigator of the trial
                                2. Company will release the TLR through PR and 8-K when it's available.
                                3. Presentation at CTAD does not restrict the timing of PR release.

                                Skal man tro på denne tilbagemelding, så kan/vil Anavex offentliggøre TLD, når de er klar/gennemgået og når det passer dem - uafhængig af CTAD fremlæggelsen!
                                Synes ikke det passer helt sammen forseglingsreglerne for CTAD.
                                Man skal holde tungen lige i munden den næste tid, da der vil blive intensivt skrevet og manipuleret i begge retninger de næste uger.

                                1 Reply Last reply
                                8
                                • SolsenS Offline
                                  SolsenS Offline
                                  Solsen
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #44

                                  Der findes flere videoer fra patienter på Blarcamesine - senest en opslået på Stockwits

                                  En 5-6 år gl. video med Macfarlain og en patient i første AD forsøg

                                  Ufatteligt det er så lang tid siden, at man så disse første resultater !

                                  1 Reply Last reply
                                  3
                                  • M Offline
                                    M Offline
                                    Makingmoney
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #45

                                    Ufattelige der ikke er kommet flere. Undskyld ?

                                    1 Reply Last reply
                                    4
                                    • BudweisB Offline
                                      BudweisB Offline
                                      Budweis
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #46

                                      Shorterne kæmper en brav kamp. Det er stærke kræfter der arbejder med den store shortandel.

                                      1 Reply Last reply
                                      4
                                      • TDT123T Offline
                                        TDT123T Offline
                                        TDT123
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #47

                                        Desværre ja..... og market generelt er ikke med Bull's i øjeblikket, og det krydret med negative artikler (short-holdet) ...

                                        Vi burde alene på nyheden om CTAD stige frem mod, late breake dato fremlæggelsen...

                                        Så vi må op på hesten igen igen, jeg så ellers 18-20$ i min kaffegrums lige rundt hjørnet, det kan selvfølgelig stadig nås...

                                        Det som ludo, du næste nået rundt på brættet, og så der en der laver 2 seksere i træk og en 3ere, det passer lige med hvor du har ophold, og du må tage den slagne gang, og returnere til start.

                                        Nu skal alle +18% ikke spise op !

                                        Mvh

                                        Torben

                                        1 Reply Last reply
                                        4
                                        • SolsenS Offline
                                          SolsenS Offline
                                          Solsen
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #48

                                          Hvis vi har valgt, at holde til 1. december så må shorterne gøre hvad de vil. Blot de ender med at få stryg 😉

                                          Tror ikke de er kommet ned i eksponering, så setup'et er stadig intakt til den store squeeze.

                                          Hvis data slet ikke holder endpoints kan bunden godt ligge 70-80% nede. Hvis de holder er upside langt større på kort og langt sigt.

                                          Make your bets.....

                                          Vi vil snart finde ud af hvilken vej vinden blæser.

                                          1 Reply Last reply
                                          6

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger