VVS Q1 2013
-
Det har jeg intet hørt om. Ikke dermed sagt det ikke kan være rigtigt. Men vil dog mene at hvis lige præcis APM skulle vælge at gå ind her så var vi blevet tæppe bombet med artikler om det. For APM har mig bekendt stadig ingen reel aktiv strategi om at blive co2 neutral i forhold til f.eks strøm forbrug
-
Windfloat med Siemens 6 MW Møller til Oregon offshore
http://www.rechargenews.com/wind/offshore/article1324361.ece
Fortsat vidunderlig aften
Wbi
-
Ja tror det var i slutningen af sidse år windfloat indgik den aftale med Siemens. Og det bekræftede desværre at Vestas ikke har eksklusivitet på platformen. Vestas har dog efter signende en option på at kunne teste flere møller ud for Portogal.
Men af US forsøget kan vi også se det ført er i 2017 de regner med at have Siemens 6mw møller oppe. V164 ligger også nogle år ude i fremtiden endnu
-
Hej Trold
Den artikel jeg så er nok 1 år gl. på en udenlandsk hjemmeside. Jeg har søgt efter den mange gange siden men uden held!
Jeg mener ikke det var recharge eller Windpower monthly men en hel anden. Dengang søgte jeg løs på alt om Vestas og nede i højre hjørne på en artikel omkring de 6 testmøller ved Frederikshavn mener jeg der stod Maersk var kunden muligvis sammen med Dong. Jeg mener dog det kun var maersk og der var billede med en person med stjerne bag på ryggen.
P.s. A.P Møller burde styrke deres image ved at investere i grøn energi og det har jeg set de gør ved både at være med i det samarbejde der er i tidl. Lindø men de har også en US investerings fond sammen med en amerikansk bank der investerer i vindmøller/grøn energi!
MIF
-
Miffen har set lidt på analytikernes estimater for Vestas og det er jo svært at spå om! Det er muligt de får et negativt EBIT på 100 mio Euro i Q1 som traditionelt er svagt og det kan også være bedre eller værre men deres frie pengestrømme på minus 213 mio Euro kan kun være driften og ikke i incl. projektet i Chile!
MIF
-
Sorry jeg var lidt hurtig og blandet Danske kr ind i regnskabet.
(100-213) = -113 mio Euro til (134-213)= -79 mio
hmm så tror jeg ikke på de minus 213 på driften. De burde allerede komme ud tæt på et nul resultat vil jeg tro men de er svære at gennemskue!
MIF
P.s. smart man kan gå tilbage og redigere i et indsendt indlæg. Det ovenfor lavede jeg noget ged i men det er slettet det der var hel forkert!
-
Proinvestor anbefaler nu indirekte køb af Vestas-http://www.business.dk/investor/millionaerklubben-er-klar
-
-
Ja det US samarbejde debaterede vi også herinde. Og trr aldrig vi fandt ud af hvad det reelt set indbefatter. Mit bud var den gang at det er relateret til support på service/opbygning af parkerne. Altså at det er på skibs siden.
Men det har ikke noget med Frederikshavn at gøre.
-
Mif hvad mener du salget af Chile projektet burde betyde på cash flow og indtjening?
-
Forkert. Det påvirker ikke cash flow så meget. For vestas har jo taget et lån i projektet. Og det er 60-80% af projektets værdi. Så det er max 40 mio Euro i positivt cashflow. Og indtjeningen er endnu mindre
-
Altså vestas hjælper selv en række af deres kunder til at skaffe finansering til deres projekter. Så hvis ikke vests SELV til deres EGET projekt som vil blive serviceret i hoved og røv kan skaffe fnansering så er der jo noget fuldstændigt galt. Specielt efter som det er et projekt hvor det blæser ret meget. Læs rigtig god rentabilitet i projektet. Så det er set fra min vinkel sole klart at der er lån i projektet. Og det har jeg også nævnt mange gange lige siden projektet blev solgt og folk har nævnt at det vil indbringe et stort positivt cashflow. Det gør det ikke
-
Altså hvis hvis de sælger den for f.eks 1 mia og har lån for 800 mio, så bliver det positive cash flow jo også kun 200 mio. Så nej de får ikke 1 mia i "kassen"
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind