Aktiesnakken — September 2018
-
God morgen

-
God morgen.

-
Som aktionær der mener Pandora er undervurderet (eller har bedre fremtidsudsigter end markedet generelt tror og vil betale for) er jeg godt tilfreds med tilbagekøbsprogrammet relativt til at udbetale udbytte. De der ikke tror på aktien sælger tilbage til selskabet til kurs pt 385 og jeg kommer til at eje en større andel af et selskab jeg selv tror vil være tilbage i kurs 750 indenfor det næste års tid eller to. Whats not to like?
-
Tilbagekøb er jo lig med udbytte som automatisk bruges på at købe flere aktier ; og udbytte er lig med tilbagekøb og automatisk salg af aktier. Jeg er på hold med de økonomer som siger det er ens
BORTSET FRA SKATTEN naturligvis! Og det med at det er to forskellige skatteregimer gør tilbagekøbet noget mere attraktivt -
Men altså, jeg er også enig med jer begge i, at det er ulovligt at bruge et tilbagekøbsprogram til at påvirke kursen mærkbart, men alle tilbagekøbsprogrammer påvirker jo kursen i lille grad. Man taler fx om at WDH kører længere opad, pga tilbagekøbsprogrammet. Men selskabet har jo heller ingen interesse i at presse kursen op for så at købe egne aktier for dyrt. Så tilbage står for mig at det er et spørgsmål om man er til faderen/moderen eller sønnen/datteren

-
God morgen derude

-
God morgen

-
Nohope.. økonomisk/værdi mæssigt er det same same.. hvis de fremadrettet kan generere frit cashflow til enten at financiere tilbagekøb eller dividende på et niveau, hvor kursen bør afspegle et “return” på 10% i.e. 50 kr og kurs 500.. så er det jo niveauet for kursen, uanset om cashflowet bruges til dividende eller buybacks.. hvorfor har jeg aktien, og hvorfor er jeg ligeglad med buyback-dividende.. fordi kursen netop bør ligge på +500, hvis man tror de fortsat generere dette cashflow.
-
Buyback har ringere værdi. Dels er det usynligt udbytte, der er næsten ingen der checker og regner på buyback. Dels har det ringere nutidsværdi, udbytte er penge i hånden - her og nu - buyback er fugle på taget. Du holder og kommer til at få en større andel af fremtidig indtjening om mange mange år.
-
Hvis selskabet fremadrettet er i stand til (hvis det ville, og hvis det er markedets forventning) at udbetale et årligt udbytte på - f.eks. 50 kr. ) kan du lave dit regnestykke, men du kunne også lave det andet regnestykke (aktietilbagekøb). At nogle investorer foretrækker aktietilbagekøb og andre udbytte rykker ikke ved den konklusion.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind