Aktiesnakken — September 2018
-
Altså, helt rolig nu. Det er helt almindelig praksis, at selskaber kan vælge at købe egne aktier op. Man vil i bestyrelsen vurderer om man skal sende penge tilbage via køb eller dividende. Der er generel konsensus bla økonomer om, at det ene er lige så godt som det andet i forhold til værdi for aktionærerne. At det har kurseffekt er utvetydigt. Nogle har endda en politik på området, Berkshire H. Nok den mest kendte, der aldrig betaler udbytte og som har en klar polik om tilbagekøb,
-
God morgen

-
God morgen.

-
Som aktionær der mener Pandora er undervurderet (eller har bedre fremtidsudsigter end markedet generelt tror og vil betale for) er jeg godt tilfreds med tilbagekøbsprogrammet relativt til at udbetale udbytte. De der ikke tror på aktien sælger tilbage til selskabet til kurs pt 385 og jeg kommer til at eje en større andel af et selskab jeg selv tror vil være tilbage i kurs 750 indenfor det næste års tid eller to. Whats not to like?
-
Tilbagekøb er jo lig med udbytte som automatisk bruges på at købe flere aktier ; og udbytte er lig med tilbagekøb og automatisk salg af aktier. Jeg er på hold med de økonomer som siger det er ens
BORTSET FRA SKATTEN naturligvis! Og det med at det er to forskellige skatteregimer gør tilbagekøbet noget mere attraktivt -
Men altså, jeg er også enig med jer begge i, at det er ulovligt at bruge et tilbagekøbsprogram til at påvirke kursen mærkbart, men alle tilbagekøbsprogrammer påvirker jo kursen i lille grad. Man taler fx om at WDH kører længere opad, pga tilbagekøbsprogrammet. Men selskabet har jo heller ingen interesse i at presse kursen op for så at købe egne aktier for dyrt. Så tilbage står for mig at det er et spørgsmål om man er til faderen/moderen eller sønnen/datteren

-
God morgen derude

-
God morgen

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind