Genmab — August 2015
-
En CEO der sælger et meget stort antal har jeg svært ved at se som værende andet end netto negativ for markedet.
-
Det er da stadig ikke positivt at han blot ønsker at akkumulere uden at øge risiko. Det er ikke positivt set fra markedes side. Det ville det være hvis han beholdte hans nuværende aktier og så blot øgede via de nye warrants
-
Og han ville til hver en tid gå i banken og låne penge til de nye aktier. De billigste koster kun 26 kr
-
troldmanden, jeg er ikke principielt uenig med dig. Det havde da, set fra markedets synsvinkel været bedre at lånefinansiere købet. Omvendt så er det altså porteføljestrategi for begyndere, at man ikke skal gå tilnærmelsesvis all in i noget aktiv, og da slet ikke lånefinansieret. Jeg synes Jan opfører sig meget fornuftigt og hvis han kan sikre "sig og sine" en økonomisk ubekymret fremtid ved denne transaktion, samtidig med at han øger sin beholdning af aktier, er det da genialt af ham.
-
Hvis man endelig skal indlæse noget i det her så vil jeg nærmere sige at det rammer en pæl igennem hollænderens teori om at selskabet vil være solgt indenfor de næste 2 mdr. Troede Jan at der bare var en sandsynlig risiko for at selskabet står lige foran et salg så ville han aldrig have skilt sig af med disse aktier.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind