Genmab — August 2015
-
Men det er jo et tænkt eksempel. Og andre dele af toppen er jo skattepligtig andre steder. Er David Eatwall bosiddende i DK ?
-
Tak for præciseringen 89.

-
Omkring Jan`s aktiesalg er der i hvert fald èn ting som vi kan udelukke, nemlig af FDA har visket ham i øret, at der er problemer med godkendelsen af Dara. Tilbage er så, at han må have en eller anden personlig årsag til salget som vi, af gode grunde, ikke kan vide noget som helst om. Det kan sagtens være skattemæssige årsager (med eller uden nært forestående købstilbud) som nogen påpeger. Det kan også være en særdeles fornuftig risikotilpasning, da en meget stor del af Jans formue må være
-
bundet op på et enkelt aktiv, Genmab. Endelig kan det jo være, at han skal bruge lidt kontanter til…? Det kan sagtens tænkes, at BC vil forsøge at udnytte ”forvirringen” i morgen til at sende kursen sydover, men det kan man så udnytte, hvis man ikke har risiko nok i sin portefølje. Denne hændelse ændrer ikke mit syn på aktien. Jeg er overbevist om, at vi får Dara gennem nåleøjet og at godkendelsen kommer snart.
-
En CEO der sælger et meget stort antal har jeg svært ved at se som værende andet end netto negativ for markedet.
-
Det er da stadig ikke positivt at han blot ønsker at akkumulere uden at øge risiko. Det er ikke positivt set fra markedes side. Det ville det være hvis han beholdte hans nuværende aktier og så blot øgede via de nye warrants
-
Og han ville til hver en tid gå i banken og låne penge til de nye aktier. De billigste koster kun 26 kr
-
troldmanden, jeg er ikke principielt uenig med dig. Det havde da, set fra markedets synsvinkel været bedre at lånefinansiere købet. Omvendt så er det altså porteføljestrategi for begyndere, at man ikke skal gå tilnærmelsesvis all in i noget aktiv, og da slet ikke lånefinansieret. Jeg synes Jan opfører sig meget fornuftigt og hvis han kan sikre "sig og sine" en økonomisk ubekymret fremtid ved denne transaktion, samtidig med at han øger sin beholdning af aktier, er det da genialt af ham.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind