Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• SAS:KURS 25+ Ultimo 2013

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    C
    SAS/CEO: Vil fortsætte vækstkursen forbi 2013 09:35 SAS har vækst højt på dagsordenen og har tidligere annonceret åbning af 45 nye ruter i 2013. Væksten i den udbudte kapacitet vil fortsætte også efter 2013, siger SAS Gruppens administrerende direktør Rickard Gustafson til Ritzau Finans. Det er en vigtig del af det, vi gør. For det store omstillingsprogram, vi arbejder på, det gennemfører vi også for at kunne satse mere offensivt. I år lancerer vi 45 nye destinationer, hvilket øger produktionen med 4-5 pct. Så vi har stort fokus på vækst, det kommer vi til have fremover. Vores ambitionen at søge at vokse forretningen i størrelsesordenen 4-5 pct. om året, som vi har gjort de seneste 2-3 år, siger Rickard Gustafson. I første kvartal af regnskabsåret 2012/13 steg SAS passagertrafik med 4,3 pct. efter en vækst i den indsatte kapacitet på 4,8 pct. i forhold til samme kvartal regnskabsåret før. Interkontinentalt er kapaciteten øget 7,7 pct. i kvartalet, mens den på Europa og Intra-Skandinavien er steget 5,4 pct. På indenrigsruter er stigningen blot på 0,4 pct. /ritzau/FINANS
  • Selskaber i fødevarebranchen

13
    0 Votes
    13 Indlæg
    0 Visninger
    O
    Hej alle Jeg er på udkig efter gode solide selskaber i fødevarebranchen. Jeg tænker meget bredt når jeg mener fødevarebranchen. Det kan være fødevarekæder, fødevareproducenter, specifikke producenter af fx fisk eller sågar fiskefodder. Håber nogle kloge hoveder herinde fra kan komme med gode inputs. Det skal lige siges at jeg er nordnet-kunde. Der er mange mange aktier i denne branche, men synes også en stor del er højt prissat. Eneste Aktie jeg ejer som har med fødevare at gøre er Metro. Grunden til at jeg søger efter en god fødevareaktie er, at det ville passe godt i porteføljen og til min defensive udbytte-strategi. Udbytteafkastet er meget vigtigt (+5 % helst) samt en solid kapitalstruktur og fornuftig prissætning. Nogen der synes at der er undervurderede/stærkt undervurderede fødevareselskaber derude et sted?
  • Aktier i USD

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Da jeg formoder, at der er mange her på ProInvestor, der ligesom mig selv handler aktier i USD, kunne jeg godt tænke mig at høre, hvordan I - alt efter temperament - ser på de muligheder/risici, der er ved at handle i USD. Personligt ser jeg det både som en gardering i tilfælde af en evt. ny Euro-krise, men også som en mulighed for en ekstra gevinst, da jeg forventer at USD på lidt længere sigt vil stige betydeligt overfor EUR. Hvad mener I?
  • Bavarian og sandsynligheden for genopfyldningsordre

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    T
    Bavarian har idag oplyst, at USA endeligt har godkendt lovgivningen (Pandemic and All-Hazards Preparedness Reauthorization Act of 2013), der skulle på plads før en vedligeholdelsessordre på Imvamune kunne afgives til BAVA. Det er naturligvis en positiv meddelse, som jeg efter at have læst lidt i tilføjelserne til loven får endnu mere grund til at tro på. Nedenfor er et udsnit af tilføjelser vedr. delen med strategisk national lager: "SEC. 403. STRATEGIC NATIONAL STOCKPILE. Section 319F-2... (B) in paragraph (2)(D), by inserting before the semicolon at the end the following: 'and that the potential depletion of countermeasures currently in the stockpile is identified and appropriately addressed, including through necessary replenishment';..." Som det ses, så er det i loven beskrevet, at de nuværende lagre skal holdes ved lige (replenishment), hvis de ikke længere er holdbare (depletion). Min vurdering er, at sandsynligheden for, at BAVA tildeles en vedligeholdelsesordre er meget høj. Men det skal jo lige først endeligt i hus. /TheBekkers
  • TOPO:Potentiale The sky's the limit

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    C
    BELIEF-studiet med belinostat overgår det primære effektmål med lovende responsrate Til NASDAQ OMX Copenhagen A/S Meddelelse nr. 03-13 / København, 5. marts 2013 Endelige top-line data bekræfter, at det primære effektmål var opfyldt for det pivotale belinostat-studie for patienter med recidiverende eller resistent perifert T-celle lymfekræft (PTCL) med en positiv objektiv responsrate. Top-line data viser en objektiv responsrate (ORR) i effektanalyse-gruppen, der er højere end protokollens kriterium for et positivt udfald af studiet. Belinostat har således en ORR, som er på niveau med lægemidlerne Folotyn og Istodax, som har opnået fremskyndet godkendelse. I henhold til en såkaldt Special Protocol Assessment hos de amerikanske sundhedsmyndigheder (FDA) krævedes det, at der i CLN-19 BELIEF-studiet blev opnået en ORR på mindst 20 %. FDA har tildelt belinostat Orphan Drug og Fast Track status til behandling af PTCL. Alle de patienter, som fik mindst én dosis belinostat og havde en bekræftet PTCL-diagnose ved en central patologisk gennemgang, var inkluderet i effektanalyse-gruppen. De opnåede responser er blevet bekræftet ved en central uafhængig radiologisk gennemgang. Endelige data er fremsendt til præsentation på ASCO 2013 årsmødet. "Vi har aldrig vaklet i vores tro på belinostat, og de positive objektive responsrater understøtter sammen med den tidligere offentliggjorte favorable sikkerhedsprofil yderligere potentialet ved vores produkt. Vi arbejder for at forbedre livet for kræftpatienter, og dette er et stort skridt i den rigtige retning", udtaler Topotargets administrerende direktør Anders Vadsholt. Favorabel sikkerhedsprofil Den 24. januar 2013 meddelte Topotarget, at foreløbige sikkerhedsdata fra BELIEF-studiet vedrørende behandling af PTCL, som blev præsenteret på T-Cell Lymphoma Forum 2013 i San Francisco, USA, viste, at belinostat har en favorabel sikkerhedsprofil, samt at stoffet har potentialet til at blive et veltolereret alternativ i behandlingen af PTCL. Det favorable udfald af dette studies sikkerhedsprofil og erfaring fra tidligere studier med belinostat har vist, at fulde doser belinostat kan kombineres med andre cytotoksiske behandlinger, hvorved der åbnes op for kombinationsbehandling af kræftpatienter. Den lave forekomst af myelosuppression er især værd at bemærke, da det gør det muligt at kombinere belinostat med andre cytotoksiske stoffer i behandlingen af PTCL. Registreringsansøgning Belinostat udvikles i fællesskab af Topotarget og Spectrum Pharmaceuticals. Spectrum har de kommercielle rettigheder til at markedsføre belinostat i Nordamerika og Indien. Det forventes, at Spectrum i midten af 2013 vil indsende en registreringsansøgning (NDA) for belinostat til behandling af PTCL til FDA. Telefonkonference Der afholdes en telefonkonference i dag, 5. marts 2013, kl. 13.00 (CET). Topotargets administrerende direktør Anders Vadsholt vil give en præsentation af BELIEF-studiet og besvare spørgsmål. Telefonkonferencen vil blive afholdt på engelsk. En præsentation vil være tilgængelig på Topotargets hjemmeside, http://www.topotarget.com/" href="/redirect.aspx?http://www.topotarget.com/">http://www.topotarget.com/">http://www.topotarget.com/">www.topotarget.com, før påbegyndelsen af telekonferencen. For deltagelse i telefonkonferencen, ring venligst på følgende nummer: Danmark: 32 72 80 18 Internationalt: +44 (0) 1452 555131 USA: 18666828490 ID-nummer til telefonkonferencen: 19438536 Det vil være muligt at streame telefonkonferencen via følgende link: http://storm.zoomvisionmamato.com/player/topotarget/objects/bdf31qha/" href="/redirect.aspx?http://storm.zoomvisionmamato.com/player/topotarget/objects/bdf31qha/">http://storm.zoomvisionmamato.com/player/topotarget/objects/bdf31qha/">http://storm.zoomvisionmamato.com/player/topotarget/objects/bdf31qha/ Via samme link vil man bagefter også kunne afspille telefonkonferencen. For yderligere oplysninger kontakt venligst: Topotarget A/S Anders Vadsholt, CEO: Direkte: +45 39178345; mobil +45 28989055
  • Et nyt aktiespil går i gang.

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Dette spil løber frem til 12. april kl. 22.00 Vi introducerer limithandler som gratis feature i aktiespillet. Så nu kan du lægge handler ind udenfor åbningstiden og læne dig tilbage og vente på salget eller købet gå igennem. Tak for alle de engagerede kommentarer. Vi elsker også aktiespillet. Og vil gerne gøre det bedre endnu.
  • SAS:Den ene rekord efter den anden skal samt turnaround.

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Det har været trængte tider inden for luftfarten i 2012, og Københavns Lufthavne blev således ramt af fem konkurser sidste år. Det til trods har lufthavnen i Kastrup for andet år i træk sat passagerrekord. Antallet steg i 2012 med 2,7 procent til 23,3 millioner flyrejsende, oplyser lufthavnen i sit årsregnskab. Omsætningen steg med 5,1 procent til godt 3,5 milliarder kroner, hvilket skyldes stigningen i passagertallet samt et øget forbrug pr. passager i lufthavnens shoppingcenter. Det var medvirkende til, at resultatet efter skat steg med 11,3 procent til 863,3 millioner kroner. SAS står for 70% af trafikken. SAS er i kurs 20+ inden sommer-ferien.
  • Genmab

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    P
    Er der nogen i dette forum, der har et bud på Genmab på torsdag den 7. marts 2013, vil kursen stige eller falde. Længe siden vi har hørt om daratumumab, vil den få fast track. Vi skulle gerne have aktien op i betydeligt højere niveau.
  • Coach Inc (NYSE: COH) - Vækst og dividende

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    Martin_NYSEM
    Coach (NYSE: COH) har længe været en af vores favorit aktier. Vi har ejet denne i flere år. Aktien har handlet mellem $48 - $80 over de seneste 52 måneder, og den nuværende kurs på $53 er dermed i den lave ende af 52 ugers trading range. Det betyder opkøb for os, da vi ser meget lille risiko for yderligere downside. Coach er producent af mid-to-high end luksus varer, primært håndtasker, sko og smykker. De er stærkt repræsenteret i USA og kun i mindre grad i Europa og Asien. Dette gør aktien attraktiv - Der ligger et stort vækst potentiale og venter forude. CEO Lew Frankfort har bevist. at han er en mand som kan skabe ekspansion og vækst - det, uden at erodere margins eller øge omkostninger markant. Netop den konservative indstilling og ledelse gør Coach til en longterm vinder. Sammenlignet med konkurrenterne (Guess Inc, Limited Brands o.a.) er den vækst Coach viser ikke prangende. Omsætningsmæssigt voksede man 15%. Den store forskel ligger derimod i den Margin, som virksomheden formår at opnå for sine produkter. Coach har sektorens højeste margins og forventer at øge disse yderligere i de kommende år. EPS voksede med 20 % fra 2011 til 2012. Virksomheden har megen lidt gæld og sidder på et bund solidt balance sheet. Konsensus estimater er en EPS på $3,87 in 2012 og $4,45 in 2013, en vækst i EPS på 15%. Hvis vi konservativt forudsætter en P/E på 14,6 i 2013 ender vi således op på vores target rate på $65. Coach betaler tilmed 2,25% i dividende mens du venter. Coach har i øvrigt forhøjet dividende årligt de seneste 4 år, takket være et stærkt frit cashflow. Der er ingen garanti for at den trend fortsætter med samme hast, omend det er tydeligt, at det er noget som CEO Lew Frankfort lægger meget vægt på. http://stockbloggen.dk/coach-inc-nyse-coh-en-vaekst-maskine-med-rabat/
  • Køb

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    T
    Man kan vil ikke komme længere ned end bunden, KØB !
  • Lidt refleksion

15
    0 Votes
    15 Indlæg
    0 Visninger
    doodhaD
    En bank er ikke bare en virksomhed Engang først i 1980'erne glemte vi, hvad penge egentligt var. Det grundlagde hele finanskrisen, og nu må vi tage et opgør med ideen om 'shareholder value', mener Lars Pehrson, der er bankdirektør i Andelskassen Mercur Bank. Politikerne kan faktisk gøre noget ved det, siger han - de ved det bare ikke selv http://www.information.dk/452163
  • SAS BLIVER ÅRETS HØJDESPRINGER

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Nordea river alt ned fra hylderne - hvad mon der sker? Jeg tror det er LUFTHANSA der er på banen. Hvad kan vi aktionærer se frem til? Kurs 50 for aktierne - det er måske for billigt? Under alle omstændigheder er SAS hamrende undervurderet da de går en stor fremtid i møde.
  • Hesten er skoet & lansen fremme den hvide ridder er på vej

23
    0 Votes
    23 Indlæg
    0 Visninger
    MIFM
    Noget tyder på nogen derude begynder at se gulvet der flyder i gaden til opsamlingspris Dong skal ha tilført kapital for at fortsætte deres ekspansion er er det mon et op og derefter en kæmpe børsnotering der delvis frigør dem fra statsejerskabet? Spændende bliver det Miffen ser flere mulige hvide riddere derude der burde gribe chanchen og en gang for alle sætte Danmark på det global verdenskort som supermagt indenfor grøn energi. Jeg er sikker på det næste halve år bliver spændende for Vestas, jeg holder mine aktier. MIF
  • Bioporto - ekstraordinær generalforsamling

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Det var en ekstraordinær generalforsamling i dag den 26. feb. 2013 hvor det alt i alt mest mindede om et teaterstykker hvor alle hver især havde indøvet sine roller og sine replikker. Alle var på sine pladser - 2 afgående bestyrelsesmedlemmer, 2 fortsættende bestyrelsesmedlemmer, 3 nye bestyrelsesmedlemskandidater og 2 suppleanter. 11 mio stemmer heraf 10 mio via fuldmagter var til stede og dirigenten startede med at oplyse, at 80% går ind for dagens forslag. (regn selv efter og fornem om disse tal nu også holder) Formanden forklarede, at der havde været et turbulent efterår med en aktietegning der faldt på gulvet hvorefter de aktionærer, der så derefter havde indskudt penge nu også ville have bestyrelsesposter. Som svar på et spørgsmål fra salen svarede formanden, at der var et tidspres idet der var en række opgaver der skal besluttes Hvad haster? Var næste spørgsmål fra salen. Formandens svar = finansieringen. Samme spørger ville så godt vide lidt om hvad de nye kandidater mente de kan bidrage med her i firmaet. Det blev der så ikke svaret på. Tredje spørger fra salen havde hørt at de konvertible Obligationer skal konverteres ved den nuværende lave kurs og ville godt høre hvorfor? Formanden havde ikke været med i drøftelser herom. Anden spørger fra salen spurgte om en ny bestyrelse vil medføre ændringer af planer for salg af produkter, af hele fimaet eller lignende (strategi). Formanden havde ikke været med i drøftelser herom og har heller ingen forventninger til ændringer i strategien. Og så var det ellers ud af klappen fordi lokalet skulle bruges af den nyvalgte bestyrelse.
  • Fremrykning af skat på kapitalpension

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    BiopOrBustB
    Som de fleste sikkert har hørt så er et af elementerne i den nye skattereform at man i 2013 kan vælge at fremrykke sin skattebetaling af kapitalpensionen, således at man i stedet for at vente med at blive beskattet 40% ved udbetaling, bliver beskattet 37,3% i 2013. Guleroden er altså en lavere skat ved betaling i 2013, eller som skat selv skriver: Mulighed for fremrykning af betaling af afgiften af de eksisterende kapitalpensioner De eksisterende kapitalpensioner og supplerende engangsydelser fra en pensionskasse kan overføres til den nye pensionsordning mod betaling af afgift. Overførsler, der foretages i 2013, pålægges en afgift på 37,3 pct. (af værdien pr. 31. december 1979 udgør afgiften 23,31 pct.), og overførsler, der foretages fra og med 2014 og senere pålægges en afgift på 40 pct. (af værdien pr. 31. december 1979 udgør afgiften 25 pct.). http://www.skm.dk/public/dokumenter/Aftaletekst.pdf Min umiddelbare tanke var at der da ikke skulle gå mange år før at renters rente effekten mere end udlignede rabatten på 2,7%, og jeg er tilsyneladende ikke den eneste der har haft den tanke - her et indlæg fra en bruger på appension.dk: "Kan nogen hjælpe mig med at overskue følgende: Hvis jeg har stående 1.000.000 kr på min Kapitalpension (KP) og vælger at gøre det, som regeringen foreslår, dvs. betaler skatten nu, i alt 373.000 kr. Tilbage er der så 627.000 kr. Dermed med AP's fornuftige investeringer forrentes dette beløb hen over tiden, og lad os antage at der ikke sættes flere penge ind på denne KP. Hvis jeg ikke benytter mig af regeringens forslag står der fortsat 1.000.000 kr på min KP og forrentningen af dette beløb bliver alt andet lige større end det af de 673.000 kr. Mit spørgsmål er derfor, hvad får jeg mest ud af hen over tid...? Jeg ved, at jeg ved ikke at benytte regeringens tilbud er 27.000 kr 'bagud' fra dag et, men kan en rentes-rente ikke på sigt over nogle år give mig et større afkast ved ikke at benytte regeringens tilbud?" http://update.appension.dk/Skattereformen.malker.kapitalpension-1850/ For at forsøge at påvise min egen (og indlægget fra appensions) tese, gik jeg i gang med et regneark hvor jeg tager udgangspunkt i at der står 1 million på kontoen i 2013, i den ene kolonne bliver der betalt 37,3% skat i 2013 og i den anden bliver der betalt 40% skat ved udbetaling. For begge eksempler gælder det at jeg har regnet med 10% afkast om året, ingen yderligere indskud og 15% PAL skat af det årlige afkast. Til min relativt store overraskelse viser det sig at det faktisk bedst kan betale sig at fremrykke skatten, forskellen i beløbet til mig selv vokser blot med årene med fordel til modellen hvor skatten er fremrykket. Mit spørgsmål er nu, kan jeg overhovedet ikke regne? Eller er det rent faktisk noget så sjældent som et godt tilbud fra vore kære politikere? 58938_skatteberegning.pdf
  • Bioporto:Hemmelig investor .

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Udsigt til en hemmelig investor som vil smide endnu flere penge i begyndelse af 2013, som primært skal drive salget frem. Sakset fra drue. Nogle der har den mindste ide om hvem det kan være.
  • Ship Finance International 4Q/12 results

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Hamilton, Bermuda, February 25, 2013. Ship Finance International Limited ("Ship Finance" or the "Company") today announced its preliminary financial results for the quarter ended December 31, 2012. Highlights Fourth quarter dividend of $0.39 per share was prepaid in December 2012 Acquisition of two car carriers in combination with long-term charters Raised approximately $89 million in a public equity offering Raised the equivalent of approximately $105 million in NOK-denominated senior notes due 2017 Refinanced $420 million bank debt related to an ultra-deepwater drillship Raised $350 million senior convertible notes due 2018 subsequent to quarter-end Disposal of four older vessels in 4Q 2012 and two vessels in 1Q 2013 Fourth Quarter 2012 Results: http://hugin.info/134876/R/1680760/549262.pdf Presentation of 4th quarter 2012 results: http://hugin.info/134876/R/1680849/549279.pdf SFL website: http://www.shipfinance.bm/ [image: 64205_sfl1.png]
  • Warren Buffett på Dr2 i aften

12
    0 Votes
    12 Indlæg
    0 Visninger
    TeamGarlicT
    Warren Buffett kommer på en skærm nær dig i aften: DR2 klokken 23. http://www.dr.dk/tv/program/warren-buffett
  • Fortum Financials

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Her en opdateret finansiel gennemgang af Fortum. http://apps.fortum.fi/gallery/Fortum_Financials_2012.pdf Selvom overskuddet faldt, så fik vi nok engang sat lidt flere penge ned på egenkapitalen også efter 1 Euro payout i dividende. Sæt dig ned i en stille aften og læs den igennem. Hvis du finder det interessant så læs deres sidste 4 kvartalsregnskaber igennem. Læs direktørens outlook. Kig på deres dividend history. Tænk energiforsyning. Går det af mode. Det er sådan man investerer. Vi lader de andre om at spekulere
  • How to beat the market - Adaptive Asset Allocation

12
    0 Votes
    12 Indlæg
    0 Visninger
    TeamGarlicT
    Blandt mange blogs jeg læser har jeg med interesse fulgt er canadiske Gestaltu. De har på advisorperspectives.com sidste år offentiggjort en række artikler med links, tanker, teori og meget andet omkring porteføljeteori, Buy&Hold, momentum, Volatilitet og korrelation. Første del omhandler inddragelse af momentum i ens investeringsstrategi. Deres studier viser en over-performance på 3.9% per år i forhold til Buy & Hold fra 1927 til 2011 ! http://www.advisorperspectives.com/dshort/guest/BP-120507-How-to-Beat-the-Market.php I anden del tilføjes Volatilitet til investeringsstrategien. Der korrigeres på daglig basis, hvilket jeg stærkt betvivler de fleste af os vil have råd til i virkelighedens verden. http://www.advisorperspectives.com/dshort/guest/BP-120508-Volatility-Management.php I tredje del introduceres diversifikation på tværs af aktiv-typer (korrelation). Om disse korrelationer holder den dag i dag med et noget anderledes regime i form af en konstant kværnende seddelpresse og QE's m.v. er nok sin sag, men det påvirker afkast betragteligt at foretage vægtning blandt aktiv-typer med lav korrelation: http://www.advisorperspectives.com/dshort/guest/BP-120509-Diversification.php I sidste og fjerde del begynder det sjove. 60/40-strategien (aktier/obligationer) er fortsat meget populær, men forfatterne dokumenterer en gevaldig stor Volatilitet i f.eks. 2008 svarende til en investering i 90% aktier, hvilket ikke var hensigten. Der bygges på teorien med afkastberegninger efterhånden som der introduceres elementer som beskrevet i de første dele. Sharpe Ratio forbedres uden at dette koster nævneværdigt i afkast, mens max. drawdown falder betragteligt. http://advisorperspectives.com/dshort/guest/BP-120514-Adaptive-Asset-Allocation.php Hvorfor finder jeg dette interessant vil flere måske tænke (og særligt inden de bruger en aften på at læse artiklerne) ? Jeg har forskellige ordninger for min pension og særligt hos et pensionsselskab kan jeg vælge mellem forskellige aktiv-typer herunder kontanter. Men det giver også visse udfordringer med en tilstrækkelig spredning, når udvalget er relativt begrænset og der er placeringsregler at tage hensyn til. Emnet Adaptive Asset Allocation debatteres mange steder i blog-verdenen og der bygges givet videre på emnet med den allernyeste forskning og indlæg for og imod om emnet stadig har sin relevans. Det er det spændende, men også nogle gange lidt frustrerende ved at læse mange blogs, at man savner at finde et fast holdepunkt (vil Rkhanen givet give mig særdeles ret i).