Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• OG HVORDAN GIK DET SÅ?

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Mols-linien er de sidste 6 måneder steget ikke mindre end 150%. Mine aktier er steget en formue,men det snakker vi ikke om. Virksomheden er i bedre shape idag, end da de stod i kurs 200 for 5 år siden. Jeg tror på årtiets turnaround og 22.august vil vise det. De skal lige have 5 år til at vise hvad de dur til, men når egenkapitalen er gentableret og der er penge på kistebunden er kurs 500 i sigte.
  • Mobile Phones With Fingerprint ID Coming This Year.

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Mobile phones will soon know your touch. Fingerprint Cards, a Swedish biometric-security company, said a Japanese electronics maker plans to introduce mobile phones with fingerprint sensors in the third quarter of this year. The technology, which identifies a person's unique fingerprint when placed on a reader, can be used to prevent unauthorized access to a device. Japanese phone makers placed a total of three orders for Fingerprint's components in the fourth quarter of last year. One of those purchases was for at least a million phones. Fingerprint Cards i nya Windows 8.1 I går visade Microsoft upp betaversionen av sitt uppgraderade operativsystem Windows 8.1. Och en av nyheterna var en fingeravtrycksläsare från svenska Fingerprint Cards, som nu är så kallad Blue Partner och med i utvecklingen av kommande Windowsversioner. En sensor av det här slaget kostar troligen 5-7 dollar initialt. Så om Fingerprint Cards skulle få tillgång till alla de hundratals miljoner Windowsprylarna så blir det en bra slant. Nogle der har et bud på denne Aktie,skidt som godt. På forhånd tak.
  • TORM:OPJUSTERING

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Med stigende fragtrater samt Kunderne er vendt tilbage til Torm i Asien,kunne der så ikke forventes en opjustering. På forhånd tak for svar.
  • Nyt Siemens-våben fejler i test

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Artikel i JP. http://www.jyllands-posten.dk/protected/premium/erhverv/erhvervweekend/ECE5718420/nyt-siemens-vaben-fejler-i-test/ Jeg har ikke adgang. Nogen der ved hvad det handler om?
  • sommer opdatering

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    R
    Hej alle sammen Nedenstående er uden henvisning til grafer. En lille smule kan ses på www.agrocura.dk Indikatorer Vi har det første spæde forecast på en ny recession i USA. Hvis vi tager forskellen mellem de ledende indikatorer og de sene indikatorer og herpå bygger en 36 måneders ændring (ROC), er forskellen passeret under ligevægtslinjen (0-linjen). Derved allerførste forecast på recession, som formenligt indfinder sig i midten af år 2014. Europa er i recession og der er stadig forecast på at Europa bliver hængende i recessionen. Der er klart forecast på vækst nedgang i Kina. Generelt en verdensøkonomi i vanskeligheder. Narko Finansmarkedet er blevet afhængig af stimuli pakker, altså at seddelpresserne står på ON, hver morgen finansmarkedet vågner. Det er tankevækkende. USA køber Obligationer for 85 mia. USD hver måned, ECB, IMF, hjælpefondene køber alle Obligationer i Sydeuropa hvis nødvending, England har hjælpepakker på 375 mia. GBP, Japan har trykket speederen i bund på stimuli for at komme ud af deflationen og Kina er i fuld gang med at brændes deres valutareserve af, for at holde væksten oppe. Spørgsmålet er, om disse finanspolitiske lempelser fra alle vores centralbanker, har gjort krisen længere eller kortere? Gæld og kreditboble / boligboble Vi har længe skrevet, at denne krise er af langvarig karakter. Sydeuropa er høvlet ind i statsgæld og historien har vist sig, at lande sjældent kan komme over 100% i statsgæld i pct. af BNP og så komme tilbage uden at være forbi en statsbankerot. USA's statsgæld ligger pt. på ca. 103-105% af BNP. Nordeuropa er derimod indpakket i enorm husholdningsgæld, hvor DK sidder på den højeste i verdenen. Altså, uanset hvor vi ser hen, er der gældsproblemer. Derfor tager den økonomiske tilpasningsproces lang tid, krisen varer længe. For at vi kan komme ud af krisen, skal tab tages, både på statsgældssiden og husholdningssiden, med efterfølgende langsigtede reformer. Jeg er bange for, at det som centralbankerne og politikkerne har gjort indtil videre, er at forlænge krisen og lukket øjnene for de reelle udfordringer / problemer. Beslaglæggelse guld Jeg har en artikel hængende derhjemme med 30'erne fysisk beslaglæggelse af guld i 1933, hvor loven blev lavet under Franklin D. Roosvelt. Når lande kæmper med en statsbankerot, skal pengene altid findes et sted. Derfor kan formue inddrages. Læg mærke til, hvorledes sidste løsning i Cypern blev lavet, hvor første udkast på løsning var indhug i garantien på indlån på 750.000 kr. Det sker ikke i Danmark, men det kan ske i de Sydeuropæiske lande. Derfor skal man heller ikke investerer i solceller, anden grøn energi mv. i Sydeuropa, selvom der er statsgaranti. Bare lige en advarsel. Deflation Råvarerne falder stille og roligt og inflationen er igen blevet lav. Der skal ikke meget til nu, før inflationen kan blive negativ og en deflationær periode kan komme i spil. Formenligt idenfor et års tid. Alle kredit og boligbobler har medført en kortere eller længerevarende deflationsperiode. Så er der plads til yderlig fald på de lange stats- og swaprenter. Måske ikke så meget mere på de lange realkreditobligationer, der er trods alt en konkursrisiko på disse. Men man kan aldrig vide om en 2,5% 30 årigt realkreditobligation kommer i spil. Renten Det kan ikke blive nemmere. Behold F1 lån. Renten kan ikke stige, så længe krisen er her. Jeg er dødtræt konstant at læse artikler i avisen, at nu er bunden set og renten stiger herfra. Hvis de lange renter skal stige, så kræves der, at de korte renter stiger med op, altså centralbankerne skal hæve deres styringsrenter. Problemet med de lave renter er, at ingen af os har levet under en tilsvarende situation og de færreste af os, begiver sig i lag med at læse historien fra 30'erne. Derfor tror vi, at en korrektion op i renten er starten på en vedvarende stigning. Det gør det heller nemmere at finansverden reagerer på samme måde og lægger pres på. Men som vi har skrevet og dokumenteret mange gange, så varer en rentebund, typisk 10-15 år. Det har historien vist gang på gang, men vi er psykologisk udfordret på, at have oplevet 80'erne. Vi skal dog huske, at det trods alt kun er én gang i vores levealder, at vi oplever så lave renter. Derfor så SKAL vi have fast rente, når krisen slutter. Kunsten er, at bevare de korte renter længst muligt uden at sætte konverteringsretten over styr. I vores optik er den bedste konverteringsstrategi, at omlægning fra F1 til 30 årigt realkredit med afdragsfrihed, sker når den amerikanske centralbank FED hæver deres styringsrenter i kombination med god økonomi. Bedste gæt er, at der sker mellem år 2017-2020. Aktier Aktierne er i langsigtet optrend. Men bemærk, vi har forecast på recession i USA og derved forecast på aktievending. Stimuli pakkerne har været medvirkende til aktiestigningerne. I øjeblikket er der flere lånte midler til køb af aktier, som der var i år 2007. Derfor kan det evt. ske, at når vendingen på aktiemarkedet kommer, at aktierne desværre igen kan falde 50% - grundet de enorme spekulative positioner. Ejendomsmarkedet Ejendomsmarkedet stabiliserer sig i øjeblikket og for nogle landes vedkommende med små stigninger. Men det kan svært fortsætte, grundet truslen om negativ inflation og forecast på recession igen. Det kan medføre yderligere prisfald og en opblusning af nødlidende ejendomme i DK, dvs. langt flere tvangsauktioner og konkurser. Det var det jeg havde på hjertet og så er det ikke andet, end at ønske alle en god sommer ! MVH Rødekro
  • Ekstraordinære generalforsamling D. 30 Juli 2013

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    W
    Hej alle investorer Hvis i selv har investeret i Athena IT-Group eller har haft et kig på deres hjemmeside, ved i at der d. 30 Juli bliver afholdt en generalforsamling. Jeg ville høre hvorvidt nogen af jer tager til denne forsamling og hvad jeres holdninger og fremtidige forventninger er til firmaet. Jeg har selv investeret i Athena, men synes at aktien er alt for likvid (bliver ikke handlet så meget) så jeg vælger selv at sælge, hvis kursen kommer over de 12,5. Desværre kan jeg ikke selv komme til forsamlingen da den ligger i jylland og jeg samtidigt er på ferie, så ville høre om nogen af jer kunne tage imod min stemme og stemme på vegne af mig. http://www.athena.dk/topmenu/investor/first-north-meddelelser/first-north-meddelelse-nr-115-2013-indkaldelse-til-ekstraordinaer-generalforsamling/ Winsa
  • Potten der gik i tusind stumper

8
    0 Votes
    8 Indlæg
    0 Visninger
    BiopOrBustB
    Der var engang, sådan begynder alle gode eventyr - også dem der ikke ender ender godt. Der var engang for ikke så pokkers længe siden hvor NGAL var det mest banebrydende siden skiveskåret brød, der var engang hvor lykken næsten 100% sikkert var gjort hvis man vendte næsen mod Grusbakken 5 gange om dagen, afsværgede de falske profeter med deres råben om at potten var alt alt for højt værdisat, de råbte op om at kursen var helt hen i the blue sky i forhold til sammenlignelige firmaer - men der var jo ingen sammenlignelige firmaer, for hvem ellers havde måske lige the NGAL test? Nu skete der så det ulykkelige at de falske profeter fik ret, eller ihvertfald er det forjættede land endnu ikke kommet til at flyde med mælk og honning. Tværtimod er der megen tænders gnidsel, Og blue sky er blevet forvandlet til en tordenstorm af bibelske dimensioner. Men hvad så? er NGAL så værdiløst, var det hele bare et boilerroom opfundet af Lasse Lindblad, og solgt til de naive masser via dygtige taskenspillere? Svarene blæser pt. i vinden, og det afhænger sikkert meget af hvilken uniform man har iført sig under kampene i årenes løb hvordan man ser fremtiden - hvorom alting er, vil jeg prøve at give et bud på fremtiden (ikke at jeg skriver noget der ikke er alment kendt), eller mangel på samme. Den aller nærmeste fremtid er umiddelbart den enkleste at give et svar på. Enten lykkes den kommende Emission, og Bioporto kan fortsætte den lange seje kamp, afhængigt af hvor meget over 40 millioner der kommer ind, kan de iværksætte tiltag der kan fremskynde tidspunktet for noget så odiøst som positivt cashflow. Kommer der ikke 40 millioner i kassen, så sidder de seneste långivere sandsynligvis med de fleste af værdierne i potten for en sum på 8 millioner - mon ikke de kan lave en aftale om at videresælge de værdier for et beløb der er en anelse større? Næste bjerg der skal bestiges er patentsagen, hvis ikke Bioporto får medhold denne gang, så ser det vel alt andet end let ud - Emission eller ej. Det var hele to ubekendte, og at begynde at gætte yderligere ud i fremtiden er vel sådan cirka lige så meningsfuldt som at dividere med 0. Det der ikke kan undgå at stå tilbage hos mig, er at NGAL som sådan stadig virker til at være et aldeles udemærket produkt, og jeg vil blive meget overrasket hvis ikke det opnår en ganske stor udbredelse - om den udbredelse kommer til at ske fra Grusbakken, eller fra et sted i USA er jeg til gengæld meget i tvivl om. Det er meget muligt at jeg i dag udelukkende er forhenværende potteaktionær, men jeg vil bestemt ikke udelukke at jeg kunne blive det igen en dag i fremtiden - dog næppe før Emission og patent er afgjort.
  • SKAT

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Lige et par spørgsmål vedr. skat af aktier. Skal man fratrække handelsomkostninger og depotgebyr? Eller er det gjort automatisk? Er der nogle andre ting man skal tænke på ang. selvangivelsen? På forhånd tak for hjælpen.
  • G5 Entertainment Q2

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    AspekulantA
    Så er det snart tid til foreløbige Q2 tal fra G5, som jeg regner med kommer i denne uge eller starten af næste. Deres portefølje af spil ser overordnet ud til at have klaret sig en smule dårligere sammenlignet med Q1, men deres nyeste hit Secret Society trækker den anden vej. Den har været placeret omkring rank 50 på listen over mest indtjenende spil på iPad i det vigtige US marked i det meste af perioden, og i den seneste måned nærmere rank 40. Tilbage i april forsøgte jeg sammen med Nordicinvestor at estimere, hvor stor indtjeningen ville blive for kvartalet med denne rank, og kom frem til et beløb omkring SEK 3,5 mio fra US iPad markedet alene, og ca SEK 10m for hele verden. (minus 30% der går til Apple). I Juni rapporten fra Distimo kan man dog læse at et spil med rank 50 på US iPad, giver ca $10.200 om dagen, og det rykker min estimering i en positiv retning: ~ SEK 6,2 mio fra US iPad markedet alene, og SEK 17,7m for hele verden. (Regner med US udgør ca 35%). Efter Apple har taget deres del bliver det SEK 12,4 mio. Det er kun en estimering, og der er mange variabler og ubekendte, men med den store succes Secret Society har haft i kvartalet, tror jeg på et meget pænt regnskab uanset. Hvis jeg skal gætte videre på hvad de lander på af omsætning, vil jeg tro resten af porteføljen lander på omkring 70-75% af Q1, dels pga. sæsonudsving hvor Q2 er dårligere end Q1, og dels pga. at den generelle performance til sammenligning har været dårligere for G5's spil. Jeg ender med et estimat på SEK 31,5-33mio. (Q2-12: 18,7m og Q1-13: 27,5m) Som sagt er der mange variabler og ubekendte, så bliver overrasket hvis jeg rammer den, men spændende bliver det Jeg følger i øvrigt jævnligt med i placeringen af G5's spil og har udviklet et lille værktøj til at gemme og vise et spil's ranking i samtlige lande. Jeg har vedlagt excel ark med udviklingen for Secret Society på iPad og Google Play fra release til i dag, hvor landene er sorteret efter markedsstørrelse (20 største). De vigtigste Google Play markeder er pt: Japan, Sydkorea, US, Tyskland og UK, mens det er US, UK, Kina, Australien og Canada for iPad. Link til Distimo's Juni rapport, der indeholder en masse spændende info omkring appstores og rankings etc: http://www.distimo.com/publications Link til Nordicinvestor indlægget fra april omkring estimeringen af indtjening: http://nordicinvestor.net/2013/04/28/g5-entertainment-secret-society-saves-party/ (Disclaimer: jeg har aktier i G5) 65856_SecretSocietyRanks_GP.xlsx 65856_SecretSocietyRanks_iPad.xlsx
  • Oversættelse af investeringssprog

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    PeterRP
    Hej, kloge hoveder. Jeg skal oversættende en replik fra engelsk til dansk og er lidt på herrens mark. Det drejer sig om: "We'll do the 90,000 dollar investment at a 300,000 dollar valuation. But I also want you to kick in a 250,000 dollar credit line with 10 percent interest to be paid back in full once we meet net revenue positive." Er der nogen, der kan give et bud på en oversættelse? Hvad vil det sige, at en investering på X dollars har en højere valuation? Handler den anden del af sætningen mon om en kassekredit, som bliver betalt ud, når der er sorte tal på bundlinjen? Mange hilsner Peter
  • Q&A transcript med Zealand Pharma er nu oppe

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    AdministratorA
    Hej alle Det endelige transcript fra Q&A med VP Hanne Leth Hillman igår er uploadet. De spørgsmål hun ikke nåede at svare på er kommet med. Tak for alle jeres interessante spørgsmål og god læselyst. Transcript er vedhæftet og kan findes under IR Services - Q&A. 65876_Zealand_Pharma_QogA_Juli.pdf
  • Flotte resultater fra Veloxis

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    MatchM
    Så kom der særdeles fine resultater fra Veloxis' fase 3 forsøg med LCP Tacro. Handelen med Veloxis aktier bliver formentlig heftig i morgen. Ligger der troværdige skøn for indtjening og muligheder for Veloxis efter denne udmelding ?
  • CD20 og CD38

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    investor1989I
    "Hej Rachel. Mange tak for sidst. Det var rart lige at få sat ansigt på personen og tak for alle de gode svar. Vedrørende CD20 markedet: Nu har GA101 fået priority review idag, og de ser dermed ud til at kunne komme på markedet ca. 6 måneder før Arzerra. Hvordan påvirker dette konkurrencesituationen? hvis man hørte med på de conference calls i havde i 2011 og 2012 nævnte Jan netop fordelen ved at Arzerra studiet blev startet først og at i hermed ville være først på markedet? PFS er ca. det samme for begge studier, så hvor er det GSK har været langsomme, er det i patientindrulningen? Vedrørende CD38: Jeres største konkurren Celgene der jo sidder på Revlimid har taget et for jer ret irriterende træk ved at købe sig til deres eget humane antistof: http://finance.yahoo.com/news/morphosys-celgene-create-strategic-alliance-215800753.html Godt nok har vi ikke set data for dette stof endnu, og Daratumumab er stadig ca. 1 års tid foran i udviklingen. Men dette gør vel Celgene til en konkurrent hvor de førhen kunne have været en samarbejdspartner med Dara/Revlimid kombinationen? nu vil Celgene vel foretrække at kombinere Revlimid med deres eget stof? Dette må vel alt andet lige også være med til at Jannsen snart bliver nødt til at trykke på speederen hvis de vil først på CD38 markedet. Der kommer jo nye stoffer frem fra både Morphosys og Onyx mv. ? Hvilke tanker har i hos Genmab / GSK / J&J vedrørende de ovenstående begivenheder og hvordan ser du at det påvirker jer? På forhånd tak for svaret og god ferie Med venlig hilsen - Best Regards" "Hej, Godt at møde dig i Århus. Det er rigtig at situationen er anderledes nu at Roche har været smidig og er færdig med deres GA101/CLL frontline del af studiet meget hurtig. Det var den lav chlorambucil dosis der gav Roche mulighed for at være hurtigere end vores studier til at rapportere ud - hvis de har brugt den anerkendt EU dosis af chlorambucil som vi gjort (og som lægerne bruger) vil de ikke kunne havde været så hurtig med udrapportering. Vi må også sige at Roche har en rigtig rigtig god apparat for patientrekruttering for klinisk studier i onkologi. Roche's mål er at få lægerne flyttet fra RTX to GA101 og det skaber en opportunity for os i det hvis lægerne skal skift, skal de skift til den bedste antistof, og da vi har ligeså gode data som GA101 plus en bedre bivirkningsprofil, synes vi der kunne være en mulighed der. Også Arzerra er på markedet allerede, så er ikke 'ny' til lægerne som en helt ny produkt er. CD38: Morphosys (nu med Celgene) har altid været en konkurrent. Vi er glad for at CD38 er nu blå stemplet som target med Celgene's aftale og med Sanofi's antistof også. Vi har altid været opmærksom på de to stoffer og dara (i prækliniske) har fordel over de to andre antistof med bedre CDC killing. Men du er ret at det er vigtig vi ikke mister vores forspring så vi kan bliver første in class så Janssen har en opgave at bevare tempo i udviklingsprogrammet. Vi har altid set Onyx stoffet Krypolis som en god kombi potential for dara - der er flere kombi muligheder derud (velcade, revlimid osv). Yours, Rachel"
  • Chr. Hansen justerer forventningerne

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Solid vækst i de første ni måneder Med en organisk vækst på 9% i de første ni måneder af finansåret 2012/13 leverer Chr. Hansen et solidt delårsregnskab. "Chr. Hansen opnåede en organisk vækst ekskl. effekten af prisen på karmin på 9% i de første ni måneder af 2012/13. I 3. kvartal var den organiske vækst ekskl. effekten af prisen på karmin 8%. Cultures & Enzymes Division opnåede 7% organisk vækst, hvilket er på niveau med de langsigtede forventninger til divisionen. Både Health & Nutrition Division og Natural Colors Division opnåede tocifrede vækstrater. Vi forventer en organisk vækst ekskl. effekten af prisen på karmin på 8-9% for helåret 2012/13 (tidligere 8-10%)," siger adm. direktør Cees de Jong. "EBIT-marginen før nedskrivninger blev 25,9%, hvilket er lidt lavere end sidste år (26,2%), og for helåret 2012/13 forventer vi en EBIT-margin før særlige poster og nedskrivninger på ca. 27% (tidligere højere end sidste år)." Hovedtal, første ni måneder af 2012/13  Omsætningen var EUR 545 mio., hvilket er en stigning på 6% i forhold til de første ni måneder af 2011/12  Den organiske vækst var 6% (9% ekskl. effekten af prisen på karmin)  EBIT var EUR 133 mio., et fald på 1% i forhold til de første ni måneder af 2011/12. EBIT-marginen var 24,4% i forhold til 26,2% sidste år. EBIT-marginen før nedskrivninger var 25,9%  I 3. kvartal 2012/13 var omsætningen EUR 192 mio., hvilket er en stigning på 6% i forhold til 3. kvartal sidste år. Den organiske vækst var 7% (8% ekskl. effekten af prisen på karmin). EBIT-marginen var 27,6% i forhold til 28,5% i 3. kvartal sidste år. Justerede forventninger til året 2012/13 Forventningerne til den organiske vækst er blevet justeret. Den organiske vækst ekskl. effekten af prisen på karmin ventes at ligge i niveauet 8-9% (tidligere 8-10%), mens den organiske vækst inkl. effekten af prisen på karmin ventes at ligge i niveauet 6-7% (tidligere 7-9%). EBIT-marginen før særlige poster og nedskrivninger ventes nu at blive ca. 27% (tidligere højere end sidste år (27,2%)).
  • OPJUSTERING KOMMER SNART

8
    0 Votes
    8 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Forretningen Mols-linien er godt igang med en fantastisk turn-around. Færgerne er fyldt til bristepunktet og pengene fosser ned i kassen. Jeg spår mindst en fordobling af kursen inden ultimo året. Når egenpapitalen bygges op om føje år, så kan kurs 500 skimtes i horisonten.
  • Zealand Q&A onsdag 3. juli kl 17

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Så er der lækkerbidsken til den kræsne investor. Zealand kommer forbi ProInvestor til en snak om deres virksomhed. Du kan stille alle de spørgsmål du vil. Lad os begynde i denne tråd med de vigtigste spørgsmål I kunne tænke jer at stille. Jeg har tænkt mig at stille en byge af spørgsmål om salgstal og GLP-1 markedet.
  • SAS:Analyse kurs 20++ ultimo 2013.

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    C
    http://www.euroinvestor.dk/debat/post-59486-266594-2901523/-som-ventet-offentliggj
  • Skal pengene overhovedet investeres i aktier...?

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    K
    Jeg har ledt efter det rigtige forum at søge hjælp til nedenstående dilemma og det lader til, at der blandt skribenterne her på proinvestor er god hjælp at hente. Jeg står i den situation, at jeg har en opsparing på ca. 100.000 kr., som netop nu er indsat på relativt favorable vilkår i min bank. I Banken har jeg sammen med min kæreste et andelsboliglån på ca. 1,1 millioner kr. til en udlånsrente på ca. 2,5% (medarbejder-vilkår). Den konto, hvorpå jeg nu har min opsparing placeret, er udformet således, at den giver udlånsrenten i indlånsrente - altså 2,5%. På den måde, betaler jeg altså pt. kun renter af 1 million kroner. Jeg har sammen med min kæreste en udmærket økonomi - vi har flere opsparingskonti sammen til forskellige formål, og jeg forventer derfor ikke, at jeg skal bruge mine 100.000 kr. foreløbigt. Skulle vi vælge at købe en (brugt) bil eller tage på en længere ferie, vil vi have penge nok uden at skulle optage dyre forbrugslån el. lign. Jeg har derfor tænkt på, om jeg (igen) skulle give mig af med at handle aktier. Jeg skriver "igen", da jeg under finanskrisen købte for ca. 100.000 kr. i blinde og på kort tid sikrede mig en gevinst på ca. 50%....-det må meget gerne ske igen, men det er nu ikke min forventning Umiddelbart har jeg besluttet, at jeg er villig til at investere for ca. 75.000 kr. Jeg vil ikke betegne mig selv som særligt risikovillig med hele beløbet, men omvendt skal fortjenesten også gerne være mere end 2,5 pa., da jeg ellers risikofrit kunne lade dem stå på min opsparing. Min tidshorisont er ikke nærmere defineret, men umiddelbart vil jeg mene, at jeg som udgangspunkt kan lade pengene stå i min. 3-5 år. Jeg havde egentlig tænkt mig at sætte pengene i solide OMX20-aktier såsom Novo, Coloplast og Nordea. Måske ville jeg satse med 5.000-10.000 kr. på pennystocks, National Bank Of Greece eller en mine-aktie, der kan eksplodere i dollars Mit spørgsmål er naturligvis, hvad I ville gøre, såfremt i stod i min situation...?
  • Indslag om den såkaldte "mother of all bubbles"

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    O
    http://www.bloomberg.com/video/is-the-u-s-facing-the-mother-of-all-bubbles-zUIxNzE0TTuwGk4l_BT2eQ.html Man drager en sammenhæng mellem USA's BNP-udvikling og FEDs funding. Hver gang et signifikant gap opstår, så leder det til en krise. Interessant "forudsigelse" men mon de holder stik?
  • Lufthansa lader SAS i stikken på Hamborg-ruter

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    F
    28-06-2013 Lufthansas produktionsselskab Germanwings vil overtage flyruterne mellem Hamborg og henholdsvis Oslo og Stockholm. Dermed kan SAS ikke længere sælge billetter til de to ruter. Lufthansas beslutning om at benytte datterselskabet Germanwings som produktionsselskab på de europæiske ruter har efterhånden fået nogle vidtrækkende konsekvenser for SAS. Først ophørte joint-venture samarbejdet mellem Skandinavien og Tyskland, og nu vil Lufthansa via Germanwings flyve alene på ruter, som de to selskaber tidligere har betjent sammen. SAS og Lufthansa opretholder codeshare-samarbejdet på ruterne mellem Skandinavien samt Frankfurt og München, men på andre ruter knager det lidt i fugerne. Således vil Lufthansa fra vintertrafikprogrammets ikrafttræden i slutningen af oktober måned overlade operationen af ruterne fra Hamborg til henholdsvis Oslo og Stockholm til datterselskabet Germanwings. mere her: http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=78427#.UdAt1Tv0GHN http://www.germanwings.com/en/index.shtml?s_kwcid=TC'1025650'www.germanwings.com''S'p'11239660814 [image: 65835_1163518706_D_AKNL_Airbus_A319_112_Germanwings.jpg]