Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• TOPO:OPKØB

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Nogle der har et godt bud på TOPOs omsætning idag,er der et opkøb på vej eller hur. usædvanlig omsætning.(der er altid nogle der ved noget får andre.
  • Stor aktiepost i Norden samles hos Rasmussengruppen

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Offentliggjort 02.08.13 kl. 08:58 Polyshipping flytter aktier til norske Rasmussengruppen, der dermed får en ejerandel på 11,3 procent af den samlede aktiekapital i rederiet. mere her: http://shippingwatch.dk/Rederier/article5777577.ece D/S Norden / Polyshipping afhænder aktier til moderselskab Den 02/08 2013 kl. 09:40, af Aktiefokus Tørlastredieret D/S Norden oplyser i en fondsbørsmeddelelse, at Polyshipping med virkning fra 2. august ubetinget har aftalt at afhænde samtlige aktier i D/S Norden til norske Rasmussengruppen. Rasmussengruppen er Polyshippings moderselskab og eneaktionær. Rasmussengruppen ejer efter købet 4,869 mio. aktier i D/S Norden, hvilket svarer til cirka 11,3 pct. af den samlede aktiekapital og de samlede stemmerettigheder. D/S Norden ligger fredag formiddag med en stigning på 1,4 pct. i 209,20 kr. http://npinvestor.dk/nyheder/vis-nyhed/DS-Norden--Polyshipping-afhaender-aktier-til-moderselskab-262227 http://www.ds-norden.com/ http://www.rasmussen.no/ [image: 66018_NORD_DORADO.jpg]
  • Zealand - Lyxumia fra dagens CC Sanofi

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    D
    EBM: What is your confidence in your Diabetes portfolio, based on the latest results foryour new glargine formulation, U300, and the recent setbacks of your competition? Chris Viehbacher: When we first look at what are the current results, I think we are very satisfied. We have had the tenth consecutive quarter of double-digit growth. Our Diabetes franchise is up over 16% and Lantus is up over 17%. Conversion to SoloSTAR is now above 56% in the US, so the underlying performance is very strong and we expect that to continue and especially the delay of degludec will mean that is even more likely to continue. Apidra up 25% and this is a good bounce back from some of our supply issues. Now we've got the next generation of products coming along. We are seeing this with the launch of Lyxumia. Germany is the first launch country; after 18 weeks we have roughly 10% market share which is a very satisfactory performance. We have also seen the launch in the United Kingdom and we will see progressive launches throughout the US. Interestingly, we have had the launch in Japan, very unusual to see the launch of a product in Japan before the United States, so that's an opportunity to really get Lyxumia rolled out globally. And of course the file is with the FDA and we have an action date in the fourth 2/5  quarter. So Lyxumia is here and now and it's rolling out. And then the next generation insulin product, our new glargine formulation is very exciting. It has a much flatter profile, true 24-hour coverage, and so for us this will be the next generation of growth in continuing our franchise, really starting from 2015 onwards. So we really are looking forward to a next generation of growth with U300.
  • Køb af aktier - hvad synes PI om mine nye investeringer?

14
    0 Votes
    14 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Jeg vil imorgen købe følgende aktier, og lurede derfor på, om PI kunne knytte nogle konstruktive kommentarer til mine kommende køb (som btw er stærkt inspireret af Thorleif Jackson): Hyundai preferred share GDR 40.000 Gazprom 35.000 H&M 35.000 Teva 30.000 Pønser ligedeles på: Mingyang - muigvis for risky, men billig Wilm. Wilhelmsen - steget en del, men stadig billig go god udbytteaktie Statoil - billig og faldet en del. udbytteaktie Siemens Jeg modtager gerne konstruktiv kritik og råd
  • American States Water Company

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    X
    Alt imens der oftest er fokus på (kon)kursraketter, der er lige på vippen til en tidobling af kursen på nærmest ingen tid, er det rart at der også findes fornuftige og veldrevne selskaber derude Et af disse er amerikanske American States Water Company (AWR.N), som er regnskabsaktuelle med Q2 torsdag den 8. august. AWR er et utility company, som leverer vand og el samt håndterer spildevand i Californien og på østkysten samt på en række amerikanske militærbaser. AWR har betalt løbende udbytte siden 1931, og udbyttet er steget hvert år siden 1954. I september 2012 hævede AWR udbyttet med 27%, og i maj 2013 hævede man udbyttet igen med 14,1% samt annoncerede et 2:1 Split, hvor aktionærer pr. 15. august vil have to aktier for hver Aktie ejet. AWR har styr på gælden med en interest coverage på 4,35 (TTM). AWR har de seneste år leveret fin vækst i indtjening, og udbytteudbetilingerne er fulgt med (tal i parentes er vækst i forhold til året før). 2012: Net Income: 54.148.000 USD (+18,07%) EPS: 2,82 USD (+16,05%) Dividend: 1,27 USD (+15,45%) book value per Share: 23,63 USD (+8,64%) 2011: Net Income: 45.859.000 USD (+38,14%) EPS: 2,43 USD (+37,29%) Dividend: 1,10 USD (+5,77%) book value per Share: 21,75 USD (+7,35%) 2010: Net Income: 33.197.000 USD (+12,41%) EPS: 1,77 USD (+9,26%) Dividend: 1,04 USD (+2,97%) book value per Share: 20,26 USD (+4,43%) 2009: Net Income: 29.531.000 USD (+34,20%) EPS: 1,62 USD (+28,57%) Dividend: 1,01 USD (+1,00%) book value per Share: 19,40 USD (+8,08%) 2008: Net Income: 22.005.000 USD EPS: 1,26 USD Dividend: 1,00 USD book value per Share: 17,95 USD Kursen er også strøget i vejret, så P/E 2013 nu ligger på 22,1. AWR er oppe med 31,68% for 2013 og har dermed outperformet S&P 500. Særligt siden sidste halvdel af juni er kursen sprunget opad - måske på baggrund af den hedebølge USA har været ramt af? Den ser noget dyr ud pt. men vil absolut være interessant når (hvis) den falder tilbage (kurs 57 USD svarer ca. til en P/E 2013 på 20). Seneste årsregnskab (2012): http://media.corporate-ir.net/media_files/IROL/87/87080/ASW_AR12_Every_Drop_Counts.pdf Regnskab Q1 2013: http://phx.corporate-ir.net/phoenix.zhtml?c=87080&p=irol-newsArticle&ID=1818137&highlight= Investor Relations: http://phx.corporate-ir.net/phoenix.zhtml?c=87080&p=irol-irhome
  • Dividender med handelsplatforme?

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    J
    Hej! Jeg har for nyligt sparet en sum penge op, som jeg så har sat i en handelsplatform (plus500, hvis nogen kender den). Det var noget jeg fik anbefalet af en ven, og jeg er som sådan tilfreds med platformen. Den måtte gerne have haft nogle flere index, men lad nu det ligge. Det jeg vil høre om, er - at når jeg har investeret penge igennem Plus500, i et firma som årligt giver dividender til aktieholdere, hvordan får jeg så fat i mine dividender? For så vidt jeg kan se, så bør det ikke være muligt gennem en platform som Plus500? Er der nogle af jer der har noget feedback på dette - eller eventuelt råd til hvilke andre investeringsformer jeg skal benytte? Jeg er kunde i Danske Bank, og de har også deres egen handelsplatform, men den virker bare dybt uoverskuelig - og så tager de gebyr for hver handel. :S
  • Tiodubblarkandidat på bästa aktiebloggen!

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Svenska Mavshack lyfte idag med 13 %. Inte så konstigt efter flera positiva nyheter senaste tiden. Och det verkar som att det finns anledning att tro på många än mer goda nyheter närmaste tiden. En hel del ouppmärksammat av det slaget tas idag upp i en analys i vilken Mavshack för andra gången nu köprekommenderas (senast var i februari) och ett mycket starkt nyhetsflöde närmaste tiden förutspås i analysen. Se den på min favoritblogg http://blogg.passagen.se/klarsynthet/ Där diskuteras ett scenario som antyder minst en möjlig tiodubbling närmaste två åren. Senast aktien uppmärksammades på bloggen (i februari) 5-dubblades den på knappt två veckor från 9 öre till 45 öre och det kom mängder med goda nyheter från företaget efter analysen. Skulle det bli motsvarande utveckling nu skulle aktien gå till 1,15 kr om några veckor. Kostar nu 26 öre. Jag har ju länkat till min favoritblogg flera gånger förr. Av goda skäl. Tipsen där har gått som raketer varje gång allt sen bloggen startades förra året. Eller för att citera bloggens egen statistik över utfallet så här långt: ""Påfallande många av de aktier jag analyserat på bloggen har som bekant mångdubblats i kurs på kort tid. Den senaste, Tigran Technologies tog lite drygt 2 veckor på sig att för att stiga med som mest (hittills) drygt 200 %. 24h Technologies (numera namnändrat till Mavshack), den hittills kraftigaste kursklättraren av dem alla, steg med 400 % på knappt 2 veckor. Precise Biometrics steg med nästan 170 % på knappt 6 veckor, men var sen efter knappt 20 veckor upp med nära 300 %. Av alla de så här långt 10 analyserade bolagen sedan bloggen startades i maj 2012 har 9 blivit kursraketer och 1 av dem, efter endast en mycket kortvarig uppgång, senare blivit ett fiasko genom att bolaget ifråga gick omkull när dess forskningsprojekt gick åt pipan (som tröst kan nämnas att även Redeye gick bet där medan de i allt väsentligt missade de 9 storvinnarna). Några andra av de främsta kursvinnarna så här långt är Jays som steg med mer än 150 % på mindre än 9 månader och Taurus Energy som steg med nästan 100 % på lite drygt 4 veckor. Resterande 5 analyserade bolag, inklusive det som gjorde fiasko, har stigit med som mest i snitt ca 60 %."" Jag hakar i alla fall på. Aldrig nånsin stött på en källa som lyckats pricka så många mångdubblare gång på gång. Dessutom brukar det bli starka nyhetsflöden i bolagen ifråga och jättehög omsättning så att man kan handla aktivt. Bloggaren är helt oöverträffad vad gäller att gräva fram och analysera info som massorna inte tänker på eller klarar att göra själva. Och gång på gång brukar bloggaren hitta bolag där stora saker snart är på gång att hända. Bolag som marknaden missat.
  • Apple kører vandret

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    OccamO
    "revenue of $35 billion and net profit of $8.8 billion, or $9.32 per diluted share, ..." http://www.marketwatch.com/story/apple-reports-third-quarter-results-2013-07-23 Dvs. fortsat en PE omkring 10 - eller 7 når vi trækker pengekassen fra. "have returned $18.8 billion in cash to shareholders through dividends and share repurchases" Interessant! De må købt ca. 40 mio af deres egne aktier. Ca. 4 %.
  • Juli er indtil videre en fed aktiemåned!

13
    0 Votes
    13 Indlæg
    0 Visninger
    HeguH
    Indtil videre har juli været en fed aktiemåned med masser af action. Det forsætter med en ny spændende dag i morgen. Jeg har fokus på om QEC forsætter sin basedannelse oppe over 5,40. På mine nye kortsigtede frimærker i Brøndby og IOX samt på mine lange positioner med PEN og Genmab. Hvis jeg kan nå at få købt lidt Norske Skog (dårlige regnskabstal, men god guiding i dag), som har et stort kurspotentiale pga nedbombningen til marketcap på 650 millioner, så vil jeg nok tage et frimærke her. Naur kan måske bruges til lidt daytrade frem mod meddelelsen kl. 15. Ja..Det bliver en travl dag i morgen. God aften herfra. Med venlig hilsen Helge Larsen
  • Kitron - Lille norsk elektronik-selskab

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    O
    Faldt lige over norske Kitron i en af mine jævnlige stock screenings. Tænkte jeg lige ville dele den med jer og høre andres mening. selskabet udvikler, producerer og leverer højteknologisk elektroniske komponenter til mange forskellige industrier. Bl.a. kn nævnes aerospace/defense, telecom, energy, healtchcare, industry på mange kontinenter. Den norkse regering lader til at være den største kunde. Selskabet har en Mcap på ca. 300 mNOK så det er en lille spiller. Omsætningen er lidt faldende og i Q1 2013 udmeldte man at flere kunder har efterspurgt færre produkter fra Kitron end ledelsen havde regnet med. Så året i år ser ikke så godt ud indtil videre. Egenkapitalen kan også erhverves med en stor rabat. Mener at KIV er omkring 0,6-0,7 og forward P/E er under 10. Man udlodder 30-50 % af overskuddet i udbytter. For mig ligner det et interessant lille frimærke med mulighed for supplering. Det er ikke lige min type selskab og har ikke lavet noget særligt research arbejde, men vil gerne høre andres mening. Det kunne være en lille uset perle i det lange løb. Link til rapporter: http://www.kitron.com/Investors/Reports-and-presentations/
  • QEC:Fantastisk Portientiale Kurs 50+++

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Questerre Energy Corp. (QEC), a shale-gas producer, rose the most in more than three years in Oslo after the release of a report on its Montney acreage in Canada that analysts say confirms the area's commercial potential. The Calgary-based company gained as much as 31 percent, the most since Feb. 23, 2010, and traded 18 percent higher at 5.15 kroner as of 12:44 p.m. in the Norwegian capital. About 3.9 million shares have traded so far today, almost eight times the average daily volume during the past three months. A third-party report showed that the company's Montney acreage in Alberta has 132 million barrels of oil equivalent of contingent and prospective resources, Questerre said in a statement today. The company expects that as more wells are drilled and tested, the majority of those prospective resources will be reclassified as contingent resources and ultimately reserves, Chief Executive Officer Michael Binnion said. Questerre, which owns acreage in the Saskatchewan, Alberta and Quebec regions of Canada, as well as in parts of Utah and Wyoming, is betting on growing acceptance of the fracking technology used to extract shale resources. The drilling technique, which involves blasting a mixture of water, sand and chemicals underground to release fuel from rock, has been criticized by groups who fear water contamination. Proponents of fracking say the benefits in Canada could mirror the U.S., where the exploitation of shale assets helped the country overtake Russia as the biggest producer of natural gas in 2009 and boosted oil production to a 21-year high. Questerre's report, conducted by Canadian oil consultant McDaniel & Associates Consultants Ltd., confirms the commercial potential for Questerre's Montney acreage, Teodor Sveen Nilsen and Henrik Madsen, analysts at Swedbank First Securities, said in a note today. "We see upside potential in a de-risking of the Montney assets through unlocking" resources with the use of technology, they said, reiterating a buy rating and 10 kroner price target.
  • Blue Ridge Capital likviderer deres shortposition på Vestas

31
    0 Votes
    31 Indlæg
    0 Visninger
    D
    PI har som nogle af de få - et short selling register - http://www.proinvestor.com/short-selling Her kan man følge de lovpligtige indberetninger til Finanstilsynet. Nu har mange sikkert med undren set Vestas kursen stige meget kraftigt og vedholdende. Vestas kom med regnskab d. 8/5 og herefter tror jeg Blue Ridge Capital har truffet beslutning om at likvidere sin position hvilket kan forklare den vedholdende stigning. Den tror jeg vil forsætte 8-10 dage endnu inden man har likvideret hele beholdningen. Næste øvelse går ud på at finde ud af hvem de likviderer igennem. Lige nu peger pilen på Morgan Stanley og Enskilda. [image: 65479_Skaermbillede_2013_05_29_kl._11.31.30.png]
  • Seadrill scorer kanonrate for nyt boreskib

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Offentliggjort 22.07.13 kl. 13:05 John Fredriksens Seadrill har forhandlet en betydelig dagsrate for det kommende dybvandsboreskib West Tellys. Det skriver Drillingcontractor. -mere her: http://shippingwatch.dk/Offshore/article5742658.ece http://www.seadrill.com/ [image: 65940_West_Tellus_web__1_.jpg]
  • Halvårsupdate / Pipeline update Spectrum Pharmaceuticals

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    investor1989I
    2013 har indtil videre været rimeligt præget af nedjusteringen af Fusilev salget som skete i marts. Herudover opkøbet af Talon i onsdags. Disse to begivenheder vil jeg skrive lidt om, og herudover kommentere på de fremtidige muligheder for Spectrum. Først omkring nedjusteringen af Fusilev salget. For at kunne forstå er der nogle grundlæggende ting man bør vide. Det første er at Spectrum i slutningen af hvert kvartal, dvs. slutningen af marts, juni, september og december ringer til deres wholesalers (der sælger Fusilev) og spørger dem hvor meget Fusilev de skal bruge til det kommende kvartal, og så sender de denne mængde og booker det som salg. Det der sker i 2012, er at der er en omfattende shortage af Leucovorin der gør at både hospitaler, klinikker 340B hospitals mv. er nødsaget til at købe Fusilev. Det skaber ligesom markedet for Fusilev. Så hvor det underliggende salg stiger i 2011 fra måske 25-30 mio. $ i kvartalet går det i 2012 op til 30-35-40 mio. $ i kvartalet (ifølge IMS DDD recept data). Spectrums wholesalers kan se at shortage af leucovorin er omfattende og at Fusilev salget er stigende, derfor køber de op til lagre (da man også naturligt skal have en runway af sine produkter), de køber altså for omkring 50 mio. $ i kvartalet af Spectrum. Det der så sker i slutningen af 2012 og starten af 2013 er at den shortage af Leucovorin der var dør ud. Alle hospitalerne der er prisreguleret skal købe Leucovorin og ikke Fusilev. Alle klinikkerne herimod er meget sticky omkring Fusilev som de stadig bliver hos. Der underlæggende salg (igen ifølge IMS DDD) falder fra de 35-40 i kvartalet til 20-30 mio. $ i kvartalet. Så står Spectrums wholesalers og tænker, jamen før havde vi et købt et lager på måske 50 mio. $ fordi de forventede at salget ville vokse fra de 35-40 mio. $. I stedet har de så et lager der er for stort til at matche det mindre behov fremadrettet på 20-30 mio. $. Når Spectrum så ringer til dem i marts siger de, ved du hvad, vi har lige noget lager vi skal have bragt ned før vi køber mere Fusilev, så vi køber kun for 10 mio. $ i Q1. Nu har vi ikke fået Q2 tal, men der er forventningen at det bliver omkring 10-15 mio. $ også. Herefter vil wholesalers lagre være nede, så de fra Q3 og frem vil sælge for de 25-30 mio. $ som stadig er end user salg. Så kort hvad der sker, er at en del af det salg Spectrum skal have i 2013 får de indtægtsført i 2012. Derfor får de et dobbeltslag i 2013 når både det underlæggende salg falder 10-20 % og wholesalers oveni skal nedbringe lagre. Spectrum skulle selvfølgelig have kigget mere på IMS DDD data (noget de ikke gjorde før Ken Keller og Joe Turgeon kom til) og de skulle også have snakket mere løbende med deres wholesalers omkring den underliggende efterspørgsel. Den næste væsentlige begivenhed for Spectrum i 2013 var købet af Talon Therapeutics. Ved opkøbet af Talon (som gik endeligt igennem i går) har Spectrum fået alle rettighederne til Marqibo, et produkt som faktisk allerede blev godkendt af FDA sidste år. Talon har dog ikke haft de finansielle muskler til at starte markedsføringen, men har lavet en masse vigtig premarkedsføring. Spectrum vil nu lancere Marqibo indenfor de næste par måneder, et produkt der passer perfekt ind i Spectrums nuværende salgsorganisation. Aftalen er virkelig god for SPPI. De skal kun aflevere 11,3 mio. $ upfront og bruge 3 mio. aktier til at indfrie Talons nuværende kreditter. Herudover er der givet en CVR til at betale op mod 195 mio. $. 190 mio. $ af disse er salgsafhængige i forbindelse med salget af Marqibo, og 5 mio. $ vedrører godkendelsen af et phase II produkt. Disse salgsmilestones er skruet rigtig godt sammen, sådan at Spectrum kun kommer til at betale en stor del af de 195 mio. $ hvis Marqibo bliver en betydelig succes, altså sælger for over 400 mio. $ årligt. Marqibo er som sagt allerede godkendt mod en mindre form for ALL. Det er herudover pt. i phase III mod frontline ALL samt mod DLBLC som en erstatning for Viscrintine i R-CHOP regimet. Der er altså tale om et dobbelt forsøg indenfor DLBLC, hvor SPPI også kører et phase III forsøg med Zevalin som Z-CHOP. Hvis både Zevalin og Marqibo her demonstrerer signifikant virkning kan det ende med at fremtidens behandling mod DLBLC som front eller second line bliver Z-CHMP i stedet for R-CHOP. Øvrige væsentlige begivenheder i år har været gode Belinostat data samt indlicensering af Capistol Enabled Melphalan. Der sker mange ting hos SPPI. Så her følger lige en pipeline update. Det kan give et godt præg om potentialet i SPPI. Godkendte produkter (min vurdering af markedsstørrelsen i parentes): Fusilev (200 mio. $) Zevalin (NHL 500 mio. $) Folotyn (Second line PTCL 100-150 mio. $) Marqibo (refract ALL 50-100 mio. $) Phase III/NDA klar: Marqibo (Frontline ALL 150-350 mio. $) Marqibo (Del af DLBLC +500 mio. $) Belinostat (second line PTCL 100-150 mio. $) Capistol Enabled Melphalan (stam cell mm 150 mio. $) Apaziquone (NMIBC 1.000 mio. $+) Zevalin (DLBLC 1.000 mio. $+) Phase II: SPI-2012 (neutropenia chemo 5 mia. $) SPI-1620 (solid tumors - 3-7 mia. $) Orzarelix (hormone prostate cancer 250 mio. $) RenaZorb (renal disease 150 mio. $) Lucanthone (ikke aktivt mere) Menadonine Topical Lotion (100-150 mio. $) Jeg vil lige gøre opmærksom på, at det er markedspotentialet der star I parentes. Først skal man forstå at ikke alle stofferne godkendes, herudover tager et produkt aldrig 100 % af et marked når der er konkurrence, hvilket der er mod alle stofferne undtagen Apaziquone. Men det giver for den interesserede et billede af hvilke muligheder der er i SPPI. Et biotekselskab værdiansættes normalt til Price to sales omkring 3-4 gange. SPPI er pt. vurderet til 500 mio. $ Disclaimer: Jeg ejer stadig aktier, finansielle kontrakter og optioner i SPPI og finder stadig selskabet undervurderet.
  • Torm nedlægger ¾ af tørlast og afskediger chef

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Offentliggjort 19.07.13 kl. 14:37 Torm vil koncentrere ressourcerne om produkttankområdet og har derfor besluttet at trække sig helt fra korte tørlastaftaler. Det svarer til omkring 60 mio. USD af områdets 87 mio.USD. Bulk-chef Alex Christiansen forlader rederiet fra oktober. mere her: http://shippingwatch.dk/Rederier/article5737436.ece?ref=epn http://www.torm.com/ [image: 65932_images.jpg]
  • Seadrill melder om ny kontrakt

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Hegnar.no - 11.7.13 11:33 Seadrill melder om ny kontrakt for jack-up riggen West Freedom i Venezuela. Riggen er hyret av ENI SpA og REPSOL i et joint venture. Kontrakten er på 30 måneder med opsjon for en forlengelse på 6 måneder. Potensielle inntekter for kontraktsperioden på 30 måneder oppgis til rundt 222 millioner dollar, inkludert frakt som estimeres til 8,5 millioner dollar. West Freedom er for øyeblikket på oppdrag i Qatar og vil trolig kunne flyttes til dette prosjektet i september. Seadrill omsettes i øyeblikket på 256,50 kroner, opp 0,47 prosent. http://www.hegnar.no/bors/article735265.ece http://www.oslobors.no/markedsaktivitet/stockOverview?newt__ticker=SDRL http://www.seadrill.com/ [image: 65903_ny_seadrill_44655p.jpg]
  • BIF:SÆSONPREMIÆREN 2013/14 i Superligaen

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Man of The Match Partner 21. juli mod FC Vestsjælland15/07-2013Så bydes der velkommen til SÆSONPREMIÆREN 2013/14 i Superligaen. Efter en dramatisk sæsonafslutning i maj, og ellers et godkendt forår, har Drengene fra Vestegnen fortsat de gode takter og har spillet nogle gode testkampe. Nu er det alvor igen, og vi starter mod oprykkerne fra FC Vestsjælland. Vi håber at I kommer på Stadion og hjælper til med 3 vigtige startpoint. Dagens Man of The Match Partner er TELENOR. Har BIF fået ny sponsor.
  • REC, en aktie i stormvejr

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    HjulmandH
    REC har levet en omtumlet tilværelse de sidste 4-5 år. I oktober 2008 besluttede REC at bygge et kæmpe stort produktionsanlæg i Singapore, som skulle stå klart i 2010 og fuld ud kørende i 2012. Anlægget har aldrig kørt med fuld udnyttelse, og de norske produktionsanlæg har også kørt med underskud lige siden og er nu lukket helt ned. http://www.recgroup.com/en/media/newsroom/-REC-celebrates-official-launch-of-the-manufacturing-site-in-Singapore-on-October-31/ Selv om REC under Cop 15 i København, præsenterede os for en verdensrekord med en 17 % effektivitet, så har den globale finanskrise og den europæiske gældskrise også været ubarmhjertig over for dem. Som med vindenergi så ramte krisen også dobbelt for solenergi, både på manglende subsidier og manglende finansieringsevne hos køberne. http://www.recgroup.com/view?feed=R/136555/PR/200912/1360564.xml På trods af Emission og ydereligere obligationslån, formåede REC ikke at ride bølgen af, og måtte således også begynde en krisestyring. 2010 bød bl.a. på ny organisation, hvor man forstærkede samkøringen af Wafer og Solar. På trods af at ingen andre har fået god forretning ud af at satse på produktion af både polysilicone og wafer, så fortsatte REC med at have REC Silicon, REC Wafer og REC Solar. Kritikken var da også massiv. http://www.recgroup.com/view?feed=R/136555/PR/201008/1441209.xml 2011 og 2012 var en kamp for at overleve. Emission igen, flere lån og flere anlægslukninger. Waferproduktionen i Norge blev helt nedlagt og dermed også REC Wafer. Al wafer bliver nu produceret i Singapore, under REC Solar. http://www.recgroup.com/view?feed=R/136555/PR/201204/1605619.xml 2013 har budt på øget efterspørgsel og to kvartaler med tilfredsstillende resultater, dog stadig med negativ EBIT. Men året har også budt på et klarsyn. Endelig går det op for ledelsen, at der kun er ganske få synergier mellem de to grene. REC deles nu i to selvstændige virksomheder, REC Silicon som får hovedsæde i USA, og REC Solar som får hovedsæde i Singapore. Solar søges registreret på børsen i Oslo. Aktierne tilbydes de nuværende REC-aktionærer i forholdet 58 til 1 og prisen bliver NOK 20,00. REC Brand og varemærke ejes af Solar, mens Silicon vil blive rebranded. REC Solar er vurderet til NOK 800 mio. De 300 mio beholder Solar men er så også gældfri. De resterende 500 mio tilfalder REC og vil efterfølgende have en gæld på NOK 1,7 mia. http://www.recgroup.com/en/media/newsroom/REC-to-separate-the-Solar-and-Silicon-business-launching-two-new-pure-play-industry-leaders-to-capture-strong-solar-energy-growth/ http://www.recgroup.com/view?feed=R/136555/PR/201307/1717217.xml Uanset hvordan man vender og drejer det, så er de igen ude og hente penge hos aktionærerne. Markedet reagerede med en stigning på 20 % og lidt senere på dagen et fald på 5 %. REC er godt på vej til at komme oven på igen og det stiger den på, omvendt så skal de ud og hente 800 mio hos aktionærerne og det bør den alt andet lige, falde på. En Aktie der stadig er svær at blive klog på. Hjulmand
  • Intel bunder ud

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    OccamO
    q2 var så Krzanichs chance for at afskrive Otellinis evt. skeletter i skabene. Det var ikke slemt. Nøgletal. Først omsætning (i mia USD) og så EPS (i cent): 2011q1 12,8 59 2011q2 13,0 54 2011q3 14,2 65 2011q4 13,9 64 2012q1 12,9 53 2012q2 13,5 54 2012q3 13,5 58 2012q4 13,5 48 2013q1 12,6 40 2013q2 12,8 39
  • Vestas fortjener da en tråd ...

32
    0 Votes
    32 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Jeg husker det som en udtalelse af Jean-Marc Lechêne, men kan ske at det var Juan Araluce eller en tredie, og i fri fortolkning: "Nu har vi fået styring på produktionsapparatet, nu skal der fokuseres på salg." Med de nyligt annoncerede ordre ligger salgstallet på 1,939 Mw og mon ikke der er en 400 Mw uannoncerede ordre, så vi ender omkring 2300 Mw her ved ½ året - hvem havde dog regnet med så stort et salg??? Med Barack Obama's tale forleden må vi regne med et par ordre fra U.S.A. og selv E.U.'s politikere er kommet i omdrejning, så ordrene fortsætter nok i en lind strøm resten af året. Og selv om der stadig efterspørges bevis for Vestas transformation til et profitskabende selskab, så tror jeg dette b.l.a. vil bevises via de kommende kvartalsopgørelser. Ha' en rigtig god weekend.