Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Blackberry krise :S

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    T
    Hej Alle vil høre om der nogle der føler aktien Blackberry ? Har nemlig købt en del på et tidspunkt til ca 6-7$ stk ca. Også steg den efterfølgende til ca 10-11 og de seneste par uger er den faldet kræftigt ... Nu ligger den lige over de 7!! Tror i den er nået bundt så man kan købe igen ? På forhånd tak og god påske til alle ...
  • Hulubulu MIF hvor er du henne.

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Savner din pen. Din bongotime må da være ovre.
  • Betaling af skat

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    J
    Hej alle, Jeg er lidt i tvivl omkring skat tab / gevinster på aktier. Hvis jeg har nu feks. har en gevinst på 10.000 kr.- og der skal betales 2.700 kr.- i skat, bliver det selv indberettet til skat og betalt. Eller hvordan gør man det nemmest? Hvis man har foretaget mange handler, og man så til slut på året har regnet ud man har en gevinst på 50.000, kan man så betale skatten med det samme, så der ikke skal betales renter, eller hvordan gør man rent praktisk? Tak på forhånd
  • Value tanker

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Hej PI Jeg er relativ nu på sitet. Læser ikke så mange fundamentale debatter herinde. Håber jeg kan bringe lidt mere at dette. Jeg faldt lige over en ny blog omkring value-investering. Valuetalk.dk/blog God dag alle sammen
  • Intel ikke prangende, men eftermarkedet tog det pænt

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    OccamO
    Nøgletal. Først omsætning (i mia USD) og så EPS (i cent): 2011q1 12,8 59 2011q2 13,0 54 2011q3 14,2 65 2011q4 13,9 64 2012q1 12,9 53 2012q2 13,5 54 2012q3 13,5 58 2012q4 13,5 48 2013q1 12,6 40 2013q2 12,8 39 2013q3 13,5 58 2013q4 13,8 51 2014q1 12,8 38 Ved kurs 27 er PE 14,5. Og vi får fortsat 22,5 cent i udbytte i kvartalet. Det er 3,3% p.a.
  • GENMAB - seneste Nordea company updates styrker troen

27
    0 Votes
    27 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Ved ikke om Genmab interesserede allerede ved dette, men jeg har lige læst et par company updates fra Nordea (Novod). Det er meget opmuntrende læsning her hvor Genmab er på vej under 200. Jeg har desværre ikke frie midler pt til det, men havde jeg ville jeg øge min beholdning af Genmab aktier. Novod har rejst sammen med Genmab's CEO Jan Van de Winkel, og han skriver bl.a. "We believe that he gives a confident impression of a company very well on track to deliver (and potentially overdeliver) on financial guidance for 2014 and more importantly on pipeline news for key products in development (Daratumumab, Arzerra, Tissue Factor ADC etc). Our roadshow underpins our conviction call on the stock and we expect soon to come share price triggers, including milestones related to Daratumumab, an approval and launch of Arzerra in frontline CLL, two major cancer conferences in April and May (AACR and ASCO), clinical progress and data for Arzerra during the summer and a massive expansion of the Daratumumab development programme under the wings of J&J." I en anden update fra mandag seneste uge skriver han fra weekendens ACCR møde i San Diego: "J&J showcased detailed preclinical data for bispecific antibody EM1-mAb (now labelled JNJ-372) for the first time at a major conference. This antibody looks very potent and comes from the DuoBody technology deal that J&J has signed with Genmab and which could be worth close to USD 4bn if all targets are met. According to J&J's presenter, JNJ-372 is largely ready to enter clinical phase and final production steps are being taken as we speak. We expect the first phase I trial in lung cancer, for which early data looks impressive. Apart from JNJ-372, J&J/Genmab's Daratumumab also enjoyed strong support at a large AACR myeloma session." Novod værdisætter Genmabs teknologiplatform til 1384 mio DKK, og siger selv at på trods af at han har opvurderet den for nylig så kan det meget vel være et pessimistisk view. Han sammenligner med andre brokeres vurderinger som ligger mellem 353 og 3063 mio DKK.
  • Udlån af aktier fra Nordnet (NN) porteføljer ?

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    nohopeN
    Det har været hævdet at der foregik udlån af aktier fra porteføljer hos f.eks. NN. Derfor skrev jeg til NN og spurgte: På diverse aktiefora opstår der lejlighedsvis snak om, hvorvidt NN foretager udlån af kunders aktier til brug for shorthandel. Jeg er forundret over om det skulle være muligt/lovligt at foretage udlån af aktier, f.eks. danske aktier der er registeret i VP uden accept fra ejeren af aktierne. Er det noget I kan bekræfte/afkræfte finder sted ? Hvis ikke NN gør det, kan det så ske hos andre danske mæglere ? Jeg har tænkt mig at vise jeres svar på Proinvestor. Svar:Hej XXXX Jeg kan ikke udtale mig om andre banker og mæglere, men Nordnet låner aldrig kundernes aktier ud til brug for shorthandel. Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os igen. Med venlig hilsen Mikkel Raben-Skov Nordnet mægler
  • Hvad syntes i om denne her???

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    Carlo_SeestC
    Jeg er interesseret i at høre hvad i syntes om vedhæftede daily chart over Citibank USA. Aktien har støtte i kurs $46,20 som er blevet testet 3 gange i 1. kvartal 2014. Desuden er der bullish divergens i både Momentum og RSI. Er der nogen der har erfaringer med at trade denne "contrarian" graf?? Så vidt jeg husker fik Citi en over tuden i den seneste stress test så konsensus er nok på et meget lavt punkt. Jeg har ikke købt aktien men syntes det ser spændende ud. P/E ligger på omkring 10 dags dato. [image: 68445_CITIGROUP_INC..png]
  • Proinvestor arrangement i Århus 3. maj 2014

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    investor1989I
    Hej Alle sammen @Repsac og undertegnede har snakket om at det vidst er tid til at stikke hovederne sammen igen over noget god mad og vin. Vi foreslår pt. at dette afholdes lørdag den 3. maj 2014 på en nærmere fastsat restaurant midt i Århus. Her vil vi få noget god mad og vin og derfra se på hvad aftenene/natten bringer. Der vil herfra være gode transportmuligheder med tog og lignende til de der ikke er fra århusområdet. Vi vil lige undersøge om der er en interesse herfor og derefter offentliggøre de endelige planer senere. Alle der derfor har lyst og tid til et sådan arrangemret må meget gerne smide mig en personlig PB herinder. MVH 1989/Repsac
  • Aktiemarkedet kan falde 20-30 %

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Det er svært at spå om fremtiden, men Marc Faber er aldrig bange for at komme med et drastisk bud: "Jeg tror det er svært sannsynlig at vi vil se, i løpet av de neste 12 månedene, en krasj lignende den i 1987. Jeg mistenker at den vil bli ennå verre. Det uttaler redaktøren av «the Gloom, Boom & Doom report», Marc Faber, ifølge CNBC. Han påpeker at de betydelige fallene blant aksjer innen teknologi og biotek bare såvidt har begynt". http://www.hegnar.no/bors/finans/artikkel498083.ece
  • Seks stærke danske C20 aktier

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Seks danske C20-selskaber, Chr. Hansen, Coloplast, GN Store Nord, Novo Nordisk, Novozymes og William Demant, er ekstremt solide med en underliggende god lønsomhed og typisk en moderat rentebærende gæld. Det betyder også, at selskaberne næsten alle har en stærk kreditrating, baseret på Altmanns Z-score. Det skriver Økonomisk Ugebrev Formue". http://epn.dk/investor/aktier/c20/ECE6641108/seks-danske-aktier-far-topkarakter/
  • Kunsten at lægge til sin position.

16
    0 Votes
    16 Indlæg
    0 Visninger
    Carlo_SeestC
    Det er vist aldrig lykkedes mig at lægge til en position, og derefter øge mit afkast. Er der nogen herinde der mestre denne kunst?? Tips og tricks modtages med kyshånd.... Go weekend til alle.
  • Lake Turkana (eller bare en luftspejling)

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    X
    Så er vi der igen. Denne gang er det Sydbank, der mener at det snart er næsten lige før at Lake Turkana bliver til en fast og ubetinget ordre for Vestas. 365 stk. V52-850'ere til en samlet kapacitet på 310 MW. Projektet har jo været noget undervejs, så V52-850 er jo ikke ligefrem topmoderne teknologi længere. Faktisk er den slet ikke listet på Vestas's oversigt over produkter på websitet, og bliver den overhovedet produceret mere? Så når nu de rare mennesker i Kenya får taget sig sammen til at bestille 365 stk. af de bedagede piskeris, hvor skal Vestas så finde dem? Har man stadig en produktion af V52-850'ere kørende? Eller har man et restlager på 365 møller liggende et sted? Eller vil man pga. ordrens evt. størrelse genoptage produktionen af V52-850 for en begrænset periode? http://www.vestas.com/en/products_and_services/turbines
  • PRISSTIGNING PÅ NETFLIX

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Det har sikkert ikke den store betydning for aktiekursen for NETFLIX. Jeg er dog meget enig med Ole Birk Olesen i dette spørgsmål. Her hans facebookopdatering fra i dag omkring sagen. "PRISSTIGNING PÅ NETFLIX Fra 1. januar 2015 kan du ikke længere nøjes med at betale 79 kr. om måneden for dit Netflix-abonnement, men vil i stedet komme til at betale cirka 100 kr. for det. Det skyldes, at et bredt flertal i Folketinget nu vil opkræve dansk moms af f.eks. elektroniske bøger, spil, musik og filmtjenester, som købes over nettet - også selvom de købes hos virksomheder som sælger fra udlandet, hvor momsen er lavere. Dermed bliver disse varer, som kan sælges og sendes over nettet, undtaget fra den generelle regel, som gælder for al anden handel, nemlig at momsen opkræves i det land, hvor varen sælges. Hvorfor? Bare fordi de europæiske regeringer gerne vil tjene nogle flere penge på deres borgere og ikke kan acceptere, at borgerne på nettet har meget nemt ved at handle der, hvor momsen er lavest. Alle andre partier har givet udtryk for, at de støtter den ekstra momsopkrævning, som vil løbe op i 75 mio. kr. Kun Liberal Alliance siger nej til at afskaffe skattekonkurrencen mellem EU's medlemslande på dette område. Hør mere om det i min tale her: http://www.ft.dk/webtv/video/20131/salen/71.aspx?i=2014-04-03T11%3A37%3A40 " Med venlig hilsen Helge Larsen
  • Lidt teknik på Bakkafrost.

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    Carlo_SeestC
    Jeg blev bedt om lidt teknik på Bakkafrost. Det bliver en meget simpel analyse da jeg ikke har den i mit analyseprogram. På charten: Grøn vandret linje er støtte på ca. 86 kr. Rød vandret linje er modstand på ca. 100 kr. Den sorte trendlinje viser pænt up trend i de sidste 360 dage på daily chart. RSI ligger på 90 og er overkøbt og momentum ligger også højt. Konklusion, jeg tænker: Skulle aktien ryge ned imod støtten på de 86 kan man køb og sætte et stramt Stop Loss. Ellers kan aktien også købes ved et brud op igennem modstanden 100kr. Det bliver spændende at se hvordan den udvikler sig. [image: 68249_bakka.png]
  • Vestas den fødte vinder

27
    0 Votes
    27 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Fakta er at Vestas har rejst sig til og være et selskab der igen har styr på de indre liner. Spørgsmålet er så om Vestas fremadrettet skal prissættets som et industriselskab eller et vækst selskab. For nuværende mener jeg at Vestas i alt for høj grad pris sættes som et industri selskab og at man glemmer den gode historie, der altid følger med et selskab som branche specifikt er i med vind. FNs klima opfordring som nu er meget tydelig. Og det extra ES som Putin har spillet ved og gøre opmærksom på at afhængighed at Rusland og energi er problematisk spiller yderligere positivt ind. Det vil for mig betyde at den interesse der har været under genopstandelsen af Vestas som selskab,og som har betydet signifikant kurs fremgang alene pga,Vestas evne til og reformere selskabet.Nu vil betyde yderligere interesse fra de investore som kigger 5-10år frem. For mig er der ingen tvivl om at Vestas som Verdens største og eneste globale leverandør af vindmøller vil nyde godt at den interesse som hele verden har fokus på, både med hensyn til leverings stabilitet af energi og klima problematik. http://borsen.dk/nyheder/generelt/artikel/1/280420/fns_klimaeksperter_til_rige_lande_lad_olien_ligge.html
  • Dobbelt top i DOW ????

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    Carlo_SeestC
    Skal vi have dobbelt top i DOW??? Det er lidt tidligt at kalde den, men de 2 toppe er der ihvertfald. Hvad tror du det udvikler dig til??? [image: 68371_DJ30_Industrial_Avg_Index.png]
  • Hvorfor ikke sige det højt? "Jeg elsker Putin"

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Jeg elsker CO2-udslip og partikelforurening fra kulfyring. Jeg ved absolut ingenting om skifergasproduktion, udover det jeg læser på internettet". Jeg er bange for alt nyt". http://www.kanalfrederikshavn.dk/vis/nyhed/teis-volstrup-skifergas-skal-forbydes-i-hele-eu/
  • Aktieemmision i BIOTEC

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    L
    Kære alle Har brug for at forstå lidt mere end jeg allerede gør. Er der et venligt mennesker med forstand på BIOTEC pharmacon, der kan forklare fordele og ulemper fra et aktionærperspektiv ved den forestående aktieemmision? Hvad har man som aktionær af muligheder?
  • Business angle eller interesseret i fremtidens virksomheder?

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    troldmandenT
    Hvis man har en lille business angle liggende i maven, eller man blot godt kan lide at høre om nogle af fremtidens virksomheder, så kan man evt tage et smut forbi Esbjerg næste mandag. Der afgøres det hvem der vinder NextStepChallenge som er en international konkurrence for startups der arbejder med næste generation energi og digitale produkter. Der var over 100 selskaber fra hele verden der søgte om at komme med, 12 blev udvalgt og nu er der 8 tilbage der kæmper om første prisen på 250.000 Euro. Konkurrencen har varet i 5 mdr og vinderen kåres på mandag. Under selve award showet vil der være en kort pitch fra hvert selskab samt en række taler fra Bla Bjarne Corydon og til sidst overrækkelse af første prisen fra Kronprins Frederik http://nextstepchallenge.com/ De 8 virksomheder http://nextstepchallenge.com/program/participants/ Tilmelding skal ske senest i dag via nedenstående link http://www.eventbrite.com/e/next-step-challenge-award-ceremony-tickets-8993938111#m_1_200 Vh T.