Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Dagens aktuelle aktietip fra MoneyMind

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Money Mind Market - aktietips I dag fra åbningen har jeg købt Zealand Pharma - aktien steg pænt i går på nyheder. Jeg har købt aktien en portion (200.000 kr.) til kurs 72,5 (p.t. handles aktien i 73,5) til Money Mind Market porteføljen. Teknisk begrundelse: Aktien ligger over sine glidende gennemsnit 200, 50 og 20. Aktien har lavet højere bunde. Aktien ligger pænt i indikatorerne. Aktien har to ab=cd formationer med targets omkring de ca. 81-82 kr., aktien steg under pæn volumen. Men husk, alt handler om tidshorisont og sandsynligheder når vi handler aktier - jeg ser umiddelbart KUN ET KØB SOM KORTSIGTET! Og min tese er, at sandsynligheden er, at vi vender ned igen, når (og hvis) vi rammer de 81-82 kr. Dvs. ca. 10 % op fra nuværende niveau. Niveauet skal bruges til at sælge på. Stop Loss - kortsigtet. Sættes i dag til min. de 69. Man kan også ta' et højere oppe, med større risiko for at blive stoppet ud. Langsigtet ser jeg at stigningen her ligger inde i et bearflag - kommer dette til at udspille sig, så er der et target på ca. 40 kr. (som jeg har nævnt for et par måneder siden).Dvs. en tangering af den tidligere bund. Mange hilsner Morten"
  • Lidt til Bjørnene :)

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    Henrik_Munthe-BrunH
    http://buzz.money.cnn.com/2014/07/22/stocks-market-crash/?iid=HP_River En god artikel omkring hvorfor vi nok fortsætter op. Kan godt lide at artiklen trækker et argument frem som sjældent bliver brugt for tiden. Nemlig en sammenligning af den nuværende situation og tidligere gyldne tider på aktiemarkedet. "it might be more appropriate to compare this to the glory days of 1982-2000 or 1949-1968: two of the longest bull markets in history."
  • QuesterreEnergy - Melding vedr. Montney

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Melding og kommentarer fra Pareto. Vi kan forvente meldinger omkring hele 5 brønde den kommende tid. QEC: Questerre updates Montney activities 06:15 Calgary, Alberta -- Questerre Energy Corporation (Questerre or the Company) (TSX,OSE:QEC) updated its operated and joint venture activities in the Kakwa-Resthaven area of Alberta. Michael Binnion, President and Chief Executive Officer, commented, Over the next several weeks, we expect to see the results from five important Montney wells. The completion of the 16-07 Well in Kakwa South is underway and this should prove up the condensate rates on our ten-section block. In Kakwa North, we are currently drilling the horizontal leg of the 14-29 Well and this should be finished by early August. This 100% well directly offsets our JV acreage and, once completed, we believe it will confirm the potential of this seven section block. Commenting on the joint venture acreage, he added, We have also started the completion of three Montney wells with horizontal legs of one and half miles. These wells could materially improve the economics of this play with increased recovery at a lower relative cost. We expect that the majority of our future wells will have similar lateral lengths. The Company reported that completion operations have commenced this week on the 16-07-62-5W6M (the 16-07 Well). The planned completion for the 16-07 Well will include a ten stage slick water fracture stimulation in the approximate 1000m horizontal leg. Questerre holds a 100% working interest in this well and ten sections of land situated approximately six miles south of its producing acreage. Questerre also reported that drilling of the horizontal leg is underway on the 14-29-63-6W6M well (the 14-29 Well). Approximately 400m remain of a planned 2000m horizontal leg targeting a total measured depth of 5900m. The Company holds a 100% interest in the 14-29 Well and seven sections of acreage adjacent to its producing joint venture acreage. The Company also updated activities on its joint venture acreage. The operator has begun the completion of three wells drilled from one pad. Each of these has a lateral leg of approximately one and a half miles. These include the 09-20-63-5W6M well (the 09-20 Well), the 02-18-63-5W6M well (the 02-18 Well) and the 08-20-63-5W6M (the 08-20 Well). The surface location is situation on the existing gathering system and the wells will be equipped and tied-in once completion and testing is finished. Drilling operations are also underway on two additional wells, the 04-19-63-5W6M well (04-19 Well), less than one mile away from the multi-well pad and the 01-14-63- 6W6M well (the 01-14 Well), about two miles away from the pad. Questerre is leveraging its expertise gained through early exposure to shale and other non-conventional reservoirs. The Company has base production and reserves in the tight oil Bakken/Torquay of southeast Saskatchewan. It is bringing on production from its lands in the heart of the high-liquids Montney shale fairway. It is a leader on social license to operate issues for its Utica shale gas discovery in the St. Lawrence Lowlands, Quebec. In conjunction with a supermajor, it is at the leading edge of commercializing a proven process to unlock the massive resource potential of oil shale. Questerre is a believer that the future success of the oil and gas industry depends on a balance of economics, environment and society. We are committed to being transparent and are respectful that the public must be part of making the important choices for our energy future. For further information, please contact: Questerre Energy Corporation Anela Dido, Investor Relations (403) 777-1185 ' (403) 777-1578 (FAX) 'Email: [email protected] Paretos Kommentarer: Fra Pareto; "Questerre Energy has announced an update on its progress in the Montney area, where the company expect results from 5 wells over the next weeks The completion operations commenced this week on the 16-07 well (100% WI) drilled in the 10 sections block located approximately 6 miles south of its non-operated producing acreage Questerre also reports that drilling of the planned 2000 metres horizontal leg of the 14-29 well (100% WI) is expected to be completed in early August. This well is located at the company's 7 section block adjacent to its non-operated producing acreage The results from these wells could in our opinion significantly derisk the Value of Questerre's operated acreage in the Montney Our risked valuation of Questerre's operated 7 and 10 sections blocks is NOK 4.9/share, with significant upside to our unrisked valuation of NOK 10/share In its non-operated acreage, the completion of 3 wells (25% WI) is ongoing while drilling of two additional wells has started. The partners now target longer horizontal legs of about 1.5 miles, which Questerre reports could materially improve well economics by increased recovery at a lower relative cost Although expected, we view it as positive that the company is significantly increasing its drilling activities to reach the 6,000 boe/day production target by mid-2015 We have a NOK 12 TP on QEC based on a risked valuation of Montney at NOK 10/share and risked Value of other assets at NOK 2/share"
  • Biotec Pharmacons sår-gel får gode anbefalinger

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Fra mange sider meldes der om gode resultater ved brug af Woulgan - Biotec Pharmacons sår-gel. Jeg gætter på at firmaets netshop har et meget stort salg i Skandinavien. Det får vi forhåbentligt snart mere at vide om. http://biotec.no/beta-glucans/woulgan-biogel-no/feedback/ http://www.hegnar.no/bors/artikkel508887.ece https://www.youtube.com/watch?v=lZjG34JPCOA Disclaimer: Jeg har selv aktier i selskabet
  • Korrektion af markederne.

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    3
    De fleste indeks har haft betydelige fald de sidste par dage. Er vi i gang med den længe ventede korrektion? Hvor langt er vi i så fald nået og hvor lang skal vi ned før tendensen vender? Jeg selv tror ikke på en stor korrektion lige nu og har suppleret i Genmab og Adidas som jeg tror har nået bunden for denne gang i hvad jeg forventer er en mindre korrektion. For Genmabs vedkommende har der været flere positive nyheder for nyligt der har sendt aktien velfortjent i den rigtige retning og jeg ser ikke grund til at den skulle falde voldsomt, selv ved en korrektion. For Adidas vedkommende er jeg sikker på at deres sponsorat af VM i fodbold samt deres nye sponsorat af Manchester United vil kunne aflæses af salget i de kommende kvartaler. Hvad tænker i derude i sommervarmen?
  • Maturity mismatch: Tikkende bombe under realkredit

19
    0 Votes
    19 Indlæg
    0 Visninger
    OccamO
    Finanstilsynets analyse af dansk realkredit er uhyggelig læsning: https://www.finanstilsynet.dk/~/media/Tal-og-fakta/2014/Markedsudvikling/Markedsudvikling_REAL_2013_final_pdf.ashx Over halvdelen af udlånsmassen er afdragsfri lån. Dvs. sikkerheden forøges ikke som i gamle dage med afdrag. Den påvirkes kun af ejendomspriserne og låntagernes øvrige økonomi - som i en krise vil gå nedad. Realkreditten har forbløffende små afskrivninger på dårlige lån. Under 0,2% af lånemassen. Der må være mange flere teknisk insolvente husejere og landmænd. Men de kan jo betale terminen, når lånet er afdragsfrit og næsten rentefrit. - Så længe det varer. 73% af lånemassen er variabelt forrentet, og 65% heraf har en løbetid på højst et år. Dvs. over 1.200 mia (milliarder, ikke millioner: 1.200.000.000.000,00 kr) F1 o.l . skal fornys hvert år. Plus en passende andel af F3, F5 m.v. Analysen beskriver refinansieringsloven, der regulerer situationen, hvor refinansieringsauktionen fejler: Så forlænges obligationernes løbetid med 1 år, og renten øges med 5%. Det er så måske 60 mia i rente fordelt på måske 1,5 mio låntagere: 40.000 kr i ekstra renter i snit. Det kan de fleste godt overleve. Men det giver et ordentligt dyk i forbruget. Det grundlæggende problem er maturity mismatch: Fast ejendom finansieres med 20-30 årig realkredit, der overvejende finansieres med 1 årige lån. Som med kort varsel kan blive væk. Det vil give en systemisk krise, hvor staten må gribe ind. Men det vil også opstå en mangel på kontanter, som vil give et voldsomt fald på aktiemarkedet. Her er sprængstoffet til finanskrise 2.0.
  • Vestas - fugl eller fisk...?

21
    0 Votes
    21 Indlæg
    0 Visninger
    doodhaD
    Jeg synes, der er nogle ting ved Vestas lige nu som gør den TA-mæssigt meget spændende - og om det bliver fugl eller fisk kan meget vel blive afgjort i løbet af den kommende uges tid. Igennem et år har Vestas ligget i en nydelig trend-kanal. Det viser vedlagte chart 1. Den er imidlertid MEGET stejl - stiger 0,44% pr. dag. For at illustrere hvor stejlt det er: Det svarer til at toppen af trend-kanalen er i kurs 550 til nytår - og bunden af trend-kanalen er i kurs 420. Det er derfor oplagt, at vi før eller siden skal have en trend-kanal med en noget mindre stigning, hvis det skal være holdbart bare på mellemlang sigt. I denne uge fik vi så et brud ned gennem bunden af trend-kanalen. Og spørgsmålet er, om vi er ved at etablere en trend-kanal med en lidt lavere stigning. Hvis man forbinder toppen fra starten af januar med toppen i starten af juni har vi måske en ny top-linje i en ny trend-kanal. Hvis vi parallel-forskyder den ned så den rører dagens laveste, har vi måske bunden i en sådan ny trend-kanal. Se vedlagte chart 2. Vi ser at den nye mulige bund-linje samtidig flugter bunden i december - hvilket understøtter muligheden for at vi faktisk har etableret en ny trend-kanal. Det ses hvad jeg mener på chart 2. Denne mulige nye trend-kanal har en stigning på 0,38% pr. dag - det er stadig meget højt, men dog lidt mindre end den hidtidige. Og dermed kan den være lidt mere holdbar end den hidtidige - i alt fald i nogle måneder. Såfremt faldet i denne uge i virkeligheden "blot" har etableret en lidt mere holdbar ny trend-kanal, er det positivt. Det er det bullish scenarie. SKULDER-HOVED-SKULDER-formation Chart 3 viser, at vi har en mulig SHS formation. Forleden brød vi ned gennem halslinjen omkring kurs 265. Target for en sådan formation findes ved at tage afstanden fra toppen af hovedet til halslinjen - og trække denne afstand fra halslinjen. I det aktuelle tilfælde er target således kurs 230. Ofte sker der det, at den vender om på halvvejen ned mod target og kommer op og tester halslinjen nedefra. Hvis halslinjen holder, kan SHS-formationen udspille sig - hvormed vi kan ryge ned på target. Omvendt hvis vi bryder igennem halslinjen, er SHS-formationen annulleret. Det er i alt fald én ting, jeg er sikker på: I den kommende uges tid vil vi komme til at se en test af denne halslinje omkring kurs 265. Såfremt halslinjen IKKE holder - og vi ryger op gennem den - tror jeg, at det er scenariet med en ny trend-kanal, vi har. Såfremt halslinjen holder, kan SHS formationen udspille sig - og vi kan evt. ryge ned på target på kurs 230 eller under. Fugl eller fisk - tyr eller bjørn. Hold øje med modstanden i kurs 265 - om den brydes eller ej. 69481_Vestas_trend_kanal_og_SHS.pdf
  • Udviklingen i Skako i dag

9
    0 Votes
    9 Indlæg
    0 Visninger
    P
    Det er altid rart, når man har dagens største vinderaktie i sin portefølge. Da jeg har lidt Skako, gik min portefølge i plus på en dag, hvor de danske aktier ellers faldt. Når jeg ser en sådan prisændring i en Aktie jeg følger, plejer jeg at se lidt nærmere på det, og forsøge at forstå hvad der sker. Jeg har ikke set nogen nyheder, som kunne forklare denne prisstigning. For en illikvidt papir som Skako er lidt større prisændringer ikke usædvanlige. De fleste gange jeg har set det, er det en investor der laver en større handel til markedsprisen, uden at tænke på hvor meget det kan påvirke prisen og hvor meget det koster ham. Når det sker, falder prisen som regel hurtigt tilbage. Af samme grund har jeg tit en limit-ordre i markedet på salg af illikvide aktier jeg holder, hvis sælger-siden i ordrebogen ser lidt tynd ud. Risikoen ved at gøre dette er naturligvis, at man risikerer at en positiv nyhed medfører man sælger på et dumt tidspunkt, og derfor plejer jeg kun at gøre det, hvis der ikke ventes nogen nyheder. Omvendt er det ikke dumt at sælge et papir man ellers tror på, hvis man kort efter kan købe det igen til en billigere pris. I dag havde jeg en limit-ordre ude på Skako til 33,80/aktie, som dog ikke blev mødt. Et nærmere kik på de gennemførte handler i Skako i dag viser, at køberen stort set alene er Saxo Privatbank, så der er nok en enkelt aggressiv køber bag. Prisstigningen er ikke kommet på grund af en enkelt stor ordre, og det ser ud til, at køberen i løbet af dagen har forsøgt at opnå den bedste pris. Når nogen pludselig begynder at købe stort ind i en Aktie uden der er nogen nyheder kan jeg ikke lade være med at spekulere på, om vedkommende ved noget vi andre ikke ved. Den sidste handel, i lukke auktionen, er lidt usædvanlig: Her køber Saxo Privatbank til 30,60, hvor den sidst handlede pris var 29,30. Måske er køberen færdig med at købe, og vil have en høj pris som udgangspunkt for en nyhed han ved der vil komme i morgen. Eller måske er køberen bare meget sulten efter at få flere aktier i Skako. Jeg vil ikke selv handle Skako på baggrund af, hvad der er sket i dag, ligesom jeg ikke vil anbefale andre at handle aktien. Men jeg ved, at jeg i morgen og nok de næste par dage ikke vil have en limit-ordre på salg af mine Skako i markedet. Men er det mig, som er for paranoid? Er det en god ide at have en limit-ordre i markedet på salg af et illikvidt papir, selvom man tror det er godt at holde det, eller er det helt tosset? Som jeg tidligere har nævnt her i forummet, er jeg nybegynder, hvad angår børsnoterede aktier. Så jeg forsøger at suge al den hjælp og information jeg kan få til mig, i et forsøg på at forstå og få føling med dette marked. Og dette forum er et af de bedste steder jeg har fundet til at lære mere.
  • Er der ikke realtidskurser i ProInvestor?

14
    0 Votes
    14 Indlæg
    0 Visninger
    R
    Jeg har nu i mere end et halvt år ikke haft realtidskurser her, men har betalt for det. Er det bare mig eller er der andre med samme problem? I dag er den sidste opdatering af kurser fra 20/6-14..
  • Det amerikanske aktiemarked er grotesk uretfærdig

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Bogen "Flashboy" om højfrekvenshandel bliver gysende sommerlæsning for mange som handler amerikanske aktier: "Hovedbudskapet i boken er at det amerikanske aksjemarkedet er rigget og grotesk urettferdig, at det gir systematiske fordeler til noen deltagere på bekostning av andre i så stor grad at enkelte aktører kan handle hver dag i tusen dager uten noen gang å tape penger. Når du kommer med slike anklager mot verdens største marked, i en kultur som er så besatt av penger, så må du kanskje anta at det kommer reaksjoner, sier Lewis til avisen". http://www.proinvestor.com/investornyt/137807/aksjemarkedet-er-rigget-og-ekstremt-urettferdig
  • Den Argentinske gældskrise i Millionærklubben

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Økonom og ekspert i Sydamerika, Niels Westy Munch-Holbek, er i dagens program. Han fortæller om gældkrisen i Argentina, men gør os samtidigt også en del klogere på de andre sydamerikanske landes økonomiske og politiske forhold. http://arkiv.radio24syv.dk/video/10076953/millionaerklubben-21-07-2014
  • Chart og TA'nker - 2014.07.18

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    IFTA.dkI
    LUN - DNORD https://www.youtube.com/watch?v=tcRiEmqUHfY&feature=youtu.be Gode sommer-hilsner http://ifta.dk/medlem.html
  • Investech - Ti bedste aktier i Norden

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Fredag 18. juli er det åtte nye aksjer i Norden Topp 10. Dermed består listen av seks svenske, en norsk, en dansk og to finske aksjer. Aksjene er rangert ut i fra tekniske analyser på mellomlang sikt. Dette gjøres av Investtechs matematiske algoritmer, som blant annet identifiserer aksjens trender, støtte og motstand, formasjoner og volumutvikling. Kun aksjer med en omsetning på over en million Euro i snitt per dag siste måneden er med". http://www.hegnar.no/analyser/aksjetips/artikkel511085.ece
  • Pas på fartblindhed - Også når du investerer

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Som på de tyske motorveje på vej til ferie sydpå, kan man blive ramt af fartblindhed og glemme risikoen ved at køre med for høj hastighed i jagten på afkast. Særlig nu efter en længere periode i lavrentemiljø, er mange investorer blevet ramt af fartblindhed. Dette indlæg indeholder ikke spådomme om, at vi er i en såkaldt aktieboble, der kan briste pludseligt og efterlade aktiemarkederne med kursfald. Verden er i dag så fyldt med breaking news, at vi kun i meget brede vendinger kan have en mening om fremtiden. "Aktiekurserne skal stige med 10,4 % inden nytår" - hvor får de dog denne viden fra? "Jo fordi vores avancerede vurderinger fortæller os..." - jo mere avancerede vurderinger, desto flere parametre skal man prognosticere. Og hvad hjælper det så? Efter vores mening - intet! Det kan endda give falsk tryghed. Hvis man bare kan bevare en fornemmelse af retningen på aktiekurserne, så er man særdeles godt stillet. Investeringsstrategien er afgørende Som investor er det vigtigt, at man får opstillet en investeringsstrategi, og får taget stilling til bl.a. risikoen i ens portefølje. Man bør stille sig selv det simple spørgsmål: Hvad sker der med mig og min familie, hvis...? Dvs. være bevidst om konsekvenserne, hvis værdien af porteføljen falder væsentligt. Det kunne jo også være huspriserne. Man skal se på hele formuen under et. Min erfaring fra mange år med værdipapirer er, at man bør se meget på kvaliteten af de aktier, som man investerer i. Fartblindhed i jagten på afkast Men som på de tyske motorveje på vej til ferie sydpå, kan man blive ramt af fartblindhed og glemme risikoen ved at køre med for høj hastighed i jagten på afkast. Særlig nu efter en længere periode i lavrentemiljø, hvor:  de solide globale large-cap selskaber (både de danske og udenlandske) har leveret flotte regnskaber  det efterhånden er lang tid siden vi havde finanskrisen  mange har fået opbygget deres likvide formuer på ny  der er meget overskydende og næsten gratis likviditet i markedet, pga. flere års politiske støtteordninger, og  den geopolitiske risiko er blevet glemt igen. Hukommelsen er kort! Og omvendt proportionelt med mod! Meget tyder også på, både i Danmark og i udlandet, at investorerne har mindsket deres risikoaversion. Store midler er f.eks. blevet investeret i:  nye børsnoterede selskaber med negativ indtjening  selskaber der har været i krise  mindre virksomheder, baseret på en forventning om disse selskaber kan øge deres indtjening og dermed sikre aktionærerne en hurtigt stor kursgevinst. Når interessen øges for disse selskabers aktier, vil det alt andet lige give store kursstigninger her og nu. Det er nærmest en selvopfyldende profeti. Men det vil også kunne give kursfald, når investorerne igen vil ud af deres positioner, hvis selskaberne f.eks. ikke kan levere de ønskede resultater. Vi håber derfor, at flere af disse selskaber kan leve op til vækstforventningerne, således investorerne kan få betaling for den øgede risiko, som de p.t. har taget. Din risiko, dine konsekvenser Vores budskab er ikke, at du som investorer ikke skal tage risiko med dine langsigtede investeringer. Du skal blot være klar over, hvilken risiko du tager og kende konsekvensen heraf - hvis og såfremt. Men desværre er risiko svært at gøre målbar, og nogle risikomålinger kan endda give en falsk tryghed. Tigran Dinons StockRate http://stockrate.dk
  • Agricultural Index

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    N
    Agricultural index har tidligere været en ledende indicator for de industrielle råvarer og SP-500. Så hvis det holder stik denne gang, vil den seneste fald i afgrøde-indexet indikere at vi står foran en større korrektion i CRB og evt. SP-500. http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=$GKX&p=W&yr=7&mn=0&dy=0&id=p38234615574&a=248806244&r=1405578134083&cmd=print http://korturl.dk/825 War Cycle (krigs cyclus): http://www.moneyandmarkets.com/media/mam/2014/3022/chart1l.jpg
  • Intel går frem

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    OccamO
    Nøgletal. Først omsætning (i mia USD) og så EPS (i cent): 2011q1 12,8 59 2011q2 13,0 54 2011q3 14,2 65 2011q4 13,9 64 2012q1 12,9 53 2012q2 13,5 54 2012q3 13,5 58 2012q4 13,5 48 2013q1 12,6 40 2013q2 12,8 39 2013q3 13,5 58 2013q4 13,8 51 2014q1 12,8 38 2014q2 13,8 55 Pæn fremgang, både QoQ og YoY. Plus pænt outlook. Plus øget buyback. Eftermarkedet reagerede positivt.
  • Peter Schiff i Millionærklubben i dag

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Millionærklubben har talt med den amerikanske investor, Peter Schiff, der i sin tid forudså finanskrisen - venter der et nyt crash på aktiemarkedet...? http://arkiv.radio24syv.dk/video/10056939/millionaerklubben-15-07-2014
  • Dr. Doom - Marc Faber i Millionærklubben

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Marc Faber, schweizisk investeringsguru og forfatter til "The Gloom, Boom and Doom Newsletter", giver sit bud på sommerens aktiemarked og amerikansk realøkonomi. John Stighøj, Aktieinfo, søsætter en sommerportefølje, og i studiet Christoffer Wold, Sqwii-trader, og Pernille Enggaard". http://arkiv.radio24syv.dk/video/10052592/millionaerklubben-14-07-2014 http://www.gloomboomdoom.com
  • Össur hf

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    mortenjeppesenM
    Hvad tænker i om Össur som langsigtet investering? Tilbage i starten af maj skrev Lars Persson en analyse af aktien hvor han gav aktien en hold-anbefaling, men hvis aktien bryder igennem 12,8 så ændres det til en købsanbefaling. Som vi kan se er kursen brudt igennem 12,8, i og med at kursen i skrivende stund er 14,60. Hvad er jeres holdning til Össur på nuværende tidspunkt, også med tanke på at de kommer med Q2 regnskab om 14 dage? Vil det være en god langsigtet investering, og i så fald, skal man købe inden Q2 regnskabet om 14 dage eller vente til efter?
  • Berlin IV B A/S

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    mortenjeppesenM
    Nogen der er inde og/eller som kan fortælle lidt omkring den? De investerer og optimerer jo ejendomme i Berlin som efter en kortere eller længere periode sælges, når der kan realiseres en tilfredsstillende fortjeneste. Aktien er steget med 95,6 % i det seneste år, og kunne godt tænke mig at høre hvad i synes om aktien? Er det en god langsigtet investering?