Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Er GoPro et opkøbsemne op til regnskab den 28?

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Michael_KrasnikM
    Har i dag gennemhøvlet en masse artikler og analyser af GPRO og denne artikel anbefaler jeg alle at læse. Den vil give jer en forståelse af branded og hvilke muligheder der ligger fremadrettet for Gopro samt deres nærmeste konkurrenter. http://seekingalpha.com/article/3048876-how-success-factors-of-businesses-change-from-polaroid-to-gopro Jeg fortsætter med grave oplysninger frem der kan bekræfte om jeg skal supplere i Gopro eller vente til efter regnskab. OK, vi ved nu at GoPro er det suverænt stærkeste brand inden for actionkameraer, og intet tyder foreløbigt på at andre mærker kan tage denne trone fra dem. Hvis vi nu kigger lidt på de tekniske aspekter af kursudviklingen. Jeg hæfter mig ved at short interessen forsat er stigende, og i skrivende stund omkring 18 mill. shortede aktier. Det er forsat en ret stor del af udestående aktier, så der må forsat være mange som ikke har tiltro til at Gopro kan levere varen. Daglig volumen i aktien er afvigende og det kan betyde at IPO aktierne er ved at være solgt ud, men det kan også tænkes at der forsat er mange som ikke er blevet solgt, da volumen er aftagende. Jeg tror mest på det sidste, da shorterne forsat er aktive og venter på at næste sell-out af IPO aktier træder ind. Jeg er forsat sikker på at GPRO er en fantastisk investering, men voilateten er forsvundet i aktien, så jeg tror egentligt det vil blive meget voilatilt efter regnskabet den 28 enten den ene eller den anden vej, eller som sidst, at aktien stryger til vejrs for at falde stort tilbage igen. Jeg er ikke tryg ved aktien på nuværende desværre, men vil måske købe en smule på regnskab...det kommer an på hvordan den reagerer op til regnskab. Jeg har forsat GPRO i min pension, samt en mindre portion på min Degiro konto, så jeg er ikke ude af den, blot er jeg ikke sikker på at tiden er rigtig endnu.....tror vi skal se op til regnskab hvordan den arter sig, men min umiddelbare holdning er at timingen ikke er god nok endnu desværre. Jeg følger nyhedsstrømmen de kommende dage, og min endelig beslutning er ikke taget endnu, men skal bruge nogen flere dage på at følge den. [image: 72189_Clipboard02.jpg]
  • En update på Royal Unibrew

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Så står ugens (sidste uges) video og tygger for at blive klar på Youtube. I mellemtiden vil jeg lige lave en hurtig update på min anbefaling på Børsen Play forleden, hvor jeg sagde, at jeg kiggede på Royal Unibrew. Som I kan se på grafikken, så går MFI (Money Flow) i køb d. 10/4. Men min Weekwave var lidt for høj, så jeg afventede et fall-back. Det kom så den efterfølgende uge, og d. 17/4 gik jeg ind i kurs 1238. Siden er kursen fortsat op med ca. 4%. Normalt går jeg i disse hurtige investeringer efter 5-8% i target (+ mit ATR stop-loss i worst case tilfælde), så vi begynder at nærme os at tage profitten. Jeg håber nogle af jer nåede med på dette hurtige lille setup. Ps. pt. er jeg inde i lignende setups i Nordea og SAS. [image: 72215_Royalunibrew.png]
  • Store besparelser kan lure i Alfa Laval

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    V
    Til de mere fundamentalt interesserede var der godt omsætningsnyt i pumpeproducenten Alfa Lavals regnskab i dag, men grundet rød handelsdag og udbyttefrasalg er den faldet lidt. Jeg har fundet denne interessante artikel om et pilotprojekt i Alfa Laval ang. omkostningsoptimering: http://e-pressen.dk/industri-i-danmark-rummer-uudnyttet-vaekst/ Det er tankevækkende hvis andre af deres fabrikker kan spare så meget som 30 % på emballagen! Det vil skæppe på kistebunden for aktionærerne i hvert fald, og måske kan de nemmere få råd til rent faktisk at beholde fabrikker og medarbejdere i Skandinavien. Flere millioner per fabrik per år kan blive realiteten, hvis de går videre med ideen og indfører talnørdregime nogle flere steder fra centralt hold. Jeg har ikke regnet på den samlede kursværdi gemt i sådanne tal, men interessant tegner det.
  • Vedvarende energityper

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    A
    En gennemgang af Sol, vind, hydro og A-kraft. Jeg nørder lidt, så spørg endelig hvis noget virker uforståeligt. //Anders Kongsbak 72180_Gennemgang_af_vedvarende_energi_typer_og_fremtidsprospektor.pdf
  • Vulkanudbrud giver højere laksepriser

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Flere lakseselskaber stiger i dag på den norske børs. Vulkanbruddet i Chile forårsager massedød for de små fisk i de chilenske opdrætsfarme. Det betyder en strammere udbudside i fremtiden og dermed højere salgspriser. De norske selskaber som ejer farme i Chile må tage et tab på den konto. Flertallet af de norske selskaber og Bakkafrost på Færøerne må dog forventes at profitere på situationen. http://www.ilaks.no/kan-gi-manko-pa-smolt-i-chile/
  • Investorerne tror på Forward Pharma A/S

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Jeg har efterhånden fået den erfaring, at man som investor skal holde sig fra biotekselskaber som er involveret i patentslagsmål. Især hvis de kun har et produkt i pipelinen. I dag har jeg dog gjort en undtagelse og købt en mindre portion aktier i det danske selskab Forward Pharma A/S som er noteret på Nasdaq. Jeg har haft aktien på en af mine "boblelister" siden noteringen i efteråret, men havde glemt at tjekke op på den løbende, selvom jeg i medierne af og til skimmede flere artikler om virksomheden. Min afdæmpede interesse var hovedsagligt afledt af, at selskabet er involveret i patentsag på sit eneste produkt mod giganten Biogen, som allerede har et tilsvarende meget succesfuldt produkt på markedet. I dag blev jeg mindet om aktien igen, da en journalist på Børsen spurgte mig om den. Da jeg læste op på casen så jeg, at den meget forsigtige og konservative kapitalfond Baupost havde købt en større portion af selskabets aktier uagtet den verserende patentsag. Kapitalfonden mener ligesom de andre store aktionærer og flere analytikere, at Forward Pharma A/S har en meget stærk sag. Efter læsning af bla. nedenstående link traf jeg så min beslutning om at købe aktien. Tak til den anonyme skribent "Winder" for dette. http://www.valuewalk.com/2014/11/baupost-forward-pharma/ Link til selskabets hjemmeside: http://www.forward-pharma.com/index.html Generel artikel om patentsagen: http://medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article6928672.ece Sidste nyt fra patentsagen: http://globenewswire.com/news-release/2015/04/14/724357/10128835/en/U-S-Patent-Office-Declares-an-Interference-Between-Forward-Pharma-and-Biogen-Regarding-the-Treatment-of-Multiple-Sclerosis-With-480-mg-Daily-Dose-of-DMF-the-Active-Ingredient-in-Te.html
  • Inspiration til den korte portefølje

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    H
    I aften har jeg siddet og gået igennem et par hundrede nordiske Large- og Midcap aktier, som er indeholdt i mit normale nordiske univers. Disse er gået igennem ud fra 3 helt simple TA-faktorer (Trend, Volume og kort cyklus). Her under finder I de kandidater, der slap gennem første TA-nåleøje. Husk dog på, at dette ikke er konkrete købssignaler, men blot er ment som inspiration, som du så selv kan arbejde videre med. Jeg har god erfaring med denne metode, hvor jeg går efter 5-10% i løbet af 1-3 uger. Dog har jeg mit 2xATR stop-loss på, som roligt følger med. Og viser aktien stor styrke, så lader jeg blot mit SL følge og ser, hvad aktien kan klare af optur. Aktierne er: Danmark: Coloplast DFDS Norge: Atea Bakkafrost Frontline Kongsberg Automotive Sverige: SE Banken Atlas Copco B Avanza Bank Håber det kan være lidt inspiration til jeres graf-kværneri her en halv sen onsdag aften. Jeg vil gå videre og tygge mig igennem 3-400 US-aktier med "håndkraft" Hans-Henrik https://www.facebook.com/pages/Markettimerdk/165400380191772
  • Guld analyse

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Guld befinder sig lige nu i en zone, hvor købere og sælgere kæmper om hvem der fremtidigt skal dominere prisen. Der er stor uenighed og det er typisk disse zoner jeg kigger efter når jeg skal finde mine set-ups. Før eller siden vil der atter komme retning og beslutsomhed i markedet og herfra gælder det "bare" om at være på den rigtige side af momentum. Som altid har jeg 2 scenarier i min kikkert; Et potentielt long entry, og et potentielt short entry. Dog ser det umiddelbart mest bearish ud og vi er tæt på et short entry. Det ene vedhæftede billede viser at vi pt. befinder os i en wedge der er på randen til at blive brudt nedad. Billedet viser også to cirkler, som markerer områder med større beslutsomhed og retning i markedet; Altså områder med mindre modstand. Sådanne zoner kalder jeg for "luftlommer". På nummer 2 vedhæftede billede, ser vi at prisen tidligere testede 50% fibonacci retracement til punkt og prikke. Dette fortæller os naturligvis, at der her er modstand at finde og at det er et relevant område, at holde øje med. Sidste billede er det samme som nummer 2, bare med en fibonacci extension tilføjet. Her er det tydeligt at se den flotte fibonacci sammenhæng, som viser sig i prisbilledet. 61,80% retracement og 27% extension viser stor korrelation og det samme gør 78,60% retracement og 61,80% extension. Hvad kan vi så bruge det til, under du dig måske over? Jo, for det første bidrager det til forståelsen af hvordan intet i markedet er tilfældigt. For det andet er disse "korrelationsområder" oplagte steder at kigge efter targets. Opsummeret - Kan vi bryde wedgen, ramme 1182 og dermed komme fri af den tunge zone vil jeg anbefale en short trade med følgende targets: 1160 og 1143. Stop: 1189 Kan vi ramme 1222 (hvilket vi er langt fra) vil jeg anbefale en long trade med følgende targets: 1238 og 1262. Stop: 1210 BEMÆRK: Da guld er et meget volatilt marked og man som følge heraf godt kan blive stoppet ud, er re-entries anbefalet. Mathias [image: 72190_Skaermbillede_2015_04_22_kl._18.38.51.png] [image: 72190_Skaermbillede_2015_04_22_kl._18.34.52.png] [image: 72190_Skaermbillede_2015_04_22_kl._18.43.01.png]
  • Guld - TA

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Er det tid til at hoppe på Guldvognen? Det er meget lang tid siden jeg sidst har taget en position i Guld, men det sidste stykke tids nedtur er begyndt at gøre mig lidt huk på en ny Guld handel. Jeg har lidt en forkærlighed for guld, da det var der jeg startede min "trader-karriere". Den første handel jeg nogensinde tog var på Guld, og det var også første gang jeg prøvede at tjene penge på daytrading. Denne gang er det dog ikke en daytrade handel jeg ser efter, men derimod en længerevarende swingtrade. Efter at guld i 2011 toppede i 1900, så er det bare gået nedad derfra. Guld er nu begyndt at konsolidere lidt, skabe en nedadgående trekantformation. Trenden er stadig nedadgående, så et køb er higher risk, men som det ser ud lige nu, så er der nogle enkelte tekniske faktorer der spiller til en lang position. Guld har et modstandsniveau i 1208.5, som tidligere har fungeret som support. Tilbage i Q3 brød Guld igennem supportniveauet og fandt derefter støtte i 1143.5. Derfra fik køberne igen skubbet prisen op over 1208.5. Derfra ramte vi så en nedadgående trendlinje, som fik køberne til at tage profit og sælgerne til at sælge på et modstandsniveau. Vi fik endnu en gang prisen skubbet under support, og derfra har vi nu holdt os under. Lige nu er der så kamp om hvem der skal tage teten her fra. Kan vi lukke over 1208.5, så skal vi muligvis op og teste vores nedadgående trendkanal endnu en gang. Kan vi ikke lukke over, så kan det godt ligne en Skulder hoved skulder formation som vi har gang i. Og dette vil så skubbe prisen ned i 1143 igen. 1208.5 er et rigtig vigtigt område, da vi kan se det på flere forskellige tidsrammer. (dags-chartet og time-chartet) dvs. der er det vi kalder en "cluster". Tradere på de to forskellige tidsrammer har øje på dette område, og derfor er der altså meget mere deltagelse end hvis vi kun kunne se modstandsområdet på én tidsramme. Jeg ser derfor efter en mulig lang position i Guld mandag, samt en short i Olie, som tidligere beskrevet. Anders www.egsvang-trading.dk www.facebook.com/egsvang.trading [image: 72174_Skaermbillede_2015_04_19_kl._15.10.12.png] [image: 72174_Skaermbillede_2015_04_19_kl._15.10.31.png]
  • Indikatorskolen - Vigtigheden af volume

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Så kom det nye afsnit af "Indikatorskolen" online. Denne gang med en gennemgang af forskellige måder at bruge volume på. God investeringslyst Hans-Henrik https://www.facebook.com/pages/Markettimerdk/165400380191772 https://www.youtube.com/watch?v=tve_JihidwE
  • "En regulær trussel for kul-, olie- og gasindustrien".

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Også på de finansielle markeder er bevægelsen begyndt at sætte spor. Sidste år indgik finansvirksomheden FTSE, der leverer analyser og aktieindekser til investorer, et samarbejde med Blackrock - verdens største investeringsforvalter. De skal nu udarbejde indekser over aktier, der lader investorer undgå kul, olie og gas uden af den grund at mindske deres udbytte". http://www.information.dk/530009
  • Nasdaq indeks analyse.

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    I de sidste 2 måneder har Nasdaq indekset været i en range bound markedstilstand uden nogle langvarige trendtendenser. Det eneste vi kan se er en svagt nedadgående stor channel, der med sin størrelse åbner op for nogle store moves fra top til bund og omvendt. Vi befinder os pt. i toppen af denne channel, hvor der så småt dannes en "wedge". Prisen har fundet modstand dels pga. historiske tendenser, men også på baggrund af 78,60% fibonacci retracement (tegnet fra 2. test af toppen ned til 2. test af bunden i channelen). Det er ekstremt vigtigt at forholde sig objektivt til prisen og dermed ikke have nogen forudindtaget holdning til, hvor prisen skal hen. Derfor vil jeg, som altid, komme med potentielle entries til både short og long. Et brud af wedgen til enten den ene eller anden side vil blive anset som et signal på, at man skal gøre sig klar til entry. Opsummeret - det handler om at komme fri af den stagnerende zone, så vi kan komme på den rigtige side af et potentielt move. Kan vi ramme 4460 vil jeg anbefale en long trade med følgende targets: 4491 og 4533. Stop: 4445. Kan vi ramme 4422 vil jeg anbefale en short trade med følgende targets: 4405, 4374 og 4355. Stop: 4433 Mathias [image: 72186_Skaermbillede_2015_04_21_kl._20.53.00.png] [image: 72186_Skaermbillede_2015_04_21_kl._20.57.04.png] [image: 72186_Skaermbillede_2015_04_21_kl._21.03.04.png]
  • Olie analyse.

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Hej tradere. Dette er mit første indlæg her på siden, og markerer starten på en række tekniske analyser, jeg løbende vil lægge op. Analyserne kommer til at omhandle de store indekser samt olie og guld. Særligt dette indlæg kommer til at være en vurdering af, hvor olien skal hen på swing-trading basis. Kort sagt ser olien efter min vurdering meget bullish ud. Efter det store sell-off som begyndte i starten af Oktober, er køberne for alvor ved at tage fat igen. Prisen bundede i 45.50 og vi er så småt på vej op. Som det ser ud lige nu, stagnerer prisen som følge af et ca. 14 dollar move opad. Det er ikke tilfældigt at prisen stagnerer netop her, da det er et tungt område med stor "commitment". Historisk set har vi toppet 3 gange i denne zone i løbet af februar - hvilket skaber et stærkt og solidt tag af sælgere. Altså en barriere køberne er nødt til at bryde igennem, hvis de skal gøre sig håb om at presse prisen endnu længere op. Derudover er der også stærk fibonacci sammenhæng i den måde prisen har bevæget sig på. Tager man sit "fibonacci-extensions" værktøj og tegner på første bull move siden bunden, kan man se at 4 vigtige fibonacci %-tal (27, 38.20, 50 og 61.80) markerer den stagnerende fase vi på nuværende tidspunkt befinder os i. Selvom det ser meget bullish ud er man som trader altid nødt til at tage højde for hvad prisen fortæller os. Derfor er det vigtigt ikke at blive knyttet for meget til en bestemt idé men at være åben overfor både at gå long eller short. Opsummeret - kan vi komme fri af den tunge zone (mellem ca 56.50 og 59), er der stort potentiale. Kan vi bryde over det runde nummer 59, vil jeg anbefale en long trade med følgende mulige targets: 60.50, 62 og 65.50. Kan vi bryde under det runde nummer 56 (hvilket vi er tæt på) vil jeg anbefale en short trade med følgende mulige targets: 53.70, 52.20 og 48.40. Mathias [image: 72185_11127790_934694343227741_5084168288752216998_o.jpg]
  • Opdatering 2015

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    R
    Renteswaps og pengepolitik Det er bekymrende, at stort set alle "vigtige / store" centralbanker fører en nulrentepolitik og en aggressive pengepolitik (seddelpresser). Det er underligt, at alle løber samme vej - lemmingen effekten. Det er ligesom renteswaps, ingen kunne se ulemperne ved produktet og ingen kunne se rentefaldet. Det samme gælder pengepolitikken, ulemperne vil klart fremtone en dag. Konjunktur De amerikanske ledende indikatorer ligger fortsat i topzonen og er stigende (senest 0,2%). For at fremprovokerer en recession kræves der, at leading drejer rundt og falder under ligevægt. Det kan dog sagtens være en periode på flere år, før der fås et forecast på recession. Hertil kommer, at Europa først er startet med kopimaskinen og derved vil bedste GÆT være en recession mellem 2017-2019. Indtil da, fortsætter den svage vækst og aktierne kan ligeledes formentligt holde den opadgående trend. Men næste recession bliver spændende, idet værktøjskassen er tom dvs. renteinstrumentet og seddelpresser er opbrugt. Centralbankerne vil skuffe markedet, men forhåbentligt mister vi ikke tilliden til dem. Jeg er yderst bekymret omkring gældsudviklingen i mange lande. Eurosammenbrud Grækenland er statsbankerot, der mangler bare en politiske accept heraf. Det er formentligt ingen problemer med at smide landet ud af Euroen, idet alle har hensat tabet. Men det løser ikke de mere langsigtede strukturelle gældsproblemer, hvor Italien og Frankrig er to vitale dele i Euro samarbejdet. Det kan aldrig udelukkes et totalt kollaps og det vil den næste recession afgøre. Renten Trenden er ned, det overrasler vel ingen?....må dog selv indrømme hvor ekstrem situationen er. Rigtig mange lande har sat rekord i de lave renter, når vi ser 200-300 år tilbage i historien. Alene det giver sved på panden, idet renten jo fortæller os, at der er noget ravruskende galt. Mere vedvarende rentestigninger kan ikke forekomme, før næste recession i USA og Europa er passeret og derfor er omlægning til fast rente endnu ikke aktuelt, før et sted mellem 2018-2022 (GÆT). Omlægning til fast rente skal først ske, når Fed og ECB hæver deres styringsrente i kombination med god økonomi/vækst. Men selv efter næste recession kan vi diskuterer omlægning til fast rente, da den europæiske befolkningsudvikling skal samme vej som Japan (deflation), bare 15-20 år forskudt. Den diskussion tager vi senere. Jeg forventer dog en korrektion op i de lange renter inden næste recession indtræffer. Det vil være helt naturligt. Det vil formenligt også være nødvendigt i forhold til aktiestigningerne. Typisk forud for en aktienedtur korrigerer de lange renter opad. Ejendomspriser Ejendomspriserne vil fortsætte opad indtil næste lavkonjunktur. Seddelpresseren skubber / hjælper i denne retning. Ligeledes hjælper den meget lave rente og her tror jeg mange undervurderer effekten af den "ekstreme" lave rente, altså hvor højt og hvor længe stigningerne kan fortsætte. Det kan selvfølgelig opstå nye boble, som igen brister når næste recession indtræffer. Jordprisen Det er sket en stabilisering på jordprisen, endda måske svagt stigende. I forhold til den nuværende kornpris og rente er jordprisen faktisk en del undervurderet, hvis vi kan kalde det sådan. Selvom landmænd er økonomisk presset med en del nødlidende ejendomme og ingen langsigtede løsninger på den store generationsskifte, tror jeg dog, at jordprisen vil stige de kommende år. Aktiemarkedet Trenden er op. En del kan se en aktieboble og så har vi endnu ingen, dvs. overraskelsesmomentet mangler. Jeg bruger en del Shillers P/E værdi, hvor man i øjeblikket betaler ca. 27 dollar for én dollars indtjening i SP500 i USA. Det er historisk dyrt kun overgået af få tilfælde. Men er det rigtigt?...Det som måske "snyder" er den ekstremme lave rente, for når renten bruges til cashflow modeller, fås jo næsten en uendelig markedspris på virksomhederne. Derfor kan aktierne måske stige langt mere endnu end vi kan forestille os og de ledende indikatorer (se overstående) har ikke endnu givet det mindste signal på vending. God dag derude! Rødekro
  • Hexatronic, billig vækstcase med stort potentiale

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Jeg har på det seneste brugt tid på, at sætte mig ind i Hexatronic, og jeg mener, at det er en god investering - Nu skal i høre hvorfor. Virksomheden og dets mulighede: Hexatronic beskæftiger sig med fiberkommunikation, rettere sagt fiberoptiske kabler. Det er datakabler, som kan overfører enorme mængde data hurtigt. Vi har set udrulningen af fibernet mange steder i Danmark, som er den mest stabile og hurtige forbindelse, man kan få på nuværende tidspunkt. Hexatronic producere alle komponenter som behøves til færdige løsninger. Deres kunder er teleselskaber og netejere. Fiberoptiske kabler og dertil hørende udstyr bruges ligeledes i forbindelse med mobilnetværk Lte (4G) Det øgede behov for bedre internetforbindelse er stærkt stigende, da vi overfører større og større mængder data. I takt med udbredelsen af UHD-tv (4xHD) vil der blive stillet støre krav til internetforbindelse, da vi inden længe vil have mulighed for at streame i UHD kvalitet på Netflix, HBO osv. Dette understøtter et marked, som allerede vækster pænt. Hexatronic har foretaget 2 aktieemissioner inden for et års tid. Dette skyldes opkøb af en fabrik fra Ericsson samt en virksomhed ved navn TD-fiberoptik. Udover vækst fra opkøb vækster deres forretninger også organisk. Regnskab: I regnskabsåret 2012-2013 nåede de en omsætning på 71,1 mio. sek. og et EBIT resultat på 2,9 mio. sek. På daværende tidspunkt var der kun 12,3 mio. aktier. I 2013-2014 landede de en omsætning på 497,3 mio. sek. og et EBIT (Resultat før renter og skat) på 55 mio. kr. på daværende tidspunkt var der ca. 23,1 mio. aktier. Det er stadig en pæn vækst, selvom der er rejst kapital vha. aktieemissioner. Hexatronic har dog haft en del modvind på det seneste. det skyldes delvist halvkedlige kvartalsregnskaber samt kritik for opkøbet af en kabelvirksomhed fra Ericsson. Aktien er faldet fra kurs 21,7 d. 15. januar til kurs under 12 dd. Der er dog rejst ny kapital ved udstedelse af 8,4 mio. aktier siden årsskiftet, så antal aktier nu er 31,5 mio. stk. hvilket giver en markedsværdi på under 370 mio. sek. Ebit ventes at blive 40 mio. sek. i år, grundet store engangsposter. Det giver altså en P/E på omkring 9,2. Her kan læses en konservativ DCF-analyse med upside på 63 % til "base case", ligeledes er regnskabstallene let overskuelige for flere regnskabsår. God læsning. http://www.redeye.se/analys/update/hexatronic-another-piece-puzzle PDF'en er vedhæftet. Disclaimer: Jeg ejer selv aktier i Hexatronic. 72164_update_20150416_27632.pdf
  • På kanten af en urolig uge. Min markedsrundtur for uge 16

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Bedre sent end aldrig Hermed får I ugens markedsopdatering på vej ind i den nye uge, der med garanti bliver volatil og nervepirrende. God investeringslyst. Hans-Henrik Nielsen https://www.facebook.com/pages/Markettimerdk/165400380191772 https://www.youtube.com/watch?v=m3AZbZ7Kjzg
  • IBM - Accumulation fase

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    A
    På Mandag har de Earnings. Vi har set en perfekt udført accumulation fase fra institutionerne og fredag fik vi en "Test", hvor institutionerne tester om der stadig er sælgere tilstede. Volumen var lav på denne dag, hvilket indikerer, at der ingen sælgere er tilstede. Institutionerne vil derfor ingen modstand møde i deres potentielle "Gap up" på Mandag. Det ser ud til, at IBM vil levere et positivt regnskab. Uddybning på chartet [image: 72172_IBM.png]
  • Retail

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    N
    Retail (detail) taber styrke. http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=XRT&p=D&b=5&g=0&id=p34645754558&a=227870436&r=1429426553740&cmd=print
  • Fremtidig værdigsætning på markederne.

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Michael_KrasnikM
    Spændende læsning omkring markedsværdisætning og forventninger til fremtiden. Måske nogen kender CAPE faktoren som er baseret på Shiller p/e værdier i en cyklisk forudsigelse.? Det er god læsestof, så bare gå i krig Har lagt nogen links fra samme side, i tilfælde af man ikke får dem læst. http://www.starcapital.de/research/stockmarketvaluation http://www.starcapital.de/research/CAPE_Stock_Market_Expectations http://www.starcapital.de/docs/2014_02_CAPE_Predicting_Stock_Market_Returns.pdf
  • Findes der andet end Bavarian?

15
    0 Votes
    15 Indlæg
    0 Visninger
    Michael_KrasnikM
    Jeg vil gerne henlede opmærksomheden på NWBO som er verdensførende inden for Cancer vaccine. Jeg har fulgt og tradet NWBO i 10 år, og forventer godkendelse inden for de næste 12 måneder. Spørg endelig hvis I har spørgsmål, så vil jeg svare efter bedste evne. Jeg er long i NWBO. NWBO producerer to vacciner mod cancer. En som du benytter efter en operation DCVAX-L (double blinded), og en som du benytter for de cancer former du ikke kan operere DCVAX-D (open studio). DCVAX-L er i fase 3 og forventes godkendt primo 2016, DCVAX-D er i fase 2, og har fantastiske resultater, og da det er et åbent forsøg, får vi løbende resultater fra dette. Næste midtvejsresultat forventes i dette forår, måske allerede i denne måned. NWBO´s teknologi er baseret på DC-celle teknologi, som er det overordnede immunforsvar, dvs. DC celler aktiverer HELE dit immunforsvar, og ikke kun T-Celler som de fleste andre arbejder med. NWBO har de fleste interessante patenter inden for DC teknologien, derfor er andre virksomheder nødsaget til at benytter T-celle teknologi. NWBO´s vaccinationer leverer suverænt de bedste resultater på markedet indtil videre. Forsøget er strikket sammen på den måde, at hvis patienter overlever mere end 4 måneder længere end bedste behandlingsform, så bliver det godkendt. Det er mildest talt "piece of cake". DCVAX-D er til uhelbredelige syge, og mange er allerede blevet helbredt, af cancer hvor de allerede havde fået en dødsdom. I min verden kan det ikke gå galt, men jeg ved osse, at når man tror dette, så kan alt gå galt. Jeg tror dog på en godkendelse med 90% sikkerhed næste år, eller en hurtig godkendelse af DCVAX-D allerede i år, da det er til uhelbredelige syge. Jeg kan oplyse at NWBO netop har lavet et Golden Cross. Læs dagens nyhed fra Forbes og få en hurtig gennemgang af virksomheden her: http://www.forbes.com/sites/kenkam/2015/03/06/northwest-biotherapeutics-is-a-best-idea/3/