Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Den bog af Lars tvede - det krative samfund

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Den er ikke dårlig. Dejlig optimistisk.
  • MU regnskab

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Jeg synes det var ventet. Mener der er en chance. http://finance.yahoo.com/news/micron-technology-squeezed-falling-pc-162049934.html Summer dolldrum - og en "stor" skuffelse.
  • Press release from Nordic American Tankers

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Hamilton, Bermuda June 24, 2015 Dear Shareholder, As we approach the halfway point of 2015, I'd like to share with you some of my views on the current state of the tanker market and on our business in general. We are in the midst of an interesting period during which the tanker market is showing positive developments, a point we discussed in our first quarterly report earlier this year. The decline of the price of oil coupled with minimal tanker fleet growth are among the factors behind this gratifying development for Nordic American. In our previous communications to investors, we have talked about the trends in tanker demand and supply, trends that have helped make this market such a solid one. Our business is sustainable both in strong and weak markets based upon simplicity, transparency and predictability. NAT has a very high degree of liquidity in the stock; at this time about 1.5 million shares are bought and sold every day. We have achieved such good results by sticking to our strategy, which can be summarized as follows: •Expansion of a homogeneous fleet •The payment of dividend every quarter •Limited debt and a strong balance sheet •Maintenance of a top quality fleet •Aligned interests between shareholders and management •A low cash breakeven point through effective management. For the second quarter of 2015, we believe that NAT will achieve rates generally at the same level as in the first quarter of 2015. This should result in a strong dividend for 2Q2015 too, a dividend which will be announced in mid-July. As you know, we have retained some cashflow in recent quarters - this reflects our strategy of effectively managing risk and working towards the long term benefit of shareholders. Cash held back will contribute to the financing of fleet expansion. We have two newbuildings joining the fleet in 2016 and 2017, adding further to our dividend and earnings capacity. In addition, we continue to assess acquisition opportunities. At the same time, the operational record of our fleet is excellent. The high technical standard of our suezmax fleet is underscored by the good vetting statistics that emerge from the inspection of our ships by clients. Our vessels are performing very well - underlining that it is not age, but quality that matters. The major oil companies strongly demand quality vessels, which is what NAT stands for. The NAT established brand is linked to safety for assets and for crews while at the same time we have a strong focus on protection of the environment. Our steady relationship with a subsidiary of the US based oil giant ExxonMobil is now in its fourth year. In early June this year the cooperation was extended for an additional year. It is the type of freight agreement that is good for our client and for Nordic American. Our strategy of maintaining a strong balance sheet and focusing on the quality of our operations and vessels is quite literally paying dividends. The company is in an excellent position to grow the fleet. The two newbuildings will not require further equity from the capital markets. Based on our strategy, NAT has the financial capacity to increase the fleet beyond 24 units, by a ship or two, without issuing stock. We are resisting the temptation to make large fleet acquisitions. Those who have followed the NAT story for some time, know we prefer to grow in a considered and deliberate way. We see that some other players, both public and private, have suffered as a result of what I like to call gigantomania. Our approach to risk management is to take one step at a time, always considering the many pitfalls of large and complicated transactions. We also avoid mergers for the same reasons. NAT is, and has always been, vastly different from other tanker companies. We believe that our lean model and focus on shareholder value is far superior to "empire building", which is often more for the benefit of management than shareholders. As one of the largest shareholders myself, please rest assured that you and I are all literally in the same boat. We believe 2015 is shaping up to be a great year for Nordic American. I wish you and your families all the best for the summer. As always, please feel free to communicate your views to me at [email protected] Kind regards, Herbjørn Hansson Chairman & CEO http://www.nat.bm/IR/press_releases/1930966.html Tanker Operator newsletter - June 25th, 2015 http://www.tankeroperator.com/allnews.aspx [image: 72661_Nordic_American_Tankers.png]
  • P/E per marked

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    L
    Hej, Jeg overvejer at investerer i de tyske, italienske og spanske index. Jeg kunne dog godt tænke mig at vi hvad selskabernes gennemsnitlige P/E er for de enkelte markeder. Ligger gennemsnittet for DAX på eks. P/E 10 eller P/E 20? Er der nogle som ligger inde med denne viden? Mvh Lappa
  • NORDEN hæver forventningerne for 2015

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Selskabsmeddelelse NORDEN hæver forventningerne til driftsresultatet for 2015 Dampskibsselskabet NORDEN A/S hæver forventningerne til driftsresultatet (EBIT) for 2015 til USD 50-90 mio. mod tidligere forventet USD -40 til 40 mio. Opjusteringen skyldes et tankmarked, der fortsat er præget af et bredt funderet opsving med stærke rater i alle regioner. Tankforretningen forventes på den baggrund at generere et EBIT-resultat på USD 75-100 mio. mod tidligere forventet USD 35-65 mio. Samtidig har NORDENs Tørlastafdeling ved god operation og afdækning sikret en indsejling, der er bedre end ventet ved årets begyndelse, selvom de første måneder af 2015 har budt på et historisk ringe tørlastmarked. Tørlast forventes, at generere et EBIT-resultat på USD -25 til 0 mio. mod tidligere forventet USD -60 til 0 mio. Flådeværdierne i tørlast er fortsat under pres som følge af de udfordrende markeder, og Rederiet vil i forbindelse med offentliggørelsen af halvårsregnskabet som vanligt gennemføre nedskrivningstest. Forventningerne til avance ved skibssalg ændres fra USD 7 mio. til USD 3 mio. CAPEX forventes at ligge på USD 0-20 mio. Selskabsmeddelelse nr. 13 https://www.ds-norden.com/kortintroduktionpaadansk/
  • USA - FEDEX

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Efter FedEx meldte deres, hvor de missede " the Streets" forventer, synes jeg dette er et godt købs tidspunkt, både kort og langsigtet. Hvis man kigger både kort og langsigtet charts FedEx langsigtet er til dig der kan vil have ro i din portefølje i disse hektiske tider. FedEx er det lederen inden for dens industri. FedEx vil samtidig nyde godt af vækst prognoserne der pt er i USA. Jeg vurdere dette er et godt købstidspunkt da både prisen er lav efter fald fra skuffende regnskab, og så er det vigtigt at kigge på dollaren, den er super lav, hvis man ser på den skal op og ligge tæt på EUR i 2016, og allerede skal op mod 7,1 i oktober 2015. Råd her fra, køb. Christian Nexø
  • En markedsrundtur i skyggen af et muligt Grexit

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Hermed ugens markedsopdatering. Det sker "i skyggen af" et muligt græsk exit fra Eurosamarbejdet, hvilket utvivlsomt påvirker kurserne. Men jeg prøver så vidt muligt på at lade være med at investere efter disse makroøkonomiske nyheder. Hvis Grækenland udtræder af Euroen, så vil det utvivlsomt give udsving i markedet. Men jeg vurderer at de store investorer rundt omkring i verden har indregnet dette scenarie i deres risikovurderinger. Så når vi nu har haft nogle år til at forberede os både mentalt og risikoafdæknings-mæssigt, så tror jeg ikke vi vil se totale markedskrak og nye finanskriser på denne baggrund. Vi skal også huske på, at Grækenland udgør en forsvindende lille økonomisk faktor. Så det er mere signalværdien og den øgede nervøsitet, der vil påvirker markederne. En anden ting, man skal holde sig for øje er så, at hvis Grækenland udtræder, får England så lyst til det samme? Og hvis de gør det, så vil jeg for alvor begynde at ryste lidt i bukserne. Hans-Henrik https://www.facebook.com/pages/Markettimerdk/165400380191772 https://www.youtube.com/watch?v=cuU-ot2WivI
  • MACD Intro - TA, Teknisk Aktieanalyse.

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    IFTA.dkI
    Du finder en kort video beskrivelse af MACD på IFTA's Facebook kanal. https://www.facebook.com/IftaAps Gode hilsner http://ifta.dk/
  • Hjælp til investering "passive investeringforeninger?"

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    Q
    Hej alle Søger hjælp til investering. Har læst lidt op på emnet, og står tilbage med en del spørgsmål. Først spørgsmål angående investering af frie midler: Jeg står og skal investere mellem 100.000 og 150.000 om året. Umiddelbart tænker jeg på, at oprette en måneds opsparing på nordnet og investere i passive indeksfonde og aktiefonde. Tænker på, at automatisere det så meget som muligt, da jeg ikke vil være i stand til at slå markedet alligevel, og på den måde også holde omkostningerne nede. Hvordan ville i fordele jeres portefølje? Måske bare vælge nordnet modelportefølje? Jeg er meget risikovillig og pengene skal først bruges om 10-15 år. Hvordan hænger det sammen med skat. På den omtalte måde bliver jeg vel ikke lagerbeskattet, og skal først betale skat ved salg eller eventuelt udbytte? Dette medfører vel 27 % skat af alt under ca 50.000, som sælges om året efter min tidshorisont? Og hvad med løbende skat af udbytte? Herudover har jeg en pensionsopsparing hos industrien pension og Danica pension, som jeg kunne tænke mig at flytte til nordnet og investere i ETF. Men har fået fortalt, at det ikke er muligt at flytte disse ordninger da de indebærer livslang pension, er dette postulat korrekt? På forhånd tak.
  • Per Aarsleff

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    M
    En aktie som for nuværende allerede har set en kraftig vækst i år. Men min interesse falder på de mulige udsigter virksomheden stadig står overfor. Mulighed for at få kontrakt på Femern, og Thulebasen. I tilfælde af vind i sejlene, vil der så være godt potentiale her?
  • Populær aktie-app runder 50.000 downloads

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    bastawareB
    Den populære danskudviklede aktie-app "Aktieportefølje" runder 50.000 downloads Cirka to et halvt år efter den gik i luften, kan den populære aktie-app Aktieportefølje fejre at den er blevet hentet mere end 50.000 gange og får ca. 100 nye brugere om dagen. App'en som henvender sig til private investorer, er meget populær i Skandinavien og har også mange brugere i Tyskland og USA. Aktieportefølje-app'en der giver et hurtigt overblik over udviklingen i aktiedepoter Aktiehandel er ikke længere forbeholdt erhvervseliten, men er blevet en folkesport. Spændingen og fornøjelsen ved at se sine penge yngle appeller til mange og netbanker har gjort det let at handle. Men det er ikke altid bankernes værktøjer lever op til kundernes krav og ønsker og her kommer app's som f.eks. Aktieportefølje på banen. Ved hjælp af app'en kan private investorer registrere køb og salg af aktier. Man kan herefter se hvordan udviklingen har været i en given periode, f.eks. seneste måned, eller siden en specifik dato. Man kan også oprette alarmer, som giver besked om kursfald. Hvis man ikke ønsker at tjekke app'en hver dag, kan man bestille daglige og ugentlige rapporter, som via mail eller push-besked fortæller, hvordan porteføljen udvikler sig. App'ens udvikler Christian Hessenbruch siger: Man skal være vågen, når man sætter sparepengene i aktier. I starten tjekker man måske kursen på det nyerhvervede papir dagligt, men når nyhedens interesse har lagt sig, går der måske uger eller måneder, før man igen tjekker investeringen. I mellemtiden kan aktien være faldet pga. dårlige regnskabstal, oliepriser eller noget tredje man ikke var opmærksom på. En aktie-app gør, at man nemt kan overvåge sine aktier hvor som helst, når som helst - og skulle man selv glemme at gøre det, så husker programmet det. Funktioner i app'en Programmet giver mulighed for at overvåge alle danske aktier og investeringsforeninger. Dertil kommer aktier fra Sverige, Norge, Tyskland, USA, Holland, Schweiz og Storbritannien. Omregning til og fra udenlandske valutaer foregår automatisk. Blandt Aktieporteføljens værktøjer er Golden Cross/Death Cross. Funktionen udløses, når en akties korte gennemsnit bryder op eller ned gennem aktiens længere gennemsnit. Et andet værktøj er RSI, Relative Strength Index, som måler styrkeforholdet mellem stigninger og fald i en periode for at indikere, om aktien er overkøbt eller oversolgt. Det er muligt at lave stoploss overvågning på et helt depot. Hvilket betyder at hvis en aktie i depotet falder med en vis procent, bliver man straks alarmeret via push-besked eller mail. Fakta Samlet ser app'ens indhold således ud: Findes til Android og IOS. Webadgang fra browser via http://www.thestockportfolio.com Kurser for britiske, danske, tyske, norske, svenske, schweiziske og amerikanske aktier. Udviklingsgraf som viser værdien af depoter. Lagkagediagram som viser fordelingen af hver aktie. Sammenlign udviklingen i porteføljen med globale aktieindeks som f.eks. Nasdaq100, Dax, S&P500. Push-besked/Mail alarmer ved stoploss, kursalarm. Depot in lokal valuta og automatisk omregning af udenlandske aktier. Håndterer USD, EUR, DKK, NOK, SEK, GBP, CHF. Modtag daglig/ugentlig statusrapport via push-besked/mail. Liste over dagens Top10 vindere og tabere. Del porteføljen mellem flere enheder. Depotkonto (transaktioner). Som giver mulighed for at registrere indtægter, udgifter, udbytter m.m. Depotovervågning som overvåger alle aktier i depotet. Beregning af RSI. Glidende gennemsnit på grafer. Alarmer ved Golden Cross / Death Cross Se udviklingen siden enhver dato efter 1. januar 2000. Valgfri password beskyttelse. Læs mere på http://www.bastaware.com og http://www.thestockportfolio.com
  • Bulk carriers

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    G
    Er der nogen som ser en fremtid for bulk shipping? Golden Cross hos DS Norden, skal vi for alvor fasted nu? Efterspørgslen på kul er for nedadgående, men efterspørgslen vil formentlig være stigende på jern, copper og andre mineraler på den lidt længere bane. I branchen er indstillingen at det bliver nogle hårde år der kommer og der forventes først bedre tider I 2017. Baltic Dry er dog så småt ved at kravle opad. Skal man hoppe på tørlasten nu eller skal man forholde sig passivt? På forhånd tak for input
  • Skal penge sættes kontant ?

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Vi bliver ved med at høre om Grækenland, og deres manglede vilje/evne til at refomer og tilbagebetale! Er det måske på tide at sætte pengene kontant? Jeg selv har ikke meget tiltro til Grækenland efterhånden, og aner en række alarmsignaler som vi har set før - pre-amerikansk-boligbobbel. Her høre vi igen om vanskeligheder med tilbagebetaling af lån, alt imens økonomer maner til besindighed. Synes det lugter lidt luret, og mine nakkehår taler deres tydelige sprog. Vi har prøvet det her før ! Hvad er jeres mavefornemmelse / analyse ?
  • Udbytte portefølje

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Hej, Jeg er en nyere investor, har tidligere haft held med aktier som jeg fandt undervurderet, generelt ret volatile aktier, men idet jeg ikke har forventing om at kunne holde samme "held" ud i fremtiden vil jeg gerne omstrukturere min aktieprofil til at indeholde passive udbytte aktier, til meget langsigtet beholdning. Mit spørgsmål er derfor todelt; Er der noget rigtig godt litteratur på området for udbytte aktier som kan anbefales, eks. bøger, artikler, nyhedsmedier, eller forfattere og aktieprofiler kan kan følges? Og, - lidt mere lavpraktisk - er der nordiske udbytte aktier som på nuværende tidspunkt kan være interessante at studere nærmere eller gå ind? Mvh Brian
  • Chart of the week: Black Swans ahead ?

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    TeamGarlicT
    Alle leder efter risiko grundet det lange bull-marked. Société Générale gør også. Værd at notere er deres vurdering af større chance for en græsk konkurs, udtræden af EURO-projektet og Englands ditto. Meget er politik og måske endda snak. http://www.visualcapitalist.com/black-swans-on-the-horizon-chart/
  • FA på REC

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Nye fundamental anaylse av REC hos Islero for de som er interessert. Gode poenger rundt den populære norske aksjen. Uttrag fra konklusjon: "In the short-term it's too much risk involved. Inventory building up and the decision from China coming up in sept. 2015. They are a leading manufacturer with world leading cost. They are expanding and getting a foot inside China, but this is more long-term. And they still need to keep being world leading regarding to cost, that's their main advantage. But to get this far they need to withstand a potential volatile price on polysilicon first. This is a company to watch. Interesting opportunities may arise." Hele analysen ligger på isle.ro/report/520 Mvh Morten
  • Aktiebreve mv. - opdatering

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    investor1989I
    Jeg har over de seneste 6-12 måneder fået en masse henvendelser fra investorer, privatpersoner, virksomhedsejere mv. som har investeret i flere af mine tips fra den nordiske sektor såsom: Protector Forsikring Bakkafrost Genmab Exiqon mv. Dette er flere af de gode cases fra Skandinavien som jeg har nævnt offentligt, men jeg investerer selvfølgelig også globalt og finder ligeså gode ideer i USA, Europa osv. Disse tips laver jeg også analyser af men deler dem kun med folk der betaler mig herfor eller til de personer som har investeret i mit firma. Jeg har nævnt at folk ville kunne få en gratis prøvetid hvis de skrev til mig herinde. Jeg er dog blevet overvældet af beskeder fra en stor personkreds som gerne vil være med herunder også personer som er helt nye på aktiemarkedet. Da jeg lever af at investere og bruger al min tid på research kan jeg selvfølgelig ikke dele gratis analyser ud i så stort et omfang. Da jeg leder efter guldet og finder måske 5-6 virkelig gode nye cases hvert år og jeg kun anbefaler aktier jeg har en ekstrem overbevisning om er værd at investere i er de enkelte tips unikke for mig. Derfor bliver jeg nødt til at meddele at jeg ikke kan dele gratis tips og analyser ud til folk. Jeg er altid åben overfor at vejlede nye investorer osv. om hvordan man bør begå sig på aktiemarkedet og give gode råd. Jeg vil dog ikke kommentere på enkeltaktier og hvad jeg mener om disse. For personer som har en hvis formue og er interesserede i at få adgang til mine aktieanalyser kan de skrive til mig. Enten en privatbesked på Proinvestor eller til [email protected]. Jeg vil enten sælge et årligt abonnement til mine analyser eller til udvalgte personer (skal godkendes af bestyrelse og generalforsamling) lade dem investere i mit firma og dermed få gratis analyser samt afkast af deres investering. Jeg håber ikke jeg har givet folk falske forhåbninger og at personer stadig er glade for de tip jeg har givet. Men jeg kan ikke dele gratis analyser ud til 50-100 personer da jeg må bruge min tid på mine abonnenter og aktionærer. MVH Investor1989
  • Endnu en uge med urene takter i graferne

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Endnu en uge, hvor I lige får min ugevideo her på skrift. Det er lidt pga. tiden, men faktisk mest fordi, jeg ikke har så farligt meget nyt at sige siden sidste uge. I sidste uge kaldte jeg analysen for lidt en "bop-bop" analyse, idet indikatorerne pegede lidt i alle retninger. Og det gør de faktisk stadigvæk. Der er ingen tvivl om, at hele Grækenland-miseren har meget at sige i det noget forvirrede marked. Men hvis vi lige tager et hurtigt kig på de nordiske markeder, så kan vi starte med Norge: Det norske indeks har danne 3. lavere top siden midten af april og faldet i denne uge har også generet en ny lavere bund. Men den afgørende bund fra slut april i 630 mangler stadig at blive taget ud, og her kunne der godt findes noget støtte i det norske. Sverige: I Sverige viser mine indikatorer, at vi godt kunne få lidt købere på banen i den kommende uge. Markedet er muligvis ved at danne en ny bund som fundament for en mulig optur. Men skal nedturen "vedligeholdes" og vi skal holde fald-kanalen nedad, så er bunden i øjeblikket omkring 1520 for det svenske indeks. Men jeg har faktisk et par svenske kandidater til helt korte swing-trades sidst i posten her. Danmark: Det danske marked svinger også lidt i urene takter lige nu. Der er dog en svag tendens til at vi skal videre ned, så jeg holder risikoniveauet lavt på det danske marked i de kommende dage. Så den helt kort version er, at det svenske marked nok er det, jeg vil skele mest til i den kommende uge. Et par interessante kandidater her kunne være: Skanska Dios Fast. Disse to aktier viser meget oversolgte tendenser på dags-grafen, og når vi kigger på 1-times grafen begynder der at vise sig en mulig bund med højere bunde. Når disse aktier er fundet ud fra dagsgrafen men handles og times på 1-times graf, så kræver det selvfølgelig noget tid ved skærmen, så det er aktiemuligheder for de af jer, der har god tid ved skærmen i de kommende dage. Personligt er jeg helt væk fra skærmen hele dagen i morgen, så jeg får nok ikke mulighed for at trade dem aktivt. Jeg ønsker jer alle en god handelsuge. Hans-Henrik https://www.facebook.com/pages/Markettimerdk/165400380191772
  • Utveckling sedan rek.

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Precise Biometrics sen 27/2-15 +86,3% http://www.proinvestor.com/boards/71694/ https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/5490/precise-biometrics Kancera AB sen 5/3-15 -18,9% http://www.proinvestor.com/boards/71764/ https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/278389/kancera Kancera bör ses som ett mycket bra köp vid nuvarande värdering. Gällande ROR är effektredovisning in vivo för solida tumörer är en enorm trigger som bör ligga i en hyggligt nära framtid! Arbetet sker parallellt i djurmodell: 2015-04-27 Parallellt fortskrider produktutveckling i syfte att prova ROR-hämmares effekt mot solida tumörer såsom pancreascancer och ovarialcancer mot vilka det idag saknas en effektiv behandling. Större aktörer sannolikt slåss om Kanceras innovativa substanser! 2015-05-05 Kancera utvecklar en ny grupp av ROR hämmande småmolekyler som kemiskt liknar läkemedelskandidaten KAN0439834 men som är mindre, och uppvisar i provrörsstudier en tre gånger högre dödande effekt mot cancerceller från solida tumörer som pancreascancer. http://www.kancera.com/sv/Press/Pressmeddelanden/Pressmeddelande/?releaseid=1007859 Exempel på bolag med prekliniska studier i portföljen som är attraktiva nog för en affär av stor dignitet! Bristol Myers Squibb betalar 3,3 Mdr kr trots att Galecto Biotech ännu inte är inne i FAS I-studier. http://www.fiercebiotech.com/story/bristol-myers-beefs-fibrosis-pipeline-444m-option-deal/2014-11-03 Nedan visar kvitto på hur pass attraktivt ROR-segmentet är. Kancera är First in Class med sin småmolekylära ror-hämmare KAN0439834. Celgene Licenses Lycera's Immune Modulators in Up-to-$105M+ Deal http://www.genengnews.com/gen-news-highlights/celgene-licenses-lycera-s-immune-modulators-in-up-to-105m-deal/81251366/ Tack för mig!
  • DEGIRO - Nu i England og Irland.

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Pressemeddelse: Europas hurtigst voksende børsmægler afslutter i dag deres europæiske ekspansion i forbindelse med lanceringen i Storbritannien og Irland- AMSTERDAM 11TH JUNI, 2015 DEGIRO har i dag lanceret deres revolutionære lavpris handelsplatform i Storbritannien. Som resultat er DEGIRO nu aktive i 18 europæiske lande, og kan derfor tilbyde over 460 millioner europæere adgang til finansielle markeder i hele verden. LANCERING I STORBRITANNIEN OG IRLAND Den 10. april 2014 offentliggjorde DEGIRO deres ambition om at blive aktive i størstedelen af de europæiske lande inde for to år. Lidt over et år senere er denne ambition nu blevet til virkelighed. Fra og med i dag, med lanceringen i Storbritannien, er DEGIRO nu aktive i 18 europæiske lande. Private investorer kan nu handle en bred vifte af finansielle produkter til samme lave priser som store professionelle institutionelle investorer giver. Sammenlignet med de mest populære børsmæglere i Storbritannien er DEGIRO i gennemsnit 84% billigere. Dette er den samme gennemsnitlige besparelse danske investorer kan opnå ved at handle på DEGIROs danske handelsplatform. EUROPÆISK EKSPANSION DEGIRO har fjernet den unødvendige prisforskel imellem private og institutionelle investorer i 18 europæiske lande. DEGIRO giver alle deres private kunder samme prisstruktur som en stor institutionel kunde bliver tilbudt. DEGIRO har selv udviklet hele deres IT-system fra bunden. Som resultat har DEGIRO en utrolig effektivt handelsplatform og bagvedliggende IT-system. Dette betyder lavere omkostninger og derved lavere kurtage. Udover lave priser, tilbyder DEGIRO, via deres hurtige og brugervenlige handelsplatform, investorer adgang til børser i hele verden. DEGIRO adskiller alle kunders indestående aktiver 100% fra deres egen balance for at give deres kunder maksimum beskyttelse. Gijs Nagel direktør hos DEGIRO - "forskellen i markedsadgang og priser imellem institutionelle- og private investorer er helt unødvendig, og er i bund og grund en skandale. Hos DEGIRO er det vores mission at ændre dette. Måden vi ser det på er, at det ikke er vores priser der er lave, det er tværtimod vores konkurrenter priser der er alt for høje". OM DEGIRO DEGIRO er den hurtigst voksende børsmægler i Europa, og servicerer både private- og professionelle investorer. DEGIRO tilbyder markedsadgang via en hurtig- og effektiv onlineplatform. DEGIRO blev grundlagt i Amsterdam i 2008 som en serviceyder til institutionelle kunder inden for den finansielle sektor. I 2013 lancerede DEGIRO deres handelsplatform til private investorer. DEGIRO er i øjeblikket aktive 18 lande og administrer mere end 30 mia. euro i årlige transaktioner. For mere information [email protected]