Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Fingerprint readers are now essential

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    What once seemed like a gimmick is now the key to mobile innovation By Vlad Savov on October 21, 2015 08:35 am Email @vladsavov "It's been a long time since you could point to a single item on a spec sheet and say that it distinguishes the latest smartphones from their predecessors. The must-have features in phones are usually more ephemeral, such as a camera that's easy to use and a design that appeals to one's senses as well as sensibilities. Fingerprint readers are today's exception to that rule: they draw a clear line of hardware distinction between the phones of the past and those that we'll be using in the future". 2015 has been a great year for fingerprint scanners in two major ways. Firstly, all companies figured out how to make or acquire really fast and accurate sensors. Last year, only Huawei and Apple could lay claim to having the technology at a usable state, but now we have the Samsung Galaxy S6, HTC One A9 and M9+, Xperia Z5 and Z5 Compact, and even the LG V10. The world's suddenly full of very good fingerprint readers, and two of the best among them are the Nexus Imprint duo used on the Nexus 6P and 5X. This is the other big advance: Google's endorsement of fingerprint authentication. New Nexus devices always signal the future direction of Android, and Google has made fingerprint readers a core, branded feature of Android 6.0. Like Apple Pay and Samsung Pay before it, Google's Android Pay is going to rely on your fingerprints to make mobile payments both quick and secure. Each of these services is still in its developmental stages, but the momentum and technology are finally there for contactless mobile payments and biometric identification to become a mainstream thing. Google's participation means that both dominant mobile platforms are now aligned in the same approach, and its stringent accuracy and security requirements in Android 6.0 - sensors "must have a false acceptance rate not higher than 0.002%" - should ensure quality and peace of mind for non-Nexus users as well. MOBILE PAYMENTS AND FINGERPRINT SECURITY WERE MADE FOR ONE ANOTHER Payments are the most obvious application of fingerprint ID, but even so, their convenience can often go overlooked. Services like Apple Pay are going to be hugely disruptive because of how easily they can slot into a person's daily routine, whether that's for buying the morning cup of coffee or paying for groceries in the evening. Once you build Samsung, Apple, or Android Pay into your life, you'll still be able to back out and return to paying for things the old way, but you probably won't want to. The same is true about unlocking your phone biometrically. The moment you get accustomed to a phone with a fast and reliable fingerprint sensor, you start to marvel at other people fiddling with silly pattern or PIN unlocks. We unlock our phones hundreds of times each day, and it's frankly a minuscule form of masochism to have to perform finger gymnastics every time we want to check our Twitter mentions. What's more, this year's generation of fingerprint sensors are so stupendously fast that they're bypassing the lock screen before a user can even see it. It's actually illuminating: fingerprint security shows what an alien concept it is to have a lock screen at all, and could eventually obviate the lock screen altogether. Google's Nexus Imprint is already fast enough to let you unlock a phone in less time than it takes to bring it up to look at it. Think about that kind of fluidity and then consider all the potential of a rich notification or summary page - one that isn't bound by the same privacy concerns as lock screen notifications - replacing what you're used to seeing when just checking your phone. Or, alternatively, how about a phone that switches between business and leisure modes depending on which finger you unlock it with? Touch ID and Nexus Imprint are excellent in technical terms today, but they're also opening the door to tons of software innovation and creativity tomorrow. YES, IT'S A SPEC THAT REALLY, TRULY MATTERS The companies that are sitting out of the fingerprint race so far, Motorola and Microsoft most notable among them, stand to miss out because of it. The Moto X Style is a pretty great Android smartphone, but it won't stand a chance at being considered the best without offering the fullest and best Android experience - which Google has now tied to a fingerprint reader. Similarly with the upcoming Lumias, which tout a lot of advanced technology and promise great camera performance, the absence of a fingerprint reader seems puzzling. Microsoft opts to use iris scanning instead to unlock the new Lumia 950 and 950 XL, though it will likely need a proper fingerprint security system to introduce its own mobile wallet service. For most of this year, fingerprint readers have been a nice extra to have, an advantage for the priciest phones but not a great loss to anyone shopping in a lower price bracket. That situation is rapidly changing, with Google's unequivocal endorsement marking a tipping point in the importance of the feature. As Android 6.0 proliferates and new phones come on the market, uses and implementations of fingerprint ID are going to quickly ramp up in both number and diversity. It's for this reason that your next phone should, perhaps must, include a fingerprint reader". http://www.theverge.com/2015/10/21/9582100/touch-id-nexus-imprint-fingerprint-reader-essential
  • VW-aktien er ikke købskandidat pt.

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    H
    eg har fået en del spørgsmål både omkring VW-aktien og om Teknisk Analyse og dens grundprincipper. Jeg vil jeg ud fra helt grundlæggende trendanalyse give en vurdering af, hvorfor jeg ikke pt. er interesseret i VW-aktien. Det er helt basal TA jeg beskriver her, så de af jer, der har fulgt mig længe vil nok synes det er forsimplet. Men der er mange nye på siden, så her kommer lige lidt basis om trends. Hans-Henrik Nielsen https://www.facebook.com/Markettimerdk-165400380191772/ https://www.youtube.com/watch?v=Y6yIu_bdkYA
  • Krakket i år 2008 og 2000 med teknisk analyse

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    A
    For en teknisk analytiker som mig er det altid vanvittig spændende at se historien igennem, og se hvordan markedet før har reageret. Man skal altid tage det med et gran salt, for historie er historie og vi kan ikke garantere at ting som er sket i fortiden, også vil ske i fremtiden. Men vi ved at mennesker er "Creatures of habits", så derfor er historien vanvittig spændende at studere nærmere. Kig med her når jeg går over de nærmeste 2 kriser i historien med teknisk analyse. Hvis vi skal starte fra en ende af, så lad os tage et kig på krisen i år 2000. År 2000 var jo som vi alle kender internet boblen, også bedre kendt som "Dot-com bubble". Vi havde set massive stigninger årene før, og pludselig kom krisen og det hele faldt bagover og gik stærkt, stærkt baglæns. Men var det muligt at "forudsige" denne nedtur med lidt teknisk analyse? hmmm ja, lad os tage et kig. http://www.egsvang-trading.dk/blog/krakket-i-ar-2008-og-2000-med-teknisk-analyse Da der er en masse billeder i indlægget er jeg nødt til at smide et link, da de skal ses i den rigtige rækkefølge. Med venlig hilsen Anders Egsvang Rasmussen Egsvang Trading [image: 73471_Skaermbillede_2015_10_22_kl._11.05.28.png]
  • Veloxis i spændende optrend

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Den professionelle trader Peter Arendt har analyseret Veloxis og ser teknisk set en mulighed efter at aktien er brudt ud af et sidelæns interval: Efter et massivt kursfald først i 4. kvartal har Veloxis-aktien konsolideret i et sidelæns interval gående fra støtte ved 0,75 og op til modstand ved 1,23. Med en aktuel kurs på 1,29 er aktien brudt ud af intervallet i opadgående retning. Dermed har intervallet nu udviklet sig til en større bundformation - en Skulder Hoved Skulder-bund. Trenden er dermed igen op for aktien og i første omgang er der mål og modstand i psykologiske 1,50. Et brud her over vil i givet fald bekræfte den nye op-trend og vil herefter signalere at nyt target for opturen ligger ved gammel top fra sidste år i kurs 2,30. Grundet den nye op-trend, den store bundformation og ultimativt mål for aktiekursen oppe i kurs 2,30 er aktien lige nu købsaktuel. I nedadgående retning møder aktien i første omgang støtte ved bunden fra forleden i kurs 0,94. Et brud her under vil være et svaghedstegn og vil derfor frembringe et signal til salg. Herefter vil et brud under bunden i kurs 0,75 for alvor vende trenden til ned igen. Kigger vi på de tekniske indikatorer, så er der opbakning til at aktiekursen skal fortsætte sin optur. RSI-indikatoren brudt op over midterniveauet - værdien 50 - samtidig med at RSI fortsat udviser stigende tendens. Dette er et tegn på en op-trend, der samtidig er stigende i styrke. MACD viser samme billede. MACD er således også netop brudt op over midten og udviser fortsat stigende tendens. Derudover ligger MACD placeret over den røde signallinje, hvilket er et ekstra styrketegn. Supplerer vi med Bollinger Bands indikatoren - det røde og grønne bånd som kursgrafen bevæger sig mellem - så er der også stærke takter at spore. Således er krusgrafen brudt op over det det øvre røde bånd, hvilket er tegn på nye kursstigninger. Ydermere ligger aktiekursen godt placeret over det 50 dages glidende gennemsnit, hvilket også bakker op om en stærk op-trend. Læs mere på: http://www.daytrader.dk/3211-2/ [image: 73365_veloxis.png]
  • Ny dansk bog om daytrading

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    LivermoreL
    http://www.aktieplus.dk/boger.php#daytrader
  • NEXT BIOMETRICS og MICROSOFT

35
    0 Votes
    35 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    En god informativ tråd på Hegnar omkring NEXT BIOMETRICS og gæt på, at Microsoft eventuelt er den nye storkunde. Navnet på denne offentliggøres her i oktober. Spekulationerne er i fuld gang. http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2293916
  • Analys av bioinvent

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    S
    http://www.redeye.se/analys/userreport/bioinvent-bortglomt-men-ack-sa-intressant
  • Min første optionshandel

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    P
    Beklager, hvis der ikke er nogen konkrete aktieråd i dette indlæg. Men måske kan noget af det jeg skriver inspirere andre, og måske kan andre her komme med gode råd. I fredags lavede jeg min første optionshandel. Jeg købte en put i C20CAP med strike 960 og udløb 18/12. Jeg er normalt temmelig forsigtig, og denne handel er ingen undtagelse. Men jeg kan se, at jeg på et tidspunkt bliver nødt til at lære om optioner for på passende vis at styre risici i min portefølge. Optioner er ikke lette, og jeg har det sidste halve års tid brugt en hel del tid på at studere dem. Både teorien bag dem og hvordan de rent praktisk fungerer og påvirker markedet. Men før eller siden er man også nødt til at springe ud i markedet, og gøre sig nogle praktiske erfaringer. Især fordi man er nødt til at lære sig selv at kende, og få nogle praktiske erfaringer med det pågældende instrument. For mit vedkommende skulle det være nu, fordi jeg "risikerer" inden længe at blive nødt til voldsomt at forøge min beholdning af børsnoterede aktier. Lige nu er det kun omkring 3% af min formue der er placeret i børsnoterede aktier. Næsten 90% er i en unoteret aktie, som er steget voldsomt i værdi, hvorfor jeg har en meget høj risiko på portefølgen, indtil der sker en exit af denne investering. En del er placeret i kontanter, og en større del er placeret i guld. Min put option er ikke større, end at den stort set dækker risikoen mod fald i mine børsnoterede aktier. Jeg valgte at begynde med en put option fordi jeg mener risikoen for yderligere fald i markedet er undervurderet. Men især fordi jeg mener volatilitet de senere år har været undervurderet, så jeg gerne vil være en smule lang i volatilitet. Det kan også blive med en mindre lang position i calls. Jeg ved at det løbende koster lidt at være lang i volatilitet, men jeg vurderer det i det nuværende marked over længere tid kan betale sig, hvis man ikke kommer for tæt på udløb. Timingen af min første handel var ikke tilfældig. Jeg havde håbet at gøre det i starten eller midten af august, men det blev forsinket. Og så kom faldet i slutningen af august der fik volatiliteten til at stige, og køb af optioner blev efter min mening for dyrt. Så jeg ventede, og i fredags mente jeg det var tid at slå til. Her fik jeg min første praktiske erfaring med optionshandel, som jeg håber jeg er blevet klogere af. Naturligvis handlede jeg med limitordrer, og jeg er opmærksom på, at optionerne svinger meget i pris. Men jeg gjorde ikke nogen god handel: Jeg købte sidst på formiddagen, da markedet var opadgående, til kurs 28 for C20CAP5X960. Kort tid efter gik markedet pænt op, og mandag fortsatte det op. Så jeg er altså pænt nede på mit første optionskøb, selvom jeg ikke går i panik over det. Jeg fortsætter med at følge min oprindelige plan: At holde optionen i cirka 30 dage. Når den tid er gået, vil jeg købe en anden option med længere udløbstid og sælge den jeg har nu. På den måde mister jeg ikke alt for meget i tidsværdi. Min ide med dette er ikke så meget at tjene penge eller at forsikre mig mod tab i markedet. Det er især for at gøre mig nogle praktiske erfaringer. Men måske kan nogle af de mere erfarne investorer her komme med nogle råd eller kommentarer jeg kan lære af?
  • Novo Nordisk overvurderet?

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Selv med ret optimistiske briller, har jeg svært ved at se Novo stige fra det nuværende niveau. Jeg har forsøgt at opstille en traditionel investeringskalkule på selskabet, men selv med et scenarie, hvor nøgletallene stiger ret voldsomt fra et højt niveau, giver investeringen ikke mere end ca. 7% i intern rente. Det er vel for lidt i betragtning af den risiko, der også er? Se evt. min analyse på totalanalyse.dk. Hvor er det, jeg tager fejl?
  • En spændende udbytteaktie

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Hvis du har læst mit sidste indlæg, hvor jeg forklarer en investeringsstrategi til den langsigtede investor, så kan det være at du finder dette endnu mere interessant. I indlægget her går jeg over en af de aktier, jeg synes ser spændende ud og laver en gennemgående analyse af selskabet. Oneok (NYSE: OKE) Sektor: Energi - Olie og Gas produktion Market cap: 8.12B Earnings: 3. november Kort info: Oneok er en af USA's største gas producenter. Oneok ejer 41.2 procent af Oneok Partners L.P., som er et af de største Naturgas selskaber i USA. De ejer bl.a. NGL systemer som Udbyder NGL i midten af USA, Permian og i Rocky Mountains. Oneok har hovedsæde i Tulsa, Oklahoma. Firmaet blev opført i år 1906. Oneok's hovedforretning ligger i NGL, altså Natural Gas Liquids. I 2014 splittede de firmaet i to. ONE Gas og Oneok. ONE Gas' forretningsområder ligger primært i Natur Gas distribution. Da der er en masse billeder i analysen kan du se resten her: http://www.egsvang-trading.dk/bl.../en-spaendende-udbytteaktie
  • Webcast - GENMAB hos Morgan Stanley d. 16.september 2015

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Jan van der Winkel, President og CEO, Genmab: https://cc.talkpoint.com/morg007/091615a_ae/?entity=53_XP12NY1
  • GEN - Amerikansk læge afslører milliardpotentiale for dansk

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    GEN - Amerikansk læge afslører milliardpotentiale for dansk kræfthåb. "En amerikansk læge og professor er lidt uforvarende kommet til at lette på låget for hidtil ukendte super-data om det danske biotekselskab Genmabs kræfthåb Daratumumab. Under en stor amerikansk cancerkonference i september kom professor Peter Voorhees fra University of North Carolina Chapel Hill i et interview med konferencens interne nyhedsformidler til at afsløre, at Daratumumab er livsforlængende i langt højere grad end antaget. Den amerikanske professor, der er en af flere læger, som er involveret i et større studie af Daratumumabs virkning, løfter dermed sløret for, at meget syge patienter med knoglemarvskræft i gennemsnit lever i over 17 måneder efter behandling med det danske kræfthåb. Observationerne, som den amerikanske professor refererer til, har ikke tidligere været offentliggjort hverken af Genmab eller selskabets Daratumumab-partner Janssen Biotech". KILDE: BERLINGSKE. Læs mere i linket: http://www.proinvestor.com/r.php?u=http%3A%2F%2Fwww.business.dk%2Fmedico%2Famerikansk-laege-afsloerer-milliardpotentiale-for-dansk-kraefthaab
  • Investeringsstrategi til pensionsporteføljen

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Investeringsstrategi: I dette indlæg vil jeg åbne sløret for en strategi man kan bruge når man skal sammensætte en pensionsportefølje med en horisont på +20 år. Strategien indbærer en lille smule viden om support/modstandsområder, og en metode til at finde de bedste langsigtede aktier. Så læs med her, hvis det lyder interessant. Når du skal have sammensat en portefølje til din pensionsopsparing, så er det med at finde solide aktier, som du kan holde i mange år frem. Det gør ikke noget at motionere den en gang i mellem. Men jeg har ikke tid til at motionere min pensionsportefølje så tit, derfor skal den helst kunne passe sig selv næsten 100%. Måden jeg gør det på, er derfor at finde aktier, som har klaret sig godt og stabilt i de sidste 20-25 år, og samtidig har en god fremtidsplan. For nemt at finde det, leder jeg efter såkaldte udbytte aristokrater. Udbytte aristokrater er selskaber der har kunne hæve udbyttet til deres aktionærer i over 25 år i træk. Derudover kan du også finde andre selskaber, som har givet et højt udbytte mange år i træk. Men størstedelen skal gerne være med udbytte i 25 år+. For at finde de bedste selskaber bruger jeg to forskellige hjemmesider. Først går jeg ind på finviz.com og åbner deres "Maps" program. Indstiller programmet til at vise "Dividend Yield" og finder de bedste selskaber i mange forskellige sektorer. Når jeg ser efter udbytte aktier, så vil jeg helst have at alle aktierne i porteføljen har et udbytte der i gennemsnit giver over 5%. Dermed er jeg sikret en rente på +5% hvert år, hvilket kan give rigtig fornuftigt over 25 år...... Læs mere her: http://www.egsvang-trading.dk/blog/october-12th-2015 Med venlig hilsen Anders Egsvang Rasmussen Egsvang Trading
  • GEN: Experts Share Hopes for the Future of Myeloma Treatment

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Cheryl Zigrand Published Online: Wednesday, October 14, 2015 "The data being amassed about novel multiple myeloma therapies have the potential to change the way patients with relapsed or refractory disease are currently being treated, according to experts who participated in a recent OncLive Peer Exchange program. The investigational monoclonal antibodies elotuzumab and daratumumab are generating hopes that combining these agents with existing drugs would improve outcomes. Evidence is growing that carfilzomib represents an advanced proteasome inhibitor that may provide further benefit if employed with a higher dosage. And, the histone deacetylase (HDAC) inhibitor panobinostat appears effective even in high-risk populations as part of an all-oral regimen. These were among the topics discussed by a panel of multiple myeloma experts during the Peer Exchange roundtable, entitled "Emerging Concepts in the Treatment of Multiple Myeloma." The discussions focused on data presented at the 2015 American Society of Clinical Oncology (ASCO) Annual Meeting convened in June. Sagar Lonial, MD, a leading investigator into the emerging monoclonal antibodies, served as moderator of the discussion, which covered a wide range of topics. The panelists agreed that much work remains to be done in the field to determine how best to combine emerging agents with immunomodulatory (IMiD) drugs and other currently available therapies. Monoclonal Antibodies Stir Excitement Some of the most exciting data in future myeloma treatment that were presented at ASCO involved elotuzumab and daratumumab, which both have applications pending under the FDA's priority review program. Elotuzumab is being evaluated in combination with lenalidomide and dexamethasone for patients who have relapsed after one or more prior therapies; daratumumab is under review as monotherapy for patients who have failed at least three lines of prior therapy or who are double refractory to a proteasome inhibitor and an IMiD. The phase III ELOQUENT-2 trial showed that more patients with relapsed/refractory multiple myeloma responded to lenalidomide and dexamethasone combined with the monoclonal antibody elotuzumab (79%) compared with lenalidomide and dexamethasone alone (66%). In addition, the triplet combination resulted in a progression-free survival (PFS) benefit of almost 5 months, as well as an approximately 30% reduction in the risk of progression.1 Noopur Suresh Raje, MD "I think this is a new milestone in myeloma, and if you think about monoclonal antibodies, I think we can learn something from our lymphoma colleagues," said Noopur Suresh Raje, MD, director, Multiple Myeloma Program, Massachusetts General Hospital. "Rituximab is generally slapped on to whatever backbone treatment they have, and the good news with monoclonal antibodies [is that] once we're able to manage those infusion-related reactions, we can piggyback these monoclonal antibodies on any kind of combination approach that we're using in myeloma." Jatin J. Shah, MD, associate professor, Department of Lymphoma and Myeloma, The University of Texas MD Anderson Cancer Center, noted that rituximab was a "major step forward" in lymphoma that specialists were able to deploy widely. In contrast, Shah said, myeloma specialists likely will have more than one novel antibody to launch into clinical practice in the same time frame and it will be challenging to figure out how best to use each drug. Jatin J. Shah, MD While elotuzumab targets signaling lymphocytic activation molecule F7 (SLAMF7), daratumumab targets CD38. In a phase II trial of patients who were heavily pretreated, daratumumab monotherapy resulted in a PFS of 3.7 months, with nearly 30% of patients responding and a duration of response of 7.4 months.2 Lonial, chief medical officer, Winship Cancer Institute, Emory University School of Medicine, said some of the responses seen in this trial were stringent complete responses (CRs), which he found "quite striking" considering that the participants had received a median of five prior lines of therapy, including carfilzomib and pomalidomide as well as other drugs". See more at: http://www.onclive.com/publications/Oncology-live/2015/October-2015/experts-share-hopes-for-the-future-of-myeloma-treatment#sthash.LVghzP4p.dpuf
  • NEXT BIOMETRIC på HEGNAR TV

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Hegnar TV d. 12. oktober 2015. Interviewet med CEO Tore Etholm Idsøe kan absolut anbefales. http://www.hegnar.no/webtv/
  • Intel næsten uændret YoY

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    OccamO
    Nøgletal. Først omsætning (i mia USD) og så EPS (i cent): 2011q1 12,8 59 2011q2 13,0 54 2011q3 14,2 65 2011q4 13,9 64 2012q1 12,9 53 2012q2 13,5 54 2012q3 13,5 58 2012q4 13,5 48 2013q1 12,6 40 2013q2 12,8 39 2013q3 13,5 58 2013q4 13,8 51 2014q1 12,8 38 2014q2 13,8 55 2014q3 14,6 66 2014q4 14,7 74 2015q1 12.8 41 2015q2 13.2 55 2015q3 14,5 64 Ved kurs 32 er PE 13,7. Dvs 7,3% afkast.
  • Forklaring på kurs/indre værdi og indre værdi pr. aktie

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    R
    Hej. Jeg er begyndt på erhvervsøkonomi i 2. G på gymnasiet. Der er rigtig mange fagbegreber involveret, blandt andet: Kurs/indre værdi og indre værdi pr. aktie. Jeg har brug for en let forståelig forklaring på begge begreber, da vi endnu ikke har fået vores ''rigtige'' lærebog udleveret. Hvad er kurs/indre værdi? Hvad er indre værdi pr. aktie? Hvad er forskellen på dem? Hvordan udregnes de? Tak!
  • GENMAB - Investorpræsentation hos Morgan Stanley

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Better Antibodies By Design Morgan Stanley Global Healthcare Conference September 16, 2015: http://files.shareholder.com/downloads/AMDA-KPIBN/83296629x0x854123/FAAEC33B-D6FA-4F76-8FF1-36CBFBFCFEE5/MS_Investor_Presentation_appendix_Sept.pdf
  • Lidt TDC

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    IFTA.dkI
    I tidligere indlæg på IFTA's Facebook kanal har man kunne følge Set-Up og Charts. Du kan se en bid af en medlems video samt et Dags-Chart pr. 2015.10.12 her: https://www.facebook.com/IftaAps Gode hilsner http://ifta.dk/
  • 5 gode råd til den nye trader (For begyndere)

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Hvis du har læst mit forrige indlæg, så har du hørt omkring 5 almindelige fejl, som mange nye laver i markedet. I dette indlæg kan du så se frem til at få nogle gode råd. Da jeg startede som trader, ville jeg ønske at jeg havde fået et par gode råd til at starte med, så jeg kunne have sparet de første 6 måneder på bare at kigge på grafer, uden at vide hvad jeg skulle se efter. Så læs med og bliv en lille smule klogere. Råd - Søg på youtube Youtube gemmer mange gode videoer. Der er tonsvis af små videoer hvor tradere fortæller kort om handler og strategier. Du bliver ikke verdensmester ved at se videoer på youtube, det er i hvert fald mine erfaringer. Men man får en lille idé om hvad andre ser efter. Jeg vil til der selvfølgelig også anbefale min egen youtubekanal Egsvang Trading, som stille og roligt vil blive fyldt med små korte videoer af handler og meget andet. Youtube er en god inspirationskilde til alle nye i markedet. Prøv dig også lidt frem på youtube. Se en masse forskellige snakke om deres handelsmetoder, og se hvad for nogle du synes virker mest interessante.. Studér dem så lidt nærmere når du har fundet noget, som fanger din opmærksomhed. Råd . - Brug din tid fornuftigt Når du nu alligevel sidder og ser på grafer, så husk at brug din tid fornuftigt. Der er ingen grund til at sidde 10 timer foran skærmen, hvis du har facebook eller andre distraherende programmer åbne ved siden af. At lære at trade er ligesom at lære og læse. Du bliver nødt til at ligge det hårde arbejde og timerne i det, før du bliver god. Facebook hjælper dig ikke. Det distraherer kun. Det samme med mange andre sociale medier. Der kan være enkelte, som gavner dig en lille smule, hvis det er investorboards. Men efter mine egne erfaringer distraherer det mig mere end det gavner. Brug det gerne når du er færdig med at trade for dagen, og gå over hvordan andre har handlet. Det kan du lære rigtig meget af. Råd - Lær af historien Selvom mange siger at man ikke kan bruge fortiden til at analysere fremtiden, så er det sådan set ikke rigtigt. Teknisk analyse går ud på at finde de statistiske bedste punkter for entries og exits. Samtidig med at man ser på det psykologiske i markedet. Gå tilbage i historien og prøv forskellige indikatorer af. Skriv ned, hvor meget du ville have tjent eller tabt på en given handel, og når du har fundet noget, som ser ud til at virke gange på gang. Så prøv det af i et live marked. Samtidig er det vigtigt at du hver dag går igennem markedet, når det lukker. Det kan være svært at se tingene opstå live, men efter kan det være meget mere tydeligt. I starten kan det derfor gavne dig rigtig meget, først at se det ske live, og bagefter se hvordan markedet udviklede sig. Råd - Lær af andre Få dig en mentor eller en underviser. Nu tænker du måske, ja ja det siger han bare fordi han selv underviser. Men det er sådan set ikke så meget det. Jeg siger ikke at du skal benytte dig af Egsvang Trading. Der findes rigtig mange undervisere på markedet. Nogle bedre end andre. Jeg har selv prøvet en 4-5 forskellige. Og fandt til sidste 2 jeg lærte rigtig meget af. Egsvang Trading vil med glæde undervise dig, hvis du finder vores tilgange interessante. Men hvis ikke du kan identificere dig med os, så find en anden underviser på markedet, som du kan identificere dig med. Undervisning koster penge, men de er godt givet ud. Ved at betale en mentor for at undervise dig, så lærer du også analysetilgange, markeds psykologi, trading metoder og meget mere. Undervisning gør ikke at du kan gå direkte ud i markedet og tjene penge, uden at tabe en krone. Men det gør at du kan formindske dine tab, og rimelig hurtig få en ide hvorfor du enten taber eller tjener penge, når du engang går live med egne penge. Råd - Demokonto før Livekonto Ja det er super kedeligt at handle for demopenge. Men start nu ud med det. Der er ingen grund til at tro du kan tjene penge live, hvis ikke du kan på en demokonto. Når du handler live, er der en masse følelser der gør det endnu sværere at tjene penge. Du vil opleve store op og nedture i dine følelser. Når du handler på en demokonto er det meget nemmere at holde disse følelser i ro. Så hvis din strategi ikke virker på en demokonto, ja så virker de heller ikke live. Når du har handlet demo i et par måneder, og fuldt nogle konkrete regler og strategier, og samtidig været profitabel med det, så kan du begynde at handle live. Det er meget bedre at starte med at bruge penge på noget undervisning, end at donere for meget til Mr. Market og miste tilliden til dig selv, inden du er kommet rigtigt i gang. Med venlig hilsen Anders Egsvang Rasmussen www.egsvang-trading.dk