Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• FINGERPRINT CARDS - Tredje kvartal.

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Tredje kvartalet 2015: Intäkterna uppgick till 964,0 Mkr (66,2), en ökning med 1 358 % jämfört med tredje kvartalet 2014 Bruttomarginalen uppgick till 45 % (32 %) Rörelseresultatet uppgick till 346,1 Mkr (-43,9) Vinst per aktie ökade till 5,58 Kr (-0,76) Orderstocken var vid periodens utgång 1 788,0 Mkr (50,0) Kassaflödet från rörelsen uppgick till 299,8 Mkr (-40,6) Januari till september 2015 Intäkterna uppgick till 1 549,0 Mkr (128,6), en ökning med 1 105 % jämfört med motsvarande period 2014 Bruttomarginalen uppgick till 40 % (30 %) Rörelseresultatet uppgick till 393 Mkr (-115) Vinst per aktie ökade till 6,36 Kr (-2,02) Kassaflödet från rörelsen uppgick till 370,5 Mkr (-99,5) Framtidsutsikter Intäkterna för fjärde kvartalet 2015 bedöms uppgå till 1 200-1 300 Mkr, vilket motsvarar en tillväxt mellan 1 043-1 138 % jämfört med fjärde kvartalet 2014. Intäktsprognosen för 2015 preciseras därmed till 2 750-2 850 Mkr från åtminstone 2 500 Mkr, vilket tidigare kommunicerats. Detta motsvarar en årlig tillväxt mellan 1 075-1 118 % jämfört med helåret 2014. VD-kommentar Starkt avtryck i marknaden gav rekordkvartal Jag är stolt över att rapportera ytterligare ett starkt kvartal för Fingerprint Cards (FPC). Våra intäkter har fortsatt växa kraftigt och vi uppvisar för andra kvartalet i rad ett positivt rörelseresultat. Intäkterna om 964,0 Mkr motsvarar en sekventiell tillväxt om 117 procent vilket vittnar om att marknaden växer mycket kraftigt och att vi tagit en ledande position. Vår primära marknad, touchsensorer för smartphones, expanderar snabbt. Det ökande antalet telefonlanseringar med FPC:s sensorer innebär fortsatt kraftigt växande leveranser av sensorer och relaterad intäktsökning. Under tredje kvartalet har 26 smartphones lanserats med FPC:s touchsensorer av 14 tillverkare. Till dags dato har 20 smartphonetillverkare lanserat smartphones med touchsensorer från FPC. Under perioden har även en tabletlösning med en touchsensor från FPC lanserats på marknaden. Bruttomarginalen förbättrades från 36 procent i andra kvartalet till 45 procent i tredje kvartalet. Denna förbättring är hänförlig till en förändrad produktmix. Den positiva resultatutvecklingen avspeglar sig också i vårt kassaflöde från den löpande verksamheten, som under tredje kvartalet motsvarade 87 procent av vårt rörelseresultat. Tredje kvartalet och perioden fram till delårsrapporten har präglats av ett starkt orderinflöde från FPCs modulpartners och orderstocken vid kvartalets slut var 1 788,0 Mkr. I slutet av september lanserade Google marknadens två första smartphones med Android 6.0, den nya utgåvan av operativsystemet Android som har inbyggt stöd för fingeravtryckssensorer. Vår touchsensor FPC1025 har integrerats i Nexus 5X som tillverkas av LG och i Nexus 6P som tillverkas av Huawei, vilket understryker FPC:s marknadsledande position. Introduktionen av Android 6.0 och dess inbyggda stöd för fingeravtryckssensorer väntas bidra till en fortsatt snabbt växande penetration av fingeravtryckssensorer i smartphones. FPC:s nya touchsensorer FPC1140/FPC1145 och FPC1022/FPC1035 finns nu integrerade i smartphones som lanserats av globalt ledande smartphonetillverkare. Som komplett systemleverantör består vår teknologi av såväl sensorhårdvara som egna algoritmer, de förstnämnda genererar marknadens bästa bildkvalitet vilket våra algoritmer drar nytta av för att kunna tillhandahålla marknadens minsta sensorer. Denna unika kombination gör att vi kan erbjuda marknadsledande biometriprestanda med bibehållen säkerhet och gör våra nya sensorer mycket konkurrenskraftiga, vilket stärker vår position inför 2016. Under tredje kvartalet lanserade vi den nya produktserien FPC OneTouch FPC1200, vårt första erbjudande där FPC:s touchsensorer kan monteras under en glas- eller keramikskiva. Detta gör det möjligt att förändra sensorns utseende och tillåta ny industridesign. De första touchsensorerna i FPC1200-serien är nu färdiga för massproduktion och planeras att integreras i smartphones för lansering på marknaden under de närmaste månaderna. Tillsammans med våra leverantörer har vi förstärkt vår leveransförmåga och detta utgör en starkt bidragande orsak till de ökande intäkterna under andra halvåret. Vi är väl förberedda att ytterligare stärka bolagets leveransförmåga under 2016 med tanke på den växande efterfrågan från marknaden för bolagets produkter. Utanför den växande touchsensoraffären för smartphones fortsätter vi utveckla vårt erbjudande för smarta kort och anpassa sensorerna för de speciella krav som ställs för integration i framtida kortlösningar. Utvecklingen går planenligt och våra sensorer kan nu göras så tunna att de medger integration i smarta kort. Denna marknad är ännu i sin linda, men vi bedömer att de första kommersiella leveranserna av touchsensorer för smarta kort kan komma att ske under 2016. Vi accelererar nu våra investeringar för att ytterligare driva penetrationen av fingeravtryckssensorer inom smarta kort och en konkurrensfördel är vår kunskap om hur tillverkningskostnaden för touchsensorer i smartphones kan reduceras. Vi bedömer att vårt teknologiledarskap inom touchsensorer för smartphones ger oss ett försprång när denna nya marknad skapas. Vår ambition är att etablera samma ledarskap inom detta segment som det vi har inom smartphones. Jag ser med fortsatt tillförsikt an framtiden som förväntas kännetecknas av successivt växande leveranser och ett stort antal ytterligare produktlanseringar där FPCs touchsensorer ingår. Jörgen Lantto, VD Framtidsutsikter Intäkterna för fjärde kvartalet 2015 bedöms uppgå till 1 200-1 300 Mkr, vilket motsvarar en tillväxt jämfört med fjärde kvartalet 2014 mellan 1 043-1 138 %. Därmed preciseras intäktsprognosen för 2015 till 2 750-2 850 Mkr från åtminstone 2 500 Mkr, vilket tidigare kommunicerats. Skälet till detta är det allt större intresset från marknaden att integrera touchsensorer och bolagets starka produktportfölj. Rörelseresultatet under fjärde kvartalet bedöms förbättras ytterligare jämfört med tredje kvartalet som ett resultat av fortsatt ökande bruttovinst. En prognos avseende intäkter 2016 kommer att meddelas under december månad. För mer information Jörgen Lantto, VD Fingerprint Cards AB (publ), 031-60 78 20,[email protected] Internet:www.fingerprints.com/corporate/ Välkommen till Fingerprint Cards Q3 Finansiell rapport Webcast torsdag 5 november 10:00. Deltagare går in via denna länk och registrerar sig: https://engage.vevent.com/index.jsp?eid=3483&seid=46 Fingerprint Cards AB (publ), org.nr. 556154-2381, offentliggör denna information enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden och lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 5 november 2015 klockan 08.00. Viktig information Utgivning, publicering eller distribution av detta pressmeddelande i vissa jurisdiktioner kan vara föremål för restriktioner. Mottagaren av detta pressmeddelande ansvarar för att använda detta pressmeddelande och informationen häri i enlighet med tillämpliga regler i respektive jurisdiktion. Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande om, eller inbjudan att förvärva eller teckna några värdepapper i Fingerprint Cards i någon jurisdiktion. FPC Delårsrapport Q3 2015 http://hugin.info/132202/R/1964302/716950.pdf This announcement is distributed by NASDAQ OMX Corporate Solutions on behalf of NASDAQ OMX Corporate Solutions clients. The issuer of this announcement warrants that they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein. Source: Fingerprint Cards AB via Globenewswire
  • En af de gode dage (Daytrading)

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Hej Alle! I går var en af de dage, som man skal leve højt på som daytrader. Det var ikke den mest indbringende dag. Men de handler jeg tog var nærmest perfekte, og det er bedre end selve beløbet. Jeg vil lige vise kort hvilke handler jeg tog og forklare lidt undervejs. Normalt bruger jeg det meste af min tid på at handle DAX. Når DAX'en ikke rigtig vil bevæge sig, så bevæger jeg mig over i eurusd eller WTI Crude Oil. I går var en af de dage og derfor måtte jeg bevæge mig over i eurusd, da den var en helt anden historie. Jeg forbereder mig altid aftenen før og ser efter hvor de bedste handelsmuligheder vil opstå henne. Der var derfor ingen tvivl om at jeg skulle lede efter short muligheder på eurusd. Da prisen så begyndte at bevæge sig op i mit short område, begyndte jeg så og se efter de første tegn på at sælgerne ville overtage kontrollen igen. Der begyndte allerede at opstå sælger tegn dagen før og derfor havde jeg en lille position kørende over natten. Da prisen så kørte lidt op sidst på aftenen i forgårs og først på natten, ja så var mine alarmer sat til. Omkring kl 1 begyndte alarmen så og ringe og jeg satte mere til min short position. Se illustrationerne og nærmere forklaringer på mine handler her: http://www.egsvang-trading.dk/blog/en-af-de-gode-dage Med venlig hilsen Anders Egsvang Rasmussen Egsvang Trading
  • exiqon

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Under mig lidt over at nedenstående nyhed, ikke har givet andledning til mere snak på de forskellige aktiefora. Kan ikke finde noget om deres forestående prostata markør på deres hjemmeside, hvilket jeg så også undrer mig lidt over, idet det må siges at være meget kurspåvirkende. Exiqon steg også meget samme dag, men er siden gået i stå, så nu har jeg samlet lidt op. http://www.business.dk/medico/exiqon-paa-vej-med-to-nye-lanceringer
  • Eksklusivt TV-interview med Fingerprints topchef

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Vi kommer snart börja betala skatt". http://www.efn.se/2015/09/25/bl-special-fingerprint-jorgen-lantto/
  • Er Simcorp overset?

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Hej alle Jeg synes Simcorp er en meget overset aktie da jeg aldrig ser den anbefalet nogen steder dog selv om den er steget med 95% på et år. Deres nøgletal er meget fornuftige synes jeg og de se frem til vækst på det Amerikanske marked, deres produkt er software til investering og porteføljer til erhvervsvirksomheder. Jeg vil rigtig gerne hører hvad i andre mener om Simcorp. Tak på forhånd
  • Swedbank er bull på Bakkafrost

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    (TDN Finans): Swedbank tar opp dekning på Bakkafrost med kursmål 310 kroner. Det fremkommer av en oppdatering fra meglerhuset onsdag. Swedbanks analytiker Marius Gaard skriver at meglerhuset er bullish med tanke på det langsiktige potensialet til Bakkafrost, men at de også ser et attraktivt oppsidepotensial på kort sikt. Meglerhuset ser flat gjentagende inntjening i 2016, men tror det pågående investeringsprogrammet bør styrke resultat pr aksje med rundt ti prosent i 2017-2019. Det er med andre ord attraktive vekstutsikter for et selskap som har et operasjonelt driftsresultat på 25 kroner pr kilo, skriver Gaaard. De ser lav tilbudsvekst og sterk underliggende etterspørsel i laksemarkedet til og med 2020 og venter at Bakkafrost vil øke marginlederskapet mot sammenlignbare, norske selskapet. Bakkafrost drar fordeler fra gode, biologiske forhold, optimale temperaturer og et fordelaktig færøysk produksjonsregime, skriver Gaard. HR, [email protected] TDN Finans, +47 22 00 11 55 Synes godt om · Svar · 8 min.
  • Transcript af Genmabs telekonference efter Q3

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Genmab's (GNMSF) CEO Jan van de Winkel on Q3 2015 Results - Earnings Call Transcript Nov. 3, 2015 3:59 PM ET ' About: Genmab A/S (GNMSF) Genmab A/S (OTC:GNMSF) Q3 2015 Earnings Conference Call November 3, 2015 1:00 PM ET http://seekingalpha.com/article/3639966-genmabs-gnmsf-ceo-jan-van-de-winkel-on-q3-2015-results-earnings-call-transcript?app=1&auth_param=10bdf3:1b3i814:2fd7b7d3b05f126a6e178ba616d816b1&dr=1
  • Flash chrashet i Fingerprint i dag

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Gode kommentarer fra Fill og Kill. Absolut værd at lytte til. https://soundcloud.com/fill-or-kill/avsnitt-31-smasparar-attack
  • Marginfald i Bakkafrost

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Marginfall for Bakkafrost Bakkafrost-konsernet leverte et samlet driftsresultat på 206 millioner danske kroner i tredje kvartal. Nyheter 03.11.2015 Av redaksjonen Det totale slaktevolum i kvartalet var 12.982 tonn sløyd vekt, noe som er en økning på 19 prosent sammenlignet med samme kvartal i 2014, skriver selskapet i en børsmelding tirsdag. Oppdrettsegmentet leverte en operasjonell EBIT på 183 millioner, mens VAP-segmentet, som produserte 3.745 tonn i kvartalet, fikk en operasjonell EBIT på ni millioner danske kroner. Fiskemel, -olje og fôr (FOF) leverte en EBITDA på 42 millioner kroner. Marginene falt i dette kvartalet og relaterer seg til økte kostnader. Tross høyere kostnader, leverte alle segmenter positive resultater i kvartalet. Med levering av brønnbåten «Hans á Bakka» i tredje kvartal, har Bakkafrost gjort et betydelig skritt fremover i strategien for å redusere biologisk risiko og øke effektiviteten. Utsiktene for markedet er at det holder seg stramt, ettersom det ikke forventes tilbudsvekst i 2016, sier CEO Regin Jacobsen i en kommentar. Bakkafrost satte ut 2,8 millioner smolt i kvartalet, som er på linje med selskapets smoltutsettplan. Havsbruns sourcing av råvarer de ni første månedene av 2015, 171.000 tonn, har vært tilsvarende de første ni månedene i 2014. «Hans á Bakka» ble levert til Bakkafrost på seinsommeren. Kapasiteten er 450 tonn levende fisk, og skipet er utstyrt med moderne teknologi. Investeringen i «Hans A Bakka» vil øke transportkapasitet og samtidig redusere biologisk risiko. Etter levering har installering av utstyr og nødvendige tester blitt gjennomført, opplyser selskapet. Den globale etterspørselen i laksemarkedet fortsetter med sterke vekstrater. Markedene påvirkes ulikt av valutautviklingen i løpet av året. Forventet global tilbudsvekst i 2015 er rundt fire prosent og null prosent i 2016. Produksjonen er nær full kapasitetsutnyttelse. Bakkafrost forventer å slakte 50.000 tonn sløyd vekt i 2015. Bakkafrosts prognose for smoltutsett i 2015 er 10,4 millioner stykk. Estimatene for slaktevolumer og smoltutsett er som alltid avhengig av den biologiske situasjon. Bakkafrost forventer å slakte 48.000 tonn sløyd vekt og sjøsette 10,5 millioner smolt i 2016. Bakkafrost langsiktige strategi er å selge rundt 40-50 prosent av slaktevolumer av laks som foredlede produkter på fastpriskontrakter. Kontraktene varer i seks til 12 måneder. Bakkafrost har inngått kontrakter som dekker omkring 78 prosent av VAP-kapasiteten for resten av 2015. Utsiktene for produksjon av fiskemel og fiskeolje er avhengig av tilgjengeligheten av råmaterialet. Kvotene for fangst av kolmule i Nord Atlanteren forventes å bli redusert, og derfor vil produksjonen av fiskemel og fiskeolje mest sannsynlig bli redusert i volum i 2016 fra relativt høye volumer i år. Det store markedet for Havsbruns fiskefôr er det lokale færøyske markedet, herunder Bakkafrost interne bruk av fiskefôr. Havsbrun salg av fiskefôr i 2015 er ventet å være på 79.000 tonn". http://www.ilaks.no/marginfall-for-bakkafrost/
  • tank

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    R
    For tiden er der stor interesse for tank. Raterne kører lidt op og ned, men den overordnede retning er op, og en del analytikere spår et "tight" marked for tank i den kommende vinter. Muligvis også i længere tid. Det interessante ved ovennævnte selskaber er, at der inden årets udgang skal ske en fusion mellem FRO (noteret i Oslo og NYSE) og FRNT (unoteret). I begge selskaber har John Frederiksen afgørende indflydelse, og hele projektet er vel hans baby. Bytteforholdet mellem de to selskaber ved fusionen er allerede fastlagt (2,55 FRO aktier for hver FRNT aktie), og efter fusionen vil FRO være det overlevende selskab. Lige i øjeblikket er der en ret stor rabat på FRNT, som givetvis vil blive udlignet i løbet af en måned eller to. Er der nogen i forum, der interesserer sig for tank og kan komme med nogle indspark? Der er en hel række interessante amerikanske tank-selskaber, som lige skal nævnes her. Personligt er jeg dog især interesseret i FRO. Andre tank-selskaber på NYSE: Teekay Tankers Ltd (TNK) Euronav NV (EURN) Frontline (FRO) Tsakos Energy Navigation (TNP) MVH Rodion
  • Vi er nu i en "helt ny økonomisk tid"??

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Nå, så skal vi til det igen. Jeg har personligt investeret i en lang årrække, og jeg husker tydeligt opturen op mod dot-com krakket omkring årtusindskiftet. Her blev Warren Buffet i store træk kaldt et gammelt fjols, fordi han ikke investerede i de store digitale pengeafbrændere. Hans metoder blev kaldt gammeldags, og sætninger i stil med "Vi er inde i en helt ny type økonomi" blev ofte skrevet i en hånlig sammenhæng overfor den gode Mr. Buffet. Så når Finans.dk i dag skriver om Buffet i samme toner, og med et direkte citat i artiklen som følger: "Spørgsmålet er, om Warren Buffetts old school portefølje er blevet lidt for old school til en moderne økonomi" Så bliver jeg oprigtigt bekymret. Jeg investerer ikke selv som Warren Buffet, men hans metoder har bestået tidens test. Så at påstå at hans metoder er blevet for old School til denne "nye tid" antyder enten et medie, der er ude efter at score nogle billige point på en catchy titel eller også er det et tegn på en journalist, der ikke kender sin børshistorie. Hans-Henrik https://www.facebook.com/Markettimerdk-165400380191772/ http://finans.dk/live/investor/ECE8174368/Har-Warren-Buffetts-old-school-investeringsstrategi-slået-fejl/?articleId=8174368&ctxref=ext
  • "Sweden's Fingerprint prepares for competition..."

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Sweden's Fingerprint prepares for competition as biometrics market heats up Reuters By Olof Swahnberg STOCKHOLM, Nov 2 (Reuters) - When Fingerprint Cards (FPC) said last September it was supplying China's Huawei with fingerprint sensors for its new smartphone, the little-known Swedish company's stock jumped nearly 11 percent in a day. Demand for Gothenburg-based FPC's products has continued to rocket, sending its shares up over 1,000 percent in 2015 alone and catapulting it to the forefront of a booming industry in biometric sensors for smartphones, tablets and credit cards. Many users find an instant sign-in with fingers or thumbs more convenient than typing passwords and a rise in mobile payments is expected to further fuel demand. FPC's clients have multiplied from only two to twenty in a year but competition in the sector is increasing as main rival Synaptics looks for more business outside its key smartphone client Samsung. Newer rivals in Asia and Norway are emerging, amid pressure on prices from cost-conscious smartphone makers. "They have a window now as they deliver because competitors have not yet caught up with them, but the market always does in the end," said Gustav Sjogren, fund manager at Norron Asset Management. "There will of course be increased competition and price pressure here as well." Founded in 1997, by Lennart Carlson who thought there would one day be a huge market for technology based on an old Swedish fingerprinting patent, FPC has a headstart on newer rivals. But it waited for years for demand to materialise with its board even considered closing the company in 2005 before a Japanese investor came to the rescue. FPC has also survived on share issues totalling around 700 million crowns, much of which was ploughed back into product development, and small sales of sensors to a number of clients. The breakthrough finally came in 2012 when trendsetter Apple bought mobile security firm AuthenTec, signalling that fingerprint identification would soon become a must-have feature which other smartphones must match. As FPC already had a good touch sensor technology and introduced its first touch sensor for smartphones at the end of 2013, investors started buying the Swedish company's shares. It has since bagged deals from some of China's biggest smartphone makers and U.S. tech giant Google. "FPC was early out with a good touch sensor technology. When Apple bought AuthenTec and later launched its iPhone with a touch sensor in 2013, FPC made a strategic decision to focus on the touch sensor technology," said Carnegie analyst Havard Nilsson. FPC's Scandinavian location has also given it an edge in China. "It's also easier for a Chinese OEM (original equipment manufacturer or smartphone maker) to go with a non-U.S. company. Once chosen, it was a safe choice for other Chinese OEMs, because its technology had been proven and FPC had allocated capacity for large volumes," Nilsson said. FPC has also benefited from being close to Finland's Nokia and Sweden's Ericsson, once the main stalwarts of the global mobile phone industry. FPC has snapped up top engineers and managers as the handset businesses of the two telecoms giants went into steep decline. Current CEO Jorgen Lantto was previously executive vice president at ST-Ericsson, a now disbanded chip-making venture between mobile network maker Ericsson and STMicroelectronics, the Franco-Italian chipmaker. VALUATION QUESTION Fingerprint forecasts a 50 percent market share outside of Apple for touch fingerprint sensors in smartphones in 2015 and has raised its sales outlook four times this year. It expects 2015 sales to grow at least around 1,000 percent to over 2.5 billion Swedish crowns ($294 million). But with FPC shares soaring, some investors have started to question its valuation. "We have chosen not to invest in Fingerprint as we think the valuation is way too high," said Sjogren. "To think they can keep such a market share, that just about never happens, I have experienced that so many times before." FPC's own market forecast implies it would be at least as big as Synaptics this year in touch fingerprint sensors but Synaptics, which entered biometrics when it bought Silicon Valley firm Validity in 2013, says it is the overall market leader and some analysts agree. Synaptics has also recently taken more contracts, winning business from China's Lenovo this year, and is set to announce new deals shortly. "You should expect to see several new products in the market by early 2016," promised Alfred Woo, director of Product Marketing at Synaptics' Biometrics Product Division. Newer entrants are also hoping for a slice of the market share including two Norwegian firms, IDEX, which in recent years has lured key staffers from AuthenTec and Synaptics, and Next Biometrics, both of whose stocks have jumped around 200 percent this year. They are joined by China's Goodix and Taiwan's Egis Technology, while U.S. chip giant Qualcomm is also developing a sensor. "We will ramp up significantly next year," said IDEX CFO Henrik Knudtzon. "In 2016 we expect to start having a meaningful market share." But FPC believes it can stay ahead of its newer rivals. "First they need to catch us, and then they need to afford to invest in order to be bigger than us. That's a challenge when you are not making money," FPC CEO Jorgen Lantto told Reuters". "This is an opportunity to extend our lead." ($1 = 8.4912 Swedish crowns) (Additional reporting by Eric Auchard and Johannes Hellstrom; editing by Niklas Pollard and Anna Willard) http://finance.yahoo.com/news/swedens-fingerprint-prepares-competition-biometrics-114300579.html?.tsrc=applewf
  • FRO & FRNT

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    R
    Sorry. Jeg skriver "det interessant ved ovennævnte selskaber er". Der skulle stå: Det interessante ved FRO og FRNT er ....
  • FINGERPRINT CARDS - Den store tyreslagtning

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Per Agermann rejser nogle vigtige spørgsmål i sin kronik omkring bullcertifikatet og Commerzbanks annulering af dette. http://realtid.se/ArticlePages/201510/28/20151028143848_Realtid289/201510281
  • Bakkafrost, laks og andre svømmere

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Hør om Bakkafrost, laks og andre svømmere i torsdagens 'Pengepodden' episode 21. 'Pengepodden' er Nordnets norske podcast. Jan Molnes, der er fondsforvalter af 'Sjømatsfondet Holber Triton, fortæller om branchen før, nu og i fremtiden. Begynder efter 8 minutter og cirka 30 minutter frem. https://www.nordnet.no/tjenester/veiledning/pengepodden.html
  • Optræk til teknisk nedtur i Novo-aktien

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Af Peter Arendt, professionel trader for http://www.daytrader.dk, 30. oktober 2015. Regnskabsaktuelle Novo Nordisk møder efter mange års konstant vækst pludselig en række vækstudfordringer, hvilket kan få konsekvenser for næste års omsætning. Derfor er der fundamentale tegn på at aktiens kurs skal ned fra aktuelt niveau. Kigger vi på kursgrafen med tekniske briller på helt lang sig, kan vi også se at aktiekursen er moden til en større nedadgående korrektion. Er du i besiddelse af aktien kan en salgsstrategi derfor være fornuftig - se vores forslag nedenfor. Salgsstrategi Sælg 25-50% nu. Sælg resten ved brud under 340 kroner. Køb (genkøb) først aktien hvis den laver "new highs" og dermed bryder over 415 kroner. Teknisk analyse I månedsgrafen ovenfor laver vi en helt langsigtet analyse af Novo Nordisk-aktien. Siden 2008 hvor de fleste aktier blev svækket markant i kurs grundet finanskrisens hærgen, har Novo Nordisk aktien derimod været i konstant op-trend. Således har verden konstant behov for medicin mod sukkersige - selv under krisetider. Men nu ser aktien ud til at have nået et top-punkt - i hvert tilfælde for en stund. I toppen af grafen har vi zoomet ind på udviklingen over det seneste halve år. Som det fremgår er volatiliteten - usikkerheden/prisfølsomheden - steget markant. Dette er et tegn på at markedet er kommet i tvivl om hvorvidt op-trenden skal fortsætte. Ifølge teknisk analyse er volatiliteten altid høj lige inden en top formation og dermed lige inden optur bliver vekslet om til en ny nedtur. Derfor er der lige nu optræk til nedtur i Novo Nordisk Aktien. Rent teknisk er en decideret ned-trend en realitet hvis bund og støtte i 340 kroner bliver brudt. Herefter vil en topformation være en realitet og der vil herefter være mål nede i cirka 250 kroner. Et brud under 340 kroner vil derfor frembringe et kraftigt signal til salg af Novo Nordisk aktien. Dog er der allerede svaghedstegn og dermed udsigt til nedtur, hvis vi kigger på de tekniske indikatorer. RSI ligger over midten (værdien 50) og taler som udgangspunkt for en op-trend. Dog udviser RSI faldende tendens samtidig med at kursgrafen har været stigende. Der er derfor tale om negativ divergens, hvilket er et kraftigt tegn på at en nedtur er i udsigt. RSI taler dermed for et snarligt brud under 340 kroner og signalerer derfor salg af Novo Nordisk aktien. MACD ligger ligesom RSI placeret over midten (værdien 0) hvilket også signalerer op-trend. Dog ligger MACD på et historisk ekstremt højt niveau, hvilket signalerer at aktien er overkøbt. MACD signalerer derfor at aktien er klar til en nedtur. Derudover er MACD-kurven knækket fra at være stigende til at være faldende, hvilket også er et svaghedstegn og dermed et tegn til at kursfald ligger forude. Peter Arendt samarbejder med http://www.daytrader.dk. http://www.daytrader.dk/novo-nordisk-festen-slut-for-denne-gang/ [image: 73518_novonordisk.png]
  • USA Small/Midcap

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Godmorgen til jer alle på PI Er der nogle der kan anbefale nogle small eller mid cap aktier på det Amerikanske marked, da jeg ikke selv har den store viden omkring hvad der findes af aktier med potentiale på det marked, jeg vil gerne sprede mine invisteringer lidt mere. Super trader fredag til jer alle. mvh CBA_Trader
  • Hvad sker der i Opcon?

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Mange af jer har tjent gode penge de seneste dage på aktien Opcon. Det skal siges med det samme, at jeg ikke har ejet aktien og heller ikke kommer til det, da det er en Aktie, der ligger uden for min metode, strategi og risikoprofil. En af grundene til at jeg ikke rører ved denne type aktier er, at der er relativ stor risiko for manipulation i aktien, når den mange dage kun omsætter for 3-700.000. Nu har vi så set 5 dage med meget (ekstrem) høj volume og flotte stigninger. Og der skal lyde et stort tillykke til de af jer, der har tjent gode penge. I har taget en stor risiko og dermed bør der også følge en høj gevinst med jævne mellemrum. Men med dagens udvikling får det mig til at komme med en lille kommentar. For jeg har stor respekt for dem der tjener penge i disse penny-stocks fordi de har lavet en klar analyse, har en klar plan, har 100% styr på hvor stor en del af porteføljen man risikerer osv. Men problemet er, at når jeg søger på diverse fora fra de seneste dage, så ser jeg et utal af indlæg i stil med: "Køb nu! for nu går det stærkt!". Og når en anden på det givne forum spørger: "Hvorfor? Har du en god grund" så er svaret noget i stil med "Ja, prøv at kigge på den, den stiger helt vildt". Dette er ikke en klar strategi, en defineret og afprøvet metode og det indeholder ingen overvejelser over risikostyring m.m. Jeg har tilladt mig at tage et par screendumps på dagsbasis og for intraday som jeg har vedhæftet. De seneste dage er aktien fordoblet under høj omsætning, og også i dag ser vi en massiv omsætning. Men til forskel fra de foregående dage, så har vi i dag været oppe i kurs 0,95 og slutter i 0,775. Det vil sige at vi har haft et intraday tab på 18%. Hvis I kigger på billed 2 så kan vi se, at der omsættes 2,5 mio. aktier oppe omkring 0,9-0,95 dvs. på toppen af dagen. Det er op til 8-10 x en normal dagsomsætning der handles for fra 10.00 til 10.10 Jeg er ked af at sige det, men det lugter altså en smule af at aktierne bliver dumpet i en fart af nogen. Nu er det så det spændende hvad der sker i morgen. Kan aktien komme ovenpå efter et tab fra toppen på 18% i dag. Eller går der panik i alle dem, der gået efter det hurtige guld og nu må erkende, at de har købt præcist på toppen eller tæt ved? Det er vigtigt at I har jeres plan, metode, risikostyring og ikke mindst nerver på plads i morgen. Jeg følger spændt med på sidelinjen. Hans-Henrik https://www.facebook.com/pages/Markettimerdk/165400380191772 [image: 69747_Opcon1_dag.png] [image: 69747_Opcon2_Intra.png]
  • Tom Hougaard har tabt 22 mio. kr.

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    LivermoreL
    Her er Tom Hougaards egen beretning om sit tab: http://tomhougaard.dk/ude-af-markedet/
  • Faldet i FINGERPRINT Cards

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Fingerprint Cards er steget over 1000 pct. i år. Undervejs har jeg flere gange set meget hurtige stigninger efterfulgt af større fald. Typisk sker dette i en opadgående trend pga gevinsthjemtagning både fra kortsigtede og mellemlange investorer. Derefter strømmer der både tidligere og nye investorer ind i aktien efter faldet. Aktien begynder så at stige igen. Mandag og tirsdag i denne uge steg aktien hele 40 pct. pga af massivt opkøb fra Commerzbank og UBS. Der blev i markedet livligt gættet på at opkøbet var tegn på en snarlig overtagelse af selskabet eller at der blev foretaget shortinddækning i stor stil. Onsdag kon der tidligt på formiddagen en meddelelse fra Commerzbank om, at banken lukker sit gearede bullcertificat i Fingerprint Cards. Da et kunstigt instrument ikke er en aktie i selskabet vil markedet normalt opfatte en sådan meddelelse som positiv. Udstederen lukker jo ned, fordi denne ikke ønsker at tabe penge på gearet spejling af et selskab med en med kraftigt stigende aktiekurs. Meddelelsen medførte i stedet et ekstraordinært stort kursfald som på ingen måde lignede den sædvanlige gevinsthjemtagning efter kraftige stigninger i aktien. Faldet som tog de seneste tre ugers stigninger ud af aktien skyldtes især, at en række store aktører anført af UBS massivt solgte ud. Derefter fulgte så salg fra mange mindre investorer. Tilbage sidder nu rigtig mange forundrede markedsdeltagere . Hvorfor er det nu lige, at et kunstigt instrument kan medføre noget som grangiveligt ligner et meget stort "pump&dump stunt" anført af to eller flere store aktører? Svaret får vi nok aldrig. Konspirationsteorier er der mange af. Sådan er det altid i aktiemarkedet. Et par af de sædvanlige råd herfra er: Køb ikke aktier for lånte penge. Invester ikke for store beløb i enkelte aktier. Spred risikoen på flere.