Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Berlin4

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Hvis I interesserer jer for aktier, og ikke kun går op i personfnidder, kan I bruge weekenden på at se på Berlin4. Berlin4 er et børsnoteret selskab som kun ejer boligudlejningsejendomme i Berlin. Et yderst veldrevet udlejningsfirma, med store skjulte værdier, idet ejendommene er værdisat meget lavt i regnskabet i forhold til ejendomme i Berlin generelt, samt en meget stor del af porteføljen opdelt i ejerlejligheder, men uden at disse er værdiansat som sådan i årsregnskabet. For nylig udsendte Berlin4 en meddelelse om, at der var interesse for overtagelse af selskabet på visse betingelser. Kort forinden er en større post aktier købt af et fransk pensionsselskab til 6,37 kr. pr. aktie. Berlin4 handles til pt. ca. 5,00 kr. Tænk selv over den mulige sammenhæng. Hænger det sammen, som jeg forestiller mig, er der en pæn gevinst ved købet pt. Se årsregnskabet og fondsbørsmeddelelsen. Og ja, jeg har ejet aktier i selskabet i lang tid.......men du behøver ikke ønske mig tillykke.
  • FING - Carnegie ser flere triggere

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "FINGERPRINT CARDS CARNEGIE SER FLERA "TRIGGER" KORT SIKT (Direkt) 2015-10-27 10:04 STOCKHOLM (Direkt) Carnegie ser flera faktorer som potentiellt kan ge ytterligare bränsle till aktien i Fingerprint Cards i det korta perspektivet och banken anser att man som investerare ska äga aktien under den kommande tremånadersperioden. Det framgår av ett presentationsmaterial, daterat den 27 oktober, från investmentbanken som Nyhetsbyrån Direkt har tagit del av. Banken hänvisar exempelvis till förmodat starka siffror för det tredje kvartalet som väntas den 5 november. Samtidigt är sannolikheten hög för att aktien kommer att tas in i SBX-index där besked väntas i början av november. Carnegie framhåller även den nuvarande resultattrenden, där en sekventiell tillväxt väntas fjärde kvartalet i år och första kvartalet nästa år. Dessutom tror banken att fler banker kommer att ta upp täckning av aktien mot slutet av året. Slutligen lyfter banken fram att Fingerprint eventuellt kommer att släppa en prognos för 2016. Carnegie har kvar sin köprekommendation för Fingerprint och riktkursen på 350 kronor, men påpekar att riktkursen är kassaflödesbaserad och exkluderar potentialen inom smarta kort, som investerare tydligt tillskriver ett värde. "En teoretisk" syn på värderingen antyder en kurspotential till 550 kronor och en värdering i förhållande till branschkollegorna (peer-värdering) indikerar en kurspotential överstigande 600 kronor, enligt materialet". Börsredaktionen +46 8 5191 7910, http://twitter.com/direktse Nyhetsbyrån Direkt https://www.avanza.se/placera/telegram/2015/10/27/fingerprint-cards-carnegie-ser-flera-trigger-kort-sikt.html
  • FINGERPRINT CARDS: COMMERZBANK FÖRTIDSINLÖSER AV RISKHÄNSYN

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    FINGERPRINT CARDS: COMMERZBANK FÖRTIDSINLÖSER AV RISKHÄNSYN 10:31 STOCKHOLM (Direkt) Commerzbanks beslut att avsluta handeln med bullcertifikatet i Fingerprint Cards gjordes bland annat på grund av riskhänsyn. Det säger Peter Olsson, Skandinavienchef för börshandlade investeringprodukter på Commerzbank i Frankfurt, till Nyhetsbyrån Direkt. Nu har Fingerprint-certifikatet utvecklats väldigt positivt för alla parter och vi har då valt att göra en förtida inlösen. Vi har meddelat alla kunder via NGM:s nyhetsservice. Det är inte märkvärdigare än att alla får certifikatets värde utbetalt, och alla har en månad på sig att sälja av, säger han. Peter Olsson påpekar att med den utveckling Fingerprint-aktien haft, med en kursutvecklingen på över 1.200 procent bara i år, har i princip ingen nuvarande ägare av certifikatet kunnat gå med förlust. Det är Sveriges dyraste certifikat nu, säger han. Skälet till att Commerzbank väljer att förtidsinlösa produkten har bland annat att göra med kursutvecklingen. Det sker också av riskhänsyn med hänsyn till Fingerprint Cards-aktien, säger Peter Olsson. På grund av sitt certifikat har Commerzbank varit en stor aktör i handeln med Fingerprintaktier. Peter Olsson vill dock inte säga hur Commerzbank kommer att agera när certifikatet avvecklas. Sedan ett par veckor tillbaka har Nordea börshandlade produkter i Fingerprint Cards och Precise Biometrics. Nordea erbjuder bland annat handel i sina Blanka-instrument, som är certifikat med kort riktning och utan hävstång, samt med bull- och bearcertifikat med hävstång. Även Avanza har tillsammans med Morgan Stanley certifikat i Fingerprint Cards, dock endast bullcertifikat. Fingerprint Cards backar 14 procent på Stockholmsbörsen på onsdagen. David Djuphammar +46 8 5191 7913 Nyhetsbyrån Direkt
  • Verdens største pengemaskine PE=12,5

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    OccamO
    Apple overgår igen YoY performance. Nøgletal. Først omsætning (i mia USD) og så EPS (i cent): 2011q1 25 91 2011q2 29 111 2011q3 28 101 2011q4 46 198 2012q1 39 176 2012q2 35 133 2012q3 36 124 2012q4 55 197 2013q1 44 145 2013q2 35 107 2013q3 37 118 2013q4 58 207 2014q1 46 167 2014q2 37 128 2014q3 42 142 2014q4 75 306 2015q1 58 233 2015q2 50 185 2015q3 52 196 PE ved kurs 115 = 12,5 Bemærk: EPS er justeret for split. Kvartalerne har her de normale numre. Apples egen kvartalsnumre er forskudt ligesom deres regnskabsår. Der er altid store sæsonvariationer, så man skal lægge vægt på YoY udviklingen.
  • NEXT: Launch of Tier 1

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    NEXT Biometrics: NEXT Biometrics Group ASA - Launch of Tier 1 Customer 12:03 NEXT Biometrics Group ASA (NEXT) will October 27th present the name of and products from - its first Tier 1 Customer The will be done in a live web-cast organized by DnB Markets in Oslo at 08:45 AM CET. Later in the day, live presentations will be held for clients of SEB and others in Stockholm. A live web-cast will be available at www.nextbiometrics.com. A recorded version of the presentation will also be available after the broadcast has concluded. ABOUT NEXT Biometrics: Enabled by its patented NEXT Active Thermal principle, NEXT Biometrics (www.NextBiometrics.com) offers high quality area fingerprint sensors at a fraction of the prices of comparable competitors. A wide range of product formats including Smartphones, Tablets, PCs, Doors, Time registration systems, Wearables, Payment terminals, Flashdrives, USB-tokens, Key fobs and many more are targeted. NEXT BIOMETRICS GROUP ASA is a publicly listed company headquartered in Oslo, Norway and with sales, support and development subsidiaries in Seattle, Silicon Valley, Taipei, Prague and Shanghai. Media and Investor contacts for NEXT Biometrics: Tore Etholm-Idsøe, CEO, [email protected] and Knut Stalen, CFO, [email protected]. http://news.cision.com/next-biometrics/r/next-biometrics-group-asa---launch-of-tier-1-customer,c9852073
  • Stor fremtid indenfor gen-kortlægning (Gene-mapping)

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    L
    Hej, Jeg tror, at der er en stor fremtid i gen-kortlægning, og at det om relativt få år vil være en standard-procedure at få set sit genom igennem for sygdoms-dispositioner. Der er en rivende udvikling indenfor teknologien, og i takt med at mange behandlinger af arvelige sygdomme bedres/ nyudvikles, vil frygten for at finde en uhelbredelig sygdom, man hellere ville have været foruden kendskab til, blive mindre. Der er dog mange heste at satse på indenfor denne kategori, og jeg må indrømme at mit kendskab til enkeltaktierne er begrænset. Er der andre her, der interesserer sig for samme sektor? Og i givet fald har udvalgt nogle stocks, de mener, der er værd at satse på? På forhånd tak for hjælpen
  • Arise Windpower (Arise AB) - hvem følger denne aktie?

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Hej PI Jeg har netop fået øjnene op for Arise Windpower, hvor specielt "Hammerinvestering.dk", har skrevet meget godt om denne aktie, og lavet glimrende analyser af samme. Jeg er nysgerrig efter hvem der følger aktien herinde? Hvem synes I om den jf. risk-reward?
  • Live DAX daytrade

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Hej Alle Jeg prøvede lige at fange en af mine Daytrades her live for nogle timer siden. Det blev kun til en mindre position i den her handel, pga. de sidste par dages stigninger og fordi jeg ville prøve at filme, så i kunne se lidt af mine metoder. Jeg tager altid dårlige beslutninger når jeg filmer, og derfor skar jeg godt ned på positionen, og prøvede at behandle handlen som jeg plejer. https://www.youtube.com/watch?v=nCreUaoE6Yo Kan se nu her efter, at jeg fik taget profit på det rigtige punkt, så nu er jeg godt tilfreds med at jeg skar ned, så jeg kunne behandle den ordentligt. Jeg håber i får noget ud af det, og gå gerne ind på www.egsvang-trading.dk for at se mere om mine metoder. Happy trading! Ps. jeg undskylder for kvaliteten, der gik et eller andet teknisk galt i optagelsen.
  • den her er lige gået i udbrud

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    en ikke almindelig mægler har lige købt en stor portion idag, og det har skubbet aktien igang. Spm er om det er røg uden ild? Jeg kender intet til casen, men den så så teknisk fin ud at jeg bare nappede et frimærke. http://www.di.se/stockwatch/cybaero/overview/
  • Globo Plc - opdate on short selling report

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    investor1989I
    Der kom i torsdags en research rapport om Globo fra en amerikansk hedgefund. Rapporten var ekstremt god og veldokumenteret og det virker til Globo har manipuleret deres regnskaber. Der er dog ingen der ved hvor meget. Jeg har som en respons skrevet følgende. 73484_Globo_Plc_update.pdf
  • Hæver USA renten?...

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    R
    Hej alle sammen Den amerikanske økonomi er ikke stærk nok til at klare en rentestigning. Desuden er inflationen under Feds mål på 2 %. MEN, Fed har mistet troværdighed de sidste to år, hvor de har sagt renten bliver sat op. Hertil kommer, at hvis der i fremtiden kommer et tilbageslag i økonomien kan renten ikke sænkes, idet den er lav. Derfor kan det på ingen måde udelukkedes at Fed hæver renten, helt uventet. Senere bliver de selvfølgelig tvunget til at sænke den igen. Men hæves renten kan det give enorm effekt på f.eks. aktiemarkedet, men også lidt på de lange renter. Se mere: https://www.youtube.com/watch?v=BDwFkB5e8wE mvh Rødekro
  • FINGERPRINT nåede i dag en stigning på 931% i år

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Köp Fingerprint" Kl. 15:43, 23 okt 2015 35 "Börs (Uppdaterad) Biometrisensationen Fingerprint Cards aktie passerade under morgonen 350 kronor - den nivå som Carnegie satte som riktkurs när banken inledde bevakning av bolaget. Sex veckor och tre dagar. Så lång tid tog det för Fingerprint Cards att nå den riktkurs som investmentbanken Carnegie satte på fingersensorbolaget i början av september. Då handlades aktien på 212 kronor och kursresan upp till dagens 350 kronor innebär ett lyft om 65 procent - att läggas till den stigning på 615 procent som skett från årsskiftet och fram till dess. Totalt har Fingerprint Cards ökat 931 procent i år. Som lägst har aktien gått att plocka upp för 28,20 kronor under 2015. Dagshögsta under fredagen är 360 kronor vid klockan 15.40. Det innebär en uppgång bara under fredagen på nära 5 procent. Och enligt bedömare är fortsatta uppgångar att vänta, då Fingerprint Cards med stor sannolikhet kvalificerar sig för Stockholmsbörsens storbolagsindex OMXS30 från årsskiftet och därmed också blir aktuellt för fler större institutionella investerare. Carnegies rekommendation är fortfarande köp, enligt bankens Fingerprint-analytiker Håvard Nilsson. Han vill dock inte uppge om det kommer att komma någon ny riktkurs. "Bolaget har ju en väldigt spännande position i en marknad som växer väldigt snabbt. Det kommer självklart fler konkurrenter på banan, som Synaptics, Qualcomm, kinesiska Goodix och norska Idex, men vi tror att Fingerprint Cards ska ta sin andel i marknaden och fortsätta att växa", säger han till Nyhetsbyrån Direkt. Sedan Carnegie gick ut med sin analys har Fingerprint Cards höjt sin intäktsprognos för helåret 2015. "Vi har fortsatt samma syn på utvecklingen nästa år. Fingerprint har potential att dubbla sin försäljning nästa år", säger Håvard Nilsson". https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2015/10/23/fingerprint-har-natt-malet.html
  • Markedsvideo

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Her kommer lige en hurtig ugevideo med fokus på min "nye" indikator (cyklus-styrke-måleren), hvor alle de store markeder nu er gået i plus. Historisk set er det ganske positivt for de næste 2-6 ugers tid. Der ud over kigger jeg også på Carlsberg aktien, som jeg har købt en smule op i. Hans-Henrik Nielsen https://www.facebook.com/Markettimerdk-165400380191772/ https://www.youtube.com/watch?v=gzYTZ2WJNXs&feature=youtu.be
  • Analyse af SAS

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Hej Alle! Så nærmer vi os snart en ny uge. I den forrige uge har vi set store stigninger i Index pga. ECB og Kina. Men det skal vi ikke snakke så meget om i det her indlæg. Derimord vil jeg kaste et blik på en meget spændende aktie lige nu, nemlig SAS. Det blev en flot uge, med store stigninger i de overordnede Index. Vi fik også store fald i Eurusd krydset, samt fald i olieprisen. Det var jeg i Børsen Play studiet og snakke om i fredags: http://play.borsen.dk/social/56290eda725ed7540a0c5209 ​Specielt olieprisen er lidt interessant når vi snakker SAS, da det jo er et flyselskab. På den lange bane må de derfor have gavn af en lavere oliepris. Men da SAS kører på nogle længere konktrakter, så er det altså ikke noget som kan mærkes i kursen lige med det samme. Men med langsigtede briller, ville en lav oliepris skære godt ned i fly omkostningerne. Det er dog mere det tekniske aspekt i aktien, der gør at jeg vil fremhæve netop den aktie lige nu. SAS er ved at danne en mere længerevarende opadgående trend med højere toppe og højere bunde. Nu har den så haft en korrektion over de sidste par uger og måneder, og det gør jo bare at vi kan komme ind i en opadgående trend på et lavere punkt. Aktien er begyndt at lave lidt samme mønster som vi ser i Precise Biometrics. Den analyse kan i se her: http://www.egsvang-trading.dk/blog/2-mulige-kbskandidater ​Det tog noget tid før Precise begyndte at bevæge sig, men i fredags så vi så der endelig skete lidt, med en stigning på +11%. Nu er det altså med at holde øje med SAS også. Den ser rigtig spændende ud på både kort og lang sigt. Hvis jeg skal sidde og måle og regne lidt på et fremtidigt kursmål, så har jeg fundet frem til kurs 22.5 hvis aktien bevæger sig godt efter analysen. Så med et stop på 2 kr. pr. aktie og et kursmål på 6 kr. pr. aktie er det altså en risiko/fortjeneste på 1/3. Det er helt perfekt. Jeg har vedhæftet en dagsgraf, som viser at SAS har brudt ud af den kortsigtede nedadgående trendkanal. Mere langsigtet har den skabt højere bunde og højere toppe, som er et tegn på en ny opadgående trend. Derudover har den reageret direkte oven i købszonen mellem 50-61.8% området. Derudover kan vi se at der var stærkt support i kurs 15, derfor ville jeg placere stop loss på 14.5. Den anden graf er en ugegraf. Aktien har været stærkt nedadgående tidligere, men har etableret en bund, og er begyndt at bevæge sig op ad igen. Ugegrafen ser næsten endnu mere spændende ud end dagsgrafen. Alle mine indikatorer på aktien peger op ad. Både på en 4H graf, en dagsgraf og ugegrafen. Det er altså rigtig stærke tegn på en optur. Bryder vi over kursniveaut på 22.5 kr. så skal vi holde stærkt øje med 25 kr. Her vil vi højest sandsynligt møde lidt sælgere og lidt købere der vil tage profit. Kan vi bryde over det niveau, så har vi først en rigtig flot opadgående trend med rigtig stor upside. Hold øje med aktien i næste uge og læs mere på: http://www.egsvang-trading.dk/blog/analyse-af-sas Med venlig hilsen Anders Egsvang Rasmussen Egsvang Trading Disclaimer: Denne analyse skal kun ses som inspiration og intet andet. Analysen og Egsvang Trading stiller ingen garanti og investering i selskabet kan føre til tab af det investerede beløb. Egsvang Trading ejer ikke positioner i selskabet, men der kan blive foretaget ændringer i porteføljen uden videre oplysninger. [image: 73487_Skaermbillede_2015_10_25_kl._12.05.56.png] [image: 73487_Skaermbillede_2015_10_25_kl._12.20.49.png]
  • Tobii og Arcam

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    R
    Hvad er jeres holdning til Tobii og Arcam og hvilke fremtidsudsigter ser i for selskaberne. Jeg har overvejet at investere i de to selskaber men ville gerne høre andres meninger om selskaberne.
  • BIOGAIA: STARK FÖRBÄTTRING 3 KV, SPÅR DOCK SVAGARE 4KV

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "BIOGAIA: STARK FÖRBÄTTRING 3 KV, SPÅR DOCK SVAGARE 4KV JMF FJOL 09:09 STOCKHOLM (Direkt) Probiotikabolaget Biogaia redovisar ett resultat efter skatt på 20,7 miljoner kronor för det tredje kvartalet 2015 (14,4). Resultatet per aktie uppgick till 1:19 kronor (0:84). Nettoomsättningen uppgick till 106 miljoner kronor (79,4). Rörelseresultatet blev 29,7 miljoner kronor (17,6). Under senaste tolvmånadersperioden ökade försäljningen med 41 procent, och rensat för valutaeffekter med 30 procent. Biogaia hade en ganska blygsam ökning av rörelsekostnaderna, men bedömer att bolaget, i takt med att vi sätter igång nya kliniska prövningar, kommer att vara tillbaka till en ökningstakt på mellan 15 och 20 procent. Den positiva utveckling vi sett i de flesta av våra marknader fortsätter och det är glädjande att försäljningen på den stora italienska marknaden åter ökar efter att en av våra två distributörer där har bytt ägare. Däremot har vi sett en negativ utveckling i den viktiga finländska marknaden, noterar vd. Försäljningen i Brasilien går fortsatt mycket bra, men Biogaias distributör där har haft något för stora lager efter en out of stock situation i juni och förskjuter därför en del order till början på nästa år istället för under fjärde kvartalet. Vidare tillverkar Nestl en mycket större andel av sina behov av kulturer till modersmjölksersättning själva vilket gör att Biogaias försäljning av kulturer till dem minskar kraftigt. Detta påverkar däremot inte BIogaias resultat. Lanseringen i Storbritannien är skjuten på framtiden och BIogaia arbetar nu på alternativa planer för denna marknad. Under tiden säljer bolaget sina produkter på fem sjukhus för att förbereda en regelrätt lansering i hela landet. Sammantaget gör detta att fjärde kvartalet, som vi ser det nu, kommer att blir förhållandevis svagt i relation till förra årets mycket starka fjärde kvartal. Ett kvartal är emellertid för kort för att bedöma företagets situation och jag vidhåller att 12-månader löpande är ett lämpligt mått. Trots ett möjligt svagt fjärde kvartal är det vår bedömning att helåret kommer att visa ett mycket tillfredställande resultat och bedömningen av vår långsiktiga utveckling är fortsatt mycket positiv, säger vd.Peter Rothschild". Kristine Trapp +46 8 5191 7927 Nyhetsbyrån Direkt
  • GENMAB - Nye videoer om Daratumumab

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Nye anbefalesværdige videoer om behandling af multiple myeloma med moclonale antibodies. Episode 2 er specielt om Daratumumab og Elotuzumab. http://www.onclive.com/peer-exchange/MM-emerging-concepts/evolution-of-diagnostic-and-response-criteria-in-multiple-myeloma
  • Gennemgang af ETX Trading Platform

9
    0 Votes
    9 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Godmorgen alle! Efter forespørgsel fra nogle stykker både herinde og på nogle andre sider, så har jeg lavet en lille kort video omkring ETX Trading Platformen. Alle der har overvejet at starte med at bruge ETX kan se videoen igennem, og alle andre der er interesseret er selvfølgelig også velkommen til det. Er der nogen spørgsmål til det, så fyr løs. Ellers håber jeg, at jeg har svaret på det hele i videoen. God handelsdag. https://www.youtube.com/watch?v=FpuLzWcBjSg Mvh Anders www.egsvang-trading.dk
  • GENMAB - Forskere i Vejle opfinder vidundermiddel mod kræft

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "På Vejle Sygehus forskerne fundet et middel til behandling af knoglemarvskræft - og det har vist sig at være et vidundermiddel. Der er tale om et antistof, som bliver sprøjtet ind i blodbanen hos den kræftramte. Midlet, som hedder Daratumumab, har helt specielle egenskaber. Vi har faktisk arbejdet med midlet siden 2007, men nu har vi fået det til at slå kræftcellen ihjel og arbejde sammen med immunforsvaret. Jeg vil betegne det som et gennembrud, siger overlæge Torben Plesner. Midlet helbreder ikke knoglemarvskræft fuldstændig, men slår sygdommen ned, så den holder sig i ro. Der er heller ingen bivirkninger ved behandlingen, så det hele ser meget lovende ud, forklarer Torben Plesner. Indtil videre har cirka en tredjedel af patienterne, der får behandlingen vist enorme fremskridt efter behandling med Daratumumab". Se video: http://www.tvsyd.dk/artikel/forskere-i-vejle-opfinder-vidundermiddel-mod-kraeft
  • NOVO - Frank Hørning opjusterer til stærkt køb

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    TV indslag med Frank Hørning fra Jyske Bank i forbindelse med bankens opjustering af Novo til stærkt køb. Jeg er helt enig med hans hans vurdering. Disclaimer. Jeg har selv aktier i Novo. http://jyskebank.tv/014452399021042/aktier-jyske-bank-opjusterer-novo-nordisk-til-staerkt-koeb