Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• United States 10-Year Bond Yield

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    exitnuE
    https://www.investing.com/rates-bonds/u.s.-10-year-bond-yield Chokerende stor stigning!
  • Stoploss ...

42
    0 Votes
    42 Indlæg
    0 Visninger
    TheNoteT
    Det lille plus i futterne er blevet udnyttet til massivt udsalg næsten alle steder. Buy the dip ? Jeg tager lige Vestas (igen kun som illustrativt eksempel).frem igen .. Månedschart: https://invst.ly/txhnf Vi kan altså se at vi ikke har en bund endnu. Så bare for at købe skal vi have en bundformation, og den .. vil tage LANG tid at få bygget. Så du kan vælge at købe noget på vej ned, eller vente og købe når tingene har vendt og er på vej op - med større tryghed. LAD MIG UNDERSTREGE .. at TA er teoretisk og markedet kan med nye info få markedet til at gøre noget helt andet end teorien tænker. Men sæt dig nogle STOPLOSS .. eller ialtfald gør dig helt klart at noget ikke er som det plejer ! og overlev til en anden god dag ! mvh TheNote
  • Forskningen siger, at shortselling er godt for markedet

12
    0 Votes
    12 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Jeg ved godt, at short-fondene er noget forhadte for tiden, men som stabiliserende faktor i finansverden viser forskningen nu, at de faktisk fungerer utrolig godt og er med til at give os små private investorer en langt bedre pris på vores aktier. Findes der "onde" og manipulerende shortere? Ja, det gør der! Lige så vel, som der findes "onde" og manipulerende pump-and-dumpere. Men kig med og se, hvad forskningen siger. https://www.youtube.com/watch?v=XTrpJt9qEI0&fbclid=IwAR3VK-RBNIeC6bFyzomHHpKac9n37o5WcOABytFGQ3TIrN3ewDHOmQWQFMY
  • Portefølje, og brug af google finanance

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Alle Tak for god inspiration herinde - har fulgt med i et par år efterhånden og forsøgt at opbygge en udbytteportefølje, hvor jeg satser på minimum 3% i udbytte/år som vist nedenfor. Navn Vægtning Udbytte (procent) 3M 4.44% 5.92 (3.33%) Chr. Hansen1.28% N/A (N/A) Cisco 2.29% 1.48 (3.25%) Coca Cola 6.34% 1.68 (3.31%) Coloplast 4.66% 18.00 (1.93%) Danone 1.77% 1.94 (3.35%) Equinor 2.63% 3.56 (2.17%) Electrolux 5.01% 15.00 (7.22%) Essity 5.25% 6.75 (2.59%) Lundbeck 2.77% 2.50 (1.03%) IBM 6.16% 6.52 (5.40%) Intel 4.43% 1.39 (2.27%) Kellogs 2.64% 2.32 (3.96%) Lockheed 3.47% 10.40 (3.00%) Novartis 1.75% 3.38 (3.86%) NNIT 7.07% 4.00 (3.72%) Pfizer 4.05% 1.56 (4.62%) Orkla 2.59% 2.60 (3.24%) Shell 4.56% 0.58 (3.53%) Phillips 2.24% 0.85 (1.84%) Sanofi 1.39% 3.15 (4.11%) Securitas 3.66% 4.00 (3.07%) Solvay 3.75% 3.75 (3.60%) Sydbank 6.99% N/A (N/A) Telenor 2.12% 8.60 (6.12%) Unilever 3.52% 0.84 (1.90%) Wartsilia 3.19% 0.24 (2.31%) Derudover har jeg startet en månedsopsparing på Nordnet med Sparindex OMX25 Sparindex DJSI Sparindex Europa Growth Sparindex Japan Growth Horisonten / målet er at de på sigt skal kunne dække 50% af de faste udgifter, nok om 10-15 år og fremefter, så stabilitet er vigtigt. Umildbart synes jeg dog jeg mangler lidt bil/bank aktier i portefølen. Nogle gode forslag? Eller er den spredt nok allerede. For info har jeg eksperimenteret lidt med Google Sheets, hvor jeg importerer data fra Google Finance / Yahoo finance - google kører uden forsinkelse, og så kan jeg få samlet al info fra forskellige depoter et sted, real time. Jeg kan dog ikke få den til at gange udbyttet sammen med antal aktier, så jeg kan spå om mit udbytte før skat - nogen der ved hvad man skal gøre? /A_Frisk
  • p-e passer ikke? (Nordnet app)

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    M
    hej jeg prøver at regne på p/e på vestas, pandora ... for eks. vestas: ifølge Nordnet er p/e 36.63. https://i.imgur.com/94G6Uyw.jpg Min beregning giver: 1187,5 ÷ 3,9 = 304,36 Ved I hvorfor? p/e beregnes løbende ikke? For pandora, tallet er ok: 614/20 = 30,7 (det står 32.36 på nordnet)
  • Genmab mulig kursudvikling med 2252

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    StockBullS
    Se vedhæftede screenshots [image: 91275_Screenshot_2021_02_23_Triangle_Genmab.png]
  • Min portefølje

11
    0 Votes
    11 Indlæg
    0 Visninger
    L
    Nedenstående er min portefølje, med angivelse af, hvor stor en procentdel hvert værdipapir udgør af min samlede portefølje. Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres kommentarer til en sådan portefølje ! Værdipapir % iShs Core SP500 11,46 % iShs CoreEMIMI 10,56 % iShs STOX Eur60010,1 % A.P.M. - Mærsk B6,84 % Carlsberg B 5,25 % Chr Hansen Hldg 4,75 % D/S Norden 6,47 % Danske Bank 5,12 % Drilling Co 3,08 % DI GlbSust Fut 4,12 % FLSmidth & Co. 5,61 % H. Lundbeck 5,45 % ISS 5,36 % Jeudan A/S 5,78 % Novo Nordisk B 4,96 % Topdanmark 5,1 % På forhånd 1000 tak for input !
  • DFDS aktien - status 22. feb 2021

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    NordicStockN
    Godmandag mandag formiddag Jeg har kigget lidt på DFDS og lavet en regnskabs-oversigt og en teknisk analyse af DFDS aktien. Se vedhæftede 2 grafer. 1.) Hvis vi starter med at se på DFDS' regnskabs-historik, så har de haft en stabil omsætnings-vækst år efter år, indtil Corona kom til. På indtjenings-siden er det noget mere svingende for selskabet. Men hvis jeg ser på bundlinjen ... altså indtjening efter skat, så bliver denne udvikling - i sammenlignlige kvartaler - mindre dårlig kvartal efter kvartal i 2020 ... og det i sig selv er en forbedring. 2.) Teknisk set, så er vi meget tæt på at MACD indikatoren giver os et købs-signal, samt at momentum indikatoren RSI er positiv og derfor synes jeg at risk/reward er attraktiv på dette niveau. 3.) DFDS aktien er dog ikke en aktien, jeg automatisk er lang i. Det er en aktie jeg mener man skal handle teknisk ind og ud, når regnskaber og de tekniske indikatorer er til det. Mvh. MichaelDC Zürich Schweiz [image: 91252__Nordic_stocks_fact_sheet_DK_DFDS.jpg] [image: 91252_DK_DFDS.jpg]
  • Dax - fortsat horisontal konsolidering.

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    TheNoteT
    På trods af "vilde sving" frem og tilbage fortsætter Dax fut sin vandrette konsolidering henimod den opskrånende støttelinje. Vi kan dog konstatere at det generelle niveau gennemsnitligt ser ud til at løfte sig en anelse. Tanker om både dette og hint er indtil nu ikke realiseret. Korte og lange momentkurver brydes stadigt om at få ret. https://invst.ly/tys7e Følgetonen fortsætter. mvh
  • Er ARK-ETF'erne i salg?

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Jeg har lige taget et lille kig rundt i ARK-universet fra ARK-invest og set, om der var nogen af deres største aktiepositioner, jeg kunne tænke mig at købe lige pt. Jeg må indrømme, at der ikke var ret mange. Og de få jeg fandt krævede stadig noget mere køberkraft for at blive seriøse kandidater. Derudover kigger jeg i videoen også på 3 af ARK-ETF'erne og ser, om jeg kunne tænke mig at købe dem som helhed. https://www.youtube.com/watch?v=KO_smZxnrfw&fbclid=IwAR3diLrw_QHcABrQDpOx1r2r4zKMWRTK66-qxWN11gYDVVqM00JSfnFlvhA
  • Tanezumab / TEVA Fasinumab trigger

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    exitnuE
    "Tanezumab and Regeneron/Teva's fasinumab are the last survivors in a class that at one time was predicted to have multibillion dollar potential thanks to the promise of sidestepping the addiction problems associated with opioid analgesics." https://pharmaphorum.com/news/fda-starts-review-of-pfizer-lillys-non-opioid-painkiller/ En mulig TEVA-trigger er måske nært forestående.
  • Ray Dalio portefølje 2021

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    P
    https://www.youtube.com/watch?v=ht2TdCjASQI&ab_channel=InvestingMadeSimple-NathanSloan Raymond Dalio er en amerikansk filantrop og hedge fund manager. Han stiftede sit firma, Bridgewater i 1975 i New York og har siden arbejdet med større investeringer. Dalio's net worth i 2019 var ifølge Forbes 18,6 milliarder dollar.
  • Stigende renter og grønne aktiebobler

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    I dette afsnit ser Hansen & Larsen på urolige tider, stigende renter og debatten omkring grønne aktiebobler i den grønne omstilling. De seneste uger og i særdeleshed dage har flere investorer oplevet urolige aktiemarkeder. Flere af de grønne aktier har haft en prisfastsættelse på flere gange den reelle indtjening - uden udvikling i profitabiliteten. Vestas og Ørsted er nogle af de større selskaber, som er blevet ramt af nedturen med en meget høj prisfastsættelse, der har gjort kursudviklingen sårbar. I en hurtig vending kommer Hansen og Larsen også omkring hydrogenaktien Everfuel, der er blevet halveret siden toppen. Mange nye momentumbaserede investorer på aktiemarkedet kigger lige nu mere på mikro snarere end makro og kan måske ikke helt forstå den aktierotation eller korrektion, der er på vej i øjeblikket med udefrakommende faktorer som rentestigninger. Og så spørger flere investorer, hvorfor det især er de grønne aktier og udvalgte IT-aktier, som hopper og danser? Hansen og Larsen kommer i afsnit 54 omkring hele paletten på 27 minutter inklusiv Powell Put-effekten, historiske korrektioner og fremtidsudsigterne. Indeksering: 00:00 - 14:20 Urolige aktiemarkeder og grønne bobler 14:20 - 18:50 Rentestigninger og deres betydning 18:50 - 27:07 The Powell Put og et kig på tidligere korrektioner/kriser https://www.nordnet.dk/blog/afsnit-54-af-investeringspodcasten-om-stigende-renter-og-groenne-aktiebobler/
  • Beskatning af finske aktier

11
    0 Votes
    11 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Jeg har fået oplyst af Danske Bank, at de ikke længere kan servicere dobbeltbeskatningsaftalen med Finland. Konsekvensen i 2021 bliver, at Finland tilbageholder 35 %, hvortil kommer normal dansk beskatning. I 2022 skal man så selv søge refusion af for meget tilbageholdt skat ved det finske skattevæsen. Tak for kaffe. Ligger selv med Nordea, Nokian Reenkat og Nokia, hvor førstnævnte har varslet stort udbytte i år. Overvejer faktisk at sælge hele skidtet, da jeg ikke gider bøvlet med skatterefusionen. Er der andre, der har fået tilsvarende oplysninger fra Jeres pengeinstitut, og hvad vil I stille op ?
  • Tørlast Supramax

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    AliazA
    Så vidt jeg kan se har Supramax (BSI) nået det højeste niveau netop nu - målt siden 1999. Jeg har ikke set historik længere tilbage. Se vedhæftet graf. Jinhui må tjene godt med penge i disse dage. BDI er i 1698 i går og Supramax i 16.648. [image: 91206_Baltic_Dry_index_BDI_and_Baltic_Supramax_index_BSI_1999_2018.png]
  • Flytning af pensionsdepoter ?

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    3
    Hej alle. Måske har det været oppe og vende før, hvis det har, så undskyld på forhånd. Jeg har 3 ratepensionsdepoter og 1 kapitalpensionsdepot i mit pengeinstitut, dem ønsker jeg af flere årsager og flytte til en anden platform, Nordnet er mit klart foretrukne valg, da jeg allerede har mine frie midler der. Nu kommer så spørgsmålene. Er det rigtigt at der går 6-8 uger inden det hele er flyttet ? Er der nogle problemer med at flytte kapitalpensionen ? Kan man handle på sine eksisterende depoter når en flytning er i gang ? Hvilke alternativer er der til Nordnet ? Håber i vil tage jer tid til og svare og evt. kommentere hvis jeg har glemt og spørge om noget jeg burde ha' spurgt om På forhånd tak. Mvh. 3kroner
  • ARKK ETF - hvordan med skat

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    G
    Jeg synes mindes ARKK ikke var på listen over Skats godkendte ETF'er men: Jeg har mulighed for at købe denne til: Barns børneopsparing (men basisbank har den ikke?) Mine aktiesparekonto (saxo) Almindelig frie midler Er der noget sted den ok mht. skat
  • Rovsing opjusterer!!

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    MatchM
    Så skete det, som Rovsings trofaste og lettere masochistiske aktionærer har ventet på i årevis: Rovsing opjusterer, melder ud om flot ordresituation og et positivt EBITDA på mellem 2 og 3 mio. kr. Omsætning på 27-29 mio. kr. og en flot udsigt for de kommende år. På den baggrund burde der komme købsanbefalinger på aktien, for en børsværdi aktuelt på 64 mio. kr. er for lavt. Endelig!
  • Per Aarsleff

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Jeg er godt nok overrasket over at den kan bombes helt tilbage til kursen på regnskabs dagen 21 dec i 272 når man kender det potentiale der ligger her... ved godt at omsætningen er minimal,, men med target's på 350 og en tur op i 310 er det sgu da utroligt.. anyway mon ikke den retter sig lidt efter regnskab torsdag Q1 ..
  • Købssignal i Hexagon Composites og Hexagon Purus (Oslo)?

13
    0 Votes
    13 Indlæg
    0 Visninger
    P
    Efter et fald på ca. 20% på få dage i ovennævnte norske aktier, blev der købt stort ind af Flakk Gruppen i forbindelse med faldet i går: Flakk Gruppen kjøpte torsdag 250.000 aksjer i Hexagon Purus til en gjennomsnittskurs på 53,8497 kroner pr aksje, ifølge en børsmelding fredag. Og Flakk Gruppen kjøpte torsdag 100.000 aksjer i Hexagon Composites til kurs 58,9124 kroner pr aksje, ifølge en børsmelding fredag. Flakk Gruppen er et selskap kontrollert av Knut Flakk, som er styreleder i Hexagon Composites. Etter transaksjonen eier Flakk Gruppen 3.853.721 aksjer. Den totale beholdningen til Knut Flakk og nærstående er 29.484.969 aksjer i Hexagon Composites. TDN Direkt [email protected] Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70 TDN delayed