Genmab — September 2015
-
Det er egentlig ikke et tilbud jeg selv vil være særlig fristet af - efter endelig godkendelse af Dara. Kombinationen af Dara godkendelse med blockbuster potentiale i løbet af få år, revival af Azerra, og - ikke mindst - en upside i teknologiplatform og andre projekter som jeg fornemmer vil vise sig en del mere værdifulde end kursen i dag afspejler.
-
Jeg har ikke fulgt Pharma/biotech branchen så tæt de seneste år som jeg tidligere gjorde. Men i "gamle" dage var det sådan at en bigpharma partner sjældent kastede sig ud i et fjendtligt opkøb af en samarbejdes partner. Ganske enkelt fordi hvis et big Pharma får/fik ry for det så ville der være biotech selskaber som vil fravælge dem som mulige partners til deres interessante pipeline stoffer
-
Altså at big pharma saver i den gren de selv sidder på
-
Hvis biotech selskabet selv byder op til dans er det selvfølgelig en anden situation
-
Det er også min opfattelse, men det gælder ikke hvis der kommer et bud fra f.eks. Gilead, de er ikke involveret nok og hvis først Gilead byder - så er alle regler suspenderet. Når det er sagt tror jeg ikke på et overtagelsesbud overhovedet. Men jeg siger da ikke nej til noget som helst over kurs 2000

-
Nej det er klart at andre selskaber der ikke har store partneraftaler med Genmab står mere "frit".
-
skal der komme et bud på over 2000 så skal kursen hvis over 1000 først inden et evt bud kommer

-
Der er spekulationer om flere big Pharma der pønser på opkøb. Men hvis vi ser bort fra Genmabs egne aktionærer (og enkelte genmab analytikere) så er der ingen internationale rygter der koder genmab sammen med de store big Pharma selskaber. Det er en række andre selskaber der bliver nævnt
-
man kunne også prøve at vende det rundt. Selskabet er nu så dyrt at med en 100% præmie så vil DARA selv med topsalg der overgår alle analytikernes forventninger ikke kunne tilbage betale det det koster at købe Genmab. Der hvor værdien for andre ligger er i den del af pipelinen som endnu ingen partner har, eller hvor genmab har en større andel end ca 17%
-
Og de stoffer er endnu på så tidligt et stadie at det vil være noget af et bet på at købe selskabet.
-
- juni 2015 skrev Novod: “In our view, Dara will be approved in 2015, making it the first antibody to reach the US myeloma market. We stick our neck out and assume 100% approval probability but maintain our sales uptake and USD ~4bn peak sales estimates…”.
Jeg har aldrig helt forstået det faglige argument for at sætte sandsynligheden for godkendelse til 100%. Udover drømme er der sjældent noget i biotek der er 100%.
-
Mener også man skal regne med en risiko - og det gør markedet også, for ellers bør der jo ikke komme en stigning ved godkendelse. Uanset hvad er det bare meget svært at vurdere. Den eneste ting der for mig peger i den forkerte retning er, at de andre CD38 antistoffer fumler sig frem. Og det skal jo ses i lyset af, at Janssen har fuld turbo på - kan det hele gå for stærkt.
-
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind