Genmab — September 2015
-
man kunne også prøve at vende det rundt. Selskabet er nu så dyrt at med en 100% præmie så vil DARA selv med topsalg der overgår alle analytikernes forventninger ikke kunne tilbage betale det det koster at købe Genmab. Der hvor værdien for andre ligger er i den del af pipelinen som endnu ingen partner har, eller hvor genmab har en større andel end ca 17%
-
Og de stoffer er endnu på så tidligt et stadie at det vil være noget af et bet på at købe selskabet.
-
- juni 2015 skrev Novod: “In our view, Dara will be approved in 2015, making it the first antibody to reach the US myeloma market. We stick our neck out and assume 100% approval probability but maintain our sales uptake and USD ~4bn peak sales estimates…”.
Jeg har aldrig helt forstået det faglige argument for at sætte sandsynligheden for godkendelse til 100%. Udover drømme er der sjældent noget i biotek der er 100%.
-
Mener også man skal regne med en risiko - og det gør markedet også, for ellers bør der jo ikke komme en stigning ved godkendelse. Uanset hvad er det bare meget svært at vurdere. Den eneste ting der for mig peger i den forkerte retning er, at de andre CD38 antistoffer fumler sig frem. Og det skal jo ses i lyset af, at Janssen har fuld turbo på - kan det hele gå for stærkt.
-
-
Det vil jeg bestemt heller ikke. Novods "100 %% opfatter jeg blot som et signal om, at vi har at gøre med et outstandig produkt både på effekt og bivirkning. Jeg er egentlig heller ikke særlig optaget af om topsalget bliver 4 eller 6 mia. $. Selskabet er opkøbt længe inden vi får det at se. Mine bekymringer går derfor på 1: Bliver dara godkendt? 2: får vi en pris for vores aktier der afspejler selskabets reelle værdi?. Jeg er ubetinget mest bekymret for pkt. 2.
-
Diskussionen om 80, 90 eller 100% er 110% akademisk. Det har ingen betydning for valuation, men kun for risikoen ifm aktien. Hvis ikke dara bliver godkendt er fanden løs i laksegade, og vi står med en slags binært event, hvor downside er ganske massiv. Sandsynlighedsvægtning lige nu er ikke anvendeligt i min bog. Hvis man skal begrænse risiko, skal man kigge på yderligere aktier i porteføljen
-
Min personlige mening er så at en manglende godkendelse af dara vil sætte seriøse spørgsmålstegn ved de regulatoriske myndigheders relevans
-
Genmab er under ingen omstændigheder (for) dyr lige nu, tværtimod. Den er prissat således at der skal komme et naturligt løft ved, og i tiden efter, godkendelse. Når det kommer kan vi først frygte et bud. Kommer buddet på det tidspunkt vil det blive i omegne 1.500, tror jeg, og opefter. Naturligvis er 2.000 i det tilfælde indenfor det sandsynlige, men nok også i den gode ende. Skulle der komme et bud så højt er jeg helt med på den. Kommer der et bud på 1.500 vil jeg hellere Gen fortsætter uden.
-
Men det er jo også fint nok med lidt risikopræmie i aktien. For os privatinvestorer der (forhåbentligt) har lidt indsigt i sandsynlighederne og potentialet er det jo dejligt at se casen udfolde sig "stille og roligt".
-
ifht alternative intesteringer, er det jo helt vildt, det vi er vidne til!
-
der er stadig ikke posted nogen GS præsentation på genmab.com. Men mon ikke vi får den i morgen?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind