Anavex NY TRÅD SEPTEMBER 2025!
-
ALZ-801 fra ALZHEON inc.
En konkurrent der har kørt fase 3 ser det ud til !!
Alzheimer’s pill could reduce brain decline in some high-risk patients, trial suggests
New research shows that the ALZ-801 pill effectively slows cognitive decline and brain shrinkage in mild cognitive impairment patients with APOE4 gene.
Fox News (www.foxnews.com)
Det var da rart at Foxnews laver et ligende indslag med Blarcamesine

Det er lige som Anavex går under Raderen ???
Selvfølgelig ikke hos Shorterne --- Smiler
Shorterne købte rundt 300.000 aktier tilbage i går
Fandt penge til en "bette slat" mere på 8,02

Søren
-
ALZ-801,valiltramiprosate, er et eksperimentelt oralt lægemiddel udviklet af biotekfirmaet Alzheon til behandling af tidlig Alzheimers sygdom, især hos patienter med to kopier af APOE4-genet .
Dette genvariant øger risikoen for Alzheimers med op til 10-15 gange og er forbundet med tidligere sygdomsdebut og hurtigere progression. Lægemidlet adresserer en kritisk mangel på sikre behandlinger for denne højrisikogruppe, da eksisterende antistofbaserede terapier (som lecanemab og donanemab) ofte udelukker eller begrænser brug hos APOE4-homozygotter på grund af øget risiko for amyloid-relaterede abnormaliteter, herunder hjerneødem og blødninger.
Den primær målgruppe er MCI, eller mild demens og to kopier af APOE4-genet. APOE4/4 rammer ca. 2-3% af befolkningen, men står for op til 30% af Alzheimers-tilfælde og øger sygdomsrisikoen markant.
Fordele: Oral administration (pille to gange dagligt), lav ARIA-risiko, potentielt neurobeskyttende, og målrettet mod en hård-til-behandling gruppe. Kan supplere eller erstatte antistoffer for APOE4-patienter.
ALZ-801 er i sent stadium af fase 3-udvikling. Primært endpoint ikke opfyldt i hele gruppen; effekt mest udtalt i MCI. Længere studier kræves for at bekræfte langsigtede effekter. Ikke testet i ikke-APOE4-patienter endnu.
Både ALZ-801og blacarmasin fra Anavex viser lovende resultater som orale, sikre alternativer, der potentielt kan forsinke progressionen i tidlig AD uden de risici, der er ved injektioner som lecanemab. ALZ-801 er mere niche-fokuseret på genetisk højrisiko, mens blarcamesine har bredere appel og længere data.
Hvis jeg får jeg får tid i weekenden laver jeg en detaljeret sammenligning med blacarmasin.
-
De skriver: "In the overall group, ALZ-801 showed some slowing of memory and cognitive decline, but the difference wasn't statistically significant." Så alligevel ikke en konkurrent, eller ikke kortsigtet.
https://fintel.io/so/us/avxl
Siden Blarcamesine EMA ansøgning blev godkendt er Anavex's Institutional ownership gået fra omkring 30% til nu lige under 40%. Så er det vel ikke helt under radaren?
Det bliver bare ikke omtalt offentligt, men der sker noget under overfladen hos de store investorer. -
Der er lige nu 138 lægemidler mod alzheimers i 182 fase 1, 2 og 3-studier.
Størstedelen af disse kører under radaren.Kilde: ClinicalTrials.gov
-
Anavex Heldigvis er der flere innovative tilgange på vej mod Alzheimer.
Markedet er dog så stort og patientgrupperne så forskellige, at der vil være rigelig med plads til flere alternativer på sigt - både alene, men også som kombinationsbehandling, som vi også ser inden for mange andre indikationer.
Vi skal bare have denne fedtfjernelsestilgang skubbet helt ud som en behandlingsmulighed.
Blarcamesine er stadig noget foran ALZ-801 og tættere på en godkendelse - i hvert fald hos EMA og også hos FDA, hvis og når Blarcamesine bliver godkendt i EU, der uvilkårligt vil øge presset på FDA (og andre lande/regioner) for en hurtig procesbehandling.
Blarcamesine ser bl.a. også ud til at have bedre data end ALZ-801 vedr. tab af hjernevæv.
ALZ-801 er privatejet og har en fordel i US, da de bl.a. har fået statslig støtte til deres forsøg.Har selv brugt lidt tid på en sammenligning bl.a. vha ChatGPT - her er konklusionen stadig, at Blarcamesine fører på de fleste parameter og at Blarcamesine vil komme først på markedet efter nuværende EMA proces - hvilket kan have stor betydning for markedsandele, hvis og når der skulle dukke konkurrenter op efterfølgende.
Ser frem til Helges sammenligning

-
De større investorer der husere i Anavex er som nævnt BlackRock/Absolute Return f -Vang -street-Citi- osv alle kendt for at manipulere og smadre mindre især Biotek/nyopstartet selskaber.
Efter der er øget markant fra såkaldte investorer, er det kun gået en vej, og det ikke op.
De holde på ingen måde hånden under kursen, tværtimod manipulere og styrer de kursen med hård hånd...
Ville fortrække JPM PFA DD DDB osv osv som investorer, ikke den flok lømler, som vil s.... På om det var kuren mod kræft, som de modarbejdet.
Mvh

-
De store som BlackRock, Vanguard og State Street er altså ikke shortere i Anavex.
De har aktierne gennem ETF'er og indeksfonde, fordi Anavex bare indgår i et biotekindeks. De handler ikke aktivt i aktien.
Når nogle af deres aktier bliver udlånt til hedgefonde, er det helt normalt og ikke fordi de prøver at manipulere noget.Det er typisk hedgefonds-typer som Citadel, Millennium, Marshall Wace, Point72 eller Two Sigma der står for shortdelen. Det er dem som jeg er opmærksom på.
De 3 laver sådan set blot event-hedging op til EMA-afgørelsen, hvor de dækker sig ind mod store kursryk og ikke nødvendigvis fordi de tror casen er dårlig. Deres kendskab til casen er formentlig ganske ringe.
-
Ex. BlackRock bruger/ og har flere absolut fonde, som bruges forskelligt, nogle til obligationer osv. de har også fonde der særligt har Eksponering mod bioteknologi.
Muligt jeg tager helt fejl, men debatten har været oppe og vende, år tilbage.
De store investorer som er nævnt her er ikke forpligtet til at offentliggøre deres shortpositioner, kun lange beholdninger via SECs 13f formularer.
Mvh

-
Udover sammenligning med ALZ-801 har jeg også valgt at medtage Cassava Sciences' valiltramiprosate (simufilam).
Sammenligning mellem Anavex', Alzheons og Cassava Sciences' Alzheimers-piller:
-
FDA nyt -- ikke så meget at gøre med Anavex, men ganske interresant

OG, så fra Adam F.

https://x.com/adamfeuerstein/status/1985102394749792257?s=12Søren
-
Skal vi i $7,5 i dag, sker det så husker jeg 7,3 som sidste bund, så smider en ordre ind omkring her....
Men hvem ved om den skal trykkes længere ned...Hvis EMA godkender, tror jeg vi alle forventer stor stigning, men market er ikke rationalt og noget uforudsigelig, så måske det modsatte sker.....
Og lukket lidt i $8,4 som gerne må returnere til min swing depot, har stadigvæk 2 swing køre pt.
Mvh
Torben
-
Anavex Hele Bioteksektoren er ramt i dag.
I min optik har dagens kursudvikling intet med casen i Anavex at gøre.
I "gamle dage" ville man ofte have set en stødt øget aktiekurs hen mod en betydende begivenhed - flere ville lægge en billet ind.
I dag er algoritmerne så avancerede, at de større investorer formår at øge deres beholdning på en faldende aktiekurs.
Ingen tvivl om, at der er tale om en positionering/hedging, hvor de mindre investorer blot kan kigge til fra sidelinjen.
Der er også Darkpool handel, hvor større investorer kan handle aktier internt - uden at påvirke den officielle aktiekurs.
Casen er fuldstændig uændret og har aldrig i min optik været stærkere.
På nuværende tidspunkt i EMA-processen har jeg ingen fantasi til, at Anavex skulle trække deres ansøgning tilbage (øget mængde gode data, Late Breaking på CTAD mm.) - så udover en godkendelse/positiv anbefaling fra CHMP på november eller december mødet, ville det sidste alternativ være en blank afvisning fra CHMP!
Med det store og kraftig øget behov for at kunne tilbyde en reel behandling til Alzheimer-området, uden at skulle slå bunden økonomisk ud af hele sundhedsvæsenet, så synes Blarcamesine lige at være det EMA har brug for.Et eksempel på hvad dagens avancerede algoritmer evner i dag, er det lille elhandelsselskab ...Commodities, der uden menneskelig indgriben har formået at generere et overskud på foreløbige 500 mill. kr. i år. Algoritmen kan i store træk meget præcist beregne en given elpris ud i de kommende dage og automatisk handle derefter!
De store kapital/hedgefonde har på samme måde også mulighed for at udnytte avancerede systemer til at optimere deres indtjening - så er det fuldstændig ligegyldigt om det er biotek eller andre typer aktier.
Vi andre alm. investorer kan vælge at spille spillet eller fokuserer på videnskaben og at denne kommer til sin ret og indfrier potentialet i sidste ende!
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
️