Anavex NY TRÅD SEPTEMBER 2025!
-
Ja -- men der står de kommende måneder !!!, så jeg regnede med at Blarcasime allerede er godkendt hos EMA på det tidspunkt.
Så hvis Blarcamesine bliver godkendt i EU skal FDA da til at have fingeren ud

Har endnu ikke oplevet at FDA arbejder hurtigt

Søren
-
Jeg er med på antagelsen, meget sandsynligt.
Men, det kan også være PRAC konklussion som har bragt blarcamesine i 2nd clock stop?
Vi har fået PRAC meeting highlight for september mødet, men ikke meeting minutes. Vi kan med en rimelighed antage at spørgsmålene til blarcamesine ikke er alvorligt nok til at komme på highligt men vel ikke udelukke at PRAC kan stadig have spørgsmål ved blarcamesine RMP? -
Referat !!
Meeting highlights from the Committee for Medicinal Products for Human Use (CHMP) 13-16 October 2025 | European Medicines Agency (EMA)
Two new medicines recommended for approval; another eight medicines recommended for extension of their therapeutic indications
European Medicines Agency (EMA) (www.ema.europa.eu)
Søren
-
Anavex Et eksempel på en sammenlignelig case.
Praxis Precision Medicines, Inc. (PRAX) Stock Price, News, Quote & History - Yahoo Finance
Find the latest Praxis Precision Medicines, Inc. (PRAX) stock quote, history, news and other vital information to help you with your stock trading and investing.
Yahoo Finance (finance.yahoo.com)
PRAX har haft rigtig gode fase 3 resultater i et hidtil underbehandlet område ET.
Essential tremor (ET) er en neurologisk bevægelsesforstyrrelse, som primært viser sig som ufrivillige, rytmiske rystelser - ofte i hænder, arme, hoved eller stemme. Det er den mest almindelige bevægelsesforstyrrelse og adskiller sig fra Parkinsons sygdom ved, at tremor oftest opstår under bevægelse (ikke i hvile).
De planlægger at ansøge om godkendelse hos FDA i løbet af 2026 - og har således nok minimum et år til en endelig markedsgodkendelse.
De er siden steget ca. 400 % og har nu en MC på + 4 milliarder $!Anavex står sandsynligvis kun få mdr. fra en markedsgodkendelse i EU i Alzheimer - i første omgang.
Ved godt af to cases er svært sammenlign 1:1, men fortæller alligevel noget om, hvor uens og ulogisk selskaber prissættes i dagens manipulerende marked, når Anavex tilsvarende kun sættes til en MC til 800 mil. $, selvom de er længere fremme i processen og i et markedet, der potentielt er minimum lige så stort som ET.
Samtidig har PRAX hele 14 analytikere, der sætter kursmål, som aktien tilsyneladende også reagerer på.
Anavex har sølle 3 analytikere - alle med fine høje kursmål, men som aktien er fuldstændig upåvirket af!Selvom Anavex er så ekstrem manipuleret af shorter, så er det for mig komplet uforståeligt, at en så reel positiv behandling mod Alzheimer, så tæt på en sandsynlig markedsgodkendelse kan gå så upåagtet hen uden opmærksomhed fra større og flere analytikere?
Hvis og når Blarcamesine bliver godkendt i EU, må der absolut være biotekanalytikere rundt omkring i de forskellige investeringsselskaber, der må få røde øre!
Anavex er stort set blevet både overset og ignoreret i mange år af de større spiller i markedet.Alt dette vil ændre sig med en blåstempling - videnskaben vil tale for sig selv, som Missling tidligere har udtalt!
-
Ja det er uforståeligt.
Også nig en gåde at vi ikke har en stor partner ind over allerede !
Hvis det skulle blive godkendt hvad tænker i så Blarcamesine vil koste for en patient pr. år ?
Jeg har prøvet med AI og den kommer frem med det her =Kort svar - realistisk prisinterval (estimér)
Hvis Anavex' orale stof ANAVEX
2-73 (blarcamesine) får markedsføringstilladelse i EU, vil en rimelig foreløbig estimeret listepris i Europa sandsynligvis ligge et sted mellem:Lavt scenarie: ~€1.000-€3.000 pr. patient/år (hvis effekt er beskeden eller det vurderes som et symptomlindrende/komplementært lægemiddel)
Middelt scenarie (mest sandsynligt for et moderat effektivt, sygdomsmodificerende oral lægemiddel): €3.000-€12.000 pr. patient/år
Højt scenarie: €12.000-€30.000 pr. patient/år (kun hvis effekten vurderes som stærk og sammenlignes med monoclonale antistoffer - men dette er mindre sandsynligt for en oral, lille-molekyle behandling)
Jeg vil pege på €3.000-€12.000/år som mit bedste grove bud - fordi blarcamesine er en oral, daglig tablet (ingen infusions- og hospitalsomkostninger), hvilket normalt taler for en lavere pris end de nyeste monoklonale antistofbehandlinger, der i USA har listepriser på $26.500-$32.000/år.
Anavex Life Sciences
+2
eisai.com
+2Hvor kommer estimatet fra? (kort forklaring)
Sammenligning med nyligt godkendte AD-lægemidler: Monoklonale antistoffer som lecanemab (Leqembi) og donanemab har haft amerikanske årspriser i størrelsesordenen $26k-$32k, hvilket har været en stor driver for diskussion om budget-impact i Europa. Hvis et nyt EU-godkendt lægemiddel var en infusion/antistof, ville forventningen være tættere på de tal.
eisai.com
+1Administrations-/produktionsforskel (oral vs. infusion): En oral lille-molekyle har typisk langt lavere løbende administrationsomkostninger end en infusion (ingen hospitalsbesøg, mindre monitorering), så producenten/markedet plejer at prise det lavere end antistoffer. (Anavex beskriver blarcamesine som en daglig oral behandling).
Anavex Life Sciences
+1HTA og forhandlinger i Europa: EU-lande forhandler priser og stiller krav om omkostningseffektivitet - det betyder ofte markant rabat fra listeprisen eller en lavere pris end i USA, især hvis lægemidlets kliniske gevinst vurderes som moderat. Derfor er et bredt interval nødvendigt.
PMC
+1Hvad kan ændre prisen meget?
Styrken af klinisk effekt i relevante endepunkter (fx ADAS-Cog, langsommere progression).
Målgruppe/label (kun tidlig AD vs. bredere mild-moderate AD) - større målgruppe → større budgetblik → strengere prisforhandling.
Sikkerhedsprofil (kræver meget monitorering → øger totale omkostninger).
Nationale HTA-vurderinger og indkøbsforhandlinger (store rabatter, risiko-delingsaftaler, volumenrabatter).
Konkurrence (hvis andre sygdomsmodificerende behandlinger er tilgængelige i EU, påvirker det prisdannelsen).
Vil du have et konkret scenarie for Danmark?
Jeg kan hurtigt lave et kort regneeksempel (f.eks. pris pr. tablet, årligt prisestimat for X% af patienter i Danmark, budget-impact ved forskellige prisniveauer). Skriv hvis du vil have det (fx: antallet af patienter eller om jeg skal regne med listepris vs. forventet nettorabat).
Bemærk: Alle tal ovenfor er estimat/foreløbig vurdering - den faktiske pris fastsættes først når EMA/National myndigheder + payers har vurderet effekt, sikkerhed og budgetpåvirkning.
Da der er 10 mio med demens i europa og 60-70 % er Alzheimers, så lad os sige 6 mio Alzheimers patienter.
Lad os gå lavt og være konservative og sige at Anavex KUN når 1 mio patienter og med den laveste AI Scenarie med kun 1000 € om året så vil det blive 7,5 mia Kr om året. Ved godt det koster lidt at lave og distribuere osv. Og lad os gå med at Anavex får en partner der sælger det for dem og vil have en bid af kagen.
Så lad os sige at der er 3.5 mia Kr tilbage og med en ikke urealistisk PE værdi på 20 så burde Anavex være 70 Mia Kr. værd. Altså minimum 14 gange værdien dags dato. 9$ x 14 = 126$ !!OG ALT DETTE ER VED LAVESTE OG MEGET KONSERVATIV PRIS OG MARKEDS ANDEL. SAMT KUN EU OG IKKE USA, ASIEN OG RESTEN AF VERDENEN
OG EJ AT FORGLEMME VÆRDIEN EF RESTEN AF DERES PIPELINE !!!!DET KAN STIKKE HELT AF !!!
Nu stikker jeg af. God Weekend til jer

-
Blodprøvetest for demens:
https://www-bbc-com.cdn.ampproject.org/c/s/www.bbc.com/news/articles/c62e5n8jlldo.amp -
For at være fair, er der en betydelig forskel mellem Anavex og PRAX. PRAX kørte to fase 3-forsøg; Anavex har kun ét. Jeg forestiller mig, at hvis Anavex straks havde kørt et bekræftende fase 3-forsøg (som enhver biotekdirektør ville have gjort), så ville virksomhedens aktiekurs nu være meget højere end $50, og vi ville også have ansøgt FDA.
-
Jeg har spurgt ChatGPT om Anavex har en poison pill som værn mod fjendtlig overtagelse, men den kan ikke finde sikker information desangående. Jeg mener at huske, at jeg har set det nævnt i en Anavex-tråd her på ProInvestor for nogle år siden. Er der nogen der ved noget?
-
Anavex Ja det er korrekt, at Anavex fik en "Poisen pill" stemt igennem til en generalforsamling for ca. 3 år siden.
Ved lejlighed vil jeg prøve om jeg kan finde noget på det.Det er korrekt, at casen PRAX og Anavex langt fra er ens, trods det er det dog Blarcamesine, som er længere fremme i en markedsansøgningsproces.
Skulle Blarcamesine få en godkendelse i EU, så burde vejen alt andet være lidt nemmere ift. øvrige lande /regioner. -
Har CHMP tidligere godkendt Anavex 2-73? https://www.rttnews.com/3412508/anavex-rise-11-on-receiving-approval-of-blarcamesine-by-chmp.aspx?type=sta#:~:text=Anavex Rise 11%25 On Receiving Approval Of Blarcamesine By CHMP. (19/12-2023)
-
Ift. Poison pill muligheden har jeg læst flere gange at det skulle stå i Anavexs vedtægter, men tilsyneladende står det i en seperat plan der blev vedtaget på en ekstraordinær generalforsamling i 2017.
Se proposal 3 i denne Form 8-K hvor accepten gengives.
Jeg kontakter IR for at blive klogere på om den er blevet implementeret et sted.
-
Mayomobiles analyse af markedspotentialet og gæt på mcap for Anavex: https://www.sotcanalytics.com/update-compendium-2025?fbclid=IwdGRleANjuXVleHRuA2FlbQIxMQABHtuhWRjSbCVLeQR7I-zP3Tz88diXmK7j03_U17PPaS_-If-FJFTmrC710BPI_aem_PBQCuaOXRc4oFsQcyPXAlQ#h.j7yb7yv7gs20
-
Bare det nu ikke bliver "Konen med æggene"
-
Stjålet/lånt fra andet fora --- håber ikke det gør noget!!
Det er godt nok store tal der bliver jongleret med i rapporten og en påstår nu at det kan være det dobbelte --- alle beregninger er fremskrevet til 3-5 år

Har ingen ide om at personen der har skrevet dette har fat i noget -- kanske nogen med indsigt kan be/afkræfte.
Under også uddrag fra Mayos rapport ovenover ( MILITO)
Lånt:
"Two Other Eventual Share Price Factors
STOCANALYTICS'S NEW AVXL SHARE PRICE PROJECTIONS (IN 3 TO 5 YRS):
EUROPE ONLY : $308 TO $715 SHARE PRICE (TO $913 IN IDEAL CONDITIONS)
EUROPE + US : OVER $1000 ($1100 TO $1859)I note, however, that none of these metrics involve any blarcamesine sales for prophylactic (disease prevention or delay) therapies. Merely for Alzheimer's treatments, in the U.S. and the EU.
Two additional purposes for which blarcamesine will be prescribed:
-
The Anavex Alzheimer's delay or prevention factor. On the basis of the several Alzheimer's vulnerability tests blarcamesine will be prescribed prodromally, before any frank or obvious Alzheimer's symptoms are observed. With these prophylactic therapies Alzheimer's in vulnerable patient populations will be at least greatly delayed, if not altogether obviated.
-
The Anavex anti-aging factor. It will be discovered that people taking blarcamesine simply do not age as quickly or severely. Eventually, blarcamesine (or, Anavex 3-71) will be commonly prescribed widely to adults in their 40s or 50s, thereby facilitating good general health in their geriatric years.
With Nos. 1 and 2 Stocanalytics's AVXL share price projections can
be doubled."Søren
-
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind