Anavex NY TRÅD SEPTEMBER 2025!
-
Anavex Ja det er korrekt, at Anavex fik en "Poisen pill" stemt igennem til en generalforsamling for ca. 3 år siden.
Ved lejlighed vil jeg prøve om jeg kan finde noget på det.Det er korrekt, at casen PRAX og Anavex langt fra er ens, trods det er det dog Blarcamesine, som er længere fremme i en markedsansøgningsproces.
Skulle Blarcamesine få en godkendelse i EU, så burde vejen alt andet være lidt nemmere ift. øvrige lande /regioner. -
Har CHMP tidligere godkendt Anavex 2-73? https://www.rttnews.com/3412508/anavex-rise-11-on-receiving-approval-of-blarcamesine-by-chmp.aspx?type=sta#:~:text=Anavex Rise 11%25 On Receiving Approval Of Blarcamesine By CHMP. (19/12-2023)
-
Ift. Poison pill muligheden har jeg læst flere gange at det skulle stå i Anavexs vedtægter, men tilsyneladende står det i en seperat plan der blev vedtaget på en ekstraordinær generalforsamling i 2017.
Se proposal 3 i denne Form 8-K hvor accepten gengives.
Jeg kontakter IR for at blive klogere på om den er blevet implementeret et sted.
-
Mayomobiles analyse af markedspotentialet og gæt på mcap for Anavex: https://www.sotcanalytics.com/update-compendium-2025?fbclid=IwdGRleANjuXVleHRuA2FlbQIxMQABHtuhWRjSbCVLeQR7I-zP3Tz88diXmK7j03_U17PPaS_-If-FJFTmrC710BPI_aem_PBQCuaOXRc4oFsQcyPXAlQ#h.j7yb7yv7gs20
-
Bare det nu ikke bliver "Konen med æggene"
-
Stjålet/lånt fra andet fora --- håber ikke det gør noget!!
Det er godt nok store tal der bliver jongleret med i rapporten og en påstår nu at det kan være det dobbelte --- alle beregninger er fremskrevet til 3-5 år

Har ingen ide om at personen der har skrevet dette har fat i noget -- kanske nogen med indsigt kan be/afkræfte.
Under også uddrag fra Mayos rapport ovenover ( MILITO)
Lånt:
"Two Other Eventual Share Price Factors
STOCANALYTICS'S NEW AVXL SHARE PRICE PROJECTIONS (IN 3 TO 5 YRS):
EUROPE ONLY : $308 TO $715 SHARE PRICE (TO $913 IN IDEAL CONDITIONS)
EUROPE + US : OVER $1000 ($1100 TO $1859)I note, however, that none of these metrics involve any blarcamesine sales for prophylactic (disease prevention or delay) therapies. Merely for Alzheimer's treatments, in the U.S. and the EU.
Two additional purposes for which blarcamesine will be prescribed:
-
The Anavex Alzheimer's delay or prevention factor. On the basis of the several Alzheimer's vulnerability tests blarcamesine will be prescribed prodromally, before any frank or obvious Alzheimer's symptoms are observed. With these prophylactic therapies Alzheimer's in vulnerable patient populations will be at least greatly delayed, if not altogether obviated.
-
The Anavex anti-aging factor. It will be discovered that people taking blarcamesine simply do not age as quickly or severely. Eventually, blarcamesine (or, Anavex 3-71) will be commonly prescribed widely to adults in their 40s or 50s, thereby facilitating good general health in their geriatric years.
With Nos. 1 and 2 Stocanalytics's AVXL share price projections can
be doubled."Søren
-
-
Lidt mere dansk forskning APOE4 relevant Anavex Precision medicine approach https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/14630798/forskere-finder-forklaring-pa-hvorfor-risikogen-forarsager-alzheimers?publisherId=12670528&lang=da
-
Anavex - Ja MAYOs tal er ret vilde.
Forudsætning for den laveste MC på 17 milliarder $ i løbet af de næste 3-5 år:
Eller 21 gange nuværende Markedsværdi!Conditional authorization pathway (CMA)
Dvs en betinget godkendelse, hvor der skal køres et kontrolforsøg sideløbende med, at Blarcamesine må sælges i EU.
Ville både være betryggende for patienter, samt myndigheder og give mulighed for at høste flere data for effekten og bivirkningsprofilen.- Kontrolforsøget burde ren etisk være uden placebogruppe, da effekten både i fase 2/3 og OLE-forsøget, synes at være meget overbevisende.
- Anavex ville kunne henvise til data fra kontrolgruppen ved evt. uventet/uforklarlig dødsfald.
- Man ville evt. kunne have en undergruppe af meget tidlige AD patienter, for at understøtte den præventive tilgang.
- Der kunne evt. også være en undergruppe af andre demensrelaterede indikationer, som ikke har fået en AD diagnose. Henviser her til EMA-ansøgningen, som er beskrevet som Alzheimer og Demens.
- samt i øvrigt skærpe "præcision medicinering" tilgangen.
En pris på 10.000 $ pr. år (synes sat i den høje ende, men væsentlig billigere end MAPerne på +26.000 $ pr. år + følgeudgifterne med MRI-skanning mm.)
Tror at der vil blive forhandlet væsentlige rabatter og at som Steen skriver, næppe kan få 10.000 $ fra patienter, der er i et meget tidligt stadie eller præventiv behandling.En partner, der via. en større upfront betaling til Anavex, står for salget i EU - og hvor Anavex kun får 15 % i royalties.
De 17 milliarder $ gælder som nævnt kun salg via en partner og kun i EU.
Inden for de 3-5 år vil Blarcamesine med stor sandsynlighed også være godkendt og solgt i flere andre lande/regioner.
Så prisansættelsen burde komme meget langt op!Som sagt skal vi bare have Blarcamesine godkendt i en eller anden form, så det kan komme på markedet til gavn for Alzheimer patienterne og samtidig give lidt større julegaver til os meget tålmodige aktionærer.
Poison Pill:
Har på Edgar kunnet finde 7 dokumenter fra Anavex, som omtaler en "Poison Pill".
Alle omtaler, at Anavex har eller vil sikre mod en evt. fjendtlig overtagelse med et "Poison Pill" tiltag, men ingen dokumentation for, at der ren faktisk er foretaget noget sådan.
Husker dog, at det har været oppe både på generalforsamlinger og under tidligere kvartalsrapporter.
ChatGPT åbner også op for, at der godt kan være lavet en "Poison Pill", selvom der ikke foreligge nogle tilgængelige/officelle dokumenter. -
Poison pill ligger i, at man kan udvide aktiekapitalen med 150 mio aktier, som jeg husker. Det burde fremgå af vedtægterne (danske regler) eller lignende - hvis dette er godkendt på en gf så vil direktionen eller bestyrelsen kunne lave en rettet emission, der sætter en fjendtlig opkøber skakmat.
-
Korrekt i virkningen. Tilsyneladende kan jeg ikke finde det i vedtægterne. Jeg kan se at du har nævnt det tidligere, måske du kan referere til hvorhenne?
Hvad man godkendte dengang i 2017 var muligheden for at udarbejde en plan, hvilket blev godkendt, men umiddelbart er den ikke blevet implementeret.
Jeg afventer svar fra Anavex IR.
-
Jeg har spurgt ChatGPT og fik dette svar:
...
Der fremgår ikke efterfølgende et særskilt indleveret "Rights Agreement" eller en Form 8-A (det man normalt ser, når en rettighedsplan faktisk sættes i kraft). Jeg har søgt i Anavex' filer uden at finde en sådan aftale/exhibit. Fraværet tyder på, at planen blev godkendt som mulighed, men ikke nødvendigvis implementeret. (Søgeresultaterne viser 8-K'en men ingen Rights Agreement/8-A).
-
Hvad er en poison pill?
En poison pill er en defensiv strategi en virksomheds bestyrelse kan bruge for at gøre en fjendtlig overtagelse dyrere eller sværere for en potentiel køber. Målet er ikke altid at blokere handlen permanent, men typisk at tvinge forhandlinger på bestyrelsens præmisser eller give aktionærerne mere tid til at finde alternativer.
Hvordan fungerer den i praksis (principalmekanisme)
- Rettigheder udstedes: Bestyrelsen udsteder typisk "rights" (rettigheder) til eksisterende aktionærer - ofte som tegningsretter til at købe nye aktier eller warrants til en kraftig rabat - men rettighederne er uskadelige, indtil en trigger indtræffer.
- Trigger-begivenhed: Rettighederne bliver "aktiveret" når en enkelt køber (eller gruppe) krydser en forudbestemt ejerandel (fx 10-20 %). Før trigger er der ingen ændring.
- Dilution/konvertering: Når triggeren indtræder, får de øvrige (ikke-opkøbende) aktionærer ret til at købe ekstra aktier til nedsat pris - eller rettigheder konverteres til aktier - hvilket udvander køberens ejerandel og gør overtagelsen dyrere.
- Undtagelser/"carve-outs": Bestyrelsen kan lave undtagelser (fx for en venlig budgiver eller strategisk partner). Poison pills har ofte en tidsbegrænsning og kan kræve aktionærgodkendelse senere.
Typer (kort)
• Flip-in: Eksisterende aktionærer (undtagen den hostende køber) kan købe ekstra aktier til rabat - udvander køberen.
• Flip-over: Rettighederne konverteres til aktier i den købende virksomhed efter en fusion - gør fusionen dyrere eller uattraktiv.
• Poison put / ændrede lånebetingelser: Nogle aftaler gør gæld straks forfalden ved et ejerskabsskifte.Eksempel med tal (simpelt)
• Udstående aktier før: 1.000.000
• Fjendtlig køber køber 200.000 aktier → det er 20%.
• Rights trigger ved 20%. De øvrige aktionærer får ret til at købe 400.000 nye aktier til rabat.
• Nyt totalantal aktier = 1.000.000 + 400.000 = 1.400.000.
• Køberens nye ejerandel = 200.000 / 1.400.000 = 1/7 = 0,142857... = ca. 14,29%.
Resultat: køberens andel falder fra 20% til ~14,3% - betydelig udvanding.Fordele og ulemper
Fordele:
• Giver bestyrelsen forhandlingsstyrke og tid.
• Kan afskrække opportunistiske bud.Ulemper:
• Kan opfattes som antiaktionær hvis den blokerer et attraktivt tilbud.
• Kan skabe juridiske konflikter eller krav om aktionærgodkendelse.
• Kan reducere mulighed for konkurrerende bud (dårligt for aktionærværdi).Juridiske og governance-overvejelser
Regler og praksis varierer efter land. I mange jurisdiktioner skal bestyrelsen handle i aktionærernes interesse, og en poison pill kan blive anfægtet, hvis den bruges uforholdsmæssigt. Typisk anvendes poison pills sammen med klare retningslinjer: en begrænset periode, mulighed for undtagelser og senere aktionærbekræftelse.
ChatGPT svar - jeg mener også den mulige kapitaludvidelse blev vedtaget på en gf for 2-3 år siðen.
-
Jeg ved ikke om du misforstår mig? Ubevist eller bevist.
Jeg spørger ikke til hvad det er, det er jeg udmærket klar over, men du har tidligere skrevet at de har det indskrevet i deres vedtægter.
Det er dog ikke noget som jeg kan finde. Eneste jeg kan finde er at arbejdet for at udarbejde sådan en plan blev godkendt i 2017. Jeg ser frem til at du, en anden eller Anavex IR finder mig det.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind