Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Brdr Hartmann: Hvem har mest stamina?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
29 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • R Offline
    R Offline
    rawdog
    wrote on sidst redigeret af
    #14

    Tak til Helge Larsen og Per Hansen for at tage spørgsmålet ang. argumenterne for afnotering op i Investeringspodcasten.

    1 Reply Last reply
    5
    • P Offline
      P Offline
      ProinvestorNEWS
      wrote on sidst redigeret af
      #15

      Dansk Aktionærforening har samlet over 425 Hartmann-aktionærer i kamp mod afnotering

      27/9 17:23

      Dansk Aktionærforening er foreløbigt lykkedes med at samle mere end 425 private aktionærer, som er er utilfredse med majoritetsaktionæren Thornico Holdings planer om at afnotere Brdr. Hartmann fra fondsbørsen og købe de øvrige aktionærer ud til en kurs på 300 kr. per aktie.

      Det fremgår af en opdatering fra foreningen, der i fredags satte sig for at samle de utilfredse aktionærer.

      Hvor store ejerandele aktionærerne har, er Dansk Aktionærforening stadig ved at få overblik over.

      • Vi vil i de kommende dage forsøge at kontakte flere af de andre større investorer, der har meldt sig i kampen, og samtidig vil vi sammen med vores advokat tage skridt til, at indsamling af fuldmagter og forberedelse til generalforsamlingen sker effektivt.

      • Og derfra handler det om saglige argumenter og om at stå klar til at gå i en konstruktiv dialog, hvis hovedaktionæren på et tidspunkt melder sig klar til at finde en løsning, siger Mikael Bak, administrerende direktør i Dansk Aktionærforening.

      Thornicos hensigter om at afnotere Hartmann blev offentliggjort tirsdag aften i sidste uge. Det mulige bud på 300 kr. var dengang 1 kr. under lukkekursen tirsdag på 301 kr.

      Onsdag stiger Hartmann 2,2 pct. til 330 kr., og den bevæger sig dermed væk fra det købstilbud, som majoritetsaktionæren Thornico Holding, der ejet af Christian Stadil, annoncerede som en mulighed i tirsdags.

      Tidligere har Svenska Handelsbanken, der er næststørste aktionær med en aktiepost på 4,85 pct., meddelt Børsen, at den vil stemme imod en afnotering af Hartmann.

      Også VN Capital Management LLC, der investeringsrådgiver for en fond, der har købt aktier i Hartmann siden 2021 og i dag ejer omkring 1,6 pct. af alle aktier i selskabet, er imod.

      Hartmann holder ekstraordinær generalforsamling den 16. oktober. En afnotering skal godkendes med mindst 90 pct. af stemmerne og den repræsenterede aktiekapital.

      .\˙ MarketWire

      1 Reply Last reply
      3
      • P Offline
        P Offline
        ProinvestorNEWS
        wrote on sidst redigeret af
        #16

        Hartmann bør koste 1,5 mia. kr. mere end budt af Thornico, mener Carnegie

        29/9 11:22

        Industrikonglomeratet Thornicos bud på æggebakkeproducenten Brdr. Hartmann burde være 1,5 mia. kr. højere end det aktuelle bud på 300 kr. per aktie.

        Det vurderer investeringsbanken Carnegie ifølge Insidebusiness.

        Den højere værdiansætning af Hartmann er udregnet med udgangspunkt i den norske konkurrent Elopak, der trods en svagere indtjening end den danske æggebakkeproducent handles til en højere værdi.

        Med udgangspunkt i Elopaks multipler burde aktien i Hartmann således koste 522 kr. - godt 70 pct. mere end Thornicos aktuelle bud på 300 kr. per aktie, skriver Carnegie.

        Det nuværende bud fra Thornico værdiansætter Hartmann til knap 2,1 mia. kr., hvor investeringsbanken ifølge Insidebusiness vurderer, at 3,7 mia. kr. ville være en passende pris.

        Carnegies vurdering er ifølge aktionær i Hartmann VN Capital et klart bevis på, at buddet på 300 kr. per aktie ikke afspejler den reelle værdi af selskabet.

        • Den pris, Stadil tilbyder os aktionærer, svarer til en urealistisk lav værdisætning, hvor man kun vil betale knap 5 gange den nuværende EBITDA-indtjening, oplyser James Vanasek, der er stifter af VN Capital, og som ejer 1,6 pct. af Hartmann-aktierne, ifølge Insidebusiness.

        • I lyset af den positive udvikling i selskabet er de på ingen måde fair, og alene på baggrund af den forventede indtjening i år burde tilbuddet være langt højere, fortsætter han.

        Thornico fremsatte sidste uge et forslag om at afnotere Brdr. Hartmann fra Nasdaq Copenhagen og tilbød i samme ombæring at købe de øvrige aktionærer ud for 300 kr. per aktie.

        Industrikonglomeratets topchef, Christian Stadil, har begrundet buddet over for Børsen med, at det "grundlæggende afspejler værdien af selskabet".

        Aktien i Brødrene Hartmann falder fredag 0,3 pct. til 321 kr.

        .\˙ MarketWire

        1 Reply Last reply
        4
        • J Offline
          J Offline
          Jydsk_shipping
          wrote on sidst redigeret af
          #17

          Jeg har en bekymring for at vi ender samme sted som ifm Molslinien: at thornico lokker en enkelt større mindretalsaktionær over på deres side, som får lov at beholde sin ejerandel. Og derved når 90% og kan tvangsafnotere aktien og indløse os andre.

          1 Reply Last reply
          3
          • H Offline
            H Offline
            Hava
            wrote on sidst redigeret af
            #18

            En skræmmende tanke ja - men sandsynligheden er ikke stor - de store aktionærer har offentlig erklæret at de takker nej til nuværende tilbudet ligesom de ca. 2 % som DAB har samlet også stemmer nej! Den største risiko på kort sigt er nok at Thornico erkender deres nederlag og aktien går død i niveauet 315 - 335 - på lang sigt forsat en kalarvinder med 2x potentiale på 2 - 4 års sigt! Disclaimer jeg har nu 8 % af min portefølje i Brdr. Hartmann

            1 Reply Last reply
            5
            • H Offline
              H Offline
              Hava
              wrote on sidst redigeret af
              #19

              Læs Aktier og investerings analyse på:

              Link Preview Image
              Aktieanbefaling på Brdr. Hartmann

              Brdr. Hartmann vil afnoteres fra fondsbørsen. De tilbyder 300 kr. Vi mener prisen burde 450 kr. Download aktieanbefaling på Brdr. Hartmann

              favicon

              aktier-og-investering.dk (aktier-og-investering.dk)

              1 Reply Last reply
              5
              • R Offline
                R Offline
                rawdog
                wrote on sidst redigeret af
                #20

                Så vidt jeg kan regne mig frem til så er der allerede omkring 10% der har tilkendegivet at de agter at stemme nej:

                • Handelsbanken: 4.85%
                • Aktia Group: 1.78%
                • VN Capital: 1.6%
                • DAF gruppe: 1.8 - 2%
                  samlet: 10.0 til 10.2%
                  Til dette skal man ligge en række større minoritetsinvestorer (bl.a. den forhåndværende bestyrelse i Hartmann) der også har meldt ud at de agter at stemme nej.

                Men måske har Christian et par 'esser' gemt et sted.

                1 Reply Last reply
                4
                • J Offline
                  J Offline
                  Jydsk_shipping
                  wrote on sidst redigeret af
                  #21

                  Så må vi håbe de 10 % ikke kan fristes af Thornico. ( Jeg prøver at fortrænge ML-forløbet, men mener at Henrik Lind var kritisk lige indtil han blev købt over på den anden side af Polaris...)

                  Jeg er inde med en 1,5% af min portefølje.

                  1 Reply Last reply
                  4
                  • P Offline
                    P Offline
                    ProinvestorNEWS
                    wrote on sidst redigeret af
                    #22

                    Hartmann har fejlagtigt anbefalet aktionærer at sige ja til Thornico-bud

                    2/10 17:44

                    Hartmann har ved en fejl anbefalet selskabets aktionærer at takke "ja" til det købstilbud, storaktionæren Thornico smed på bordet for knap to uger siden.

                    I virkeligheden ønsker Hartmann at forholde sig neutralt, og det er en "beklagelig menneskelig fejl", der er skyld i den forkerte anbefaling.

                    Det fremgår af en børsmeddelelse fra selskabet, der er udsendt mandag aften.

                    Fejlen findes i det materiale, der er udsendt til selskabets aktionærer i forbindelse med indkaldelsen til den ekstraordinære generalforsamling, der afholdes 16. oktober, og hvor investorerne skal tage stilling til det aktuelle købstilbud. Den har også været at finde på selskabets investorportal.

                    Her fremgik det, at bestyrelsen var "for" tilbuddet om at sælge aktierne og afnotere selskabet. I virkeligheden skulle anbefalingen fra bestyrelsen lyde "abstain", der betyder, at de afholder sig fra at have en holdning.

                    Fejlen blev ifølge selskabet fundet fredag i sidste uge, 29. september, og er herefter blevet rettet.

                    Ifølge Hartmann vurderes fejlen ikke at have betydning for den kommende afstemning eller afgivelse af fuldmagter til bestyrelsen, skriver selskabet i meddelelsen.

                    Thornico sidder på størstedelen af aktierne i Hartmann og ønsker en afnotering af selskabet. Derfor sendte selskabet for knap to uger siden et købstilbud på 300 kr. per aktie i æggebakkeproducenten. Buddet var 1 kr. under den daværende lukkekurs på 301 kr.

                    Buddet er dog indtil videre blevet mødt med modstand, heriblandt fra Dansk Aktionærforening, der i sidste uge kunne oplyse, at de er lykkedes med at samle mere end 425 private aktionærer, som er er utilfredse med majoritetsaktionærens planer.

                    Hvor store ejerandele aktionærerne har, er Dansk Aktionærforening stadig ved at få overblik over, oplyste foreningen ved samme lejlighed.

                    .\˙ MarketWire

                    1 Reply Last reply
                    1
                    • D Offline
                      D Offline
                      Dusør
                      wrote on sidst redigeret af
                      #23

                      Det gør det bare endnu mere nødvendigt at vi investorer stemmer det forslag ned. Husk nu at stemme den 16/10

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • H Offline
                        H Offline
                        Hava
                        wrote on sidst redigeret af
                        #24

                        Den dårligste undskyldning jeg nogen sinde har set fra en bestyrelse for ikke at skulle løbe ind i en sag om bestyrelsesansvar ved ikke at varetage minoritetsaktionærenes interesser - Det har stået i dagevis i alle medier at man mistænke bestyrelsen for kun at gå Thornico ærinde - også "finder man på" en Menneskelig fejl - Få nu en uafhængig part til at komme med en valuevurdering af Brdr. Hartmann og giv os småaktionærer en fair behandling efter mange hårde år som aktioner i Brdr. Hartmann!

                        1 Reply Last reply
                        2
                        • V Offline
                          V Offline
                          vestasfan
                          wrote on sidst redigeret af
                          #25

                          Enig, det er helt til grin. Efter den medieopmærksomhed, er de blevet taget i at være utroværdige, og vil blæse mindretalsaktionærene en høstblomst - ulækkert.

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • R Offline
                            R Offline
                            rawdog
                            wrote on sidst redigeret af
                            #26

                            "beklagelig menneskelig fejl" min bare r*v.

                            I øvrigt bør de 1.4% af stemmerne som Brdr Hartmann selv ejer afstå fra at stemme. Man må formode at det er bestyrelsen der stemmer påvegne af Hartmann og da de afholder sig fra at have en holdning til sagen, så ville det være meget besynderligt hvis Hartmanns 1.4% havde en holdning.

                            1 Reply Last reply
                            3
                            • H Offline
                              H Offline
                              Hava
                              wrote on sidst redigeret af
                              #27

                              En god pointe?

                              1 Reply Last reply
                              2
                              • H Offline
                                H Offline
                                Hyst
                                wrote on sidst redigeret af
                                #28

                                Jeg ville godt nok føle mig snydt, hvis jeg havde solgt mine aktier på baggrund af bestyrelsens udtalelse at de støttede tilbuddet, og der kommer et eller andet andet tilbud på bordet.

                                1 Reply Last reply
                                1
                                • H Offline
                                  H Offline
                                  Hyst
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #29

                                  Så er der stemt med mine få aktier.
                                  Mange bække små....!

                                  115953_Brdr._Hartman_vote.docx

                                  1 Reply Last reply
                                  0
                                  • H Offline
                                    H Offline
                                    Hava
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #30

                                    Så fik jeg stemt NEJ TAK! spændende at se om Hartmann-aktien modet i næste uge!

                                    God WE

                                    1 Reply Last reply
                                    0

                                    Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                    Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                    With your input, this post could be even better 💗

                                    Tilmeld Log ind

                                    • Log ind

                                    • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                    • Login or register to search.
                                    • First post
                                      Last post
                                    0
                                    • Debatforum
                                    • Seneste
                                    • Populære
                                    • Bruger