Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Brdr Hartmann: Hvem har mest stamina?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
29 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • H Offline
    H Offline
    Hava
    wrote on sidst redigeret af
    #18

    En skræmmende tanke ja - men sandsynligheden er ikke stor - de store aktionærer har offentlig erklæret at de takker nej til nuværende tilbudet ligesom de ca. 2 % som DAB har samlet også stemmer nej! Den største risiko på kort sigt er nok at Thornico erkender deres nederlag og aktien går død i niveauet 315 - 335 - på lang sigt forsat en kalarvinder med 2x potentiale på 2 - 4 års sigt! Disclaimer jeg har nu 8 % af min portefølje i Brdr. Hartmann

    1 Reply Last reply
    5
    • H Offline
      H Offline
      Hava
      wrote on sidst redigeret af
      #19

      Læs Aktier og investerings analyse på:

      Link Preview Image
      Aktieanbefaling på Brdr. Hartmann

      Brdr. Hartmann vil afnoteres fra fondsbørsen. De tilbyder 300 kr. Vi mener prisen burde 450 kr. Download aktieanbefaling på Brdr. Hartmann

      favicon

      aktier-og-investering.dk (aktier-og-investering.dk)

      1 Reply Last reply
      5
      • R Offline
        R Offline
        rawdog
        wrote on sidst redigeret af
        #20

        Så vidt jeg kan regne mig frem til så er der allerede omkring 10% der har tilkendegivet at de agter at stemme nej:

        • Handelsbanken: 4.85%
        • Aktia Group: 1.78%
        • VN Capital: 1.6%
        • DAF gruppe: 1.8 - 2%
          samlet: 10.0 til 10.2%
          Til dette skal man ligge en række større minoritetsinvestorer (bl.a. den forhåndværende bestyrelse i Hartmann) der også har meldt ud at de agter at stemme nej.

        Men måske har Christian et par 'esser' gemt et sted.

        1 Reply Last reply
        4
        • J Offline
          J Offline
          Jydsk_shipping
          wrote on sidst redigeret af
          #21

          Så må vi håbe de 10 % ikke kan fristes af Thornico. ( Jeg prøver at fortrænge ML-forløbet, men mener at Henrik Lind var kritisk lige indtil han blev købt over på den anden side af Polaris...)

          Jeg er inde med en 1,5% af min portefølje.

          1 Reply Last reply
          4
          • P Offline
            P Offline
            ProinvestorNEWS
            wrote on sidst redigeret af
            #22

            Hartmann har fejlagtigt anbefalet aktionærer at sige ja til Thornico-bud

            2/10 17:44

            Hartmann har ved en fejl anbefalet selskabets aktionærer at takke "ja" til det købstilbud, storaktionæren Thornico smed på bordet for knap to uger siden.

            I virkeligheden ønsker Hartmann at forholde sig neutralt, og det er en "beklagelig menneskelig fejl", der er skyld i den forkerte anbefaling.

            Det fremgår af en børsmeddelelse fra selskabet, der er udsendt mandag aften.

            Fejlen findes i det materiale, der er udsendt til selskabets aktionærer i forbindelse med indkaldelsen til den ekstraordinære generalforsamling, der afholdes 16. oktober, og hvor investorerne skal tage stilling til det aktuelle købstilbud. Den har også været at finde på selskabets investorportal.

            Her fremgik det, at bestyrelsen var "for" tilbuddet om at sælge aktierne og afnotere selskabet. I virkeligheden skulle anbefalingen fra bestyrelsen lyde "abstain", der betyder, at de afholder sig fra at have en holdning.

            Fejlen blev ifølge selskabet fundet fredag i sidste uge, 29. september, og er herefter blevet rettet.

            Ifølge Hartmann vurderes fejlen ikke at have betydning for den kommende afstemning eller afgivelse af fuldmagter til bestyrelsen, skriver selskabet i meddelelsen.

            Thornico sidder på størstedelen af aktierne i Hartmann og ønsker en afnotering af selskabet. Derfor sendte selskabet for knap to uger siden et købstilbud på 300 kr. per aktie i æggebakkeproducenten. Buddet var 1 kr. under den daværende lukkekurs på 301 kr.

            Buddet er dog indtil videre blevet mødt med modstand, heriblandt fra Dansk Aktionærforening, der i sidste uge kunne oplyse, at de er lykkedes med at samle mere end 425 private aktionærer, som er er utilfredse med majoritetsaktionærens planer.

            Hvor store ejerandele aktionærerne har, er Dansk Aktionærforening stadig ved at få overblik over, oplyste foreningen ved samme lejlighed.

            .\˙ MarketWire

            1 Reply Last reply
            1
            • D Offline
              D Offline
              Dusør
              wrote on sidst redigeret af
              #23

              Det gør det bare endnu mere nødvendigt at vi investorer stemmer det forslag ned. Husk nu at stemme den 16/10

              1 Reply Last reply
              3
              • H Offline
                H Offline
                Hava
                wrote on sidst redigeret af
                #24

                Den dårligste undskyldning jeg nogen sinde har set fra en bestyrelse for ikke at skulle løbe ind i en sag om bestyrelsesansvar ved ikke at varetage minoritetsaktionærenes interesser - Det har stået i dagevis i alle medier at man mistænke bestyrelsen for kun at gå Thornico ærinde - også "finder man på" en Menneskelig fejl - Få nu en uafhængig part til at komme med en valuevurdering af Brdr. Hartmann og giv os småaktionærer en fair behandling efter mange hårde år som aktioner i Brdr. Hartmann!

                1 Reply Last reply
                2
                • V Offline
                  V Offline
                  vestasfan
                  wrote on sidst redigeret af
                  #25

                  Enig, det er helt til grin. Efter den medieopmærksomhed, er de blevet taget i at være utroværdige, og vil blæse mindretalsaktionærene en høstblomst - ulækkert.

                  1 Reply Last reply
                  3
                  • R Offline
                    R Offline
                    rawdog
                    wrote on sidst redigeret af
                    #26

                    "beklagelig menneskelig fejl" min bare r*v.

                    I øvrigt bør de 1.4% af stemmerne som Brdr Hartmann selv ejer afstå fra at stemme. Man må formode at det er bestyrelsen der stemmer påvegne af Hartmann og da de afholder sig fra at have en holdning til sagen, så ville det være meget besynderligt hvis Hartmanns 1.4% havde en holdning.

                    1 Reply Last reply
                    3
                    • H Offline
                      H Offline
                      Hava
                      wrote on sidst redigeret af
                      #27

                      En god pointe?

                      1 Reply Last reply
                      2
                      • H Offline
                        H Offline
                        Hyst
                        wrote on sidst redigeret af
                        #28

                        Jeg ville godt nok føle mig snydt, hvis jeg havde solgt mine aktier på baggrund af bestyrelsens udtalelse at de støttede tilbuddet, og der kommer et eller andet andet tilbud på bordet.

                        1 Reply Last reply
                        1
                        • H Offline
                          H Offline
                          Hyst
                          wrote on sidst redigeret af
                          #29

                          Så er der stemt med mine få aktier.
                          Mange bække små....!

                          115953_Brdr._Hartman_vote.docx

                          1 Reply Last reply
                          0
                          • H Offline
                            H Offline
                            Hava
                            wrote on sidst redigeret af
                            #30

                            Så fik jeg stemt NEJ TAK! spændende at se om Hartmann-aktien modet i næste uge!

                            God WE

                            1 Reply Last reply
                            0

                            Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                            Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                            With your input, this post could be even better 💗

                            Tilmeld Log ind

                            • Log ind

                            • Har du ikke en konto? Tilmeld

                            • Login or register to search.
                            • First post
                              Last post
                            0
                            • Debatforum
                            • Seneste
                            • Populære
                            • Bruger