Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Brdr Hartmann: Hvem har mest stamina?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
29 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • R Offline
    R Offline
    rawdog
    wrote on sidst redigeret af
    #20

    Så vidt jeg kan regne mig frem til så er der allerede omkring 10% der har tilkendegivet at de agter at stemme nej:

    • Handelsbanken: 4.85%
    • Aktia Group: 1.78%
    • VN Capital: 1.6%
    • DAF gruppe: 1.8 - 2%
      samlet: 10.0 til 10.2%
      Til dette skal man ligge en række større minoritetsinvestorer (bl.a. den forhåndværende bestyrelse i Hartmann) der også har meldt ud at de agter at stemme nej.

    Men måske har Christian et par 'esser' gemt et sted.

    1 Reply Last reply
    4
    • J Offline
      J Offline
      Jydsk_shipping
      wrote on sidst redigeret af
      #21

      Så må vi håbe de 10 % ikke kan fristes af Thornico. ( Jeg prøver at fortrænge ML-forløbet, men mener at Henrik Lind var kritisk lige indtil han blev købt over på den anden side af Polaris...)

      Jeg er inde med en 1,5% af min portefølje.

      1 Reply Last reply
      4
      • P Offline
        P Offline
        ProinvestorNEWS
        wrote on sidst redigeret af
        #22

        Hartmann har fejlagtigt anbefalet aktionærer at sige ja til Thornico-bud

        2/10 17:44

        Hartmann har ved en fejl anbefalet selskabets aktionærer at takke "ja" til det købstilbud, storaktionæren Thornico smed på bordet for knap to uger siden.

        I virkeligheden ønsker Hartmann at forholde sig neutralt, og det er en "beklagelig menneskelig fejl", der er skyld i den forkerte anbefaling.

        Det fremgår af en børsmeddelelse fra selskabet, der er udsendt mandag aften.

        Fejlen findes i det materiale, der er udsendt til selskabets aktionærer i forbindelse med indkaldelsen til den ekstraordinære generalforsamling, der afholdes 16. oktober, og hvor investorerne skal tage stilling til det aktuelle købstilbud. Den har også været at finde på selskabets investorportal.

        Her fremgik det, at bestyrelsen var "for" tilbuddet om at sælge aktierne og afnotere selskabet. I virkeligheden skulle anbefalingen fra bestyrelsen lyde "abstain", der betyder, at de afholder sig fra at have en holdning.

        Fejlen blev ifølge selskabet fundet fredag i sidste uge, 29. september, og er herefter blevet rettet.

        Ifølge Hartmann vurderes fejlen ikke at have betydning for den kommende afstemning eller afgivelse af fuldmagter til bestyrelsen, skriver selskabet i meddelelsen.

        Thornico sidder på størstedelen af aktierne i Hartmann og ønsker en afnotering af selskabet. Derfor sendte selskabet for knap to uger siden et købstilbud på 300 kr. per aktie i æggebakkeproducenten. Buddet var 1 kr. under den daværende lukkekurs på 301 kr.

        Buddet er dog indtil videre blevet mødt med modstand, heriblandt fra Dansk Aktionærforening, der i sidste uge kunne oplyse, at de er lykkedes med at samle mere end 425 private aktionærer, som er er utilfredse med majoritetsaktionærens planer.

        Hvor store ejerandele aktionærerne har, er Dansk Aktionærforening stadig ved at få overblik over, oplyste foreningen ved samme lejlighed.

        .\˙ MarketWire

        1 Reply Last reply
        1
        • D Offline
          D Offline
          Dusør
          wrote on sidst redigeret af
          #23

          Det gør det bare endnu mere nødvendigt at vi investorer stemmer det forslag ned. Husk nu at stemme den 16/10

          1 Reply Last reply
          3
          • H Offline
            H Offline
            Hava
            wrote on sidst redigeret af
            #24

            Den dårligste undskyldning jeg nogen sinde har set fra en bestyrelse for ikke at skulle løbe ind i en sag om bestyrelsesansvar ved ikke at varetage minoritetsaktionærenes interesser - Det har stået i dagevis i alle medier at man mistænke bestyrelsen for kun at gå Thornico ærinde - også "finder man på" en Menneskelig fejl - Få nu en uafhængig part til at komme med en valuevurdering af Brdr. Hartmann og giv os småaktionærer en fair behandling efter mange hårde år som aktioner i Brdr. Hartmann!

            1 Reply Last reply
            2
            • V Offline
              V Offline
              vestasfan
              wrote on sidst redigeret af
              #25

              Enig, det er helt til grin. Efter den medieopmærksomhed, er de blevet taget i at være utroværdige, og vil blæse mindretalsaktionærene en høstblomst - ulækkert.

              1 Reply Last reply
              3
              • R Offline
                R Offline
                rawdog
                wrote on sidst redigeret af
                #26

                "beklagelig menneskelig fejl" min bare r*v.

                I øvrigt bør de 1.4% af stemmerne som Brdr Hartmann selv ejer afstå fra at stemme. Man må formode at det er bestyrelsen der stemmer påvegne af Hartmann og da de afholder sig fra at have en holdning til sagen, så ville det være meget besynderligt hvis Hartmanns 1.4% havde en holdning.

                1 Reply Last reply
                3
                • H Offline
                  H Offline
                  Hava
                  wrote on sidst redigeret af
                  #27

                  En god pointe?

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • H Offline
                    H Offline
                    Hyst
                    wrote on sidst redigeret af
                    #28

                    Jeg ville godt nok føle mig snydt, hvis jeg havde solgt mine aktier på baggrund af bestyrelsens udtalelse at de støttede tilbuddet, og der kommer et eller andet andet tilbud på bordet.

                    1 Reply Last reply
                    1
                    • H Offline
                      H Offline
                      Hyst
                      wrote on sidst redigeret af
                      #29

                      Så er der stemt med mine få aktier.
                      Mange bække små....!

                      115953_Brdr._Hartman_vote.docx

                      1 Reply Last reply
                      0
                      • H Offline
                        H Offline
                        Hava
                        wrote on sidst redigeret af
                        #30

                        Så fik jeg stemt NEJ TAK! spændende at se om Hartmann-aktien modet i næste uge!

                        God WE

                        1 Reply Last reply
                        0

                        Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                        Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                        With your input, this post could be even better 💗

                        Tilmeld Log ind

                        • Log ind

                        • Har du ikke en konto? Tilmeld

                        • Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger